Wie wordt de nieuwe bondscoach?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Nou?

Rijkaard
3
11%
Van Gaal
3
11%
Adriaanse
2
7%
Hiddink
3
11%
Jol
2
7%
De Haan
7
25%
Van Marwijk
5
18%
Rutten
2
7%
Iemand anders, nl:
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 28

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 4:10 pm

Ach, Cruijff heeft er nooit een moment last van gehad dat hij geen diploma had. Rijkaard en Van Basten doen het ook aardig, terwijl ze volgens jou en Adriaanse een diploma van niets hebben.
Adriaanse is zo trots op zijn 'academische opleiding' (sportacademie, haha), dat hij het niet kan uitstaan dat anderen zonder die achtergrond de top halen. Hij wil niet inzien, dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 4:11 pm

Je kan een trainer pas goed beoordelen in samenhang met zijn materiaal. Als het zo gebeurt als jij zegt, zal hij drie jaar een kutselectie hebben gehad. Rijkaard degradeerde (als enige trainer ooit!) met Sparta. Matig trainertje?

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 4:12 pm

joey schreef:Ach, Cruijff heeft er nooit een moment last van gehad dat hij geen diploma had. Rijkaard en Van Basten doen het ook aardig, terwijl ze volgens jou en Adriaanse een diploma van niets hebben.
Adriaanse is zo trots op zijn 'academische opleiding' (sportacademie, haha), dat hij het niet kan uitstaan dat anderen zonder die achtergrond de top halen. Hij wil niet inzien, dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden.
Kom op Joey, je gaat nu toch geen incidenten tot norm verklaren hoop ik? Bij het vak van trainer komen aspecten kijken die je als speler niet leert. Er is dus niets raars aan om te stellen dat oud-spelers eerst maar eens die zaken onder de knie moeten zien te krijgen

Overigens degradeerde Rijkaard met Sparta

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 4:17 pm

Ja hoor eens, het ging toen over Van Basten, hoor. Niet over Berry van Aerle of zo. Iedereen wist toen al dat Van Basten veel voetbalverstand en charisma had. Adriaanse had voor Van Basten best een uitzondering kunnen maken. Sterker nog hij 'zou niet weten wat Van Basten bij Ajax moest doen'. (Zei hij letterlijk.) Hij heeft geprobeerd de komst van Van Basten als stagiair te torpederen.

Ik heb het overigens ook nooit begrepen. Hij had Van Basten er juist bij moeten nemen. Hij had Van Basten moeten overtuigen. Dan had hij alle Cruijffianen de mond gesnoerd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 4:19 pm

Je verandert van onderwerp. Het ging erover of Adriaanse al dan niet een punt had toen hij beweerde dat trainer dusdanig anders is dan voetballer, dat je niet zomaar een voetballer zonder opleiding tot trainer kunt promoveren

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 4:25 pm

Ik verander niet van onderwerp. Een ex-topvoetballer kan best als trainer presteren, zelfs zonder diploma. Voorbeelden: Cruijff en Beckenbauer. Zulke mensen kunnen meteen in de top terecht en hebben daar assistenten voor de dingen die ze niet beheersen. Ze hoeven niet bij PEC Zwolle te beginnen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 4:26 pm

Je haalt uitzonderingen aan. Er zijn ook vroegere toppers die, al dan niet met opleiding, vreselijk slecht presteren als trainer

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 4:33 pm

Natuurlijk. Maar het was wel Marco van Basten die stage wilde lopen bij Ajax. Dan zeg je geen nee. En je zegt al helemaal niet dat je voor hem niets te doen hebt. Je zegt dat hij uiteraard van harte welkom is en vervolgens probeer je uit te vinden of hij het in zich heeft. Adriaanse had zich als een mentor kunnen opstellen, maar hij liet zich van zijn kleinzielige kant zien.
Natuurlijk is het lullig als je zelf altijd hard heb moeten werken en een ander rolt er zomaar in. Voor een deel begrijp ik de jaloezie van Adriaanse wel. Maar aan de andere kant: Van Basten is niet beroemd geboren. HIj heeft zijn faam zelf verdiend.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 4:44 pm

Dat is wat anders. Natuurlijk was het niet slim van hem. Maar dat staat los van zijn opmerking over paard en ruiter, daarin had hij namelijk gewoon gelijk

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 5:17 pm

Een paard kan sowieso geen ruiter worden. Slechte beeldspraak. Maar afgezien daarvan, het vermoeden bestond destijds al dat in Van Basten een goede trainer zou schuilen. En Van Basten bracht bagage mee waar de gemiddelde cursist in Zeist niet van kan dromen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 6:47 pm

Het vermoeden bestond ook dat Blind een geweldige trainer zou worden. Het is overigens een perfecte beeldspraak, want het geeft aan dat het allebei een heel andere discipline is, terwijl ze toch beide in deze wedstrijden deelnemen

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 8:15 pm

Dat vermoeden heb ik nooit gehad. Ik denk ook niet dat we Blind ooit nog terugzien als trainer op het hoogste niveau.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 8:41 pm

En warom kon je het bij van Basten dan wel vermoeden en bij Blind niet?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 9:25 pm

MVB is een grote persoonlijkheid.

Dit zeg ik nu, ondanks het feit dat hij vandaag wordt afgetroefd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 10:20 pm

Sorry Joey, maar het is echt onzin. Krol was ook een persoonlijkheid als voetballer

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 10:22 pm

Van Basten was een van de grootsten. Krol eigenlijk altijd een dienende speler, al is er een tijd geweest dat hij deed alsof hij dat niet was.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jun 21, 2008 10:25 pm

Een goed paard is niet per se een goede ruiter

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 21, 2008 10:41 pm

Een paard wordt nooit een ruiter.

Adriaanse was een gammele knol.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 23, 2008 5:54 am

joey schreef:Van Basten was een van de grootsten. Krol eigenlijk altijd een dienende speler, al is er een tijd geweest dat hij deed alsof hij dat niet was.
Toen Krol, als laatste speler van het grote Ajax, de aanvoerdersband omtrok, was hij zeker de leider op het veld. Ook was hij de aanvoerder van Oranje op het WK van 1978, het team dat dichterbij de wereldtitel kwam dan het elftal vier jaar daarvoor! Ik had niet het idee dat bijvoorbeeld de Argentijnen in de gaten hadden dat hij maar net deed of hij een leider was.

Als linksachter speelde hij eerder in zijn carriere in een meer dienende rol. Daar kon hij, op de rushes langs de zijlaan na, niet nadrukkelijk aanwezig zijn. Toen hij centraal ging spelen ging hij meteen 'heersen'. Ajax heeft toen jaren op hem geleund. Ik herinner me de prachtige versnellingen door het midden, het liefst tussen twee spelers door die allebei dachten dat de ander hem nam, gevolgd door een hard schot op doel. En verdedigend zat het met Krol altijd goed.

Een Cruijff of van Basten was hij natuurlijk niet. Maar hij heeft veel meer voor Ajax betekent dan Marco, die zo naar Italie was. Krol is een van de belangrijkste en meest trouwe spelers uit de clubgeschiedenis. Met een been in het gips vierde hij tussen de supporters feest in Londen toen Ajax de eerste Europacup binnensleepte. Wie van de paradepaardjes zou dat nu doen? Dat was ook de soort leider die hij was; tussen de spelers ipv erboven.

Had Ajax nu maar zo'n 'dienende' speler. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 8:58 am

Wat hij voor Ajax betekend heeft is een ander verhaal. Suurbier heeft ook meer dienstjaren gemaakt bij Ajax dan Van Basten. Van Basten is nu eenmaal van een andere generatie.

Ik vond die leidersrol van Krol altijd wat gemaakt. Daar kwam de postbode weer met de bal. Krol was op zijn best in een dienende rol.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 23, 2008 9:39 am

Als je je kwaliteiten kent en ook daarnaar handelt kan je nog steeds de leider zijn Joey!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jun 23, 2008 7:27 pm

joey schreef: Haha, dat paard doet het heel aardig, hoor Co. :aai.gif: :biggrin.gif:

Bondscoach? Dat zit er voor jou niet in, man. :excited.gif:
Good old Co! KNVB betaalt niet zo geweldig, Cobus!

Al is Co natuurlijk wel een betere trainer dan die grijze duif die straks over Oranje gaat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 9:59 pm

Maar volstrekt ongeschikt omdat hij allerlei onzin uitkraamt en steeds ruzie maakt.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 23, 2008 10:13 pm

Co maakt ruzie met Witschge, Bertje maakt ruzie met Van Persie. Dat is nogal een verschil.

En ook Bertje kraamt de nodige onzin uit.

Voor mij is de keuze niet moeilijk als het tussen deze twee gaat. Met Co kun je bovendien nog eens goed lachen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 10:36 pm

Ja, dat is het juist. :smallgrin.gif:

Van mij had het gemogen, hoor. Maar langer dan een jaar had ik hem niet gegeven. Sowieso houdt hij het nergens echt lang uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie