Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr jun 17, 2011 10:14 pm

Is het niet juist Mourinho die zich als een calimero gedraagd?
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Thijs » za jun 18, 2011 12:47 pm

Bizarre loting in 'kelder' Spaans profvoetbal

Eerder deze week vond de loting voor de play-offs in de Tercera Division plaats, met als inzet een plaatsje in de Spaanse tweede klasse (Segunda Division B).

De keuze van de Spaanse bond om Pablo Cordoba, voorzitter van de deelnemende club Alcobendas Sport, een balletje uit de pot te laten graaien was al bizar, maar de manier waarop de man dat deed tartte alle logica. De organiserende bobo toont gewoon welk balletje hij moet pakken. Hij 'tovert' Arandina uit de hoed en is daar zichtbaar blij mee. Joost mag weten waarom, want de tegenstander van Arandina is nog niet eens bekend. Uit het volgende balletje komt echter zijn club Alcobendas...

Ondanks dat het er niet 'koosjer' aan toeging, ontkende Cordoba alle beschuldigingen van valsspelerij. 'Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar er is hier niets in scène gezet. Ik wou absoluut tegen Arandina spelen en had er een goed gevoel bij, dat is al.'

De voorzitter van Arandina is gelukkig een braaf man en diende geen klacht in tegen Alcobendas. 'Toegegeven, we zagen vreemde dingen. Maar ik geloof dat het toeval was', aldus Jesus Andres Campillo, de preses van Arandina.
http://www.youtube.com/watch?v=YED--sks ... r_embedded

Hahaha dit kán toch niet!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » za jun 18, 2011 1:15 pm

:drecul.gif:

Geweldig! Jiskefet is er weer eens helemaal niets bij! Haha. Zie je straks onze nieuwe voorzitter al staan net nadat hij op deze manier Ajax aan Feyenoord heeft gekoppeld voor de beker?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » zo jun 19, 2011 1:34 pm

Update: Spaanse media: ‘Sánchez tekent maandag contract bij Barcelona’
Zondag, 19 juni 2011 om 13:40

De toekomst van Alexis Sánchez leek in Engeland of Italië te liggen, maar volgens diverse Chileense media is de bestemming van de vleugelaanvaller van Udinese inmiddels duidelijk. De 22-jarige international zou van bondscoach Claudio Borghi toestemming hebben gekregen om maandag naar Barcelona af te reizen. Daar zou een gesprek en een medische keuring op het programma staan.
/

De nationale selectie van Chili bereidt zich momenteel in eigen land voor op het naderende toernooi om de Copa América, het Zuid-Amerikaanse eindtoernooi voor landenteams. Het feit dat Borghi zijn fiat zou hebben gegeven aan de reis van zijn aanvaller, zou erop duiden dat de transfer vrijwel in kannen en kruiken zou zijn. Mogelijk komt Barcelona maandag of dinsdag met nieuws over Sánchez.

De vraagprijs van Udinese, ongeveer 35 miljoen euro, vormde voor Barcelona lange tijd een obstakel. Het bestuur van de Serie A-club gaf afgelopen week aan dat de kans klein was dat de beweeglijke Chileen naar Spanje zou gaan. Manchester City leek daarom de meest waarschijnlijke bestemming. Het is onduidelijk of Barcelona van plan is om een of meerdere van haar spelers in een deal met Udinese te betrekken.

Update zondag 13:40 uur – Spaanse media: ‘Sánchez tekent maandag contract bij Barcelona’
Barcelona lijkt de strijd om Alexis Sánchez definitief in zijn voordeel te hebben beslecht. Volgens de Spaanse media gaat de Chileen maandag al gepresenteerd worden bij de Europees kampioen. Naar verluidt betaalt de Catalaanse grootmacht 39 miljoen euro voor Sánchez, die momenteel in Spanje verblijft om de laatste formaliteiten af te ronden.


VZ
En ze zijn nog in onderhandeling met Arsenal voor Fabregas. Bah bah bah.

Stel ze halen die Rossi ook nog op, dan krijgen ze de duurste en beste bank van de wereld. Mascherano, Rossi, Fabregas, Sanchez, Abidal. Even kijken of er dan nog plek is voor Afellay. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » zo jun 19, 2011 2:32 pm

Tja, en JC maar naar Barcelona wijzen w.b. het voorbeeld voor AJAX ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door joey » zo jun 19, 2011 2:44 pm

Cesc komt uit de opleiding van Barcelona. Barcelona leidt creatieve spelers op. In dat opzicht kunnen we nog iets van ze leren.

Het financiële beleid van Barcelona is natuurlijk een andere kwestie. Zo moet het niet. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo jun 19, 2011 2:47 pm

Ik had ergens gelezen dat de schuld wel aan het afnemen was. 45 miljoen hebben ze meegenomen ofzo in de berekeningen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Spanje

Bericht door jabu » zo jun 19, 2011 3:30 pm

Dat afnemen zal ook wel meevallen als je weer bakken met geld gaat uitgeven aan Sanchez, Rossi, Fabregas, Thiago Silva, etc. Ben je zo weer 150 miljoen verder. Met zo'n schuld zou het sowieso verboden moeten zijn om nieuwe spelers aan te trekken. Pure competitievervalsing.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo jun 19, 2011 4:04 pm

Alsof ze al die spelers gaan aantrekken :excited.gif:

Onder Rossell is Barca al bezig om de schulden weg te werken. Ze hebben niet voor niets een shirtsponsor aangetrokken. Ik weet niet waar ik het las maar ik had dus gelezen dat de schuld al gedaald was sinds Rossell daar zit.

Dat een club met zoveel schulden eigenlijk geen spelers mag kopen ben ik het mee eens :biggthumpup.gif:

Edit:

Ik heb het stukje gevonden. Of het waar is weet ik niet:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=139455
  • Barcelona moet succesjaar door bonussen bekopen met rode cijfers
    Woensdag, 8 juni 2011 om 20:24
    Barcelona heeft afgelopen seizoen een verlies genoteerd van 21 miljoen euro. Dat is vooral toe te schrijven aan de bonussen die zijn uitgekeerd aan de spelers, laat Javier Faus, vice-president van de financiële afdeling van de club, weten aan persbureau Reuters. Het verlies van 21 miljoen euro is het resultaat van uitgaven van 441 miljoen en inkomsten van 420 miljoen.

    Barcelona won afgelopen seizoen het landskampioenschap en de Champions League. Faus kon er niet mee zitten dat de club verlies maakt door de uitgekeerde bonussen. “Dat is de best mogelijke uitgave”, geeft de financiële man aan. “Het zet de club op de kaart.” Faus, die aan het eind van het seizoen 2009/10 werd meegenomen door voorzitter Sandro Rosell, vervolgt te zeggen dat de schulden van de club langzaam maar zeker worden weggewerkt.
    Omdat Barcelona een deel van de inkomsten gebruikt om schulden af te betalen worden de rode cijfers steeds kleiner. De netto schuld bedraagt nog 364 miljoen euro, tegenover 431 miljoen euro vorig seizoen. “Dat is een serieuze verbetering, waarmee we de komende twee jaar mee door gaan”, aldus Faus. Om kosten te besparen gaat de club andere delen dan de voetbaltak, zoals de honkbalafdeling, opdoeken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Spanje

Bericht door Khraa » zo jun 19, 2011 4:28 pm

Dit stukje ken ik ook. Een nogal warrig (slecht) stukje. Ze koppelen verlies van 21 miljoen aan inkomsten en uitgaven. Op basis van dit stukje is weinig te concluderen behalve dat de schulden dalen. Als echter het operationeel resultaat negatief blijft, zal dat op termijn weer leiden tot nieuwe schulden.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » zo jun 19, 2011 5:02 pm

joey schreef:Cesc komt uit de opleiding van Barcelona. Barcelona leidt creatieve spelers op. In dat opzicht kunnen we nog iets van ze leren.

Het financiële beleid van Barcelona is natuurlijk een andere kwestie. Zo moet het niet. :excited.gif:
Mhr Fàbregas vond zelf dat ie weining vooruitzichten had op een doorbraak bij FC Barcelona.Of betaal Barcelona zo slecht dat ie naar Arsenal vertrok.

Toch moet je eens voor de aardigheid bij elkaar optellen hoeveel spelers Barcelona de laatste jaren heeft gekocht, en wat dat heeft mogen kosten.Mijn idee is dat Barcelona veel geluk heeft gehad met het driehoekje Messi-Xavi en Inesta.En dat ze dit driehoekje hebben kunnen houden.Immers de transferprijs is zo hoog dat er eigenlijk niemand in staat is om ze te kopen.Zeker omdat ik het idee heb dat als je het uit elkaar haalt het minder wordt.

