Roemenië - Nederland (13 oktober 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 3:20 pm

Daar hebben we het eerder over gehad. De bondscoach heeft de tijd niet voor dat slijpen. Brutaal als ik ben, neem ik aan dat jij niet bij een vertegenwoordigend elftal zat, waar je dus minder tijd hebt om telkens op zulke dingen te blijven hameren. Daar heb je je training al gauw nodig om je voor te bereiden op de volgende tegenstander.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 15, 2007 3:28 pm

Bertje schreef:Daar hebben we het eerder over gehad. De bondscoach heeft de tijd niet voor dat slijpen. Brutaal als ik ben, neem ik aan dat jij niet bij een vertegenwoordigend elftal zat, waar je dus minder tijd hebt om telkens op zulke dingen te blijven hameren. Daar heb je je training al gauw nodig om je voor te bereiden op de volgende tegenstander.
En waaruit bestaat dat voorbereiden dan ?.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » ma okt 15, 2007 3:29 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Nu gaat het dus weer over bepaalde kwaliteiten, die veel spelers van het Nederlands elftal dus missen.

Gisteren in Studio Voetbal kwam het tussen neus en lippen even langs: waarom de counter niet zorgvuldiger werd uitgespeeld. Iemand - ik denk dat het Boot was - zei dat dat eigenlijk de schuld van de clubcoaches was, die de spelers niet hebben geleerd in dergelijke situaties bepaalde beginselen uit te voeren.
Bepaalde automatisme zul je bedoelen.Daar kun je toch als ( bondscoach ) afspraken over maken.Daar is toch gewoon op te oefenen ?.Wat spelers xyz in zo'n situatie moeten doen.Dat kregen wij al 40 jaar geleden op de training.En dan is er in dat patroon/automatisme nog steeds de vrijheid om er een eigen aanvulling aan te geven.Slijpen, schaven, slijpen, schaven.Dat doen spelers toch ook als ze bepaalde technische vaardigheden moeten aanleren.Slijpen, schaven, herhalen etc. etc.
Je hebt te maken met spelers die net terug komen van hun club en teleurgesteld zijn na een nederlaag of juist euforisch na een overwinning. Je moet dus eerst proberen om "de koppen" leeg te krijgen. Dan heb je nog te maken met de blessures (of de pijntjes) die je hebt. Door schorsingen en blessures heb je sowieso al elke keer andere mensen.

Dan moet je ook de tactiek bepalen en over brengen op de groep. Hoe wil je als groep spelen en wat verwacht je van individuen.

En dan moet je ook nog 200 + spelsituaties inslijpen en schaven etc... ?

Dat kan dus niet. Daarvoor ontbreekt de bondscoach simpelweg de tijd. Daarom vind ik ook dat je een bondscoach tijdens de kwalificatie moet beoordelen op de prestaties (kwalificeren...meer niet) en op een eindtournooi kan je pas zien wat hij écht kan.

Daarom was van Gaal een zeer slechte bondschoach (in de kwalificatie) en had hij een heel goede bondscoach kunnen zijn op een eindronde.
Daarom wilde Cruyff geen bondscoach zijn in de kwalificatiereeks

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 3:34 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Daar hebben we het eerder over gehad. De bondscoach heeft de tijd niet voor dat slijpen. Brutaal als ik ben, neem ik aan dat jij niet bij een vertegenwoordigend elftal zat, waar je dus minder tijd hebt om telkens op zulke dingen te blijven hameren. Daar heb je je training al gauw nodig om je voor te bereiden op de volgende tegenstander.
En waaruit bestaat dat voorbereiden dan ?.
Zwakke punten tegenstander, hoe je in deze wedstrijd moet staan, wie je vrij kunt laten in de opbouw en meer van die dingen. En op de training probeer je zoiets dan uit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 15, 2007 3:43 pm

boa schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef:Nu gaat het dus weer over bepaalde kwaliteiten, die veel spelers van het Nederlands elftal dus missen.

Gisteren in Studio Voetbal kwam het tussen neus en lippen even langs: waarom de counter niet zorgvuldiger werd uitgespeeld. Iemand - ik denk dat het Boot was - zei dat dat eigenlijk de schuld van de clubcoaches was, die de spelers niet hebben geleerd in dergelijke situaties bepaalde beginselen uit te voeren.
Bepaalde automatisme zul je bedoelen.Daar kun je toch als ( bondscoach ) afspraken over maken.Daar is toch gewoon op te oefenen ?.Wat spelers xyz in zo'n situatie moeten doen.Dat kregen wij al 40 jaar geleden op de training.En dan is er in dat patroon/automatisme nog steeds de vrijheid om er een eigen aanvulling aan te geven.Slijpen, schaven, slijpen, schaven.Dat doen spelers toch ook als ze bepaalde technische vaardigheden moeten aanleren.Slijpen, schaven, herhalen etc. etc.
Je hebt te maken met spelers die net terug komen van hun club en teleurgesteld zijn na een nederlaag of juist euforisch na een overwinning. Je moet dus eerst proberen om "de koppen" leeg te krijgen. Dan heb je nog te maken met de blessures (of de pijntjes) die je hebt. Door schorsingen en blessures heb je sowieso al elke keer andere mensen.

Dan moet je ook de tactiek bepalen en over brengen op de groep. Hoe wil je als groep spelen en wat verwacht je van individuen.

En dan moet je ook nog 200 + spelsituaties inslijpen en schaven etc... ?

Dat kan dus niet. Daarvoor ontbreekt de bondscoach simpelweg de tijd. Daarom vind ik ook dat je een bondscoach tijdens de kwalificatie moet beoordelen op de prestaties (kwalificeren...meer niet) en op een eindtournooi kan je pas zien wat hij écht kan.

Daarom was van Gaal een zeer slechte bondschoach (in de kwalificatie) en had hij een heel goede bondscoach kunnen zijn op een eindronde.
Daarom wilde Cruyff geen bondscoach zijn in de kwalificatiereeks
Tja, koppen leegmaken ?.Pijntje ?.M.v.Basten kan fitte spelers selecteren, enorme keuze.Tacktiek, ook zoiets, persoonlijk denk, weet ik bijna zeker dat in principe deze spelers elke tactiek kunnen, moeten kunnen dromen.

200 + spelsituaties, beetje overdreven natuurlijk.Maar wat je moet doen als je tegen 3 man komt te staan, of een counter wil plaatsen, vrij moet lopen als de keeper de bal heeft ( om maar wat te noemen ), zou al een helegrote vooruitgang zijn.Zie je daarvan iets terug in Oranje, of keek jij er ook niet vanop dat nv. Stekelenburg weer de vuurpijl haanteerde ( heb inmiddels een lange samenvatting gezien).

Pas op een eindtoernooi beoordelen wat van Basten echt kan?, tja ik heb nog even naar de poule gekeken waar Nederland inspeelt.Maar als ik zo naar de tegenstanders kijk reken ik hem toch ook af op de manier hoe hij zijn poule wedstrijden speelt, of beter hoe hij het elftal in die wedstrijden laat spelen.

Of van Gaal, JC een goede bondscoach op een eindronde had kunnen zijn is koffiedik kijken.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » ma okt 15, 2007 4:39 pm

Voetske schreef: Tja, koppen leegmaken ?.Pijntje ?.M.v.Basten kan fitte spelers selecteren, enorme keuze.Tacktiek, ook zoiets, persoonlijk denk, weet ik bijna zeker dat in principe deze spelers elke tactiek kunnen, moeten kunnen dromen.

200 + spelsituaties, beetje overdreven natuurlijk.Maar wat je moet doen als je tegen 3 man komt te staan, of een counter wil plaatsen, vrij moet lopen als de keeper de bal heeft ( om maar wat te noemen ), zou al een helegrote vooruitgang zijn.Zie je daarvan iets terug in Oranje, of keek jij er ook niet vanop dat nv. Stekelenburg weer de vuurpijl haanteerde ( heb inmiddels een lange samenvatting gezien).

Pas op een eindtoernooi beoordelen wat van Basten echt kan?, tja ik heb nog even naar de poule gekeken waar Nederland inspeelt.Maar als ik zo naar de tegenstanders kijk reken ik hem toch ook af op de manier hoe hij zijn poule wedstrijden speelt, of beter hoe hij het elftal in die wedstrijden laat spelen.

