Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Rooie » zo aug 29, 2010 3:16 pm

Haha, Tevez mist een bal... :smallgrin.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » ma aug 30, 2010 7:18 am

Mignolet :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » di aug 31, 2010 6:58 pm

'Van der Vaart arriveert in Londen voor gesprekken met Tottenham'
Dinsdag, 31 augustus 2010 om 19:40

Rafael van der Vaart lijkt op de valreep nog van club te veranderen. Volgens diverse Britse en Spaanse media is de aanvallende middenvelder van Real Madrid in Londen gearriveerd voor gesprekken met Tottenham Hotspur. De Premier League-club zou net voor het sluiten van de transfermarkt een akkoord met Real Madrid hebben bereikt over de huur van de Nederlander.

Van der Vaart hoeft van José Mourinho niet te vertrekken, maar de kans op speeltijd in het Santiago Bernabéu is bijzonder klein. Afgelopen weekeinde moest de oud-speler van Ajax en Hamburger SV in de wedstrijd tegen Real Mallorca (0-0 remise) plaatsnemen op de tribune. Mourinho zette Sergio Canales in de basis en verving de jongeling na de onderbreking voor Mesut Özil.

Het bestuur van Real Madrid had de Oranje-international graag verkocht, maar door het late tijdstip was dat een onmogelijke missie. Van der Vaart was een jaar geleden al dicht bij een vertrek uit Madrid, maar hij wist zich terug te knokken. Ondanks enkele blessures kwam hij toch redelijk veel aan spelen toe.

VZ

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Alexander » di aug 31, 2010 9:21 pm

Rare keuze dit, volgens mij had hij toch wel naar 'grotere' clubs gekunt?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door brigade zuid » di aug 31, 2010 9:42 pm

Schalke had dacht ik ook interesse, dan zou ik ook liever naar de Spurs gaan.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 31, 2010 9:55 pm

Prima club voor Van der Vaart. Hamburg, Valencia, Tottenham; clubs uit dat rijtje zijn precies zijn niveau.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di aug 31, 2010 10:30 pm

Nee hoor. Ook bij Real had hij gewoon in de basis moeten staan. Centraal op het middenveld met Xabi Alonso. Alleen zijn ze daar gestoord.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » wo sep 01, 2010 6:56 am

De Spurs hebben VD Vaart overigens wel gekocht, voor zo'n 12 miljoen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » wo sep 01, 2010 9:57 pm

Rishi schreef:Nee hoor. Ook bij Real had hij gewoon in de basis moeten staan. Centraal op het middenveld met Xabi Alonso. Alleen zijn ze daar gestoord.
Net niet goed genoeg. Sneijder, Kaka, Gerrard, Fabregas; dat soort mannen hebben toch een streepje voor. Een club als Real Madrid is alleen tevreden met het beste van het beste. Sneijder laten gaan was wel heel dom natuurlijk.
Ajax!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door gaizka » do sep 02, 2010 10:10 am

Giacomo Puccini schreef:
Rishi schreef:Nee hoor. Ook bij Real had hij gewoon in de basis moeten staan. Centraal op het middenveld met Xabi Alonso. Alleen zijn ze daar gestoord.
Net niet goed genoeg. Sneijder, Kaka, Gerrard, Fabregas; dat soort mannen hebben toch een streepje voor. Een club als Real Madrid is alleen tevreden met het beste van het beste. Sneijder laten gaan was wel heel dom natuurlijk.
Je vergeet de 2 allerbeste: Xavi en Iniesta.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do sep 02, 2010 12:59 pm

Diarra en Ozil en Canales spelen daar nu. Sorry hoor maar Van der Vaart is een prima centrale middenvelder.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door elliquido » do sep 02, 2010 1:14 pm

echter geen linksback :aai.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Daily Blind » do sep 02, 2010 1:31 pm

