Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di sep 02, 2014 1:27 pm

De Gea; Smalling Jones Rojo; Valencia, Herrera, Blind, Shaw; Di Maria; Rooney Falcao.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di sep 02, 2014 3:23 pm

Lionel schreef:De Gea; Smalling Jones Rojo; Valencia, Herrera, Blind, Shaw; Di Maria; Rooney Falcao.
Voorste 3 geweldig. Daarachter... :excited.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » di sep 02, 2014 3:29 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:De Gea; Smalling Jones Rojo; Valencia, Herrera, Blind, Shaw; Di Maria; Rooney Falcao.
Voorste 3 geweldig. Daarachter... :excited.gif:
Nou niet alleen de voorste 3 hoor (en dan mis ik nog Mata en RvP). Zwaktste schakels zijn duidelijk Jones en Smalling. Van Blind is het afwachten maar ik ben bang dat het spel te snel voor 'm zal gaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » di sep 02, 2014 4:22 pm

Ik ben bij hem vooral bang voor het spel zonder bal. Als het aankomt op dynamiek en snelheid is hij kwetsbaar. Eenmaal aan de bal zal hij zich wel redden. Maar je hebt 'm niet altijd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di sep 02, 2014 4:28 pm

Marillion schreef:Ik ben bij hem vooral bang voor het spel zonder bal. Als het aankomt op dynamiek en snelheid is hij kwetsbaar. Eenmaal aan de bal zal hij zich wel redden. Maar je hebt 'm niet altijd.
Juist het vaak aanspeelbaar zijn vind ik van Blind een pré.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » di sep 02, 2014 4:31 pm

Ik doel meer op het verdedigende aspect. Momenten waarop moet worden geschakeld tussen balbezit en balverlies, duels op snelheid. Dat werk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door elliquido » di sep 02, 2014 4:51 pm

wellicht grijpt van gaal naar de ajax 95 variant

Shaw Jones Rojo

Blind

Carrick Feltcher


Rooney Di Maria

Van Persie

Falcao
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Engeland en Schotland

Bericht door Arthur » di sep 02, 2014 5:11 pm

Ik denk dat tegenstanders daar 20 jaar na dato het antwoord wel op hebben gevonden

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di sep 02, 2014 10:34 pm

Raymon schreef:
wimpey schreef:
Lionel schreef:De Gea; Smalling Jones Rojo; Valencia, Herrera, Blind, Shaw; Di Maria; Rooney Falcao.
Voorste 3 geweldig. Daarachter... :excited.gif:
Nou niet alleen de voorste 3 hoor (en dan mis ik nog Mata en RvP). Zwaktste schakels zijn duidelijk Jones en Smalling. Van Blind is het afwachten maar ik ben bang dat het spel te snel voor 'm zal gaan.
Ik verwacht niet dat Mata in de basis komt. Te weinig loopvermogen tenzij Di Maria als winger gaat spelen maar Shaw komt toch ook niet voor de bank?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo sep 03, 2014 10:53 am

Lionel schreef: Ik verwacht niet dat Mata in de basis komt. Te weinig loopvermogen tenzij Di Maria als winger gaat spelen maar Shaw komt toch ook niet voor de bank?
Man U is op enkele plekken kwalitatief onderbezet. De pijnpunten zijn niet aangepakt, omdat er fancy players moesten komen om de achterban rustig te houden.

Dat rare systeem helpt i.m.o. niet. De tegenstander heeft een betere veldbezetting, een man meer op het middenveld, waardoor veel te vaak naar de lange haal gegrepen moet worden.

