Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 18, 2008 2:16 pm

:ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 18, 2008 2:17 pm

Misschien kan Harm je aan een shitlist helpen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je niet op zijn shitlist staat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma aug 18, 2008 2:30 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 4:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 18, 2008 2:37 pm

Heb je het tegen mij?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 18, 2008 2:42 pm

Vedette-10 schreef:maar dan moet jij mij niet neerzetten als een beunhaas.
Het voorrecht om andere AT'ers neer te zetten als beunhaas is aan jou voorbehouden?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma aug 18, 2008 2:44 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 4:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 18, 2008 2:46 pm

Vedette-10 schreef:De kern is gewoon van een niveau dat jij niet kan begrijpen, maar dan moet jij mij niet neerzetten als een beunhaas.
In deze zin doe jij voor de komma waar je een ander van beschuldigt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma aug 18, 2008 2:49 pm

Vedette-10 schreef:Doe ik dat dan? Ik zet met inhoudelijke kritiek alleen mensen op zijn plek.

Wie de schoen past, trekt hem aan.
Als jij zo onverstandig bent dat je er niet van leert moet jij weten, want ik praat geen onzin.
Dat is inderdaad behoorlijk inhoudelijk :drecul.gif: .

Alsjeblieft, je weet toch wel dat argumenten als 'want ik praat geen onzin', nooit als zoete koek aangenomen zullen worden. Dat heeft iets weg van een drogreden, de autoriteitsregel. Het grappige is dat jij als autoriteit jezelf gebruikt. Je spreekt nog net niet in meervoud over jezelf :ajaxsmiley.gif: .

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma aug 18, 2008 2:55 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 18, 2008 3:02 pm

Dit heet sociale controle.

Verder zal ik andere AT'ers niet vervelen met onze beweegredenen om je van AF te verwijderen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2008 3:08 pm

Ondanks het feit dat ik een aardig idee heb hoe jullie zover gekomen zijn: Verveel me gerust! :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma aug 18, 2008 3:09 pm

Juist bertje, zo doen we dat hier. :yourock.gif:

Maar vedette of hoe je dan ook mag heten hier: ik ben wel mod hier en je gedrag hier (vooral in deze topic) is uiterst irritant. Pas dat aan aub.
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma aug 18, 2008 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma aug 18, 2008 3:09 pm

Ik ben hier een mod en ik vind dat we het maar over die Bert in de Warwijk moeten gaan hebben.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 18, 2008 3:11 pm

Hofland is inmiddels fit en ook bijna dertig, dus waarom heeft Van Marwijk hem nog niet opgeroepen ter vervanging van Boulahrouz?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma aug 18, 2008 3:14 pm

Ik vind Bert vM zo'n verschrikkelijke afknapper als bondscoach, ik ben er nog steeds niet aan gewend. Ik denk dat oranje nu helemaal geen aandacht meer van me krijgt. Het stond altijd al ver achter AJAX, maar nu met vM en Bommel weer terug, brrrrrrrrrrrrrr. :blush.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2008 3:16 pm

Een kakkerlak aan het roer en Lothar von Bommel terug, veel zal ik er niet van zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma aug 18, 2008 3:16 pm

Heb ik ook Neef.

Verder hoop ik uiteraard dat Hofland opgeroepen wordt. Ik kijk namelijk reikhalzend uit naar een achterhoede met Hofland én de Cler.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 18, 2008 3:17 pm

Dan moet je een seizoenskaart van F. nemen. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma aug 18, 2008 3:18 pm

Misschien wordt het wel zielig gevonden, maar ik heb hetzelfde. Ik ben bang dat ik een glimlach niet kan onderdrukken als het fout loopt door een Van Bommel die een rooie kaart oploopt of een ruzie tussen spelers veroorzaakt of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di aug 19, 2008 8:36 am

En het is toch zo'n sympathieke jongen:
Een meester in het omzeilen van antwoorden
REPORTAGE, Van onze verslaggever Willem Vissers

MOSKOU/AMSTERDAM - Na twee jaar zelfgekozen absentie is Mark van Bommel terug in het Nederlands elftal. ‘Voor mij is Bert nu geen schoonvader, maar trainer.’

