Frankrijk

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Frankrijk

Bericht door gaizka » ma sep 07, 2009 12:20 pm

Henry baalt van Domenech: 'Dit werkt niet'
Geschreven op maandag, 7 september om 12:39

De Franse voetbalbond (FFF) blijft achter bondscoach Raymond Domenech staan, maar de spelersgroep lijkt genoeg te hebben van de keuzeheer. In Le Parisien verschijnt sterspeler Thierry Henry met enkele pikante uitspraken over de falende oefenmeester. “Dit werkt niet”, verzucht Henry.



Met nog drie kwalificatiewedstrijden voor de boeg staat Frankrijk tweede in de groep, met vier punten achterstand op lijstaanvoerder Servië. Domenech, die al sinds het EK onder druk staat in de Franse pers, kreeg zaterdag (na de remise tegen Roemenië) opnieuw de nodige kritiek over zich heen. Nu zijn niet alleen de fans en de journalisten boos, maar ook de spelers zelf.

“Trainer, er is iets dat we u moeten vertellen. Ik spreek in naam van de ploeg”, aldus Henry. “We raken verveeld tijdens je trainingen. In twaalf jaar bij het Franse team heb ik deze situatie nog nooit meegemaakt. We weten niet hoe we moeten spelen, waar we op het veld moeten lopen en hoe ons te organiseren. We weten gewoon niet wat we moeten doen. Een speelstijl ontbreekt, dit werkt niet.’’
Klinkt als einde verhaal voor Domenech...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door Duke » zo nov 29, 2009 9:36 am

Griezelig incident in Franse topper

PARIJS - De zege van Paris St. Germain zaterdagavond op koploper Auxerre (1-0) werd zwaar overschaduwd door een griezelig incident rond doelman Gregory Coupet. De 34-jarige oud-international bleef in de slotfase van de wedstrijd met zijn schoen steken in de grasmat bij het uitverdedigen van de bal. Daarbij brak hij zijn onderbeen.

,,Ik stond er vlakbij. Ik zag het bot door zijn kous heen steken'', liet ploeggenoot Sylvain Armand aangedaan weten.

Ook trainer Antoine Kombouare reageerde geschokt. ,,Het is een zeer ernstige blessure. Ik voelde een rilling door heel mijn lichaam toen ik het zag gebeuren. We moeten een groot doelman en een echte leider lange tijd missen. Waarschijnlijk tot het einde van het seizoen.''
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Frankrijk

Bericht door Ramona » zo nov 29, 2009 11:28 am

Gadverrrr... :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Frankrijk

Bericht door Jinne » vr mei 14, 2010 11:29 pm

Voetbalzone
Arles-Avignon promoveert voor vierde keer in vijf jaar tijd
Arles-Avignon heeft vrijdagavond het laatste promotieticket in Frankrijk opgeëist. De ploeg van Michel Estvan was een maatje te groot voor Clermont Foot (1-0) en komt komend seizoen op het hoogste podium in Frankrijk uit. Eerder verzekerden Caen en Brest zich al van promotie naar de Ligue 1.

De prestatie van Arles-Avignon is ongekend. Haar begroting van 5,7 miljoen euro is de laagste van alle Ligue 2-clubs. De afgelopen jaren klom Arles-Avignon gestaag naar de top van het Franse voetbal. In 2006, 2007, 2009 en dit kalenderjaar werd onder leiding van Estvan telkens promotie afgedwongen.

De thuishaven, Parc des Sports d'Avignon, biedt plaats aan slechts ruim zevenduizend belangstellenden en zal daarom voor komend seizoen moeten worden uitgebreid. Arles-Avignon leunde dit seizoen vooral op Sébastien Piocelle en Kaba Diawara. De van Olympique Marseille gehuurde André Ayew (19) is een andere sleutelspeler. Hij is de zoon van Abedi Pelé en wereldkampioen met Jong Ghana.
Een CM/FM scenario maar dan in het echt!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Frankrijk

Bericht door Jöhnk » zo mei 16, 2010 8:56 pm


Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Frankrijk

Bericht door peter » vr aug 13, 2010 8:20 pm

Vond het wel een leuke discussie, maar in het Twente topic is dat niet echt gepast.

Wat vinden jullie van het Franse voetbal? Is dat nou echt werkvoetbal of zijn ze technisch goed? Ik vind ze beter dan de Duitse clubs, maar dat is dan ook echt niet veel. Bordeaux en L'OM zijn beter dan pak 'em beet Werder en HSV. Er zit daar in Frankrijk bij sommige clubs ook wel wat geld, maar ook weer niet in overvloede. L'OM is gewoon de grootste club, maar maakt het niet waar.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Frankrijk

Bericht door Rooie » ma aug 23, 2010 10:17 pm

VZ
Lyon betaalt Bordeaux 22 miljoen euro voor komst van Gourcuff

Maandag, 23 augustus 2010 om 23:05
Olympique Lyon heeft een principeakkoord bereikt met Bordeaux over de transfer van Yoann Gourcuff. De landskampioen staat haar middenvelder, die niet meer voor Les Girondins wilde spelen, voor een beginbedrag van 22 miljoen euro af aan Lyon. Dat bedrag kan maximaal oplopen tot 26,5 miljoen euro, mocht Gourcuff later weer doorverkocht worden.

Lyon bevestigt het akkoord maandagavond op haar officiële website. De club stelt dat Gourcuff (24), goed voor 22 interlands in het Franse nationale team, het middenveld van een nieuwe kwaliteitsinjectie moet gaan voorzien. De spelverdeler was net begonnen aan zijn derde seizoen in Bordeaux, met wie hij vorig seizoen de landstitel binnensleepte. Eerder speelde hij twee jaar bij AC Milan, maar dat avontuur werd een fiasco. Daarom keerde terug in de Ligue 1.
Hij had het echter niet meer naar zijn zin bij de club en had zijn zinnen gezet op een vertrek naar de meervoudig landskampioen. Aanvankelijk wilde Bordeaux niet meewerken aan een transfer van Gourcuff naar de concurrent, maar het miljoenenbod van Lyon heeft de club blijkbaar toch doen bezwijken. Met Jimmy Briand haalde coach Claude Puel al eerder een versterking naar Les Gones. Zodra Gourcuff de medische keuring heeft doorstaan, zal hij zijn signatuur zetten onder een meerjarig contract.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Frankrijk

Bericht door Jöhnk » ma aug 23, 2010 10:23 pm

Marseille is landskampioen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Frankrijk

Bericht door Lionel » di aug 24, 2010 8:22 am

Zo zo, doen ze goed.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Frankrijk

Bericht door beelzebub » wo feb 02, 2011 5:30 pm

Zo, 5e divisionist Chambery bekert verder ten koste van Sochaux.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Frankrijk

Bericht door Jinne » ma feb 28, 2011 10:13 pm

Deze zat er wel erg lekker in zeg: http://www.youtube.com/watch?v=LrU399cL3GU

Al zijn de Arabieren not impressed: http://www.youtube.com/watch?v=-VajUOrmmWE
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door Duke » za jul 30, 2011 9:31 pm

Pastore voor 43 miljoen naar PSG. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Frankrijk

Bericht door peter » di dec 13, 2011 9:44 pm

Update: CL-finalist uit 2004 nog voor jaarwisseling in Russische handen
Dinsdag, 13 december 2011 om 20:30

Dmitri Ribolovlev, schatrijk geworden door de handel in meststoffen, wil de teloorgang van AS Monaco voorkomen. De Rus, volgens de Forbes-lijst goed voor zeven miljard euro, is bereid tweehonderd miljoen te investeren. Daarmee kan de Franse club de nodige versterkingen halen.

Prins Albert van Monaco, de bekendste fan van de hekkensluiter van de Ligue 2, liet recentelijk weten een buitenlandse eigenaar niet langer een probleem te vinden. Ribolovlev zou dan nauw gaan samenwerken met een nieuwe, Franse voorzitter. Zakenman en spelersmakelaar Jean-Marc Goiran, een goede vriend van de prins, is kandidaat. Oud-international Youri Djorkaeff treedt op als adviseur.

