Nederland - Slovenië (17 oktober 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo okt 17, 2007 9:26 pm

Zlatan Son of God schreef:
generaal schreef:Maar we zijn wel geplaatst :drecul.gif: .
nog 15 minuten.. Kom op Slovenië!!! :hupajax.gif:
Albanië staat met 1-0 voor tegen Bulgarije: Marco raken we niet kwijt vóór de zomer van 2008.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 17, 2007 9:30 pm

Maakt me niet uit, zo lang ie in de zomer van 2008 maar geen coach van Ajax wordt!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » wo okt 17, 2007 9:35 pm

Dit was een kopie van de thuiswedstrijd tegen Albanie. Echt bedroevend. Marco moet het echt met een 4-4-2 opstelling proberen want zo doorgaan is zinloos.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo okt 17, 2007 9:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maakt me niet uit, zo lang ie in de zomer van 2008 maar geen coach van Ajax wordt!
Daar ben ik ook behoorlijk benauwd voor. Maar hij is hoe dan ook beschikbaar want ik geloof nooit dat hij na de EK nog door wil als bondscoach. En met de huidige invloed van JC is 1+1 denk ik gewoon 2. Hopelijk doet de comissie z'n werk goed.

Maar goed, Nederland is nu dus definitief geplaatst. Dat is natuurlijk toch wel mooi want we horen ook gewoon thuis op het eindtoernooi.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » wo okt 17, 2007 9:38 pm

Bulgarije op 1-1 door een doelpunt van Berbatov in de 87e min.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 17, 2007 9:38 pm

Winnen tegen Luxemburg is dus het devies. Moet goedkomen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo okt 17, 2007 9:40 pm

We zijn toch nog niet officieel geplaatst? Nederland heeft 5 punten meer dan Bulgarije, en ook als de Bulgaren vanavond verliezen van Albanië (of gelijk spelen) moeten we nog wel winnen van Luxemburg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » wo okt 17, 2007 9:42 pm

Eindstand Albanie - Bulgarije 1-1 (Albanie heeft nog een penalty gemist na de 1-1) .

Nederland dus 4 punten voor op Bulgarije.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo okt 17, 2007 9:50 pm

FOPPE FOPPE!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo okt 17, 2007 9:55 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maakt me niet uit, zo lang ie in de zomer van 2008 maar geen coach van Ajax wordt!
Maar Ajax zal niet wachten tot na het EK ivm met spelers die moeten worden aangetrokken of verkocht gaan worden, dus KNVB houd Marco aan zijn contract alstublieft :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Wat een drama vanavond, zelfs Ajax kan beter voetballen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 17, 2007 9:55 pm

Ik zweer het je, die wedstrijden van Oranje daar kan geen slaappil tegenop.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo okt 17, 2007 10:08 pm

Ik heb voor het eerst sinds lange tijd gekeken, maar de eerste helft begon zo slecht nog niet, toch?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 17, 2007 10:26 pm

Seedorf was echt dramatisch slecht. Wat een spelvertragingen weer.

Het is wel mooi hoe kritisch Van Basten wordt benaderd. Volgens mij is er geen bondscoach geweest die zich twee keer zo moeiteloos voor een eindtoernooi heeft geplaatst. Maar goed, dat Foppe Foppe-geneuzel van allerlei mensen in een stadion ergens in Eindhoven neem ik niet al te serieus, als jullie het niet erg vinden.

Op een gegeven moment stonden er vanavond trouwens acht spelers in het veld die uit de jeugdopleiding van Ajax afkomstig zijn. En dat was toen Van der Vaart al gewisseld was.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 17, 2007 10:31 pm

Zuidema,ZUIDEMA ... ZUIDEMA .... WAKKER WORDEN !!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 17, 2007 10:32 pm

Thomas schreef: Het is wel mooi hoe kritisch Van Basten wordt benaderd.
Door het Oranje publiek normaal gesproken juist helemaal niet. Dat thialf publiek loopt altijd de polonaise, vandaar dat het me ook verbaasde vanavond, maargoed zelfs bij dit soort volk is de limiet blijkbaar bereikt. Je zal maar een kaartje voor 40 euri gekocht hebben.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo okt 17, 2007 10:32 pm

Thomas schreef:Het is wel mooi hoe kritisch Van Basten wordt benaderd. Volgens mij is er geen bondscoach geweest die zich twee keer zo moeiteloos voor een eindtoernooi heeft geplaatst.
Nou ja, moeiteloos geplaatst. Da's waar maar we hebben het nou ook niet bepaald over een moeilijke poule. Met de spelers die we hebben mag dit ook nooit een probleem opleveren.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 17, 2007 10:34 pm

Ach, eigenlijk zit er zelden een moeilijke poule tussen hoor. Nederland hoorde zich de laatste 15 jaar altijd te plaatsen.
brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Het is wel mooi hoe kritisch Van Basten wordt benaderd.
Door het Oranje publiek normaal gesproken juist helemaal niet. Dat thialf publiek loopt altijd de polonaise, vandaar dat het me ook verbaasde vanavond, maargoed zelfs bij dit soort volk is de limiet blijkbaar bereikt. Je zal maar een kaartje voor 40 euri gekocht hebben.
Het is vast toeval dat dit in Eindhoven gebeurt. Riiight.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 17, 2007 10:41 pm

Thomas schreef:Op een gegeven moment stonden er vanavond trouwens acht spelers in het veld die uit de jeugdopleiding van Ajax afkomstig zijn. En dat was toen Van der Vaart al gewisseld was.
Het was te merken. Man, man, wat een gepruts.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 18, 2007 6:13 am

Een redelijke 1e helft en een schandalig slechte 2e helft, maar er is wel weer gewonnen. Toch iets positiefs. Nog 2 punten halen in de komende 2 wedstrijden en Oranje is geplaatst, dat mag geen enkel probleem zijn. Alleen vrees ik dat we weinig te zoeken hebben op het EK als Van Basten niet overschakelt naar 4-4-2.
Thomas schreef:Het is vast toeval dat dit in Eindhoven gebeurt. Riiight.
Jij hebt blijkbaar nog nooit goed naar het publiek bij dit soort wedstrijden gekeken. Gisterenavond zullen ontzettend weinig clubsupporters in het stadion gezeten hebben, het Oranje publiek bestaat voornamelijk uit dagjesmensen die een keer komen kijken.

De schuld bij het kritische publiek neerleggen bij de stad waarin gespeeld werd vind ik dus echt onzin ! De 1e helft hoorde je ze ook niet kritisch richting Van Basten, maar de 2e helft was gewoon drama. Voor de zoveelste keer, dus dan laat zelfs dit publiek zich horen. Maar geef vooral alles en iedereen behalve de bondscoach de schuld...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do okt 18, 2007 6:39 am

Voetske schreef:Zuidema,ZUIDEMA ... ZUIDEMA .... WAKKER WORDEN !!!
ZZZZZZZZZZZZZZ....
ZZZZZZZZZZZZZZZZZ...

Huh? Watte? :icon_exclaim.gif:
Is het al voorbij?

Pffffffffffffff....
Goddank... :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 18, 2007 7:53 am

Baseman schreef:Een redelijke 1e helft en een schandalig slechte 2e helft, maar er is wel weer gewonnen. Toch iets positiefs. Nog 2 punten halen in de komende 2 wedstrijden en Oranje is geplaatst, dat mag geen enkel probleem zijn. Alleen vrees ik dat we weinig te zoeken hebben op het EK als Van Basten niet overschakelt naar 4-4-2.
Thomas schreef:Het is vast toeval dat dit in Eindhoven gebeurt. Riiight.
Jij hebt blijkbaar nog nooit goed naar het publiek bij dit soort wedstrijden gekeken. Gisterenavond zullen ontzettend weinig clubsupporters in het stadion gezeten hebben, het Oranje publiek bestaat voornamelijk uit dagjesmensen die een keer komen kijken.

De schuld bij het kritische publiek neerleggen bij de stad waarin gespeeld werd vind ik dus echt onzin ! De 1e helft hoorde je ze ook niet kritisch richting Van Basten, maar de 2e helft was gewoon drama. Voor de zoveelste keer, dus dan laat zelfs dit publiek zich horen. Maar geef vooral alles en iedereen behalve de bondscoach de schuld...
Het is echt ongelooflijk inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do okt 18, 2007 8:07 am

Thomas schreef:Seedorf was echt dramatisch slecht. Wat een spelvertragingen weer.
Seedorf speelde juist intelligent.. tempo soms eruit halen om te zorgen dat er wel een goede aansluiting was.. Jij hebt zeker genoten van de 2 acties van robben achterlijn opzoeken op volle snelheid en dan blind bal voorgeven terwijl er niemand voor het doel was..
Het is wel mooi hoe kritisch Van Basten wordt benaderd. Volgens mij is er geen bondscoach geweest die zich twee keer zo moeiteloos voor een eindtoernooi heeft geplaatst. Maar goed, dat Foppe Foppe-geneuzel van allerlei mensen in een stadion ergens in Eindhoven neem ik niet al te serieus, als jullie het niet erg vinden.

Op een gegeven moment stonden er vanavond trouwens acht spelers in het veld die uit de jeugdopleiding van Ajax afkomstig zijn. En dat was toen Van der Vaart al gewisseld was.
8? Bouma, van Persie, Huntelaar, Robben, Jaliens, de Zeeuw hebben geen opleiding gehad bij AJAX.[/quote]

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do okt 18, 2007 8:17 am

Als verdwaalde scouts in een donker bos
Van onze verslaggever Willem Vissers

EINDHOVEN - Voor het eerst bracht Marco van Basten vrijwel al zijn aanvallende potentieel tegelijk in stelling, maar het resultaat was een chaos als op een Romeins kruispunt. Iedereen wilde als eerste naar de overkant, met een onoplosbare opstopping tot gevolg.

Zelfs het oranje feestvolk dat immer goedgemutst zijn plek inneemt, heeft het een beetje gehad met het Nederlands elftal, dat door de 2-0 tegen Slovenië en het gelijkspel van Bulgarije in Tirana (1-1) nochtans een forse stap richting de eindronde in Oostenrijk en Zwitserland zette.

‘Van Basten is bang’, zong een plukje mensen in het Philips Stadion in Eindhoven, waar ook de naam van Foppe de Haan weerklonk, de op de tribune aanwezige bondscoach die met Jong Oranje twee Europese titels won, in 2006 en 2007. Met een striemend fluitconcert, niet het eerste in deze door de bank genomen erbarmelijke kwalificatieronde, nam het publiek weer voor een maand afscheid van de potentiële helden die te vaak teleurstellen.

Was de eerste helft nog enigszins te pruimen, het gebroddel na de pauze verdiende het predicaat afgrijselijk. Nederland kon bij de tussenstand van 1-0 een paar keer opgelucht ademhalen na de Sloveense tegenstootjes.

En dat terwijl de intenties van Van Basten superaanvallend waren tegen de Slovenen, die als zoveel landen tegen Nederland defensief voor de dag kwamen. De opstelling was bijna een aloude 4-2-4.

Van Basten verklaarde het opstellen van Van der Vaart, Van Persie, Sneijder én Seedorf op één en dezelfde dag in één en hetzelfde elftal als een kwestie van gevoel. ‘Ik voel dat het vandaag kan’, zei hij voor de aftrap. Bovendien moest Oranje winnen, na de nederlaag in Roemenië (1-0) van afgelopen zaterdag in het door zware regenval getroffen stadion in Constanta.

Maar als zo veel spelers vóór de bal lopen, wil dat niet zeggen dat het spel automatisch veel kansen oplevert of vloeiend loopt. En als zo veel voetballers voortdurend voorin vertoeven, is dat geen garantie voor succes.

In het moderne voetbal moeten spelers niet ergens zíjn, ze moeten ergens kómen. Nederland oogde derhalve statisch en ook onwennig, als scouts die voor het eerst een nieuwe, door de hopman uitgezette route lopen door een donker bos. Helaas zijn de zaklampen vergeten en heeft een grapjas de bordjes aan de bomen verhangen.

Een naam voor het systeem dat Van Basten omarmde is moeilijk te vinden. Systeem-ratjetoe benadert de werkelijkheid. De wedstrijd begon met Huntelaar in de spits, als vervanger van de geschorste Van Nistelrooij, aanvoerder Van der Vaart hangend op rechts, Van Persie als kompaan van Huntelaar in het centrum en Seedorf hangend op links. De speler van AC Milan was geen echte middenvelder en geen echte aanvaller.

Sneijder hield zich op achter de aanvallers en hij was tevens de gevaarlijkste Nederlander. Zonder hem had Nederland nooit gewonnen van de nummer 75 van de wereldranglijst, dat moge duidelijk zijn. Later, toen Robben de geblesseerde Van der Vaart verving, verhuisde Seedorf naar rechts.

Sneijder maakte na 14 minuten 1-0, toen hij profiteerde van een verkeerde terugspeelbal van Ilic. Even later raakte Sneijder de paal, en na een schitterende pass van Van Persie schoot hij net naast. Van Persie, niet zo dominant als in eerdere wedstrijden, had bijna succes met een vrije trap.

De Zeeuw was in feite de enige controleur tussen aanval en defensie. Van de vleugelverdedigers Jaliens en Emanuelson werden offensieve impulsen verwacht, maar die stelden weinig voor. Ach, tegen Slovenië kon het nog net, zo veel spelers voor de bal, zo veel pionnen die denken aan aanvallen, hoewel het dus geen garantie is voor fatsoenlijk spel.

Na rust bracht Van Basten een wissel met een defensief stempel, toen Ooijer de geblesseerde Van Persie verving. Heitinga, die de voorkeur had gekregen boven Ooijer vanwege zijn betere pass, schoof op naar het middenveld.

Babel viel nog in voor Robben, die weer geblesseerd raakte. Veel maakte het allemaal niet uit. Het was een chaos en het bleef een chaos. Wie anders dan Sneijder stond aan de basis van de 2-0, vlak voor tijd. Zijn passje op Babel kwam net op tijd om buitenspel te omzeilen, waarna Babel Huntelaar simpel liet scoren. Voor de Ajacied, zeer matig, was het zijn eerste treffer in een kwalificatieduel.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do okt 18, 2007 9:17 am

Wat een belachelijk publiek. Ik dacht bijna dat ze in Amsterdam speelden :hypocrite.gif: Dagjesmensen m'n reet. Alle Ajacieden uitfluiten, maar dan wel voor de goals juichen natuurlijk. Robben toezingen die geen bal geraakt had en dat 'Foppe de Haan' ging natuurlijk helemaal nergens over. Om over het fluiten maar te zwijgen. Volgens mij zijn wij het enige land ter wereld waar gefloten wordt na een 2-0 overwinning.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do okt 18, 2007 9:21 am

Lekker belangrijk allemaal. Nederland heeft gewoon gewonnen en gaat zich gewoon plaatsen voor het EK.

Go Marco! :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie