Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma sep 23, 2013 8:09 pm

Geef 'm nou eens een paar maanden de tijd. Sir Alex bakte er ook niets van in zijn eerste wedstrijden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » ma sep 23, 2013 8:13 pm

Hij had ook wel een lastig programma met Chelsea, Liverpool en Man City in de eerste 5 wedstrijden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Arthur » ma sep 23, 2013 9:03 pm

Raymon schreef:Geef 'm nou eens een paar maanden de tijd. Sir Alex bakte er ook niets van in zijn eerste wedstrijden.
Toen stelde ManU ook niet zoveel voor als nu natuurlijk.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 23, 2013 11:10 pm

Ik vind Moyes ook niks voor Man U. Dat is net zoiets als zo'n Ron Jans aanstellen bij Ajax.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Rachid » di sep 24, 2013 2:42 pm

We moeten ook niet doen alsof het elftal van Ferguson de afgelopen jaren ongenaakbaar was. Onder Ferguson gingen ze toch ook onderuit met 6-1(?) tegen City. Werden ze uitgeschakeld in de poulsefase van de CL. Werden ze op Old Trafford weggespeeld door Bilbao in de halve finale EL. Ook het voetbal was al een een seizoen of drie niet om aan te gluren.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » di sep 24, 2013 3:02 pm

Rachid schreef:We moeten ook niet doen alsof het elftal van Ferguson de afgelopen jaren ongenaakbaar was. Onder Ferguson gingen ze toch ook onderuit met 6-1(?) tegen City. Werden ze uitgeschakeld in de poulsefase van de CL. Werden ze op Old Trafford weggespeeld door Bilbao in de halve finale EL. Ook het voetbal was al een een seizoen of drie niet om aan te gluren.

Dat klopt ook, ik heb Ferguson dan ook nooit een bijzondere coach/trainer. Eerder een grote manager. Hij heeft toch mooi meer dan twintig jaar in en rond de top van het mondiale voetbal gestaan. Maar als je me nou vraagt wat voor soort voetbal ik met Ferguson associeer, heb ik daar echt geen antwoord op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » di sep 24, 2013 3:03 pm

Ik blijf trouwens bij m'n mening dat die boer van een Moyes niks bij Utd. heeft te zoeken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » di sep 24, 2013 4:05 pm

Mr. Ajax schreef:Dat klopt ook, ik heb Ferguson dan ook nooit een bijzondere coach/trainer. Eerder een grote manager. Hij heeft toch mooi meer dan twintig jaar in en rond de top van het mondiale voetbal gestaan. Maar als je me nou vraagt wat voor soort voetbal ik met Ferguson associeer, heb ik daar echt geen antwoord op.
In de jaren 90 vielen ze op door snel over veel schijven om te schakelen. Niet gewoon een snelle counter met 2 passes en dan rennen, maar echt met 1 keer raken combinaties het veld oversteken met gebruik van de vleugels.

Best leuk om te zien, maar echt een eigen spelsysteem of zo was het niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 25, 2013 2:05 am

Le T. schreef:
Mr. Ajax schreef:Dat klopt ook, ik heb Ferguson dan ook nooit een bijzondere coach/trainer. Eerder een grote manager. Hij heeft toch mooi meer dan twintig jaar in en rond de top van het mondiale voetbal gestaan. Maar als je me nou vraagt wat voor soort voetbal ik met Ferguson associeer, heb ik daar echt geen antwoord op.
In de jaren 90 vielen ze op door snel over veel schijven om te schakelen. Niet gewoon een snelle counter met 2 passes en dan rennen, maar echt met 1 keer raken combinaties het veld oversteken met gebruik van de vleugels.

Best leuk om te zien, maar echt een eigen spelsysteem of zo was het niet.
In de jaren 90? Dat hebben 'ze' (tussen aanhalingstekens, want je het team is echt niet 10 jaar hetzelfde gebleven) echt niet 10 jaar lang gedaan hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo sep 25, 2013 10:29 am

Mr. Ajax schreef:
Le T. schreef:
Mr. Ajax schreef:Dat klopt ook, ik heb Ferguson dan ook nooit een bijzondere coach/trainer. Eerder een grote manager. Hij heeft toch mooi meer dan twintig jaar in en rond de top van het mondiale voetbal gestaan. Maar als je me nou vraagt wat voor soort voetbal ik met Ferguson associeer, heb ik daar echt geen antwoord op.
In de jaren 90 vielen ze op door snel over veel schijven om te schakelen. Niet gewoon een snelle counter met 2 passes en dan rennen, maar echt met 1 keer raken combinaties het veld oversteken met gebruik van de vleugels.

Best leuk om te zien, maar echt een eigen spelsysteem of zo was het niet.
In de jaren 90? Dat hebben 'ze' (tussen aanhalingstekens, want je het team is echt niet 10 jaar hetzelfde gebleven) echt niet 10 jaar lang gedaan hoor.
Het viel mij destijds op, volgens mij omdat het vrij nieuw was. Een snelle counter was toen vaak enkele spelers die hard naar voren renden en door het midden combineerden. Bij Man U schoven de linies razendsnel uit elkaar, werd de buitenkant gezocht en sloten de achterste linies weer bij, als een harmonica. Dat staat mij bij als iets typerends voor het Man U van Ferguson.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » wo sep 25, 2013 11:54 am

Ik denk dat het vooral zo mooi werd uitgevoerd omdat ze een absolute klasbak als Eric Cantona in de ploeg hadden. Die was zo erg meester over de bal en meester over de situatie dat teamgenoten met snelheid op een prachtige wijze konden worden gelanceerd.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo sep 25, 2013 12:20 pm

Mr. Ajax schreef: Maar als je me nou vraagt wat voor soort voetbal ik met Ferguson associeer, heb ik daar echt geen antwoord op.
Toe dan. :excited.gif:

Ferguson heeft het continentale voetbal naar de UK gebracht. Spelers als Scholes, Cantona, Giggs waren creatieve wereldtop. Keane en Ince geweldige powerhouses.

