Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » ma feb 11, 2013 5:07 pm

Cruijff schreef:...Überhaupt het feit dat de grote Van der Vaart weer naar Hamburg kwam heeft de hele club een enorme impuls gegeven. Zijn debuut / rentree was direct groots. Zonder een terugkeer van VDV was er helemaal geen effect geweest en zeg ik je dat HSV nog steeds 15e, 16e of 17e zou hebben gestaan... En er aan het eind van het seizoen misschien uit was gegaan... Maar dat blijft koffiedik kijken en zullen we nooit weten.
Hij is bij Tottenham wel wat weggezakt na een sterk begin. Maar dat m.i. meer te maken met die Engelse neiging om aanvallende spelers zover mogelijk voorin te zetten, ipv het spel naar voren op te schuiven als je veel aanvallende kwaliteiten hebt.

Bij HSV heeft hij nog niet zo fantastisch gespeeld, maar het is natuurlijk een speler van het type 'geef mij de bal maar, dan komt het wel goed, en loop daar maar heen, dan krijg je hem wel op het juiste moment'. Dat kan voor een elftal zonder lijn erin en zonder zelfvertrouwen heel belangrijk zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » ma feb 11, 2013 5:14 pm

Le T. schreef: maar het is natuurlijk een speler van het type 'geef mij de bal maar, dan komt het wel goed, en loop daar maar heen, dan krijg je hem wel op het juiste moment'. Dat kan voor een elftal zonder lijn erin heel belangrijk zijn.
Hmmm, zoekt Ajax niet nog zo'n speler?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » ma feb 11, 2013 5:31 pm

Zeux schreef:
Le T. schreef: maar het is natuurlijk een speler van het type 'geef mij de bal maar, dan komt het wel goed, en loop daar maar heen, dan krijg je hem wel op het juiste moment'. Dat kan voor een elftal zonder lijn erin heel belangrijk zijn.
Hmmm, zoekt Ajax niet nog zo'n speler?
Maher heeft het ook. Eriksen biedt zich ook wel altijd aan om de bal te krijgen, alleen weet die niet zo goed hoe het dan verder moet, die wacht dan op iets om op te reageren of gaat lopen met de bal. We hebben echt een speler nodig die er patronen en besluitvaardigheid in brengt, die om de derde en de vierde man denkt dus en daar snel naar handelt. Of een trainer die daarvoor zorgt, maar die hebben we ook niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma feb 11, 2013 9:37 pm

Zeux schreef: Hmmm, zoekt Ajax niet nog zo'n speler?
Na Verhoeven, Ebecilio en Sulejmani is het qua overgewicht wel effe mooi geweest.

VDV is of bij de physio of na een uur leeg. En in dat uur levert hij geen wezenlijke bijdrage meer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » ma feb 11, 2013 9:44 pm

Rishi schreef:Het maximale? Nee joh. Daarvoor leefde hij niet genoeg voor zijn sport.
Vertel? ...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 11, 2013 10:44 pm

Dat kon je zien, Voets; of ben je vergeten hoe zijn bierbuik eruit zag in zijn laatste seizoen bij Ajax?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di feb 12, 2013 8:25 am

999 schreef:
Rishi schreef:Het maximale? Nee joh. Daarvoor leefde hij niet genoeg voor zijn sport.
Vertel? ...
Hij was toch totaal niet fit? Mijn vetpercentage is lager dan die van Raffie. Te triest voor woorden. Zelfde met Wesley. Haalt er ook niet alles uit op die paar jaar na.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » di feb 12, 2013 3:46 pm

Rishi schreef:
999 schreef:
Rishi schreef:Het maximale? Nee joh. Daarvoor leefde hij niet genoeg voor zijn sport.
Vertel? ...
Hij was toch totaal niet fit? Mijn vetpercentage is lager dan die van Raffie. Te triest voor woorden. Zelfde met Wesley. Haalt er ook niet alles uit op die paar jaar na.
Welk jaar nog meer dan? Bovendien heb ik VdV nog nooit zo vet gezien als Sneijder, en ook niet zien roken, terwijl hij volgens mij sinds zijn dipje bij Ajax geen overgewicht meer heeft gehad.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » za feb 16, 2013 4:55 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat kon je zien, Voets; of ben je vergeten hoe zijn bierbuik eruit zag in zijn laatste seizoen bij Ajax?
Zwaartepunt ligt anno 2013 nog een stuk lager.

Maakte een uur geleden trouwens een wereldgoal, van een meter of 25. Van dat soort momenten heeft VDV het steeds meer nodig. De leider van het orkest was ie al nooit en is hij ook op latere voetballeeftijd niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » za feb 16, 2013 5:32 pm

Het zal wel.Foto's van van der Vaart en Wesley Sneijder toen bewijzen iets heel anders.Behalve het laatste sezoen van Sneijder bij Inter.Daar circuleren Foto's van rond al zou ie een pens hebben gekregen op vakantie.at natuurlijk ook door wat photoshoppen verkregen kan zijn.Overgens lijkt het me zeer sterk dat als beide heren zulke buiken, zulk een over percentage hebben/hadden kwa overgewicht men er een beroep op had gedaan bij het NLD elftal.Zeker niet met de trainers van toen ..