Als omstanders Mark van Bommel vragen om een afgewogen oordeel over het optreden van Oranje tijdens het Europees kampioenschap, geeft hij een antwoord dat te mooi is om waar te zijn; zo goed heeft hij nou ook weer niet gekeken. Rond die tijd moest hij trouwens de kinderen naar bed brengen. ‘Emancipatie hè.’

Van Bommel is terug bij het Nederlands elftal, op deze maandag in de Arena, voor het vertrek naar Moskou. Daar, in Rusland, borduurt de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk woensdag met een oefenwedstrijd tegen Rusland voort op het EK, waar de ploeg van Guus Hiddink Oranje sloopte in de kwartfinale.

Van Bommel glundert en weet welke vragen hij kan verwachten.

Op de rechterschoen staat de naam van zoon Ruben. Aan hem heeft hij uitgelegd dat opa nu de baas van papa wordt. Op de tong van de linkerschoen zijn de namen van zijn tweeling gestikt: Thomas en Renée.

Mark van Bommel is een middenvelder uit één stuk. Bij zijn vorige clubs PSV en Barcelona en bij zijn huidige werkgever Bayern München achtervolgt het succes hem nadrukkelijk.

In Oranje is hij omstreden, maar de nieuwe bondscoach denkt zijn kwaliteiten als voetballer en als mentale motor goed te kunnen gebruiken.

Na het WK van 2006 in Duitsland besloot Van Bommel (31) nooit meer in Oranje te voetballen zolang Van Basten bondscoach was. Hij voelde geen vertrouwen. Altijd die priemende ogen in de rug, altijd kritiek. Hij schakelde niet om, hij verdedigde matig, hij luisterde niet of hij snapte het niet.

Alsof de voorzienigheid op zijn hand was, benoemde de KNVB na Van Basten een bondscoach die tevens zijn schoonvader is; Bert van Marwijk, privé ‘de lieve opa van mijn kinderen.’

Het was niet eens de vraag óf Van Bommel terugkeerde in Oranje. En nu hij zich weer bij de groep heeft aangesloten, is dat natuurlijk het hoofdthema op zo’n eerste trainingsdag. Van Bommel snapt dat wel.

De vragen zijn legio: wist hij eerder van de selectie dan het moment waarop de fax van de KNVB naar de clubs ging? Bespreken ze samen de opstelling?

Toekomstige vragen zijn simpel toe te voegen: wat vinden Sneijder en Van der Vaart, niet bepaald dezelfde types als Van Bommel en de oogappels van Van Basten, van zijn rentree?

Van hem mag iedereen van alles denken. ‘Dat is jullie werk.’

Wat Van Marwijk betreft, wijst hij op de tijd bij Fortuna Sittard, toen hij verkering kreeg met Andra, de dochter van Van Marwijk. De trainer gaf hem op zijn sodemieter als hij op zijn sodemieter moest krijgen. Dat zal ook nu gebeuren.

Het verschil is dat in de navel van Limburg vrijwel niemand meekeek, terwijl Oranje de meest gevolgde sportploeg van Nederland is. Nochtans: ‘Als je normaal met elkaar omgaat, is er niets aan de hand. Het is een leuke, normale situatie. Voor mij is Bert nu geen schoonvader, maar trainer.’

Van Bommel is een meester in het omzeilen van échte antwoorden op heikele vragen. Hij is een politicus in voetbalplunje. Als ze elkaar bellen, gaat het vooral over de kinderen.

Natuurlijk is dat een antwoord voor de bühne. Toen de één trainer was bij Feyenoord en de ander voetballer van PSV, bespraken ze alles. Ze konden uren bomen over één situatie.

