Wie wordt de nieuwe bondscoach?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Nou?

Rijkaard
3
11%
Van Gaal
3
11%
Adriaanse
2
7%
Hiddink
3
11%
Jol
2
7%
De Haan
7
25%
Van Marwijk
5
18%
Rutten
2
7%
Iemand anders, nl:
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di jun 24, 2008 1:11 am

joey schreef: Ik vond die leidersrol van Krol altijd wat gemaakt. Daar kwam de postbode weer met de bal.
Zo kan ik niet over spelers praten die zoveel voor Ajax betekend hebben. Krol was de pilaar van Ajax in de late jaren 70. Ik vond hem een mooi voorbeeld van functioneel met flair. Een speler die met het shirt uit de broek speelt is natuurlijk nooit een postbode. ;)

Het waren niet meer de gloriejaren, maar bij mij is de overheersende gedachte dat Krol Ajax toen drijvend heeft gehouden. Als hij ook was vertrokken dan was de club in een diep gat gevallen. Toen hij uiteindelijk naar Canada opstapte was het niet lang meer voordat Cruijff terugkwam en van Basten en Rijkaard op het toneel verschenen.

Zonder te overdrijven denk ik dat Krol de beste libero is geweest die Ajax ooit gehad heeft.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 24, 2008 8:54 am

Monkey Tonk schreef:
joey schreef: Ik vond die leidersrol van Krol altijd wat gemaakt. Daar kwam de postbode weer met de bal.
Zo kan ik niet over spelers praten die zoveel voor Ajax betekend hebben.
Dan kun je nooit meer wat zeggen. Je ziet niet veel als je op je knieën ligt. :excited.gif:

Toen ik Julien Escudé het veld zag overstappen, kwam spontaan de herinnering aan Ruud Krol in zijn periode als libero op. Ik was een kind in die tijd, maar ik vond het altijd úren duren voor Krol eindelijk de bal was komen brengen. Het was meer een one-man-show dan dat het effectief was.
In het grote Ajax had Krol -uiteraard- weinig te vertellen. Hij was een van de jongste spelers en dat team zat vol échte persoonlijkheden. Dit neemt natuurlijk niet weg dat Krol een heel goede speler was. Als rechtsbenige zo presteren op de linksbackpositie in de tijd dat elke club nog een echte rechtsbuiten had, dat was heel knap.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di jun 24, 2008 10:38 am

Cruijff, Keizer, Neeskens, Krol. Daar mag niet aankomen.

Suurbier, Haan, en Rep weer wel.

:ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie