Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Leidt BvM Nederland naar het WK?

Ja!
23
64%
Nee!
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » wo dec 16, 2009 4:18 pm

Wie vind jij een goede trainer, wimpey?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo dec 16, 2009 4:33 pm

Rishi schreef:Het lag/ligt natuurlijk niet alleen aan BVM.. Bij Feyenoord wordt al jaren schandalig slecht beleid gevoerd....
Mwah, BvM was samen met Wim Jansen wel een belangrijk onderdeel in het plan om al die belegen spelers naar Feyenoord te halen. Hofland kende hij nog van Fortuna, bijvoorbeeld. Daar ging weer vier miljoen. Magath zei 'danke'. (Geef ik Duke gelijk een trainer die wimpey goed vindt.)

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 4:36 pm

Op papier was het ook wel een leuk plan. De eerste seizoenshelft ging het ook wel redelijk.

Gullit, die heeft er pas een puinhoop van gemaakt! Maar goed. Van Marwijk doet het als bondscoach niet slecht. En daar gaat het om. Niet hoe hij presteerde bij Feyenoord want daar zou zelfs Rijkaard/Mourinho/Van Gaal niks uit weten te halen..
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo dec 16, 2009 4:39 pm

Op papier vond ik het juist GEEN goed plan. Lees maar terug. Maar inderdaad, veel mensen waren jaloers.

Gullit heeft minder geld door de plee gespoeld dan BvM en bracht bijvoorbeeld ook Kalou.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » wo dec 16, 2009 4:53 pm

Gullit wilde Kalou naar Excelsior terugsturen...

Ik vond het plan op papier wel goed.. Alleen Hofland.. tja. Maar De Cler en Makaay zag ik wel zitten. Gio ook.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door D_skilled » wo dec 16, 2009 4:53 pm

Kalou kwam volgens mij via Vd Herik bij Feyenoord.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door beelzebub » wo dec 16, 2009 4:54 pm

Salomon niet, en die debuteerde onder Gullit. Alhoewel, misschien indirect wel via z'n broer en dus wel via de GKL.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Harm » do dec 17, 2009 1:37 pm

Sneijder wil groepsgesprek over lekken bij Oranje

17/12/2009 10:28

Op verzoek van Wesley Sneijder gaan de Oranje-internationals met elkaar om de tafel. Onderwerp van gesprek is de relatie met de pers. 'Er is in het verleden te veel gelekt.'

De rol van Sneijder bij het Nederlands elftal was aanleiding voor een discussie na de aantijging dat zijn gedrag irritatie wekte bij collega-internationals. Bondscoach Bert van Marwijk nam het op voor de Inter-middenvelder. 'De bondscoach heeft me op televisie verdedigd en telefonisch herhaald dat er geen enkel probleem is', zei Sneijder in De Telegraaf.

'Maar om te zeggen dat de hele affaire uit de wereld is, gaat te ver', zei de middenvelder. 'In maart volgt er op mijn verzoek een gesprek met de hele spelersgroep. Er is in het verleden te veel gelekt. En vaak nog onjuiste informatie ook.'

Sneijder wil met het gesprek de neuzen in dezelfde richting krijgen. 'Als de pers de kans krijgt tussen de spelers te komen, hoeven we niet in het vliegtuig te stappen en kunnen we beter thuisblijven. We moeten duidelijke afspraken maken. Ik wil maar met één doel naar Zuid-Afrika toe: om wereldkampioen te worden. En dan moet alles kloppen.'
www.vi.nl

Je kunt er natuurlijk ook voor zorgen dat er niets te lekken valt door je gewoon goed op te stellen richting je collega's. Ik vind het wel typisch dat Sneijder wil dat er een groepsgesprek komt over het lekken terwijl het volgens mij veel beter als hij eens naar zijn eigen gedrag kijkt.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door martijn401 » do dec 17, 2009 1:43 pm

Sneijder is misschien wel de belangrijkste speler voor Oranje. Gewoon geen spelers meer selecteren die minder dan een miljoentje of 2 netto verdienen per jaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » do dec 17, 2009 2:12 pm

Jöhnk schreef:Op papier vond ik het juist GEEN goed plan. Lees maar terug. Maar inderdaad, veel mensen waren jaloers.

Gullit heeft minder geld door de plee gespoeld dan BvM en bracht bijvoorbeeld ook Kalou.
Gullit heeft Feyenoord opgezadeld met veel prutsers, maar dat waren veelal goedkope prutsers, omdat er zo weinig mogelijk was. Hij heeft er in ieder geval voor gezorgd dat Kalou en Kuijt geweldig konden excelleren en dat leverde ze een injectie van heb ik jou daar op.
Nee, het is toch echt BvM die de boel daar gigantisch heeft lopen vernaggelen. Eerst de beste speler van de afgelopen 30 jaar weggepest (van Persie) en bij zijn tweede ambtstermijn heeft hij de complete salarisstructuur overhoop gegooid waarbij hij de grootste prutsers heeft binnengehaald.

Leuk feitje is dat Gullit met al die prutsers meer punten haalde dan BvM en dat terwijl men toen de buidel trok voor Makaay, Lee, Hofland, de Cler en Landzaat. Jaja, die Bert van Marwijk is er echt voor verantwoordelijk dat Feyenoord nu zo in de shit zit.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door beelzebub » do dec 17, 2009 2:43 pm

Mwoah. Feyenoord betaalde van Hooijdonk in z'n eerste periode 5 miljoen gulden per jaar. Dat financiele wanbeleid was al veel langer gaande.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Bert » vr dec 18, 2009 4:18 pm

En wie was er weer bij? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Lionel » za dec 19, 2009 12:47 pm

Want Van Marwijk schreef salarischeques uit?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » za dec 19, 2009 2:30 pm

We weten niet hoe het is gegaan, maar feit is wel weer dat dit gebeurde onder de periode van Bert van Marwijk. Hopelijk wordt hij na zijn periode als bondscoach nog een keertje trainer bij Feyenoord. Eens kijken of hij dan de boel nog dieper in de put weet te managen.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » za dec 19, 2009 9:40 pm

Duke schreef:Wie vind jij een goede trainer, wimpey?
- Iemand die z'n visie op z'n spelers kan overbrengen (en niet bij het minste geringste in paniek raakt).
- Iemand die uit een elftal meer haalt dan de som der individuen.
- Die een club niet opzadelt met een hypotheek door te investeren in matige spelers.
- Iemand met affiniteit voor jeugdige spelers.
- Een zinnig verhaal af kunnen steken is een pré.

Ik vind dat NL niet veel goede trainers kent (zie het niveau van de HCE). De bondscoach behoort i.m.o. ook tot de categorie 'niet goede trainers'.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Harm » zo dec 20, 2009 8:57 pm

Peter schreef:We weten niet hoe het is gegaan, maar feit is wel weer dat dit gebeurde onder de periode van Bert van Marwijk. Hopelijk wordt hij na zijn periode als bondscoach nog een keertje trainer bij Feyenoord. Eens kijken of hij dan de boel nog dieper in de put weet te managen.
Dat was toch een plan dat Feyenoord samen met Rob Jansen had bedacht?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » zo dec 20, 2009 9:31 pm

Dat dacht iedereen, maar er was uiteindelijk natuurlijk maar één persoon verantwoordelijk. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » zo dec 20, 2009 10:03 pm

Rob Jansen is een zaakwaarnemer, die heeft hele andere belangen. Het zou wat zijn als hij verantwoordelijk is voor de puinhoop bij Feyenoord.

In feite heeft hij geweldig werk verricht door de versleten veteranen met mega-contracten onder te brengen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door joey » zo dec 20, 2009 10:06 pm

Jöhnk schreef:Rob Jansen is een zaakwaarnemer, die heeft hele andere belangen. Het zou wat zijn als hij verantwoordelijk is voor de puinhoop bij Feyenoord.

In feite heeft hij geweldig werk verricht door de versleten veteranen met mega-contracten onder te brengen.
Zo is dat. Hadden ze maar geen zaakwaarnemer moeten 'laten meedenken'. Eigen schuld, dikke bult. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Daily Blind » zo feb 07, 2010 7:53 pm

Brama :excited.gif:

Is klassen beter dan Seedorf..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » wo jul 07, 2010 8:21 am

Deventer Worp heet vanaf nu 'Marwijk'

Afbeelding
Bij alle invalswegen van de Worp wordt de bondscoach geroemd. foto Marten Groen

DEVENTER - De Deventer wijk de Worp heeft een nieuwe naam:Marwijk. Sinds gisteren prijkt op de bordjes van de invalswegen de naam van de succesvolle Nederlandse bondscoach.

De bewoners tonen hiermee hun trots op de geboren en getogen 'Worpeling'.Vanavond speelt Nederland onder leiding van de oud-GA Eaglespeler de halve finale van het wereldkampioenschap voetbal tegen Uruguay. Van Marwijk woonde tot pakweg zijn 21e levensjaar aan de Geraniumstraat op de Worp. Daarna verhuisde hij voor enkele jaren naar Borgele.
www.destentor.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door joey » di jul 13, 2010 10:25 am

De Geraniumstraat. Ik dacht al zoiets. :drecul.gif:

Hopelijk komt er snel een buitenlandse club die ons verlost van deze bondscoach.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door Bert » di jul 13, 2010 1:19 pm

Jij hebt toch niets met Oranje?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door joey » di jul 13, 2010 1:38 pm

Niet bijzonder veel nee, maar ik heb liever niet dat ze ons voetbal te schande maken.

Iemand (weet niet meer wie) zei gisteren: De Ajax-school heeft afgedaan, we voetballen nu op een Rotterdamse manier.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bert van Marwijk: De nieuwe bondscoach

Bericht door peter » di jul 13, 2010 4:51 pm

De spelers zeiden in ieder geval dat ze het niveau van 2008 nooit bereikt hebben.

Maar voor de rest was het fantastisch wat Bert hier neer heeft gezet, hoor. Heus waar.

Plaats reactie