In drie seizoenen buitenland is hij een grote meneer geworden. Bij Barcelona kon hij de van PSV meegenomen reputatie niet helemaal waarmaken, maar in zijn tweede jaar bij Bayern München heeft trainer Jürgen Klinsmann hem benoemd tot aanvoerder, als eerste buitenlander in 108 jaar. Dat vervult hem met trots.

Getooid met band zagen we hem afgelopen vrijdag op de televisie tijdens de ouverture van de Bundesliga, thuis tegen Hamburger SV. Van Bommel tegenover Nigel de Jong, de controlerende middenvelder van HSV.

Van Bommel was een echte sinjoor, wijzend, vlak voor zijn defensie, passend, soms een beetje hautain ogend. De Jong was de krijger, de balveroveraar.

En Van Bommel gedroeg zich behoorlijk. Gebaartjes, domme overtredingen, hij moet zich leren beheersen. Dat heeft ook de bondscoach verteld. Gesprekken met de nieuwe psycholoog van Bayern, oud-prof Philipp Laux, kunnen daarbij helpen. ‘Je gaat niet op consult. Iedereen doet mee aan de sessies.’

Hij kan woensdag mét De Jong controlerend op het middenveld spelen, wat hem betreft. En nee, hij hoeft geen aanvoerder te zijn. Dat zou raar zijn, na twee jaar afwezigheid. De mensen zouden ook maar praten, over hem en zijn schoonvader.

Ach, hij is gewoon blij dat hij terug is, om min of meer opnieuw te beginnen, bij interland 41. Hoge ogen gooien bij het WK van 2010, daar is het hem om te doen. En verder? ‘De kleding is nog steeds hetzelfde en de bal is nog rond.’
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di aug 19, 2008 9:09 am

Uit het AD:
Opa is nu de baas van papa
Door MAARTEN WIJFFELS

MOSKOU - Mark van Bommel zou zo de politiek in kunnen. Afwisselend serieus, openhartig, ontwijkend en met humor sprak hij maandag over zijn eigen terugkeer in de selectie van het Nederlands elftal. Bij zijn eerste training in de Amsterdam Arena ging de Limburger geen enkele vraag uit de weg over welk aspect ook aan zijn rentree.

Soms keek hij een vragensteller indringend aan voor hij antwoordde. Of klonk wat hij zei gekunsteld. Maar nergens kapte de 31-jarige middenvelder vragen en suggesties over de relatie met zijn schoonvader, bondscoach Bert van Marwijk af. En dat viel te prijzen.

Het leukste antwoord dat hij formuleerde: ,,Ik heb mijn kinderen proberen uit te leggen dat opa nu de baas wordt van pappa, maar dat was lastig. Ze konden dat niet één-twee-drie plaatsen.’’

Zelf voorziet Van Bommel geen problemen met de situatie die zich eerder al eens bij Fortuna Sittard voordeed in de periode dat hij Andra van Marwijk leerde kennen. ,,Bij Fortuna was Bert van Marwijk drie jaar lang mijn trainer. In de spelersgroep waren daar nooit problemen over. Hij heeft me altijd normaal behandeld en dat zal nu weer gebeuren. Hij zal mij niet voortrekken en me net zo goed op mijn sodemieter geven als ieder ander selectielid.

,, Hoe ik dan reageer? Dan scheld ik gewoon terug. Verder vind ik het sowieso terecht dat ik ben opgeroepen. Ik ben in mijn loopbaan nog onder elke bondscoach international geweest.’’

In de spelersgroep van Oranje hield Van Bommel zijn vaste contactpersonen in de periode dat hij ontbrak na een conflict met Marco van Basten. Spelers zoals André Ooijer en Dirk Kuyt zijn altijd dicht bij hem blijven staan.

,,Ik ben dan ook blij dat Van Bommel terug is,’’ zei Kuyt. ,,Ik kan niet voor iedereen spreken, maar in de groep die hier vandaag op het veld staat heb ik alleen maar lachende gezichten gezien bij de begroeting met Mark. En ja, ik zou het ook best zeggen als het niet zo was.’’