AS Monaco, dat in 2004 nog in de finale van het toernooi om de Champions League stond, degradeerde afgelopen seizoen uit het hoogste niveau en raakte vervolgens steeds dieper in de sportieve problemen. Monaco versterkte zich afgelopen zomer met oud-international Ludovic Giuly en had goede hoop direct te kunnen terugkeren in de Ligue 1.

Update 13 december 20:30 uur - CL-finalist uit 2004 nog voor jaarwisseling in Russische handen
AS Monaco hoopt met de financiële steun van Dmitri Ribolovlev snel terug te keren in de Ligue 1 en op het Europese podium. "We hebben een plan ontwikkeld die ervoor moet zorgen dat de overname nog voor de jaarwisseling wordt afgerond", zei clubvoorzitter Etienne Franzi. "Dit is goed nieuws voor de club en voor het Franse voetbal in het algemeen."

VZ
Na PSG is dit dus nummertje 2. PSG is in handen van Qatar, maar dat is een pot nat. Het gaat erom dat er een rijke kerel in stapt die daar de boel uit het slop trekt.

Ben benieuwd welke vlucht dit gaat nemen. Misschien doe je over 20 jaar wel niet meer mee als je niet in handen bent van een Rus, sjeik of een een prins.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Frankrijk

Bericht door 666 » wo dec 14, 2011 12:06 pm

Monaco diep in de shit.
Dmitri Ribolovlev, schatrijk geworden door de handel in meststoffen...
Of stinkt geld toch niet?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » do jan 12, 2012 10:46 pm

Jep Pato is écht een goede speler. Het hoort eigenlijk meer in de Frankrijk topic thuis, maar ik heb het gevoel dat die PSG missie flink gaat falen. Tuurlijk krijgen ze straks wel een selectie met veel grote namen maar of ze daarmee de (sub)top in de CL of om te beginnen al de bovenste 3 ploegen in de eigen competitie gaan afbluffen? Ik betwijfel het zeer. Wat denken jullie?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » vr jan 13, 2012 1:50 pm

Parijs is natuurlijk een stad met glamour en daarom aantrekkelijker voor een echte ster om te wonen dan Manchester, Hoffenheim of Wolfsburg (al wil mevrouw Beckham er niet heen), maar over de grote potentie van het clubvoetbal in Frankrijk heb ik mijn twijfels. Als je net zoals Chelsea een elftal bij elkaar koopt dat in Engeland kampioen wordt, weet je ook meteen dat de ploeg sterk genoeg is om in de CL de halve finale of zelfs de finale te kunnen bereiken. Voor PSG wordt het al lastig genoeg om in Frankrijk de andere titelkandidaten af te troeven en mochten ze in de CL terechtkomen, dan is er nog geen garantie dat hun ploeg sterker is elkaar zit dan een tegenstander als pak hem Napoli. En nogmaals, zie eerst maar eens Marseille, Lyon en Lille structureel af te troeven. Valt nog niet mee.

De Europa Cup 1 is nog nooit gewonnen door een club uit Londen, Parijs, Berlijn of Rome en ik denk toch niet dat Parijs de eerste stad is die uit dit rijtje gaat verdwijnen.

Wat Pato betreft: hij is wel fit genoeg om te spelen, toch? Wat mij betreft huurt Ajax hem een half seizoen en verkopen we per direct Sulejmani.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Italië

Bericht door jabu » vr jan 13, 2012 2:07 pm

PSG zal zich dan ook moeten spiegelen aan een club als Bayern, dat is al lastig genoeg. Voorlopig zijn ze meer Hertha.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Italië

Bericht door Baseman » vr jan 13, 2012 2:35 pm

De Dominee schreef: @Cruijff Ik heb ook mijn twijfels bij het project PSG. Schiet niet erg op daar.
Nou ja, ze zijn pas dit seizoen begonnen.
En clubs als Chelsea en ManCity laten zien dat het wel wat langer duurt om een goed spelend elftal bij elkaar te kopen, ook als je veel te veel geld hebt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Frankrijk

Bericht door Jinne » ma mei 14, 2012 2:08 pm

In Frankrijk is onze tegenstander van vorig seizoen in de CL Auxerre dit weekend gedegradeerd. Daarnaast won Montpellier in extremis de topper tegen Lille waardoor ze aan punt genoeg hebben volgende week (tegen Auxerre) om kampioen te worden. Dat terwijl PSG onder de vorige coach nog gewoon bovenaan staat. Ancelotti heeft het dus minder gedaan dan hem.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door Duke » ma mei 21, 2012 8:30 am

Utaka schiet Montpellier naar titel

Montpellier HSC heeft zondagavond de Franse voetbaltitel veilig gesteld in Auxerre door bij de gelijknamige club met 2-1 te winnen. De Nigeriaan John Utaka was met twee treffers de held.

De koploper behield de 3 punten voorsprong op Paris Saint-Germain, dat eveneens zegevierde op de laatste speeldag.

De kampioenswedstrijd van het aangenaam verrassende Montpellier werd na 70 minuten onderbroken omdat supporters vuurwerk op het veld van het Abbé Deschamps-stadion gooiden. Op dat moment was de stand 1-1 - ook voldoende voor het grote feest - door doelpunten van Olivier Kapo (Auxerre) en Utaka.

Daarvoor had de scheidsrechter Said Ennjimi ook al twee keer ingegrepen toen de aanhang van de thuisclub, al gedegradeerd uit Ligue 1, met tennisballen, toiletpapier en tomaten smeten. De politie herstelde uiteindelijk de orde, maar het duurde geruime tijd voor de spelers konden terugkomen voor de slotfase.

PSG sloot het seizoen positief af bij Lorient: 1-2. Javier Pastore en Thiago Motta maakten in het laatste half uur een vroege achterstand ongedaan. Lille, al zeker van de derde plaats die recht geeft op een plek in de voorronde van de Champions League, stelde zijn fans niet teleur tegen Nancy: 4-1. De Belg Eden Hazard, achter wie menig Europese topclub aan zit, scoorde driemaal.

Olympique Lyon en Girondins Bordeaux worden ingeschreven voor de Europa League. Behalve Auxerre komen ook Caen en Dijon volgend seizoen een divisie lager uit. Beiden konden niet profiteren van de nederlaag van Lorie.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Frankrijk

Bericht door peter » ma jul 16, 2012 9:39 pm

Gazzetta dello Sport heeft het even uitgerekend. PSG gaf 173,5 miljoen uit in 14 maanden aan transfers. De loonkosten voor het ELFTAL (de elf die daadwerkelijk in het veld staan zo meteen, inclusief keeper) zijn 58 miljoen per jaar.

Hollande komt met een Rijkentaks, dus dat wordt netto wat minder. Vooral voor Ibra zal het dan sabbelen worden met zijn 14,5 miljoen per jaar (als hij tekent).

:excited.gif:

En terwijl ik dit typte is de transfer van Verratti ook rond. 12 miljoen. Pescara->PSG. Groot talent. Zit nog niet in de berekening. Telt ook niet, want wordt geen basisspeler denk ik. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Frankrijk

Bericht door beelzebub » ma jul 16, 2012 10:11 pm

Wat ik me afvraag, waarom scout PSG alleen in Italie? Bij ons loopt er een goede rechtsback rond en een vleugelaanvaller met veel potentie. :666.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Frankrijk

Bericht door Scherrer » ma jul 16, 2012 10:12 pm

Je gaat je inderdaad afvragen waarom die sjeiks niet gewoon een Serie A team hebben overgekocht. Had ze veel transfergeld gescheeld.
***

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Frankrijk

Bericht door jabu » ma jul 16, 2012 10:33 pm

Leonardo z'n netwerk zal wel niet verder reiken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door InnerHarbour » ma jul 16, 2012 10:40 pm

Jarenlang hebben die Italianen half Europa leeggekocht, hoeveel Ajacieden hebben ze niet voor de handel genomen, nu weten ze ook eens hoe dat voelt.
YNWA

Plaats reactie