Roemenië - Nederland (13 oktober 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » zo okt 14, 2007 10:31 am

Nederland speelde in de eerste helft helemaal niet slecht. De tweede helft was kut. Maar bij rust had Nederland 2 of 3-0 voor moeten staan.
Komt nog eens bij dat het weer ook niet mee hielp.
Ik ben

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 14, 2007 1:27 pm

Bertje schreef:
Peter schreef:Onzin om de zwarte piet richting MvB te schuiven. Dit is nota bene de eerste kwalificatienederlaag ooit onder hem. Kan een keertje gebeuren dat je tegen een goed elftal (Roemenië staat 12e op de FIFA ranking) tegen een nederlaag aan loopt. Die nederlaag kwam verder ook nog eens tot stand door een buitenspeldoelpunt. Nee, ik vind het allemaal wel weer meevallen, hoor.
Precies. Nederland wint dit soort wedstrijd juist vrijwel altijd.
Ja, met meer geluk dan wijsheid. Het zat eraan te komen hoor. Met de voetbal wat Oranje onder Van Basten speelt zat het er gewoon een keertje aan te komen. En als je een verlies tegen Roemenie accepteert onder het mom van 'het gewoon een goede ploeg, ze staan 12de op de wereldranglijst' dan moet je toch gewoon concluderen dat Oranje niet bijster veel te zoeken heeft op het EK.

Van Basten heeft ontzettend veel geluk gehad dit kwalificatiereeks, en het geluk raakt een keertje op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo okt 14, 2007 1:39 pm

Als Nederland zich kwalificeert, dan heeft het wel degelijk wat te zoeken op het EK.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 14, 2007 1:47 pm

Mr. Ajax schreef:Van Basten heeft ontzettend veel geluk gehad dit kwalificatiereeks, en het geluk raakt een keertje op.
Dit vind ik zo'n flauwekul. You win some.... Tegen Albanie zat het wat mee en nu valt zo'n bal op de paal. Uiteindelijk houdt dat soort dingen zichzelf in evenwicht.

Verder klopt het wel wat je zegt. Als je al ruim drie jaar ongeslagen bent in kwalificatieverband zit zo'n nederlaag er een keertje aan te komen. Jullie hebben er lang op moeten wachten, maar hij is er dan eindelijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 14, 2007 1:58 pm

Dan wil ik het overgebleven stuk van Mr. Ajax z'n post wel even tot onzin bombarderen:
Mr. Ajax schreef:En als je een verlies tegen Roemenie accepteert onder het mom van 'het gewoon een goede ploeg, ze staan 12de op de wereldranglijst' dan moet je toch gewoon concluderen dat Oranje niet bijster veel te zoeken heeft op het EK.
Dus omdat Oranje verliest van Roemenië, een team dat als een van de pakweg 12 Europese landen in de top 15 van de wereldranglijst staat, heeft het niets te zoeken op het EK? Bijzondere conclusie.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo okt 14, 2007 2:10 pm

Bertje schreef:Lekker makkelijk. Nederland speelde goed in de eerste helft en krijgt een doelpunt tegen uit buitenspelpositie. Wat een drama van een scheids trouwens.
Dat had hij een paar weken geleden ook al laten zien.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 14, 2007 2:15 pm

Toen was ik aan het zuipen. :icon_wink.gif:

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 14, 2007 2:23 pm

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef:Van Basten heeft ontzettend veel geluk gehad dit kwalificatiereeks, en het geluk raakt een keertje op.
Dit vind ik zo'n flauwekul. You win some.... Tegen Albanie zat het wat mee en nu valt zo'n bal op de paal. Uiteindelijk houdt dat soort dingen zichzelf in evenwicht.

Verder klopt het wel wat je zegt. Als je al ruim drie jaar ongeslagen bent in kwalificatieverband zit zo'n nederlaag er een keertje aan te komen. Jullie hebben er lang op moeten wachten, maar hij is er dan eindelijk.
Tja.....want we zitten hier met z'n allen te wachten tot Oranje verliest. ..
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 14, 2007 2:28 pm

mattie schreef:
Maar 1: NL gaat naar het EK en word en is na de poule wedstrijden klaar. Ik hoop dan wel dat Ajax allang een nieuwe trainer heeft :blush.gif:
Precies, ik hoop dat Nederland het EK haalt want dan heeft AJAX meer tijd om tot bezinning te komen om tot een andere keuze dan MvB te komen. In de media heeft MvB ook dezelfde trekjes als Henkie, dwz altijd betere wedstrijden zien dan daadwerkelijk het geval is geweest, meer kansen gezien die er niet geweest zijn en verongelijkt reageren op kritiek.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 14, 2007 2:34 pm

Jahoor, Van Basten reageert welgeteld één keer verongelijkt en meteen is dat helemaal zijn ding. Van Basten blijft juist altijd keurig netjes ten opzichte van de media. Ik heb hem nog nooit in woede uit zien barsten.

