Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door peter » di mei 24, 2016 8:45 am

Mano schreef:
wimpey schreef: Ik vind dit onzin. Man U regeerde de PL 2 decennia lang. En dan komen Moyes en Van Gaal. De UK, incl. pers, is 'dit' Man U niet gewend en reageert navenant. Man U krijgt een make-over en doet volgend seizoen weer mee om de bovenste plekken. Zoals het hoort.
Onder Mourinho wordt er ook 200mio ingepompt. En vervolgens zal hij wel mee doen om de titel maar wel met aards lelijk voetbal. Dit is een prijs kopen en niet een cultuur neerzetten.

* staat los van LvG want zijn visie staat me al een tijdje niet meer aan, te ouderwets.
Snap niet zo goed dat er hier maar wordt geroepen dat Mou staat voor aartslelijk voetbal. In de grote wedstrijden (tegen Barcelona, Bayern) past hij het zo aan dat ze een kans maken om te overleven, maar in de competitie heerste Chelsea/Inter/Real toch ook vaak? Seizoenen met 70+ goals voor en 15 tot 20 goals tegen. Heersend op alle fronten. Realistisch voetbal van de twintigste eeuw. Zijn periode met Inter heb ik wat nauwlettender gevolgd, maar dat was echt fantastisch om te zien.
Een cultuur neerzetten is sowieso wat overschat. Niemand zet een cultuur neer. Dat 'filosofie-denken' wordt altijd overboord gegooid als iemand vertrekt. Het staat of valt met de spelers die je koopt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door InnerHarbour » di mei 24, 2016 8:54 am

wimpey schreef:Ik vind dit onzin. Man U regeerde de PL 2 decennia lang. En dan komen Moyes en Van Gaal. De UK, incl. pers, is 'dit' Man U niet gewend en reageert navenant. Man U krijgt een make-over en doet volgend seizoen weer mee om de bovenste plekken. Zoals het hoort.
Je weet toch dat de fan-boys iedereen de schuld geven behalve van Gaal zelf, ABCtje.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door InnerHarbour » di mei 24, 2016 9:05 am

Hoe kan dat toch, bij een trainer die een matig Nederlands elftal bijna wereldkampioen maakte, nog geen 2 jaar geleden? Een coach die zaterdag nota bene nét de FA Cup had gewonnen, de eerste hoofdprijs voor de club in 3 jaar tijd. Hoe bestaat het dat zo'n vakman na twee seizoenen compleet wordt weggehoond in Engeland?

Om het kort en simpel te houden: Van Gaal blijft altijd Van Gaal. Een man die heilig gelooft in zijn eigen visie, en die niet heel bedreven is in meebuigen met de wind. Dat nekte hem in Spanje en Duitsland óók, ondanks de kampioenschappen die hij daar won met FC Barcelona en Bayern München. Ook daar waren ze hem na verloop van tijd, plat gezegd, strontbeu.
Waarom Louis van Gaal mislukte in Manchester
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door 999 » di mei 24, 2016 9:18 am

wimpey schreef:
Ik vind dit onzin. Man U regeerde de PL 2 decennia lang. En dan komen Moyes en Van Gaal. De UK, incl. pers, is 'dit' Man U niet gewend en reageert navenant. Man U krijgt een make-over en doet volgend seizoen weer mee om de bovenste plekken. Zoals het hoort.
Maar de andere club waren toen wel minder financieel krachtig dan nu ( volgens mij ) . Volgens mij begon het verval in de laatste jaren onder Ferguson al.Maar waar hebben we het eigenlijk over, ik bedoel, er wordt daar IEDER jaar met zeeschepen vol met geld gesmeten.Eigenlijk is het toch niet leuk meer.En nu heeft MU enkele jeugdtalenten en die zullen hoogstwaarschijnlijk onder Mourinho op het derde plan terecht komen ....

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » di mei 24, 2016 9:18 am

Mano schreef: Het jammere is dat hij (volgens mij) zelf niet inziet dat hij niet goed kan omgaan met oudere spelers.
Zijn rigide manier van coachen valt slecht bij 27+ of vedettes.
Bij jongere spelers met persoonlijkheid ook, lijkt me. Mocht hij nog iets willen, dan doet hij er goed aan die Reckers buiten de deur te houden. Spelers vertellen hoe ze op het doel moeten schieten, dat kan niet. LVG is doorgeschoten op dit punt. Als spelers je mails niet willen lezen, moet je je afvragen hoe dat komt. :excited.gif:
Als hij zou accepteren dat hij voornamelijk goed is met jeugd en kneedbare spelers, daar zijn keuzes op zou bepalen, zou hij naast Ajax wel andere mooie successen hebben behaald met jonge ploegen.
Precies. Die grote clubs zijn niets voor hem. Te ongeduldig, te afhankelijk van dure transfers.

Daaronder zijn genoeg mooie clubs. Hij zou moeten kijken waar ze een goede opleiding hebben. Tweede plan in Duitsland, Spanje. Of in een kleiner land. Sporting Lissabon. Anderlecht.

Maar eerst zou hij de flossefie onder de loep moeten nemen. En updaten. Zoals je zegt, zijn tactische benadering is door de tijd ingehaald.
Helaas heeft de man geen zelfkritiek
Neuh. Daarom zal hij wel vinden dat hij het geweldig heeft gedaan bij MU.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door 999 » di mei 24, 2016 9:25 am

Yopi schreef:
Helaas heeft de man geen zelfkritiek
Neuh. Daarom zal hij wel vinden dat hij het geweldig heeft gedaan bij MU.
Jij zou hem niet als opvolger van de Boer willen ( als dat een optie zou zijn ) ?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » di mei 24, 2016 9:27 am

Maakt mij niet meer uit wie de trainer van Ajax wordt.

LVG heeft zichzelf achterhaald. Pensioen lijkt me beter voor hem. Met Ajax kan hij natuurlijk best kampioen worden (wie niet?), maar dat zal niet genoeg zijn voor hem.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door 999 » di mei 24, 2016 9:33 am

Yopi schreef:Maakt mij niet meer uit wie de trainer van Ajax wordt.

LVG heeft zichzelf achterhaald. Pensioen lijkt me beter voor hem. Met Ajax kan hij natuurlijk best kampioen worden (wie niet?), maar dat zal niet genoeg zijn voor hem.
Dus je maakt je drukker om een buitenlandse trainer dan om de trainer van AJAX :ajaxsmiley.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » di mei 24, 2016 9:38 am

Yep. :neutral.gif:

Maar terug naar MU: wie van de huidige basisspelers zal ontkomen aan de bijl van Mourinho?

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door wimpey » di mei 24, 2016 10:06 am

999 schreef: Dus je maakt je drukker om een buitenlandse trainer dan om de trainer van AJAX :ajaxsmiley.gif:
Kan me dat van Yopi wel voorstellen. Te vaak teleurgesteld, op een gegeven moment wordt het oninteressant en laat je het los. Ik heb Ajax eind dit seizoen ook maar laten schieten. En me met CL, EL, PL en BuLi prima vermaakt. Misschien dat ik volgend seizoen aanhaak, misschien ook niet.

Bosz zal het bij ons wel worden. Zou een rancuneuze, op wraak beluste LVG met dit Ajax wat bijzonders hebben kunnen doen? Ik denk het eigenlijk wel. Zie wel een kern van spelers bij Ajax waarmee ie wat zou kunnen. Van mij mag ie, maar het zal er niet van komen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » di mei 24, 2016 10:16 am

Hij heeft Der Truss beloofd dat hij na MU met pensioen zou gaan. En aangezien hij o zo eerlijk en rechtlijnig is, houdt hij zich dus aan die belofte. :hypocrite.gif:

Sowieso is hij yesterday's news. Je mag van hem niet meer de revolutie verwachten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door 999 » di mei 24, 2016 11:52 am

Mwah, met naar verluidt ( Telegraaf ) 8 miljoen aan ontslag vergoeding zal ie Truus wel kunnen paaien als dat nodig zou zijn ..

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Yopi » di mei 24, 2016 12:37 pm

Precies. Met zulke mensen hoeven we geen medelijden te hebben.

Hired to be fired. C'est la vie.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Le T. » di mei 24, 2016 1:30 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Maar voor de korte termijn is het zeker een uitkomst, de trainer had met afstand de grootste ballen van allemaal en het is toch een verzameling timide, besluiteloze jongens die een karakter op het veld nodig hebben.
De manager heeft het gros van die jongens gehaald. Ze hebben er zoveel geld ingepompt. Ga me nou niet vertellen dat het niet mogelijk was om in 2 jaar tijd een betere selectie neer te zetten.
Zeker wel, kwalitatief had het beter gekund maar een veel groter probleem was de interne dynamiek in de selectie. Individueel hebben ze allemaal een mentaliteit die goed genoeg is om mee te draaien, maar niemand heeft de mentaliteit om er een mentaal goed elftal van te maken. Schweinsteiger had dat dan misschien moeten doen, maar die speelde te weinig en te matig om een leidersrol op te eisen.
Omring Zlatan met diepgang en snelheid, dan komt het dik in orde. Hij bindt altijd 2 man, dus er staat er altijd wel eentje vrij.
Het is iemand die de bal opeist, en dat zijn eisen die ingewilligd worden, dat geeft een elftal al richting.
Lineker heeft het wel verdiend, samen met de hele BBC-crew hebben ze hier twee jaar hard voor gewerkt. Het kostte de laatste restjes journalistieke integriteit, maar dan heb je ook wat.
Ik vind dit onzin. Man U regeerde de PL 2 decennia lang. En dan komen Moyes en Van Gaal. De UK, incl. pers, is 'dit' Man U niet gewend en reageert navenant. Man U krijgt een make-over en doet volgend seizoen weer mee om de bovenste plekken. Zoals het hoort.
Dat wordt een hele flinke make-over dan, gelukkig ligt er nog een miljoen of 150 die Van Gaal uitgegeven zou hebben. De glorie van Man U was al aan het vergaan, iedereen kan wel hysterisch doen over uitgeschakeld worden in de CL, maar Ferguson's Man U werd ook gewoon weggetikt door Basel en zelfs Ajax, tussen behoorlijk slaapverwekkend voetbal door. Dan heeft Ferguson ook nog roofbouw gepleegd op het spelersmateriaal voor zijn afscheidstitel. Rooney en Van Persie waren gewoon opgebruikt, een centraal verdedigingsduo is in Engeland iets waar je de tijd voor neemt en aan vasthoudt, toen Ferguson afscheid nam waren Ferdinand en Vidic allebei aan vervanging toe. Dan moet je niet verwachten dat Man U na twee jaar terug is op het niveau van de beste jaren onder Ferguson. Ik had er ook meer van verwacht binnen twee jaar, maar ik snap ook dat het bij zo'n club met zo'n jeugdopleiding even duurt voordat je jeugd kunt inbrengen, en ik snap ook dat je eerst verder wil met de sterren en zo'n buitenkansje als DiMaria niet laat liggen.

Het gecreeerde sfeertje van negativiteit heeft ook niet echt geholpen. Het was soms gruwelijk traag en besluiteloos, maar ook vaak enerverend met mooie combinaties. Maar op gegeven moment voelden de spelers zich met name thuis niet meer op hun gemak met even rustig rondspelen om van daaruit het tempo te vinden en dat heeft zeker niet geholpen. Mensen die denken dat de BBC een kwaliteitszender is leven sowieso een jaar of 20 in het verleden, de laatste twee jaar was het achterbaks en manipulatief, een slechts marginaal minder opzichtig aftreksel van the Sun.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Alexander » di mei 24, 2016 1:39 pm

Je hebt gelijk, Louis heeft het geweldig gedaan daar.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door InnerHarbour » di mei 24, 2016 1:43 pm

Zoals ik al eerder melden, iedereen heeft het fout gedaan buiten van Gaal voor de fan-boys.
YNWA

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Lionel » di mei 24, 2016 2:05 pm

Van Gaal is de manager die het meeste geld heeft uitgegeven van alle managers ter wereld in de afgelopen twee jaar.

Nou geeft zoiets natuurlijk wel een enigszins vertekend beeld. Want de coaches van Barca, Real, Bayern hoefden wellicht minder geld uit te geven omdat ze al een topelftal hadden staan. Maar als je ziet hoeveel, en zeker dan wat hij ervoor heeft teruggehaald, Van Gaal heeft uitgegeven en aan wat.... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Duke » di mei 24, 2016 4:55 pm

Ik ben blij dat de kogel door de kerk is, al was het maar omdat dit topic daarom dicht kan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Sandro » di mei 24, 2016 4:59 pm

Doet ie het of doet ie het niet...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Duke » di mei 24, 2016 5:02 pm

Ik wacht nog even af of er stormachtige protesten komen, maar wat mij betreft gaat ie inderdaad dicht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door InnerHarbour » di mei 24, 2016 5:02 pm

Duke schreef:Ik ben blij dat de kogel door de kerk is, al was het maar omdat dit topic daarom dicht kan.
Dit snap ik nooit zo, als je het geen leuk topic vindt sla je het toch over.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Le T. » di mei 24, 2016 7:54 pm

Lionel schreef:Van Gaal is de manager die het meeste geld heeft uitgegeven van alle managers ter wereld in de afgelopen twee jaar.

Nou geeft zoiets natuurlijk wel een enigszins vertekend beeld. Want de coaches van Barca, Real, Bayern hoefden wellicht minder geld uit te geven omdat ze al een topelftal hadden staan. Maar als je ziet hoeveel, en zeker dan wat hij ervoor heeft teruggehaald, Van Gaal heeft uitgegeven en aan wat.... :excited.gif:
Heb je een overzichtje, of is het gewoon weer 600 miljoen roepen?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Monkey Tonk » di mei 24, 2016 8:11 pm

Het Engelse voetbal valt weer eens over zichzelf heen. Je hebt met Rashford een toekomstige topspits in huis. Die jongen passeert goed, kaatst goed, en werkt prima af. En dan ga je zijn ontwikkeling vertragen door een 34-jarige Zlatan binnen te halen? Waar ben je dan mee bezig?

MU had volgend seizoen zowiezo voor het kampioenschap meegedaan. Dat laten de vormtafels en de resultaten tegen de top teams wel zien. Om hoge ogen te gooien in Europa moet je verder zijn, maar ze doen dus niet mee in de CL. Dat geeft je juist de mogelijkheid en luwte om de jeugd door te ontwikkelen. Met Martial, Rashford, en Lingard heb je in principe een hele soepele en flitsende dynamiek. Die wordt steeds meer gestroomlijnd naarmate ze meer samen spelen. Denk je echt dat Zlatan over twee jaar, op 36-jarige leeftijd, nog het verschil maakt in de CL? Of heb je dan liever een Rashford die twee jaar verder is?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Marillion » di mei 24, 2016 8:35 pm

Je zou ze ook naast elkaar kunnen zetten. Ik denk dat zo'n Rashford wel het één en ander kan leren van een speler als Zlatan.

Het is helder dat je Zlatan niet voor de lange termijn haalt. Maar het is wel een type dat een elftal iets extra's kan geven. In die zin zou ik het geen slechte keuze vinden. Ze hebben toch een spits nodig. Welke speler is een betere optie? Of zou je er voor kiezen om helemaal geen aanvaller te halen en alles op Rashford te zetten?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Monkey Tonk » di mei 24, 2016 9:13 pm

The writing is on the wall. Mourinho tekent voor drie jaar, en voor die periode zit je met Zlatan. Daarna kun je weer opnieuw beginnen.

Iedereen kijkt tegenwoordig naar de supersterren, omdat die extra kwaliteit brengen. Maar extra kwaliteit kun je net zo goed brengen door de ingespeeldheid van een team. Dat was juist het geheim van LVG's Ajax 95-96. En op de langere termijn schiet je daar veel meer mee op. Wie heeft het tegenwoordig nog over hoe goed een team is ingespeeld (en, daaraan verbonden, de tijd die daarvoor nodig is)? Niemand toch? De kracht van de Nederlandse school bij Oranje was nooit het systeem zelf, maar het feit dat de spelers het allemaal kenden. Daardoor was een team makkelijk ingespeeld, en begonnen ze in feite een toernooi met een voorsprong.

Met Rashford als potentiele superster zou ik Zlatan nooit halen, want daarmee ondergraaf ik het potentieel van Rashford. Er is geen garantie dat Rashford ook daadwerkelijk die supersterstatus gaat halen, maar dat risico neem ik.

Plaats reactie