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Duitsland

Bericht door beelzebub » zo feb 24, 2013 8:27 pm

Zo, ik heb net pas de volledige Duitse ranglijst bekeken (inclusief doelpunten voor en tegen) en Bayern staat wel asociaal goed te verdedigen dit seizoen. Pas 8 goals tegen in 23 duels. :confused.gif:
Zo goed is die Neuer toch ook weer niet of heb een nieuwe verdediger gemist daar?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Duitsland

Bericht door Dubbel » zo feb 24, 2013 10:04 pm

beelzebub schreef:Zo goed is die Neuer toch ook weer niet of heb een nieuwe verdediger gemist daar?
Bijzondere reeksen zijn verdacht. Ze zullen wel een nieuwe dokter hebben vrees ik.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » wo feb 27, 2013 9:34 pm

Volgend jaar met Gomez, Mandzukic en Lewandowksi? Dat Bayern doet ook maar wat.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo feb 27, 2013 9:38 pm

Peter schreef:Volgend jaar met Gomez, Mandzukic en Lewandowksi? Dat Bayern doet ook maar wat.
Pizarro zal wel geloosd worden. Gomez lijkt me geen "Pep spits". Lewandowski is europese top en Mandzukic is voor mij de BuLi-verrassing van het seizoen. Had niet verwacht dat hij op het hoogste niveau zo makkelijk zou aanpikken.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » do feb 28, 2013 11:03 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Volgend jaar met Gomez, Mandzukic en Lewandowksi? Dat Bayern doet ook maar wat.
Pizarro zal wel geloosd worden. Gomez lijkt me geen "Pep spits".
De trainer is een passant en Hoeness heeft ook verstand van voetbal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Duitsland

Bericht door Rachid » do feb 28, 2013 12:43 pm

Le T. schreef:
Zeux schreef:
Le T. schreef: maar het is natuurlijk een speler van het type 'geef mij de bal maar, dan komt het wel goed, en loop daar maar heen, dan krijg je hem wel op het juiste moment'. Dat kan voor een elftal zonder lijn erin heel belangrijk zijn.
Hmmm, zoekt Ajax niet nog zo'n speler?
Maher heeft het ook. Eriksen biedt zich ook wel altijd aan om de bal te krijgen, alleen weet die niet zo goed hoe het dan verder moet, die wacht dan op iets om op te reageren of gaat lopen met de bal. We hebben echt een speler nodig die er patronen en besluitvaardigheid in brengt, die om de derde en de vierde man denkt dus en daar snel naar handelt. Of een trainer die daarvoor zorgt, maar die hebben we ook niet.
Die derde of vierde man moeten ook beschikbaar zijn, intelligentie zonder bal; tactisch vernuft, weten wat er om je heen gebeurd. Een Maher en Eriksen kunnen maar blijven denken, je blijft in dat één dimensionale 'van A naar B' voetbal hangen.

Je kritiek m.b.t. Eriksen is terecht. Maar hij wordt ook niet gedwongen om bovengenoemde wijze te spelen.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » do feb 28, 2013 2:09 pm

Rachid schreef:Die derde of vierde man moeten ook beschikbaar zijn, intelligentie zonder bal; tactisch vernuft, weten wat er om je heen gebeurd. Een Maher en Eriksen kunnen maar blijven denken, je blijft in dat één dimensionale 'van A naar B' voetbal hangen.

Je kritiek m.b.t. Eriksen is terecht. Maar hij wordt ook niet gedwongen om bovengenoemde wijze te spelen.
Het lijkt me dat zoals een afmaker een drang moet hebben om in scoringspositie te komen, een spelmaker de drang moet hebben om het spel te maken. Het is in mijn ogen geen positie, maar een type speler met een specifieke kwaliteit. De trainer kan voor een groot deel voor de afwezigheid van zo'n type compenseren door er automatismen en patronen in te trainen, maar een spelmaker zal het spel maken als hij de gelegenheid krijgt. Als een speler dat 3 jaar niet doet moet je misschien een keer constateren dat hij die gave niet heeft. Het is ook heel moeilijk, het gaat niet om spelsituaties doorzien, maar om ze al te zien nog voordat ze er zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » do feb 28, 2013 2:11 pm

Maar je kan wel een steekbal willen geven maar als Cuenca stilstaat aan de zijlijn schiet het ook niet op. De man ZONDER bal bepaalt he. Niet de man met de bal.

En natuurlijk brengt Eriksen te weinig. Dat ziet iedereen.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » vr mar 01, 2013 1:20 pm

Magath: "Van Gaal aan de basis van uitzonderlijk Bayern"

Volgens Felix Magath staat Louis van Gaal aan de basis van de goede prestaties van Bayern München. De oud-trainer stelt dat de Oranje-bondscoach tijdens zijn periode in Beieren, tussen 2009 en 2011, het fundament heeft gelegd voor de huidige successen.

"Jupp Heynckes verricht momenteel goed werk, maar zonder zijn bijdrage te verwaarlozen denk ik dat Louis van Gaal destijds de basis heeft gelegd voor het huidige uitzonderlijke positiespel", aldus Magath in gesprek met Die Welt.

"De club profiteert overduidelijk van zijn voorbereidingen", vervolgt de coach, die eerder dit seizoen werd ontslagen bij VfL Wolfsburg. "Heynckes heeft voortgeborduurd op het door Van Gaal opgezette beleid en heeft het verfijnd, dat is minstens zo belangrijk en waardevol. Hij begrijpt hoe hij het werk van zijn voorganger kan gebruiken en verbeteren."

Magath denkt dat Bayern is uitgegroeid tot het beste clubteam van Europa. "Na de nederlaag van Barcelona in Milaan kan je ervan uitgaan dat er geen enkele club beter is dan Bayern. Ik ben er daarom ook van overtuigd dat Bayern de Champions League-finale zal halen. Zo goed hebben ze nog nooit gespeeld. Ik heb ze in ieder geval nog nooit beter gezien dan nu. Als ze erin slagen om zo te blijven voetballen, is de kans groot dat het ze lukt de CL-titel te pakken."
Ik citeer liever de Telegraaf maar die had dit bericht vreemd genoeg nog niet opgepikt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Duitsland

Bericht door beelzebub » vr mar 01, 2013 1:34 pm

Haha dus toch :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » vr mar 01, 2013 2:27 pm

Le T. schreef:
Magath: "Van Gaal aan de basis van uitzonderlijk Bayern"

Volgens Felix Magath staat Louis van Gaal aan de basis van de goede prestaties van Bayern München. De oud-trainer stelt dat de Oranje-bondscoach tijdens zijn periode in Beieren, tussen 2009 en 2011, het fundament heeft gelegd voor de huidige successen.

"Jupp Heynckes verricht momenteel goed werk, maar zonder zijn bijdrage te verwaarlozen denk ik dat Louis van Gaal destijds de basis heeft gelegd voor het huidige uitzonderlijke positiespel", aldus Magath in gesprek met Die Welt.

"De club profiteert overduidelijk van zijn voorbereidingen", vervolgt de coach, die eerder dit seizoen werd ontslagen bij VfL Wolfsburg. "Heynckes heeft voortgeborduurd op het door Van Gaal opgezette beleid en heeft het verfijnd, dat is minstens zo belangrijk en waardevol. Hij begrijpt hoe hij het werk van zijn voorganger kan gebruiken en verbeteren."

Magath denkt dat Bayern is uitgegroeid tot het beste clubteam van Europa. "Na de nederlaag van Barcelona in Milaan kan je ervan uitgaan dat er geen enkele club beter is dan Bayern. Ik ben er daarom ook van overtuigd dat Bayern de Champions League-finale zal halen. Zo goed hebben ze nog nooit gespeeld. Ik heb ze in ieder geval nog nooit beter gezien dan nu. Als ze erin slagen om zo te blijven voetballen, is de kans groot dat het ze lukt de CL-titel te pakken."
Ik citeer liever de Telegraaf maar die had dit bericht vreemd genoeg nog niet opgepikt.
Denk dat niemand dit ontkent, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland

Bericht door Duke » vr mar 01, 2013 2:30 pm

Mwah, ik kan wel een paar kandidaten bedenken. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » vr mar 01, 2013 2:33 pm

Van Gaal heeft jonge spelers de kans gegeven, speelde goed voetbal met Bayern... maar zijn houdbaarheidsdatum is niet al te hoog meer.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Duitsland

Bericht door Arthur » vr mar 01, 2013 5:04 pm

Het zou meer zeggen wanneer iemand van Bayern dit zegt, maar uiteraard is Van Gaal een topcoach.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » vr mar 01, 2013 8:58 pm

Arthur schreef:Het zou meer zeggen wanneer iemand van Bayern dit zegt, maar uiteraard is Van Gaal een topcoach.
En Heynckes ook. Bayern heeft momenteel de beste ploeg in Europa.

Na 23 wedstrijden heeft Bayern 61 punten, doelsaldo 63-8. In het kampioensjaar onder Van Gaal 70 punten uit 34, doelsaldo 72-31.

Dus wanneer Van Gaal de basis heeft gelegd, heeft Heynckes het wel aardig uitgebouwd, lijkt me. :smallgrin.gif:

Plaats reactie