En dat driehoekje is er nu ook al weer een tijdje.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo jun 19, 2011 5:52 pm

@ Khraa: Als een deel van de uitgaven gebruiken om de schulden af te lossen dan hoeft het toch geen 'ramp' te zijn als bijvoorbeeld het bedrag waarmee de schulden dalen groter is dan het verlies dat geleden wordt?

@ 999: Mee eens hoor. Barca heeft onwijs veel geluk dat ze de tridente hebben. Xavi deed er een jaar of 8 over om de wereldster te zijn die hij nu is. Zat in 2006 nog gewoon op de bank tijdens de CL-finale. En ze hebben ook aardig wat spelers gekocht. Maar daarnaast laten ze ook veel jeugd debuteren. Iets wat bij een club als Madrid toch minder gebeurt. Of een Inter, of Milan en noem maar op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Spanje

Bericht door Khraa » zo jun 19, 2011 6:15 pm

Uitgaven hebben niets met winst of verlies te maken. Daarom is het zo apart dat het zo wordt vermeld in het stukje.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo jun 19, 2011 6:26 pm

Misschien dat ze hebben afgesproken met een bank dat ze ieder jaar 70 miljoen moeten aflossen ofzo? Ik roep maar wat :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma jun 20, 2011 7:33 am

'FC Barcelona neemt Sanchez over van Udinese'
BARCELONA - FC Barcelona heeft met Udinese een akkoord bereikt over de koop van Alexis Sanchez. De 22-jarige buitenspeler komt voor 54 miljoen dollar (bijna 38 miljoen euro) over van de Italiaanse voetbalclub, zo melden Chileense media zondag.

Sanchez, die komend maand met Chili meedoet aan de Copa America, reist een dezer dagen naar Barcelona voor de medische keuring en ondertekent vervolgens een vierjarig contract. Sanchez maakte dit seizoen twaalf doelpunten in de Serie A en had een groot aandeel in het succes van Udinese, dat als vierde eindigde.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Spanje

Bericht door Baseman » di jun 21, 2011 1:56 pm

Heeft Barca een buitenspeler nodig eigenlijk?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Bert » di jun 21, 2011 2:06 pm

Sanchez heeft dit seizoen alleen aan het begin als buitenspeler gespeeld. Later, toen Udinese punten ging pakken, speelde hij meer als trequartista.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door Michael_B » di jun 21, 2011 2:33 pm

Maar voor wie moet hij gaan spelen dan? Pedro, de international? Messi? Villa? Iniesta?
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Spanje

Bericht door D_skilled » di jun 21, 2011 4:36 pm

Betekent dit nog minder speelminuten voor Afellay?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 21, 2011 5:31 pm

Misschien wat meer rouleren. Messi speelt, Sanchez overigens ook, straks de Copa. Het WK voor Clubteams komt er ook aan. Druk programma. Bojan vertrekt neem ik aan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Spanje

Bericht door gaizka » di jun 21, 2011 5:52 pm

D_skilled schreef:Betekent dit nog minder speelminuten voor Afellay?
Dat lijkt me niet en hoop ik niet, Afellay ontwikkelt zich er goed en is wat mij betreft een gegadigde om Pedro uit de basis te spelen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 21, 2011 6:58 pm

Niet overdrijven hè...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Spanje

Bericht door Arthur » di jun 21, 2011 7:47 pm

Rishi schreef:Niet overdrijven hè...
Haha, alsof Afellay ooit de voorkeur zou krijgen boven Pedro. Ook al spelen ze meestal op een andere flank.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Spanje

Bericht door gaizka » di jun 21, 2011 8:22 pm

Rishi schreef:Niet overdrijven hè...
Valt toch wel mee? Ik zag alleen dat Afellay het in zich heeft om Pedro uit de basis te spelen... Afellay heeft het laatste half jaar heel veel progressie geboekt, wat mij betreft een zekerheidje voor een basisplaats in Oranje tijdens het EK.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Spanje

Bericht door Hoeladans » di jun 21, 2011 8:52 pm

Bertje schreef:Sanchez heeft dit seizoen alleen aan het begin als buitenspeler gespeeld. Later, toen Udinese punten ging pakken, speelde hij meer als trequartista.
Gewoon voorin in een 4-4-2 samen met Di Natale hoor :confused.gif:

Plaats reactie