Ruim twee jaar na zijn laatste interland, de ontspoorde achtste finale op het WK tegen Portugal, trekt Van Bommel woensdag weer het oranjeshirt aan tegen Rusland. De verwachting is dat hij een basisplaats krijgt als één van de twee controlerende middenvelders.

Bij zijn club Bayern München speelt trainer Jürgen Klinsmann hem in die centrale rol uit. ,,Bij Bayern ben ik soms de enige controleur, soms staan we ook met z’n tweeën centraal op het middenveld,’’ aldus Van Bommel. ,,Ik kan me voorstellen dat ik bij Oranje ook in aanmerking kom voor die posities, maar dat moet blijken. Nee, ik zie mezelf niet als kandidaat voor de aanvallende middenveldposities. Daar hebben we andere spelers voor.’’

Op vakantie met zijn schoonvader bekeek Van Bommel in juni het EK. Voor de tv moeten ze de prestaties van Oranje samen uit en te na geanalyseerd hebben, maar Van Bommel is niet happig om diep op het toernooi in te gaan. ,,Ik heb in elk geval nooit zitten kijken met het idee: Ik had erbij kunnen zijn als ik me had geschikt. Ik sta nog steeds volledig achter mijn beslissing dat ik onder Van Basten niet langer in Oranje wilde spelen.’’

Voor ‘de jongens’ vond hij het jammer dat ze er tegen Rusland uit gingen. ,,De eerste wedstrijden speelden ze immers goed.’’

Maar waar het fout ging daarna? ,,Ik heb het EK vooral als voetballiefhebber bekeken. Sommige wedstrijden, ook van Oranje, vielen op het tijdstip dat ik mijn kinderen naar bed bracht. Dat ging ook tijdens het EK voor. Emancipatie hè.’’

Liever richt Van Bommel zijn blik al op het volgende toernooi. ,,Op het WK in Zuid-Afrika moeten we hoge ogen gooien,’’ zei de speler die tegen die tijd 33 jaar is en daarna wellicht zijn interlandloopbaan beëindigt.

Resteert de vraag of hij bij Oranje, net als bij Bayern, aanvoerder zou kunnen zijn nu Edwin van der Sar is gestopt.

,,Dat lijkt mij niet,’’ aldus Van Bommel. ,,Bij Bayern heeft Klinsmann mij met open vizier gekozen. Ik ben er erg trots op dat ik de eerste buitenlandse aanvoerder ben in de 108-jarige geschiedenis van de club. Bij Oranje is de situatie anders. Ik kom er weer bij na twee jaar afwezigheid. Het zou raar zijn als ik dan meteen de band zou krijgen.’’

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo aug 20, 2008 6:49 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » wo aug 20, 2008 9:25 pm

Vedette-10 schreef:Onbegrijpelijk dat Van Bommel in de plaats van Seedorf en Afellay speelt.
Van Bommel speelde zeer verdienstelijk, had een hoop intercepties. Samen met de Jong kan hij voor de balans zorgen.

Affelay viel matig in, weer elke keer naar binnen en Seedorf en het Nederlands elftal lijkt mij een gesloten boek (hoop ik ook).

Snap niet dat veel mensen hier zo negatief zijn over van Bommel, prima speler. Ik denk dat het anders zou zijn geweest als hij een Ajax verleden had gehad...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 21, 2008 2:25 am

Onbegrijpelijk dat Huntelaar naar 55 minuten wordt gewisseld.
We krijgen toch niet weer zo'n coach die een spits halve wedstrijden laat spelen??

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 21, 2008 7:26 am

Ja, stel je voor dat Van Marwijk in zijn 1e wedstrijd wat wisselingen doorvoert om meerdere spelers aan het werk te kunnen zien...daarbij staan juist oefenwedstrijden bekend om hun gebrek aan wissels :smallgrin.gif:

Plaats reactie