Giacomo Puccini schreef:
Rishi schreef:Nee hoor. Ook bij Real had hij gewoon in de basis moeten staan. Centraal op het middenveld met Xabi Alonso. Alleen zijn ze daar gestoord.
Net niet goed genoeg. Sneijder, Kaka, Gerrard, Fabregas; dat soort mannen hebben toch een streepje voor. Een club als Real Madrid is alleen tevreden met het beste van het beste. Sneijder laten gaan was wel heel dom natuurlijk.
Van der Vaart is en blijft een betere voetballer dan Sneijder.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » do sep 02, 2010 7:20 pm

Zlatan Son of God schreef: Van der Vaart is en blijft een betere voetballer dan Sneijder.
En jij wilt trainer worden? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Rachid » do sep 02, 2010 8:07 pm

Zlatan Son of God schreef:
Giacomo Puccini schreef:
Rishi schreef:Nee hoor. Ook bij Real had hij gewoon in de basis moeten staan. Centraal op het middenveld met Xabi Alonso. Alleen zijn ze daar gestoord.
Net niet goed genoeg. Sneijder, Kaka, Gerrard, Fabregas; dat soort mannen hebben toch een streepje voor. Een club als Real Madrid is alleen tevreden met het beste van het beste. Sneijder laten gaan was wel heel dom natuurlijk.
Van der Vaart is en blijft een betere voetballer dan Sneijder.

Ik deel je mening, vele hebben mij voor gek verklaard.

Heb Sneijder altijd een overschatte voetballer gevonden. Ik word ook moe van de geschiedvervalsing die tegenwoordig plaatsvind over met name zijn periode bij Ajax.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do sep 02, 2010 11:11 pm

Even los van hun perioden bij Ajax, in welk opzicht is Van der Vaart een betere voetballer dan Sneijder? Omdat hij wat sierlijker oogt?

Ik vind Sneijder de (veel) betere voetballer.
Allebei zijn ze mislukt bij Real, dat wel. Natuurlijk kun je zeggen dat Real Sneijder te gemakkelijk en te snel heeft laten gaan (ben ik het ook wel mee eens) maar feit is dat hij echt vrij matig heeft gepresteerd bij Real. Ik heb destijds hier ook wel eens opgemerkt dat Sneijder sterk het idee gaf dat het allemaal een tandje te snel ging voor hem op het middenveld; dat tiktak voetbal is niet zijn sterke punt, Sneijder is meer de man van de grote gebaren (de splijtende pass, het afstandschot) en niet iemand die als een uurwerk de maat van de ploeg aangeeft. Ik vond wel dat hij daar in de laatste maanden beter in werd. Sneijder werd steeds meer de baas van het middenveld, al blijft hij altijd iemand die meer beslissend voor de uitslag (momenten) dan voor het spel is.
Daarom zijn Inter en Sneijder ook voor elkaar gemaakt. In de Serie A is nog ruimte en tijd voor de middenveldpion die wacht op de actie die de wedstrijd beslist. In de serie A ligt het tempo op het middenveld relatief laag, gaat de bal over minder schijven (bal naar Sneijder en dan afwachten wat die er mee gaat doen) dan in Spanje en is er veel ruimte vóór de verdediging. Sneijder past bij het Italiaanse voetbal, beter dan hij ooit bij Real had gepast, dus niemand hoeft er rouwig over te zijn dat hij is vertrokken. Behalve dan om het verlies dat Real op hem heeft gemaakt maar dat is een ander verhaal.

Van der vaart kan prima mee komen in het spaanse combinatievoetbal. Is de meer sierlijke speler met de fraaie techniek, maar juist als middenvelder komt hij te kort voor de top. Van der Vaart heeft niet de diepgang en dynamiek van een aanvallende middenvelder en loopt er in het positiespel tamelijk verloren bij. Van der Vaart heeft eigenlijk maar 1 looplijn: recht de 16 in.

Daar is hij ook eigenlijk op zijn best. Ik heb Van der Vaart eigenlijk altijd meer een aanvaller dan een middenvelder gevonden en ik ben daar gedurende zijn Real tijd eigenlijk alleen maar meer van overtuigd geraakt. Hij heeft een neus voor de goal, kan om zijn as draaien als Müller in zijn beste dagen en zoekt eigenlijk voortdurend naar de diepste positie in het veld. In die positie had ik hem nog wel een kans willen geven bij Real, maar begrijpelijkerwijze krijgen anderen daar de voorkeur. Een rol als centrale middenvelder zoals Rishi voorstelt is zelfmoord; je zag tegen Uruguay hoe weinig vd Vaart begrijpt van het spelen als 'echte' middenvelder; iedere tegenstander heeft vrij spel en zo ver van de goal biedt vd Vaart ook nauwelijks gevaar. Een beslissende pass over 30-40 meter zoals Sneijder wel heeft daar moet vd Vaart het niet van hebben.

Van der Vaart is een technisch zeer begaafde (halve) aanvaller die de snelheid en dynamiek mist voor de echte top maar wel buitengewoon bruikbaar is in vrijwel ieder team. Op een lager niveau kun je hem ook wel in een vrije rol kwijt(zoals bij HSV, al vond ik die ploeg er ook niet echt sterker van worden, op CL niveau gaat het dan toch mis).

Maar de betere voetballer. Nee dat zie ik totaal niet.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do sep 02, 2010 11:38 pm

Hij zou best centraal op het middenveld kunnen spelen. Maar dan moet je niet met een tien als Sneijder spelen maar een type Siem.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » za sep 04, 2010 12:23 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Maar de betere voetballer. Nee dat zie ik totaal niet.
Hallo, RGB. :biggthumpup.gif:

Sneyder is mentaal harder, heeft meer gif, het betere schot, de betere beslissende pass, hij is fysiek sterker en dominanter in de ploegen waarvoor hij uitkomt. Gewoon de completere speler.

VDV moet m.i. idd ook zo kort mogelijk bij het vijandelijke doel spelen: hij mist explosiviteit, maar hij is handig, slim en heeft scorend vermogen. Spelend om een target-man moet ie het bij de Spurs wel gaan maken, denk ik.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door goodfella » za sep 04, 2010 3:58 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Sneijder werd steeds meer de baas van het middenveld, al blijft hij altijd iemand die meer beslissend voor de uitslag (momenten) dan voor het spel is.
Ik vind dat Sneijder dit jaar nog meer een momenten voetballer is geworden dan hij al was. Hij hoeft die bal geen 70 keer per wedstrijd te hebben zoals Xavi. Het gaat, zoals je al aangaf, om die ene splijtende pass, briljante corner of dat fantastische schot per wedstrijd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door FlaFlu » za sep 18, 2010 5:03 pm

Net even naar Everton-Newcastle United zitten kijken. Ik zag dat Harper geblesseerd uitviel en Krul in mocht vallen, dus heb de tweede helft erbij gepakt. Krul deed het prima. Is nog niet zo happig om van z'n lijn te komen. Blessure van Harper lijkt vrij zwaar, dus hij zal de komende weken wel vaker spelen.

Hoofdrollen voor Ben Arfa en Tioté bij Newcastle. Speelden allebei erg sterk. Van Everton-kant ben ik ook altijd wel fan van Distin. Fellaini kan me dan weer minder bekoren.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Frank » zo sep 19, 2010 10:01 am

Een paar goede beslissingen van die scheids daar. :smallgrin.gif:

Fellaini had natuurlijk met rood van het veld gemoeten in plaats van die gele kaart voor de elleboog/slaande beweging (het was maar goed dat hij die kans in de laatste minuut verprutste) en Nolan had een 100% penalty moeten krijgen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Bert » zo sep 19, 2010 3:02 pm

United van 2-0 voor naar 2-2...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Frank » zo sep 19, 2010 3:18 pm

Berbatov met zijn 3de, weer 3 - 2
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo sep 19, 2010 3:41 pm

Zo dan, die komt eindelijk los! Met Sulejmani kan het dus ook nog :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » zo sep 19, 2010 4:39 pm

Die 2-0 was een wereldgoal.

Plaats reactie