Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma sep 15, 2014 9:56 am

Het gevaar van een verkeerde pass is op de positie van Blind natuurlijk veel groter dan bij Di Maria, logisch dus dat hij minder risico in zijn passing legt. Nog los van het feit dat dit zijn debuut was.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » ma sep 15, 2014 10:01 am

wimpey schreef:De link naar Guardiola ontgaat me nog steeds. Die houdt niet van avontuurlijke spelers als Ribéry, Messi en Robben?
Hij houdt niet van balverlies. Messi kan gevaarlijk zijn zonder balverlies, Robben ook, Ribery maakt niet veel klaar tegen topteams als hij de bal niet mag verliezen. Di Maria, met het balverlies dat blijkbaar bij zijn spel hoort, is dus wel een klassespeler, maar niet voor elke voetbalopvatting.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » ma sep 15, 2014 11:34 am

Duke schreef:Het gevaar van een verkeerde pass is op de positie van Blind natuurlijk veel groter dan bij Di Maria, logisch dus dat hij minder risico in zijn passing legt. Nog los van het feit dat dit zijn debuut was.
Ben ik met je eens. Wat dat betreft vulde Blind zijn rol goed in. Sober en safe, als een betrouwbare waterdrager. En het is natuurlijk heel netjes om je zo te presenteren bij je debuut op Old Trafford. Kalm, zelfbewust, alsof hij er al jaren speelde. Desondanks had ik hem toch graag wat dwingender in de duels en creatiever in het spelbepalen gezien (zeker met al die ruimte die er vaak lag). Maar misschien komt dat nog. Voor de rest gun ik die jongen alle succes bij Man Utd en hoop ik van harte dat ie overeind weet te blijven als hij straks wel serieus getest gaat worden, vooral in het afstoppende/verdedigende werk. Zodat alle euforie dus toch terecht is geweest.

Voor wat betreft het middenveld van Man Utd: daar zit nu genoeg voetbal in, maar ik vind die linie zo controlerend/verdedigend wel heel erg licht. Daar gaan betere ploegen dan QPR zeker van profiteren op weg naar de kwetsbare verdediging. Het lijkt me dan ook aannemelijk dat Van Gaals lieveling Strootman over enkele maanden alsnog voor een megabedrag de overstap maakt naar Manchester.
Success will tear us apart.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma sep 15, 2014 11:39 am

Zuidema schreef: Het lijkt me dan ook aannemelijk dat Van Gaals lieveling Strootman over enkele maanden alsnog voor een megabedrag de overstap maakt naar Manchester.
En Hummels. En nog een LCV wanneer Rojo voor LB is gehaald. Hetgeen ik me niet kan voorstellen, want die club legt niet voor de lol 30 M GBP voor die Shaw neer.

Man U wordt nu al de Gaalactico's genoemd. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma sep 15, 2014 12:04 pm

Duke schreef:Het gevaar van een verkeerde pass is op de positie van Blind natuurlijk veel groter dan bij Di Maria, logisch dus dat hij minder risico in zijn passing legt. Nog los van het feit dat dit zijn debuut was.
Het gevaar van een verkeerde pass op de positie van zijn vader was nog veel groter, toch zag ik die niet de hela wedstrijd obligate breedte tikjes geven maar durfde die de bal naar voren te spelen. Waarschijnlijk een kwestie van grotere ballen in combinatie met meer voetballend vermogen.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 12:18 pm

En betere afspeelmogelijkheden. Moet je eens goed naar dat elftal kijken waar senior actief was. Als je vooruit kijkt en je ziet spelers als Litmanen, Ronald de Boer, Davids en Finidi dan is het wat makkelijk om een bal vooruit te spelen. Die gasten waren altijd aanspeelbaar en leden zelden of nooit balverlies.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma sep 15, 2014 12:30 pm

Vader Blind was natuurlijk ook geen held in de balherovering. Een snelheidsduivel was ie evenmin. Tactisch en technisch wel zeer sterk, een strateeg ook. Vader en zoon hebben wel veel van elkaar weg. Waarbij zoon de 'pech' heeft dat het spel sneller en fysieker is dan in de tijd van zijn vader.

Maar hij slaat zich er goed doorheen, heeft zich top ontwikkeld. In nog geen 4 jaar tijd van Jong Ajax naar Man U: chapeau! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma sep 15, 2014 12:37 pm

InnerHarbour schreef:
Duke schreef:Het gevaar van een verkeerde pass is op de positie van Blind natuurlijk veel groter dan bij Di Maria, logisch dus dat hij minder risico in zijn passing legt. Nog los van het feit dat dit zijn debuut was.
Het gevaar van een verkeerde pass op de positie van zijn vader was nog veel groter, toch zag ik die niet de hela wedstrijd obligate breedte tikjes geven maar durfde die de bal naar voren te spelen. Waarschijnlijk een kwestie van grotere ballen in combinatie met meer voetballend vermogen.
Het zal ook met leeftijd/ervaring te maken hebben. Danny speelde nog bij Sparta op zijn 24e, Daley bij United.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma sep 15, 2014 1:05 pm

De laatste vast tot zijn eigen verbazing.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 5:02 pm

Die persconferenties zijn overigens wel geweldig amusant. Afgelopen weekend ook toen Louis met z'n steenkolen Engels ging uitweiden over de taal binnen de selectie. Is echt een soort Jiskefet. Ik zou er wel een dvd'tje van willen hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma sep 15, 2014 5:48 pm

Leuke top 5 met Villa, Swansea en Southampton erin.
YNWA

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door gaizka » ma sep 15, 2014 9:07 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef: Het lijkt me dan ook aannemelijk dat Van Gaals lieveling Strootman over enkele maanden alsnog voor een megabedrag de overstap maakt naar Manchester.
En Hummels. En nog een LCV wanneer Rojo voor LB is gehaald. Hetgeen ik me niet kan voorstellen, want die club legt niet voor de lol 30 M GBP voor die Shaw neer.

Man U wordt nu al de Gaalactico's genoemd. :smallgrin.gif:
Als je geen jeugdopleiding hebt en moet concurreren met Chelsea, City, Liverpool & Arsenal was er geen andere mogelijkheid dan investeren. Di Maria is trouwens een relatief 'koopje' als je ziet dat bijvoorbeeld James Rodriguez nog duurder was. Di Maria hoort op dit moment bij de 5 beste spelers ter wereld, samen met Messi, Ronaldo, Robben & Zlatan.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma sep 15, 2014 9:23 pm

Di Maria is een koopje. Geweldige speler. Die zou zomaar eens de Gouden Bal kunnen winnen als hij zo doorgaat.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma sep 15, 2014 9:53 pm

Die kans zit erin. Engeland is al zo lang niet meer aan de beurt geweest.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma sep 15, 2014 11:16 pm

Beste speler CL-finale, goed WK en nu weer een goede start.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 7:52 am

Marillion schreef:Die persconferenties zijn overigens wel geweldig amusant. Afgelopen weekend ook toen Louis met z'n steenkolen Engels ging uitweiden over de taal binnen de selectie. Is echt een soort Jiskefet. Ik zou er wel een dvd'tje van willen hebben.
Ja, hij is me een language head. Kan - net als menig speler - nog wel een cursusje gebruiken.
gaizka schreef: Als je geen jeugdopleiding hebt en moet concurreren met Chelsea, City, Liverpool & Arsenal was er geen andere mogelijkheid dan investeren.
Laat Man U nou een rijke geschiedenis v.w.b. jeugdopleiding hebben. Scholes, Neville's, Butt, Giggs, Becks bijv.

Met 150 M een elftal bij elkaar kopen is niet zo'n kunst. Als je het goed doet tenminste. En ik vraag me af of LVG waar voor zijn geld heeft gekregen, wanneer je met een centrum met Evans en Blackett op de proppen komt.

Komende winter zal ie nog weer 50 M kapot slaan om 2 CVs te halen. En om dan volgend seizoen een gooi naar de PL-titel te doen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » di sep 16, 2014 7:58 am

VGaal heeft toch altijd de jeugd een kans gegeven? Nu toch ook weer met Evans en Blackett? Hij had ook Shaw en Rojo kunnen opstellen. Welbeck gooit hij eruit omdat hij vindt dat er jeugdspelers met meer potentie rondlopen. Het is maar hoe je het wilt bekijken natuurlijk. En mist hij de kwaliteit intern dan zal hij het idd niet nalaten om kwaliteit te kopen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di sep 16, 2014 8:16 am

De helft van dat grote bedrag is opgegaan aan de enige speler van wereldklasse die ze hebben en de beste speler in de competitie.

Dit United was toe aan een topaankoop en wat klasse in de selectie. En ik neem aan dat Rojo centraal komt te spelen als Luke Shaw fit is.

Smalling en Jones zijn er ook nog.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 8:53 am

Raymon schreef:VGaal heeft toch altijd de jeugd een kans gegeven? Nu toch ook weer met Evans en Blackett? Hij had ook Shaw en Rojo kunnen opstellen. Welbeck gooit hij eruit omdat hij vindt dat er jeugdspelers met meer potentie rondlopen. Het is maar hoe je het wilt bekijken natuurlijk. En mist hij de kwaliteit intern dan zal hij het idd niet nalaten om kwaliteit te kopen.
Reageer je nou op mij? :confused.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » di sep 16, 2014 9:27 am

wimpey schreef:
Raymon schreef:VGaal heeft toch altijd de jeugd een kans gegeven? Nu toch ook weer met Evans en Blackett? Hij had ook Shaw en Rojo kunnen opstellen. Welbeck gooit hij eruit omdat hij vindt dat er jeugdspelers met meer potentie rondlopen. Het is maar hoe je het wilt bekijken natuurlijk. En mist hij de kwaliteit intern dan zal hij het idd niet nalaten om kwaliteit te kopen.
Reageer je nou op mij? :confused.gif:
Jij reageert op gaizka dat ManU altijd een rijke geschiedenis heeft gehad kwa jeugdopleiding dus ga ik er van uit dat je vindt dat er nu of geen talent is of dat vGaal er geen oog voor heeft. In beide gevallen geef ik aan dat dat m.i. onjuist is. Als Evans, Jones en Blackett het goed doen dan gaat hij niet perse investeren in verdedigers.

Overigens zijn er tal van voorbeelden waar het uitgeven van heel veel geld aan hele dure spelers geen garantie is voor een winnend team.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 10:04 am

Raymon schreef: Jij reageert op gaizka dat ManU altijd een rijke geschiedenis heeft gehad kwa jeugdopleiding dus ga ik er van uit dat je vindt dat er nu of geen talent is of dat vGaal er geen oog voor heeft. In beide gevallen geef ik aan dat dat m.i. onjuist is. Als Evans, Jones en Blackett het goed doen dan gaat hij niet perse investeren in verdedigers.

Overigens zijn er tal van voorbeelden waar het uitgeven van heel veel geld aan hele dure spelers geen garantie is voor een winnend team.
Volgens gaizka is er bij Man U geen sprake van een jeugdopleiding. Daar reageerde ik ook. Maar je gaat er automatisch van uit dat ik Van Gaal aanval.

Evans, Jones en Blackett (plus Smalling): dat gaat 'm echt niet worden. Daar win je de PL niet mee. In de omschakeling is het een kwalitatief licht elftal. Wat dat betreft had ik van een ervaren manager met een budget van 150 M in z'n achterzak wel wat meer verwacht. Hij geeft dat bedrag uit aan Gaalactico's, overpriced jong, vrij onbewezen talent. En achterin mogen Derijck, Marcelo en Zanka het oplossen.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door gaizka » di sep 16, 2014 11:42 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:Die persconferenties zijn overigens wel geweldig amusant. Afgelopen weekend ook toen Louis met z'n steenkolen Engels ging uitweiden over de taal binnen de selectie. Is echt een soort Jiskefet. Ik zou er wel een dvd'tje van willen hebben.
Ja, hij is me een language head. Kan - net als menig speler - nog wel een cursusje gebruiken.
gaizka schreef: Als je geen jeugdopleiding hebt en moet concurreren met Chelsea, City, Liverpool & Arsenal was er geen andere mogelijkheid dan investeren.
Laat Man U nou een rijke geschiedenis v.w.b. jeugdopleiding hebben. Scholes, Neville's, Butt, Giggs, Becks bijv.

Met 150 M een elftal bij elkaar kopen is niet zo'n kunst. Als je het goed doet tenminste. En ik vraag me af of LVG waar voor zijn geld heeft gekregen, wanneer je met een centrum met Evans en Blackett op de proppen komt.

Komende winter zal ie nog weer 50 M kapot slaan om 2 CVs te halen. En om dan volgend seizoen een gooi naar de PL-titel te doen.
Je noemt 6 spelers uit 1 lichting, de bekendste lichting van jeugdspeler die zijn doorgebroken bij Man Utd, dat was echter +/- 20 jaar geleden. Wie is er na die tijd nog doorgebroken bij Man Utd? Dan kun je toch niet spreken van een goede jeugdopleiding? Die lichting was meer geluk dan wijsheid heb ik het idee...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di sep 16, 2014 12:28 pm

Geen idee hoe goed de jeugdopleiding van MU op het moment is. Dat is ook niet relevant, want jeugdspelers krijgen daar toch geen kans. Of zelden.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di sep 16, 2014 12:37 pm

Yopi schreef:Geen idee hoe goed de jeugdopleiding van MU op het moment is. Dat is ook niet relevant, want jeugdspelers krijgen daar toch geen kans. Of zelden.
Januzaj en Welbeck zijn de minsten niet. Eind vorig seizoen scoorde een debutant er twee, meen ik.

Die verdedigers uit de eigen jeugd kunnen er op het eerste oog niet veel van.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » di sep 16, 2014 3:53 pm

Yopi schreef:Geen idee hoe goed de jeugdopleiding van MU op het moment is. Dat is ook niet relevant, want jeugdspelers krijgen daar toch geen kans. Of zelden.
Lulverhaal
Many of these players were part of the Manchester United team that won the 1992 FA Youth Cup, including future United regulars David Beckham, Nicky Butt, Ryan Giggs and Gary Neville. Also generally considered in this group are players such as Paul Scholes, an FA Youth Cup finalist in 1993 and Phil Neville – Gary's younger brother – who was a substitute in the 1993 FA Youth Cup Final and captained the team to the 1995 FA Youth Cup.[5]
Fledglings
YNWA

Plaats reactie