Absoluut een van de beste trainer-managers ooit.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Banjavi » wo sep 25, 2013 8:51 pm

Marco van Ginkel ligt er de komende maanden uit met een zware knieblessure. De middenvelder van Chelsea heeft dinsdag in de League Cup-wedstrijd tegen Swindon Town zijn voorste kruisband afgescheurd, zo heeft zijn club bevestigd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 29, 2013 5:47 pm

Suarez is terug: 2 goals.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 29, 2013 8:41 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: Maar als je me nou vraagt wat voor soort voetbal ik met Ferguson associeer, heb ik daar echt geen antwoord op.
Toe dan. :excited.gif:

Ferguson heeft het continentale voetbal naar de UK gebracht. Spelers als Scholes, Cantona, Giggs waren creatieve wereldtop. Keane en Ince geweldige powerhouses.

Absoluut een van de beste trainer-managers ooit.

Je gooit wel vaker met van die abstracte termen, maar leg nou eens een keertje uit wat het continentale voetbal is, en hoe Ferguson die naar de UK heeft gebracht.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 8:55 pm

Ik ga met Mr. Ajax mee in deze bewering. Ferguson heeft op geen enkele wijze een speelstijl geïntroduceerd. Ik weet niet wie binnen United de overtuiging had dat Eric Cantona gekocht moest worden, is dat nog te achterhalen? In ieder geval zijn ze door de aanwezigheid van Cantona een aantal jaren erg attractief gaan spelen.

Net als Arsenal dankzij Bergkamp eindelijk een aantal jaar geen 'Boring Arsenal' meer was. Inmiddels zijn ze in Noord-Londen weer terug bij af, bestaat Arsenal uit een groep faalhazen met opper faalhaas Arsène Wenger nog altijd stevig in het zadel.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2013 9:15 pm

Ajax voert hetzelfde beleid als Arsenal. Prima!
Laatst gewijzigd door Lionel op zo sep 29, 2013 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door LucaS » zo sep 29, 2013 9:16 pm

Fijn dat Ajax in ieder geval niet schizofreen blijkt te zijn.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2013 9:20 pm

:blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 7:25 am

Mr. Ajax schreef: Je gooit wel vaker met van die abstracte termen, maar leg nou eens een keertje uit wat het continentale voetbal is, en hoe Ferguson die naar de UK heeft gebracht.
Man U voor Ferguson was erg van de 'long ball'. Ze hadden CVs als Hogg en Moran, die het middenveld niet zagen. Ferguson's filosofie was die van 'the passing game', het continentale voetbal. Ferguson was in de UK qua visie geen volger, maar een trendsetter.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma sep 30, 2013 8:41 am

'Martin Jol op schopstoel bij Fulham'

Martin Jol moet vrezen voor zijn functie als manager van Fulham. Dat meldden verscheidene Engelse media vandaag. De oud-trainer van onder meer Ajax en HSV leed zaterdag met de club uit Londen in eigen huis een pijnlijke nederlaag tegen promovendus Cardiff City (1-2).

Fulham staat in de Premier League op plaats 18, direct onder de rode streep, met 4 punten uit 6 duels. onder de rode In Engeland is de verwachting dat Jol deze week nog wordt ontslagen.

Volgens de Daily Mail staat de relatie tussen Jol en het bestuur van Fulham, en dan vooral directeur Alastair Mackintosh, onder hoge druk. De Hagenaar wordt vooral verweten geen oog te hebben voor het eigen talent van Fulham, maar wel smijt met miljoenen aan transfersommen.

Jol zei zelf na het duel met Cardiff: 'Ik ben rustig, maar heb er een broertje dood aan als mensen in een club nerveus worden, zich zorgen maken en een trainer gaan vragen te vertrekken. Ik wil dat we beter gaan presteren. Dat is mijn verantwoording, dat begrijp ik.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 8:51 am

De Hagenaar wordt vooral verweten geen oog te hebben voor het eigen talent van Fulham, maar wel smijt met miljoenen aan transfersommen.
Joh! Dat deed ie bij al z'n vorige clubs nou nooit! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » ma sep 30, 2013 9:14 am

wimpey schreef:
De Hagenaar wordt vooral verweten geen oog te hebben voor het eigen talent van Fulham, maar wel smijt met miljoenen aan transfersommen.
Joh! Dat deed ie bij al z'n vorige clubs nou nooit! :hypocrite.gif:
Deze zomer heeft 'ie tot op heden 8 spelers gehaald. Vorig jaar 11. Jaar ervoor 12.

Compleet koopverslaafd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma sep 30, 2013 9:19 am

Hij past goed in de PL, zou je zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 9:52 am

Duke schreef:Hij past goed in de PL, zou je zeggen.
Zoveel kopen en dan nóg onderaan staan. Je zou bijna denken dat Jol niet zoveel kijk op aankopen heeft. Of dat die aankopen door andere motieven dan puur sportieve gedreven worden. :hypocrite.gif:

Plaats reactie