En verder ziet iedere trainer de zaken natuurlijk wat rooskleuriger in dan de rest. Dat is niet typisch iets dat Van Basten doet hoor. Je moet maar eens naar een de samenvattingen op BBC van de EPL kijken in het weekend. Dan hoor je na afloop de reacties van beide trainers en dan vinden ze ov er het algemeen allebei dat hun ploeg minimaal een gelijkspel had verdiend.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 14, 2007 2:50 pm

Anyway ik mot hem gewoon niet als AJAX trainer, ik geloof er niet in.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo okt 14, 2007 2:52 pm

Ik vind dat Van Basten vrijwel altijd zichzelf blijft bij kritiek. Vanwege die reden zou ik hem ook wel graag bij Ajax zien, omdat de coaches in het recente verleden vrijwel allemaal verkrampte toen ze met de pers- en supportersdruk om moesten gaan.

Alleen voetballend blijft het nog steeds behelpen. Op zich is een nederlaag in Roemenie niet eens zo slecht. Het is alleen dat het er al een tijd aan zat te komen. Iedere tegenstander in deze poule kan het Nederland lastig maken en nu zelfs Luxemburg wel weer weet wat winnen was na gisterenavond weet je het maar nooit.

Niet dat ik Oranje het nog zie verkloten. Die 7 punten moeten wel te doen zijn de laatste drie wedstrijden. Bovendien zie ik Bulgarije ook niet foutloos de campagne afronden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 14, 2007 2:58 pm

Jinne schreef:Iedere tegenstander in deze poule kan het Nederland lastig maken en nu zelfs Luxemburg wel weer weet wat winnen was na gisterenavond weet je het maar nooit.
Ongelooflijk maar Luxemburg was gewoon beter in de heenwedstrijd, ze kregen echt een paar dotten van kansen. Maar idd dit geeft Nederland niet meer uit handen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 14, 2007 3:32 pm

Luxemburg won gisteren wel even in Wit-Rusland, dus die zullen wel een goede lichting hebben.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » zo okt 14, 2007 5:14 pm

Schei toch uit met dat "v. Basten voor Ajax". Het is zo helder als wat, dat MvB een team wil laten spelen op de manier die hij prefereert, ongeacht de spelers eigenschappen en qualiteiten. Dat is een gebrek dat men als trainer niet te boven dient te komen.
Als Ajax in een 4-3-3- gedwongen wordt zoals MvB het ziet, dat loopt dat onherroepelijk op fiasco uit, want Ajax heeft de spelers daar niet voor, krijgt ook de spelers daar niet voor, en zouden ze er ergens een of twee voor vinden, dan zouden die onmiddelijk overgenomen worden door teams die zulke spelers prima voor hun 4-4-2 of dergelijk systeem kunnen gebruiken en die ontiegelijk meer geld hebbben dan Ajax om zulke (jonge) spelers te kunnen binden. Voorts maakt MvB ook de indruk dat zijn ego van te groot belang is in zijn selectie beleid. Nogmaals, ik zou Stevens wel eens willen zien, maar dan moet wel dat hele bestuur eerst aan de kant. Zo'n half gaar Hollands advokaatje als voorzitter die nergens van af weet, is toch belachelijk voor een club als Ajax.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 14, 2007 5:25 pm

Veel drogredeneringen, Kilroy. Dat staat jou niet. Gisteren speelde Nederland 45 minuten lang in een bepaald spelsysteem (4-3-3 dus) en wist, ondanks dat men met Seedorf in plaats van Sneijder moest spelen, Roemenië vast te zetten en kansen te scheppen. Dat die ballen er dan een keer niet in willen is vervelend.

Wat sommige mensen maar niet willen bevatten is dat, welke manier van spelen je ook kiest, je altijd je aanvallers zal moeten bereiken. En dat zal met de huidige verdedigers en in iets mindere mate middenvelders nu eenmaal altijd een pijnpunt blijven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 14, 2007 6:04 pm

Goh, van Basten heeft 35 minuten redelijk gespeeld tegen Roemenië en dat ondanks veel spelers niet op hun goede plaats stonden.

De tien minuten die ik heb gezien was het 3 keer niks, ren je rot, mieren-voetbal.En van wat ik er van lees waren de kansen ook nog eens afstandsschoten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 14, 2007 6:09 pm

Voetske schreef:Goh, van Basten heeft 35 minuten redelijk gespeeld tegen Roemenië en dat ondanks veel spelers niet op hun goede plaats stonden.
Welgeteld twee.
De tien minuten die ik heb gezien was het 3 keer niks, ren je rot, mieren-voetbal.En van wat ik er van lees waren de kansen ook nog eens afstandsschoten.
Dat klopt. Nederland heeft geen kansen uitgespeeld.

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 14, 2007 6:19 pm

Thomas schreef:Dan wil ik het overgebleven stuk van Mr. Ajax z'n post wel even tot onzin bombarderen:
Mr. Ajax schreef:En als je een verlies tegen Roemenie accepteert onder het mom van 'het gewoon een goede ploeg, ze staan 12de op de wereldranglijst' dan moet je toch gewoon concluderen dat Oranje niet bijster veel te zoeken heeft op het EK.
Dus omdat Oranje verliest van Roemenië, een team dat als een van de pakweg 12 Europese landen in de top 15 van de wereldranglijst staat, heeft het niets te zoeken op het EK? Bijzondere conclusie.
Lijkt me gewoon een logische. Oranje brengt al jaren voetballers voort die in de wereldtop spelen, maar als team hebben ze echt zeldzaam iets laten zien. Oranje heeft op iedere positie een betere speler dan Roemenie (behalve een, Chivu zou ik erg graag in Oranje willen zien), staan hoger op de ranglijst, maar toch verliezen ze. Je mag vinden dat het kan, schandelijk is het ook niet, maar ga dan niet roepen dat Oranje een serieuze titelkandidaat is. Want dat doen o.a. jij en wimpey wel.

@Johnk:
Dit vind ik zo'n flauwekul. You win some.... Tegen Albanie zat het wat mee en nu valt zo'n bal op de paal. Uiteindelijk houdt dat soort dingen zichzelf in evenwicht.
Een land als Nederland, die sommigge van de beste voetballers op de aardkloot heeft rondlopen, moet het natuurlijk nooit op geluk laten aankomen tegen dit soort landen.
Verder klopt het wel wat je zegt. Als je al ruim drie jaar ongeslagen bent in kwalificatieverband zit zo'n nederlaag er een keertje aan te komen. Jullie hebben er lang op moeten wachten, maar hij is er dan eindelijk.

Tuurlijk Johnk, iedereen hier heeft me smart gewacht op de dag waarop Oranje zou verliezen... :aai.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 14, 2007 6:20 pm

Jöhnk schreef:Dat klopt. Nederland heeft geen kansen uitgespeeld.
Wil je een uitgespeelde kans creëren, moet je ook diepgang hebben. Robben was een drama, Vaart speelt vanuit de bal en Seedorf doet hetzelfde. Dan moet je het dus hebben van het wegdrukken van de tegenstander en het schieten vanaf het randje zestien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 14, 2007 6:51 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Goh, van Basten heeft 35 minuten redelijk gespeeld tegen Roemenië en dat ondanks veel spelers niet op hun goede plaats stonden.
Welgeteld twee.
De tien minuten die ik heb gezien was het 3 keer niks, ren je rot, mieren-voetbal.En van wat ik er van lees waren de kansen ook nog eens afstandsschoten.
Dat klopt. Nederland heeft geen kansen uitgespeeld.
Kijk eens aan 2 maar, was ie ziek of zo.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » zo okt 14, 2007 7:08 pm

@ Bertje

Ik heb geen idee wat "drogredeneringen" zijn. Doet er ook niet toe. Zulke conclusies betekenen niets.
Zoals je wel meer doet, spreek je jezelf weer tegen i.v.m. andere posts van jou.
Kansen scheppen in de eerste helft ??? Waar heb jij naar zitten kijken? Alice in Wonderland? Ze speelden behoorlijk die eerste helft. Klopt. Maar ik kan me maar een bijna uitgespeelde kans herinneren. Wel een paar "bijna" afstandsschoten. Natuurlijk moet je de spitsen bereiken, maar met de huidige lichting maak je meer kans dat te bewerkstelligen door een clevere 442 te spelen en het middenveld dichter te houden, dan wat MvB blijkbaar voor ogen heeft.
Die tweede helft was een ramp. Leek wel amateur voetbal.
Wat ook opvalt is dat in de 70-er jaren Nederlandse en speciaal Ajax spelers bekend stonden om hun technische begaafdheid. Daar is nix meer van over zo te zien. Ballen springen van voeten alle kanten uit en :rules.gif: de simpelste pass schijn te veel gevraagd. Jammer

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » zo okt 14, 2007 7:32 pm

Mensen als Mathijsen en Bouma in het Nederlands elftal is gewoon een drama, hoeveel kansloze langeballen die 2 hebben gegeven! Ipv Bouma zou ik sowieso voor de Cler kiezen, ipv Mathijsen zou ik het niet weten, F. de Boer maar doen...?

Ik hoorde trouwens laatst in praatprogramma wel aardige optie, Seedorf centraal achterin, op die positie heeft hij toch ook wel eens bij Ajax gespeeld? En was dat wat?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo okt 14, 2007 8:24 pm

Seedorf speelde bij Ajax weleens op ´4´. Dat is een wezelijk andere positie dan centraal in de verdediging.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 14, 2007 8:52 pm

Kilroy schreef:Schei toch uit met dat "v. Basten voor Ajax". Het is zo helder als wat, dat MvB een team wil laten spelen op de manier die hij prefereert, ongeacht de spelers eigenschappen en qualiteiten. Dat is een gebrek dat men als trainer niet te boven dient te komen.
Als Ajax in een 4-3-3- gedwongen wordt zoals MvB het ziet, dat loopt dat onherroepelijk op fiasco uit, want Ajax heeft de spelers daar niet voor, krijgt ook de spelers daar niet voor, en zouden ze er ergens een of twee voor vinden, dan zouden die onmiddelijk overgenomen worden door teams die zulke spelers prima voor hun 4-4-2 of dergelijk systeem kunnen gebruiken en die ontiegelijk meer geld hebbben dan Ajax om zulke (jonge) spelers te kunnen binden.
Als clubtrainer kan je in samenspraak met de TD gewoon je eigen selectie samenstellen hoor. Daar heb je heel wat meer keuze dan als bondscoach.
Mr. Ajax schreef:
Thomas schreef:Dan wil ik het overgebleven stuk van Mr. Ajax z'n post wel even tot onzin bombarderen:
Mr. Ajax schreef:En als je een verlies tegen Roemenie accepteert onder het mom van 'het gewoon een goede ploeg, ze staan 12de op de wereldranglijst' dan moet je toch gewoon concluderen dat Oranje niet bijster veel te zoeken heeft op het EK.
Dus omdat Oranje verliest van Roemenië, een team dat als een van de pakweg 12 Europese landen in de top 15 van de wereldranglijst staat, heeft het niets te zoeken op het EK? Bijzondere conclusie.
Lijkt me gewoon een logische. Oranje brengt al jaren voetballers voort die in de wereldtop spelen, maar als team hebben ze echt zeldzaam iets laten zien. Oranje heeft op iedere positie een betere speler dan Roemenie (behalve een, Chivu zou ik erg graag in Oranje willen zien), staan hoger op de ranglijst, maar toch verliezen ze. Je mag vinden dat het kan, schandelijk is het ook niet, maar ga dan niet roepen dat Oranje een serieuze titelkandidaat is. Want dat doen o.a. jij en wimpey wel.
Ten eerste stonden er gisteren maar weinig wereldtoppers in het veld bij Oranje hoor. En zeker niet al teveel wereldtoppers in topvorm.

Ten tweede kan je Oranje moeilijk tot de favorieten van het EK rekenen, aangezien andere landen gewoon beter materiaal hebben. Maar we hebben een tactisch sterke bondscoach, die volgens mij veel bezig is met teambuilding. En op die manier valt er wellicht wat te bewerkstelligen.

Plaats reactie