Nederland - Luxemburg (zaterdag 17 november )

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr nov 16, 2007 6:21 pm

Een beter seizoen? Waarom nou weer zo een opstelling? Met deze opstelling kun je toch helemaal niks?

Speel je tegen de meesta landen dan moet je je alsnog weer helemaal aanpassen. Ieder land met vleugelspelers (Portugal, Frankrijk, Duitsland) of spelers aan de zijkant kan je niet bestrijden met deze kuttactiek.

Wanneer leert die vent nou gewoon om 1 systeem te spelen waar de spelers gewend zijn in te spelen. Nu moeten spelers weer dingen doen waarvoor ze niet geschikt zijn......
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr nov 16, 2007 8:47 pm

Rishi schreef:Wanneer leert die vent nou gewoon om 1 systeem te spelen waar de spelers gewend zijn in te spelen. Nu moeten spelers weer dingen doen waarvoor ze niet geschikt zijn......
Hoe kunnen alle spelers bij een nationaal team gewend zijn aan hetzelfde systeem? Moet je dan alleen gaan selecteren van clubs die 4-4-2 spelen of van clubs die 4-3-3 spelen? Je zal per definitie met onwennigheid te maken krijgen bij een nationaal team. Tenzij je op gegeven moment een hele generatie van spelers hebt die jaren met elkaar spelen, zoals voorheen bijvoorbeeld Tsjechië en Portugal. Dan kan je met die spelers in één vast systeem gaan spelen bij het nationale team. Wat overigens nog niet wil zeggen dat zij bij hun club in hetzelfde systeem spelen. Wij hebben geen 11 onomstotelijke basisspelers die altijd moeten spelen. Automatismen zal je dus altijd missen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za nov 17, 2007 7:48 pm

Bulgarije klopt Roemenië en zet Oranje onder druk
17/11/2007 18:55

Het Nederlands elftal moet zaterdag op eigen kracht kwalificatie voor het EK afdwingen. Bulgarije versloeg Roemenië met 1-0 en mag dus nog hopen op deelname aan de eindronde.

In het felle duel kwam Bulgarije al snel op voorsprong. Martin Petrov zette in de zesde minuut strak voor vanaf de linkerflank en Velizar Dimitrov kopte vanaf vijf meter hard en hoog de bal achter de kansloze doelman Bogdan Lobont.

Roemenië, dat al zeker is van deelname aan het toernooi in Oostenrijk en Zwitserland, ging op zoek naar een gelijkmaker, maar slaagde er niet in te scoren. Kansen had de ploeg van bondscoach Victor Piturca wel, vooral in de eerste helft. Constantin Niculae en Banel Nicolita slaagden er desondanks niet in keeper Dimitar Ivankov te passeren.

Ook Bulgarije kreeg enkele goede mogelijkheden, met name na rust. Maar Stilian Petrov, Dimitar Berbatov en Martin Petrov kregen de bal niet voor een tweede keer achter Lobont.

Bulgarije is derde in Groep G met 22 punten uit elf duels. De achterstand op Nederland bedraagt één punt. Als Oranje wint van Luxemburg is kwalificatie een feit. Voor Roemenië was het de eerste nederlaag van deze kwalificatieronde.
VI
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za nov 17, 2007 9:17 pm

Jabu schreef:
Rishi schreef:Wanneer leert die vent nou gewoon om 1 systeem te spelen waar de spelers gewend zijn in te spelen. Nu moeten spelers weer dingen doen waarvoor ze niet geschikt zijn......
Hoe kunnen alle spelers bij een nationaal team gewend zijn aan hetzelfde systeem? Moet je dan alleen gaan selecteren van clubs die 4-4-2 spelen of van clubs die 4-3-3 spelen? Je zal per definitie met onwennigheid te maken krijgen bij een nationaal team. Tenzij je op gegeven moment een hele generatie van spelers hebt die jaren met elkaar spelen, zoals voorheen bijvoorbeeld Tsjechië en Portugal. Dan kan je met die spelers in één vast systeem gaan spelen bij het nationale team. Wat overigens nog niet wil zeggen dat zij bij hun club in hetzelfde systeem spelen. Wij hebben geen 11 onomstotelijke basisspelers die altijd moeten spelen. Automatismen zal je dus altijd missen.
Welke verdedigers spelen in een verdediging met 3 verdedigers? Welke middenvelders spelen zonder vleugelspelers zodat deze dat zelf moeten doen?

Tuurlijk mis je altijd automatismen maar MVB maakt het er ook niet makkelijker op he
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za nov 17, 2007 10:27 pm

Bijna nog 1-1 ook wat een drama voetbal en dat tegen Luxemburg.
Nee en Huntelaar is geen Basis speler laat staan bij de 18

Ik zeg bassie Kutvoetbal , oprotten , :eusa_naughty.gif: maar niet naar Ajax.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za nov 17, 2007 10:28 pm

haha.. 1-0 maar.. ik heb geen eens gekeken (zover hebben ze me al) maar het was vast weer een fantastische pot voetbal of niet?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za nov 17, 2007 10:29 pm

Pff, op het laatst nog bijna 1-1.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za nov 17, 2007 10:33 pm

Toppie schreef:Bijna nog 1-1 ook wat een drama voetbal en dat tegen Luxemburg.
Nee en Huntelaar is geen Basis speler laat staan bij de 18

Ik zeg bassie Kutvoetbal , oprotten , :eusa_naughty.gif: maar niet naar Ajax.
De wedstrijd werd pas leuk toen Luxemburg nog 2 dotten van kansen kreeg :biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif: Wat een drama weeeeerrrrrr...... Daarna blameert Oranje zich nog verder... met de ere ronde :blush.gif:

Nee ik schreeuw al maanden laat aub marco bij tekenen bij de knvb :hypocrite.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mr. Ajax
Berichten: 14498
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za nov 17, 2007 11:21 pm

Volgens de VI speelde Oranje ondanks de 'kleine' 1-0 zeer overtuigend en had het meer dan dertig doelpogingen...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 18, 2007 12:38 am

Ik vond het niet echt vervelend om naar te kijken. Soms vonden de spelers elkaar best makkelijk, maar Luxemburg stond goed gegroepeerd.

Zo slecht is dit Luxemburg trouwens niet, kijk de uitslagen er maar op na.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 18, 2007 9:09 am

Tis toch elke keer iets, we hebben de meeste keren op goal geschoten tegen Luxemburg.Gefeliciteerd !!.

Zal mij benieuwen of van Basten er voor woensdag een hoop naar huis zal gaan sturen, en die hij eerder naar huis heeft gestuurd op gaat roepen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 18, 2007 10:46 am

Ik heb er wederom niet van kunnen genieten. Af en toe een leuke combinatie, maar verder zag ik niets speciaals... gewoon... slecht voetballen onder van Basten.. wat we van hem gewend zijn.

Woensdag zal er wel weer een heel ander elftal op de proppen moeten komen. ONder het mom van... "Iedereen moet een kans krijgen en 2x een wedstrijd in een week is niet goed voor de motivatie... en.. het is nu toch niet meer belangrijk."

Come onnn... Rutger Worm erbij..!! :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 18, 2007 11:13 am

Leuke pot. Hoog tempo.

Wel ging alles de trechter in.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 1:43 pm

Ik vond het ook heel aardig. Van Basten kan er weinig aan doen dat de spelers er niet nog drie van de grote kansen in rossen. Neem die kans van Van Nistelrooij die hij overduidelijk in een keer met links had moeten nemen, in plaats van de bal aan te nemen met rechts en om z'n as heen te willen draaien. Dat is toch wel een kwestie van techniek hoor.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo nov 18, 2007 2:00 pm

Van Basten moet eens ophouden met het voor elke wedstrijd roepen van "we gaan attractief spelen en veel doelpunten maken".

Het is de afgelopen kwalificatiereeks gewoon gebleken dat dat voor geen meter lukt (maar liefst 14 doelpunten in 11 wedstrijden en attractief voetbal.... :drecul.gif: )

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 2:02 pm

Hij heeft voor deze wedstrijd en wedstrijden hiervoor geroepen dat ze gingen proberen attractief voetbal te spelen en veel doelpunten te scoren. Nogmaals, hij kan er weinig aan doen dat het Nederlands elftal gisteravond niet vier keer scoorde.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 18, 2007 4:23 pm

Toch raar dat andere trainers daar wel altijd iets aan moesten doen .Misschien in al die andere 10 wedstrijden een zelfde elftal in de wei sturen.Wil ook wel eens helpen.Liet men gisteravond mooi zien, geloof dat er elke 1.2 wedstrijd wel een andere voorhoede in het veld stond ....

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 4:25 pm

Van Basten kan er moeilijk iets aan doen dat Van Persie en Robben regelmatig geblesseerd raken.

De trainer moet er mede voor zorgen dat de kansen geschept worden, maar hij kan ze er toch echt niet zelf in knikken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 18, 2007 4:26 pm

Ik zou vanaf nu ook gewoon gaan bouwen met een vaste kern. Het probleem is alleen wel dat we altijd een hoop geblesseerden kennen. Als van Persie en Robben terugkeren, dan zal MvB de boel weer omgooien.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 18, 2007 5:06 pm

Van der Vaart moet sowieso spelen. Enige aanvallende speler die echt overzicht heeft. Verder is van Persie topklasse en voor Sneijder geldt hetzelfde. Mensen als Van Nistelrooy, Robben, Kuijt, Seedorf en anderen moet je dan mee gaan puzzelen.

Dat is je basis.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 18, 2007 5:24 pm

Ik zou spelen met een voorhoede van v. Persie, v. Nistelrooij en vd. Vaart. Daarachter zou ik ook altijd Sneijder opstellen. De rest maakt me niet heel veel uit, al zie ik ook altijd Seedorf graag spelen. Kuijt heeft nog nooit indruk op me kunnen maken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 18, 2007 6:05 pm

Ik zag trouwens dat Luxemburg gemiddeld nog geen 2 goals per wedstrijd tegen kreeg, deze kwalificatie. Zegt dus genoeg; staan met 10 man voor de goal te verdedigen. Daar kún je toch ook niet sprankelend tegen voetballen? Ik vond het gisteravond in ieder geval niet de vervelendste wedstrijd van de Nederlandse kwalificatiewedstrijden om naar te kijken...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 18, 2007 6:41 pm

Tja, en dan mag woensdag onze 2e keus opdraven, lekker zeg !!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 18, 2007 9:31 pm

... maar die gaan natuurlijk hun uiterste best doen om zich voor de selectie van komende zomer in de kijker te spelen, Voets! :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie