Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Duitsland

Bericht door Michael_B » za feb 09, 2013 8:03 pm

Staan 4-0 voor inmiddels, dus denk het wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » za feb 09, 2013 8:07 pm

Son en Rudnevs waren de grote jongens bij HSV. Raffie deed ook mee. Naaide Lewandowski een rode kaart aan. Verder niet gezien.

Nadat Bruma na een uur rood kreeg, werd Raffie er meteen afgehaald. Toen was het 10 tegen 10 en dan worden de ruimtes natuurlijk te groot voor hem.

@Dominee: Bayern is dit seizoen in Duitsland wat Barca in Spanje en Man U in Engeland is. League of their own... Ze sparen Müller en Mandzukic vanavond. Dus mogen Robben en Gomez weer eens meedoen. :excited.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » za feb 09, 2013 10:37 pm

Bayern München wordt dit seizoen fluitend kampioen. Dat wordt ook wel weer eens tijd, want de afgelopen 4 jaar is het drie maal in de soep gelopen.

Die Van der Vaart verslaat dit seizoen al twee maal Borussia Dortmund. Doet ie toch netjes.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » za feb 09, 2013 10:45 pm

Cruijff schreef: Die Van der Vaart verslaat dit seizoen al twee maal Borussia Dortmund. Doet ie toch netjes.
Rudnevs en Son, C. VDV was een statist, geloof me. Niet voor niets na een uur gewisseld.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door raymon » za feb 09, 2013 11:08 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Die Van der Vaart verslaat dit seizoen al twee maal Borussia Dortmund. Doet ie toch netjes.
Rudnevs en Son, C. VDV was een statist, geloof me. Niet voor niets na een uur gewisseld.
Dacht dat ie de vorige wedstrijd nog de meeste meters van iedereen had gelopen dus zo statisch zal hij toch niet zijn?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Duitsland

Bericht door Alexander » zo feb 10, 2013 12:50 am

Vaart gaf ook wel een hele aardige assist bij de 1-3.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » zo feb 10, 2013 8:43 am

Hij had nog wel meer balletjes die een assist hadden kunnen of moeten zijn. Hij kan in ieder geval wat makkelijker op dit niveau mee dan Siem en Eriksen in het najaar lieten zien. Een aanvallende middenvelder eraf na rood en de 3-1 is ook weer niet een hele rare beslissing. Maar die Son is wel een behoorlijk talentje, die staat even wat meer in de spotlights.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » zo feb 10, 2013 8:53 am

Die eerste schoot Son er wel lekker in ja.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » zo feb 10, 2013 10:01 am

Raymon schreef: Dacht dat ie de vorige wedstrijd nog de meeste meters van iedereen had gelopen dus zo statisch zal hij toch niet zijn?
Je haalt statist en statisch door elkaar. :smallgrin.gif:

VDV teert bij HSV nog wat op z'n naam. Af en toe een momentje. Maar onder de streep is het gewoon veel te weinig. HSV heeft 10 M voor die gozer betaald en hij pakt een enorm salaris. Dat staat in geen verhouding tot zijn rendement. Het is het bekende liedje: nieuwe club, hij gaat korte tijd als de brandweer en kakt daarna in. Mede door blessures, want hij verzorgt zijn lichaam niet. Zwaartepunt ligt veel te laag voor een topsporter (overgewicht).

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 10, 2013 11:01 am

Ik kan me wel in je analyse vinden ja. Bij iedere club waar ie kwam ging het in het begin geweldig en was er daarna sprake van een dalende lijn in prestaties. A mental issue.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Duitsland

Bericht door Yopi » zo feb 10, 2013 11:51 am

Van der Vaart is een ouderwetse voetballer, geen atleet. Hij heeft personeel om zich heen nodig. Mooie techniek, dat wel. Soms geniaal zelfs. Maar dat is vandaag de dag niet meer genoeg voor de absolute top.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door jabu » zo feb 10, 2013 11:57 am

Wat mij betreft qua puur voetbaltalent het grootste talent uit de Ajaxschool sinds pakweg Kluivert.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 10, 2013 12:39 pm

Sla je Sneijder('s tweebenigheid) niet hoger aan, Jabu?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door jabu » zo feb 10, 2013 12:48 pm

Nee, ik niet. Maar daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen. Bij Van der Vaart is het vooral jammer dat hij (m.i.) overduidelijk nooit zijn belofte heeft ingelost. Hij speelde op 17/18-jarige leeftijd bij Ajax op bijna ongeëvenaarde grootste wijze. Wat mij betreft op dat moment qua talent ergens in de categorie Bergkamp en Cruijff. Helaas heeft hij daarna voornamelijk wegens blessures nooit zijn belofte kunnen inlossen. Of dat ligt aan het feit dat hij simpelweg geen atleet is en zodoende niet geschikt is voor het hedendaagse voetbal of er niet voldoende voor heeft geleefd en zich teveel heeft beziggehouden met randzaken kan ik niet beoordelen. Feit is wel dat om een echte grote voetballer te worden je ook fysiek top moet zijn, anders eindig je bij HSV of Galatasaray. Als hij fysiek top was geweest had ik Van der Vaart zeker een rol van betekenis in de Europese top zien spelen.

Sneijder is in mijn ogen ook een buitengewoon talent. Inderdaad ondermeer door zijn tweebenigheid. Maar puur qua voetbaltalent in de zin van techniek en spelinzicht schat ik Van der Vaart hoger in.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Duitsland

Bericht door Yopi » zo feb 10, 2013 1:48 pm

Vooral technisch. Sneijder is heeft een strakke pass in beide benen en een goed schot, maar VDV heeft iets extra's, iets dat je bij de allergrootste voetballers ziet. Jammer genoeg schiet hij op andere punten tekort.

Beide spelers vind ik geen echte top want echte topspelers kun je overal neerzetten. Van der Vaart heeft zoals gezegd lopers nodig die het vuile werk voor hem opknappen, daarom mislukte hij ook bij Madrid. Sneijder gedijt in een countersysteem waarbij hij voor een dichtgetimmerde verdediging speelt en snel het spel kan verleggen, zoals Inter onder Mourinho en Oranje van drie jaar terug.. In een aanvallend team vind ik hem minder, dan gaat hij zwemmen. (Ja, ook bij Ajax. Zijn beste wedstrijden voor onze club speelde hij onder HTC, die uitging van een snelle omschakeling.)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » zo feb 10, 2013 1:55 pm

Ik vond Van der Vaart in het begin ook veelbelovender. Toen speelde hij als linkshalf die niet alleen voor de goal kwam, maar zich ook bemoeide met de opbouw en zelfs verdedigend werk verzette. Maar toen moest en zou hij 'op 10', en hij moest en zou de aanvoedersband. Hij werd als het ware gepusht om een luie momentenspeler te worden.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » zo feb 10, 2013 2:04 pm

Jöhnk schreef:Ik vond Van der Vaart in het begin ook veelbelovender. Toen speelde hij als linkshalf die niet alleen voor de goal kwam, maar zich ook bemoeide met de opbouw en zelfs verdedigend werk verzette. Maar toen moest en zou hij 'op 10', en hij moest en zou de aanvoedersband. Hij werd als het ware gepusht om een luie momentenspeler te worden.
Helemaal mee eens. VDV is vanaf 03/04, dus vanaf z'n 20-ste, alleen maar minder geworden. Hetzelfde geldt trouwens voor Kluivert.

VDV trok het in 03/04 ook heel slecht dat hij door Sneijder van de centrale positie achter Zlatan werd verdrongen. Ging ie er op links met de pet naar gooien... Moet eerlijk zeggen dat ik weinig met VDV en Sneijder heb. Hetzelfde gold voor Kluivert, toe ie nog speelde. Of Nigel de Jong. Verwend, zelfoverschatting, geen echte topsporters.

Doe me dan Bergkamp maar. :biggthumpup.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » zo feb 10, 2013 5:07 pm

Jabu schreef:Nee, ik niet. Maar daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen. Bij Van der Vaart is het vooral jammer dat hij (m.i.) overduidelijk nooit zijn belofte heeft ingelost. Hij speelde op 17/18-jarige leeftijd bij Ajax op bijna ongeëvenaarde grootste wijze. Wat mij betreft op dat moment qua talent ergens in de categorie Bergkamp en Cruijff. Helaas heeft hij daarna voornamelijk wegens blessures nooit zijn belofte kunnen inlossen. Of dat ligt aan het feit dat hij simpelweg geen atleet is en zodoende niet geschikt is voor het hedendaagse voetbal of er niet voldoende voor heeft geleefd en zich teveel heeft beziggehouden met randzaken kan ik niet beoordelen. Feit is wel dat om een echte grote voetballer te worden je ook fysiek top moet zijn, anders eindig je bij HSV of Galatasaray. Als hij fysiek top was geweest had ik Van der Vaart zeker een rol van betekenis in de Europese top zien spelen.
Het is volgens mij ook een kwestie van waar je terecht komt. Zo'n Real is dan maar wat in het wilde weg aan het kopen en wordt hij niet gehaald door een trainer met visie, en dan is Kaka uiteindelijk voor counters en sponsors interessanter. Wat hij zelf fout doet is juist eerder dat hij teveel loopt en overal tegelijk wil zijn, ipv zoals Sneijder meer het mannetje te zijn en minder teamspeler, en afdwingen dat je niet meer loopt dan je aankunt, want niet iedereen wordt geboren met de longen van een Nedved of van een Kuijt. Van de zomer liep iedereen weer te geilen op Pirlo, terwijl die nog niet de helft van de arbeid van VdV verricht. Ik denk dat VdV als hij de mazzel had gehad in een elftal terecht te komen waarin hij de baas kon spelen en niet teveel terrein hoefde te bestrijken best een echte topploeg had kunnen leiden
Sneijder is in mijn ogen ook een buitengewoon talent. Inderdaad ondermeer door zijn tweebenigheid. Maar puur qua voetbaltalent in de zin van techniek en spelinzicht schat ik Van der Vaart hoger in.
Qua inzicht scheelt het echt enorm, met name wat betreft combinaties opzetten en dus vooruitdenken. Verder is Sneijder ook maar ietsje tweebeniger, en minder met de buitenkant, dat gezeik over dat tweebenige vond ik nogal uitvergroot om Sneijder te promoten. Die schoot inderdaad graag met beide benen tegen een verdediger op en van beide benen zag die dat schot al lang van tevoren aankomen, het leidde er vooral toe dat hij 2 keer zo vaak tevergeefs schoot.
wimpey schreef: Helemaal mee eens. VDV is vanaf 03/04, dus vanaf z'n 20-ste, alleen maar minder geworden. Hetzelfde geldt trouwens voor Kluivert.
Kluivert raakte wel steeds vaker geblesseerd, maar hij moest vooral weg omdat hij bij Barcelona de best betaalde speler ter wereld was geworden en daarvoor niet vaak genoeg fit was. Volgens mij was hij op het EK 2000 24 jaar oud, en toen was hij niet minder dan in zijn Milan periode, om het zacht uit te drukken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » zo feb 10, 2013 5:21 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Ik vond Van der Vaart in het begin ook veelbelovender. Toen speelde hij als linkshalf die niet alleen voor de goal kwam, maar zich ook bemoeide met de opbouw en zelfs verdedigend werk verzette. Maar toen moest en zou hij 'op 10', en hij moest en zou de aanvoedersband. Hij werd als het ware gepusht om een luie momentenspeler te worden.
Helemaal mee eens. VDV is vanaf 03/04, dus vanaf z'n 20-ste, alleen maar minder geworden. Hetzelfde geldt trouwens voor Kluivert.

VDV trok het in 03/04 ook heel slecht dat hij door Sneijder van de centrale positie achter Zlatan werd verdrongen. Ging ie er op links met de pet naar gooien... Moet eerlijk zeggen dat ik weinig met VDV en Sneijder heb. Hetzelfde gold voor Kluivert, toe ie nog speelde. Of Nigel de Jong. Verwend, zelfoverschatting, geen echte topsporters.

Doe me dan Bergkamp maar. :biggthumpup.gif:
Ja, eens. Mentaliteit Bergkamp komt ruim boven die anderen uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » zo feb 10, 2013 5:43 pm

Zeux schreef:Ja, eens. Mentaliteit Bergkamp komt ruim boven die anderen uit.
Ja, het is een ontzettende perfectionist, maar ook weer iemand die met zichzelf bezig moet kunnen zijn. Daarnaast is die qua puur voetbaltalent nog weer van een hele andere categorie, die kon dingen waar Ronaldo en Messi niet van durven dromen.

Maar ook voor Bergkamp gold dat hij wel de mazzel had dat hij op het juiste moment bij de juiste club terecht kwam. Hij hoefde niet de scorende spits uit te hangen, maar mocht zijn eigen spel spelen, en vlak daarna kwam Wenger het combinatievoetbal naar Engeland brengen. Komt hij bij een andere club terecht of schakelt Arsenal na een mindere periode weer over op ouderwets Engels voetbal, dan was Bergkamp nu ook een andere naam geweest.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » zo feb 10, 2013 8:10 pm

wimpey schreef:VDV teert bij HSV nog wat op z'n naam. Af en toe een momentje. Maar onder de streep is het gewoon veel te weinig. HSV heeft 10 M voor die gozer betaald en hij pakt een enorm salaris. Dat staat in geen verhouding tot zijn rendement. Het is het bekende liedje: nieuwe club, hij gaat korte tijd als de brandweer en kakt daarna in. Mede door blessures, want hij verzorgt zijn lichaam niet. Zwaartepunt ligt veel te laag voor een topsporter (overgewicht).
HSV was een zielig hoopje losers zonder enig sprankje zelfvertrouwen voordat Van der Vaart terugkeerde. Dat heeft ze echt een impuls gegeven. Zo'n grote dat het ze nu zelfs ook weer lukt succesvolle aanvallen op te zetten zonder dat Van der Vaart erbij betrokken is.

Zonder VDV waren ze bij de onderste 5 plekken in de Bundesliga blijven steken en had men zelfs mogen vrezen voor degradatie...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma feb 11, 2013 9:14 am

Cruijff schreef: HSV was een zielig hoopje losers zonder enig sprankje zelfvertrouwen voordat Van der Vaart terugkeerde. Dat heeft ze echt een impuls gegeven.
Nogmaals, het VDV-effect bij een nieuwe club is altijd kort maar hevig. Korte tijd gaat ie als de brandweer, daarna haalt de realiteit (geen topsportlichaam) hem in.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » ma feb 11, 2013 10:46 am

Ach, van der Vaart heeft het maximale gehaald uit zijn carriere, ik heb Vaartje trouwens nooit ergens horen beweren dat hij de nieuwe messias van het voetbal zou zijn.Ondanks dat men zo af en toe hem een beetje als manusje van alles heeft gebruikt is hij i.m.o. altijd behoorlijk beschaafd gebleven ...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » ma feb 11, 2013 10:48 am

Het maximale? Nee joh. Daarvoor leefde hij niet genoeg voor zijn sport.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma feb 11, 2013 11:54 am

wimpey schreef:
Cruijff schreef: HSV was een zielig hoopje losers zonder enig sprankje zelfvertrouwen voordat Van der Vaart terugkeerde. Dat heeft ze echt een impuls gegeven.
Nogmaals, het VDV-effect bij een nieuwe club is altijd kort maar hevig. Korte tijd gaat ie als de brandweer, daarna haalt de realiteit (geen topsportlichaam) hem in.
Hoe meet je een Van der Vaart effect...? Als we daar over gaan discussiëren of criteria voor proberen te bedenken dan zullen we er nooit uitkomen...

...Überhaupt het feit dat de grote Van der Vaart weer naar Hamburg kwam heeft de hele club een enorme impuls gegeven. Zijn debuut / rentree was direct groots. Zonder een terugkeer van VDV was er helemaal geen effect geweest en zeg ik je dat HSV nog steeds 15e, 16e of 17e zou hebben gestaan... En er aan het eind van het seizoen misschien uit was gegaan... Maar dat blijft koffiedik kijken en zullen we nooit weten.

Plaats reactie