Dus krijg je hetzelfde toevalsvoetbal dat Oranje tijdens het WK speelde. Van Gaal lijkt met Man U te proberen wat ie in Brazilie met Oranje deed. Matige verdedigers kort op elkaar laten spelen, de opbouw overslaan en voorin gokken op de individuele klasse van di Maria e.c.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo sep 03, 2014 11:38 am

Helemaal mee eens hoor. Snap niks van het aankoopbeleid.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo sep 03, 2014 12:11 pm

Marillion schreef:Door de enorme investeringen zal de druk om snel tot goede resultaten te komen wel toenemen. Als je zoveel geld uitgeeft kun je er niet mee aankomen dat het wel twee of drie jaar gaat duren voor je succes hebt.
Op zich is dat niet helemaal fair. Wegens de vertrekkende spelers zou er sowieso flink uitgegeven moeten worden, dan zijn er ook nog een aantal spelers gewogen en te licht bevonden en de selectie al jaren steeds gebrekkiger aan het worden was. Je kunt het dus niet zomaar vergelijken met de transferuitgaven van Chelsea, City, Real en Barca. Als een aannemer met een rekening van 2 ton komt voor je huis dan kun je ook wel verontwaardigd doen dat er voor die prijs geen zwembad in de tuin zit, maar als het huis half ruine half bouwval was, dan is het geld niet in de extra's gaan zitten maar in het herstel.

Ander aspect is dat hij er een andere manier van voetballen gaat neerzetten, en dan gaat het niet om het systeem en ook niet alleen om zijn periode daar, maar om een modernisering van de speelwijze die in verschilende varianten nog heel lang zal doorwerken, dat zal makkelijker worden naarmate er meer spelers zijn die daarin al enigzins bedreven zijn. Dat gaat sowieso maanden kosten. Dus 2 of 3 jaar voor succes is wel te lang, maar voor de kerst is weer te kort.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo sep 03, 2014 12:52 pm

Le T. schreef: Dus 2 of 3 jaar voor succes is wel te lang, maar voor de kerst is weer te kort.
Er is zo'n 200 M GBP kapot geslagen (en, trust me, dat is gedaan om het op ultrakorte termijn véél beter te laten gaan), maar een onzer evangaalisten predikt de wilozowie en het geduld. :excited.gif:

Om op het moment dat er van de MK Dons en Burnley gewonnen wordt weer op de 'divine intervention' door United's manager te wijzen.

Voorspelbaar.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » wo sep 03, 2014 1:42 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Dus 2 of 3 jaar voor succes is wel te lang, maar voor de kerst is weer te kort.
Er is zo'n 200 M GBP kapot geslagen (en, trust me, dat is gedaan om het op ultrakorte termijn véél beter te laten gaan), maar een onzer evangaalisten predikt de wilozowie en het geduld. :excited.gif:

Om op het moment dat er van de MK Dons en Burnley gewonnen wordt weer op de 'divine intervention' door United's manager te wijzen.

Voorspelbaar.
Dat ben ik met je eens hoor. Hij zal misschien een paar weken krijgen om het team te laten inspelen maar met zulke investeringen moeten er gewoon snel resultaten worden gehaald.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo sep 03, 2014 1:49 pm

Denk dat hij de komende maand al moet presteren.
Ze spelen niet de moeilijkste wedstrijden.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo sep 03, 2014 3:41 pm

Raymon schreef:Dat ben ik met je eens hoor. Hij zal misschien een paar weken krijgen om het team te laten inspelen maar met zulke investeringen moeten er gewoon snel resultaten worden gehaald.
Ik zie het verband niet zo. De aankopen kunnen het proces wel wat versnellen, maar het idee dat wat Van Gaal wil bereikt kan worden met kopen getuigt van een nogal absurd begrip van zijn aanpak.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo sep 03, 2014 4:06 pm

Le T. schreef:Ik zie het verband niet zo. De aankopen kunnen het proces wel wat versnellen, maar het idee dat wat Van Gaal wil bereikt kan worden met kopen getuigt van een nogal absurd begrip van zijn aanpak.
Dat zal de reden zijn dat Man U deze zomer zo absurd veel geld uitgeeft. Tenzij Van Gaal het aankoopbeleid niet bepaalt, hetgeen ik me met geen mogelijkheid kan voorstellen.

Ik zie sowieso geen long term plan. Dat systeem is iets voor de ultra-korte termijn. Tenzij die lange halen en slechte veldbezetting deel uit maken van het 'Zielbild'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo sep 03, 2014 4:08 pm

@Le T: Als jij dat nou even aan de Britse pers gaat uitleggen dan komt het misschien allemaal wel goed met dat geduld.

Ik ben toch bang dat al die uitgaven in de praktijk de druk gaan vergroten. Bij een club als Manchester is een tussenjaar al heel wat. En als er dan een aantal grote namen binnenkomen zullen de verwachtingen stijgen. Of dat nu terecht is of niet, daar heb je wel mee te maken.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo sep 03, 2014 6:15 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:Ik zie het verband niet zo. De aankopen kunnen het proces wel wat versnellen, maar het idee dat wat Van Gaal wil bereikt kan worden met kopen getuigt van een nogal absurd begrip van zijn aanpak.
Dat zal de reden zijn dat Man U deze zomer zo absurd veel geld uitgeeft. Tenzij Van Gaal het aankoopbeleid niet bepaalt, hetgeen ik me met geen mogelijkheid kan voorstellen.
Binnen het kader dat er absurd veel geld wordt uitgegeven door de PL-clubs, is Man U allerminst absurd veel geld aan het uitgeven. Ze hebben wat in te halen en er zijn 3 belangrijke spelers vertrokken. Er wordt natuurlijk lekker stemming gemaakt en dus ook meegehuild door de usual suspects, maar Di Maria is nog geen twee keer zo duur als Andy Carrol.
Ik zie sowieso geen long term plan. Dat systeem is iets voor de ultra-korte termijn. Tenzij die lange halen en slechte veldbezetting deel uit maken van het 'Zielbild'.
Het gaat natuurlijk niet om het systeem, het gaat om circulatievoetbal, dat is de revolutie. Of je dat nou in 4-3-3, 3-4-3 of 3-5-2 doet maakt niet zoveel uit. Overigens functioneerde dat systeem heel aardig tegen Brazilie, maar dat zal met de bezetting van het middenveld te maken hebben gehad.
Marillion schreef:@Le T: Als jij dat nou even aan de Britse pers gaat uitleggen dan komt het misschien allemaal wel goed met dat geduld.
Uiteraard, die voelt zich niet door hem erkend in hun voetbalverstand en macht, dus die zijn uit op wraak en straf. Ze zijn niet veel beter dan de Nederlandse pers die stond te popelen om na het WK waarin ze massaal hun ongelijk moesten erkennen, stilletjes wat 'ja maar' sputteren dus, om meteen lekker uit te halen. Voor beide geldt dat ze het nu moeten doen, nu het nog kan.

De pers is echter zo machtig als het bestuur ze maakt.
Ik ben toch bang dat al die uitgaven in de praktijk de druk gaan vergroten. Bij een club als Manchester is een tussenjaar al heel wat. En als er dan een aantal grote namen binnenkomen zullen de verwachtingen stijgen. Of dat nu terecht is of niet, daar heb je wel mee te maken.
Van Gaal zal niet bezwijken onder die druk. Die zal er wel zijn ja, de supporters zijn wanhopig en smeken dan om een harde heelmeester die geen stinkende wonden achterlaat. Dan komt die harde heelmeester en dan beginnen ze te zeuren dat het meer pijn doet dan een zachte heelmeester. Zo werken supporters bij Ajax ook vaak.

Daar kun je natuurlijk niks mee, als de verantwoordelijken het gewoon negeren is er niks aan de hand.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo sep 03, 2014 6:26 pm

Le T. schreef: Het gaat natuurlijk niet om het systeem, het gaat om circulatievoetbal, dat is de revolutie.
Welke revolutie? :confused.gif: Je draaft weer eens door in je adoratie en wekt het vermoeden dat Man U onder SAF een veredeld boerenkoolvoetbal speelde.

Het systeem is blijkbaar wél belangrijk. De aankondiging dat Man U met 3 man centraal achterin zou ballen kwam al vroeg en werd vorige week nog eens bevestigd: de wilozowie wordt niet aangepast.

En dan komt de pers weer aan bod en dan de domme supporters (bestaande uit zo ongeveer iedereen m.u.v. een blinde volger zoals jij...): tijd voor een ander geluid. Dit deuntje kennen we inmiddels.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo sep 03, 2014 9:18 pm

Overigens laat Di Maria vandaag wel even zien dat hij een topaankoop is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » wo sep 03, 2014 11:03 pm

Moet Louis wel zo spelen dat hij inderdaad ook optimaal rendeert.

Wordt wel interessant: wie wordt de primus inter pares bij ManU op wie het spel wordt afgestemd? DiMaria? Rooney? Van Persie?

Volgens mij zijn de laatste twee op hun retour en niet meer de speler die ze ooit waren. Maar ga maar eens om hun reputaties heen... Mooie klus voor Van Gaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » do sep 04, 2014 8:08 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Het gaat natuurlijk niet om het systeem, het gaat om circulatievoetbal, dat is de revolutie.
Welke revolutie? :confused.gif: Je draaft weer eens door in je adoratie en wekt het vermoeden dat Man U onder SAF een veredeld boerenkoolvoetbal speelde.
Wel behoorlijk veredeld, maar niettemin veredeld primitief voetbal ja. In 1992 vond ik zijn veredeling nog sensationeel, het is tegenwoordig niet toereikend meer. In Engeland kun je er nog wel eens mee weg komen, in de CL niet meer. Het roer moet om zoals het dat ook bij Bayern moest.
Het systeem is blijkbaar wél belangrijk. De aankondiging dat Man U met 3 man centraal achterin zou ballen kwam al vroeg en werd vorige week nog eens bevestigd: de wilozowie wordt niet aangepast.
Maar dat is iets anders dan zijn filosofie. Het systeem is ook zeker het probleem niet, er zijn zat afspeelmogelijkheden, maar de spelers kiezen bij de eerste de beste druk voor een lange haal. Dat is het probleem en dat probleem is er ook met 4-3-3 en dat veranderen vraagt tijd.
En dan komt de pers weer aan bod en dan de domme supporters (bestaande uit zo ongeveer iedereen m.u.v. een blinde volger zoals jij...): tijd voor een ander geluid. Dit deuntje kennen we inmiddels.
Ik word er aldoor op gewezen hoe belangrijk het is dat hij de pers te vriend houdt, en dat is dan omdat die geen invloed heeft op de publieke opinie? Ik zie pers en publieke opinie er ook gruwelijk naast zitten en allerlei verklaringen daarvoor zoeken in veronderstelde veranderingen, en dan moet ik mij ook deze keer weer naar die meerderheid schikken?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door gaizka » do sep 04, 2014 10:19 am

Lionel schreef:Overigens laat Di Maria vandaag wel even zien dat hij een topaankoop is.
Hij speelde geweldig, die 1e assist met buitenkant links was heerlijk! Hij zou prima op rechts uit de voeten kunnen in een vrije rol, een beetje zoals Robben. Shaw kan dan op links spelen.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » do sep 04, 2014 10:55 am

Le T. schreef:Wel behoorlijk veredeld, maar niettemin veredeld primitief voetbal ja. In 1992 vond ik zijn veredeling nog sensationeel, het is tegenwoordig niet toereikend meer. In Engeland kun je er nog wel eens mee weg komen, in de CL niet meer.
Dit zal tactiek zijn: het niveau van Man U zover omlaag praten, dat het er op lijkt dat LvG aan onbegonnen werk is begonnen. Hetgeen dan de resultaten tot dusver en het kapot slaan van 200 M GBP 'verklaart'.

Plaats reactie