Of van Gaal, JC een goede bondscoach op een eindronde had kunnen zijn is koffiedik kijken.
Dus als een speler niet helemaal fit is (bijvoorbeeld Seedorf deze keer) een klein pijntje heeft dan moet van Basten hem niet selecteren ?

En als die spelers zoveel kwaliteiten hebt als jij ze toedicht dan zouden ze toch allemaal al lang moeten weten hoe ze moeten handelen in een van de 200 situaties ? (je had het zelf overigens over situatie no. 145..). Dan praat je toch over jarenlange oefeningen (vanaf de jeugd t/m nu)....Ik denk dat er geen één bondscoach is die in 2-3 dagen al die spelsituaties door kan nemen en kan slijpen, schaven, herhalen....Je hebt misschien 4 of 5 trainingen tot je beschikking.

En dat jij MvB wel beoordeelt op de poulefase, dat is natuurlijk jouw goed recht. Maar ik kan me weinig bondscoaches herinneren die wél goed voetbal tijdens een kwalificatiereeks hebben getoond....Advocaat, van Gaal en ook Hiddink hadden (op van Gaal na) het geluk aan hun kont hangen. Hiddink werd gered doordat Luxemburg won van Tsjechie/Noorwegen ?

En dat zijn toch ook geen misselijke coaches

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 15, 2007 4:47 pm

Die kozen er echter voor om redelijk te presteren op een WK/EK. De mensen die op MvB geilen doen dit aan de hand van de resultaten in de kwalificatie want op het WK was het kut met peren.

  • Verdedig je met wind tegen, dan schieten de ballen door en is de ruimte achter de verdedigers voor de aanvallende ploeg niet te belopen. Met wind mee gebeurt precies het omgekeerde en het wordt link als je daar niet goed mee om gaat. Terwijl je als ploeg de neiging hebt om druk te zetten, blijven de diepteballen van de tegenstander juist hangen, waardoor de counter een stuk gevaarlijker wordt. Na rust zag je hoe de bal vaak tussen de laatste linie en Maarten Stekelenburg afremde. Op een gegeven moment ging de ploeg dan ook meer naar achteren spelen, om dat risico te verkleinen. Daardoor kon er veel minder druk op Roemenië worden gezet.
En hoe verzint Cruijff deze onzin over de weersomstandigheden?
Als je wind mee hebt komt de tegenstander niet van zijn eigen helft weg ( ff grof gezegd) en als je wind tegen hebt, heb je het lastig inderdaad. Hij doet nu net alsof de wind mee alleen voor Nederland problematisch was.

Triest triest triest.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 4:57 pm

Jij zegt het, Rishi. Cruijff niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 15, 2007 5:49 pm

boa schreef:
Voetske schreef: Tja, koppen leegmaken ?.Pijntje ?.M.v.Basten kan fitte spelers selecteren, enorme keuze.Tacktiek, ook zoiets, persoonlijk denk, weet ik bijna zeker dat in principe deze spelers elke tactiek kunnen, moeten kunnen dromen.

200 + spelsituaties, beetje overdreven natuurlijk.Maar wat je moet doen als je tegen 3 man komt te staan, of een counter wil plaatsen, vrij moet lopen als de keeper de bal heeft ( om maar wat te noemen ), zou al een helegrote vooruitgang zijn.Zie je daarvan iets terug in Oranje, of keek jij er ook niet vanop dat nv. Stekelenburg weer de vuurpijl haanteerde ( heb inmiddels een lange samenvatting gezien).

Pas op een eindtoernooi beoordelen wat van Basten echt kan?, tja ik heb nog even naar de poule gekeken waar Nederland inspeelt.Maar als ik zo naar de tegenstanders kijk reken ik hem toch ook af op de manier hoe hij zijn poule wedstrijden speelt, of beter hoe hij het elftal in die wedstrijden laat spelen.

Of van Gaal, JC een goede bondscoach op een eindronde had kunnen zijn is koffiedik kijken.
Dus als een speler niet helemaal fit is (bijvoorbeeld Seedorf deze keer) een klein pijntje heeft dan moet van Basten hem niet selecteren ?

En als die spelers zoveel kwaliteiten hebt als jij ze toedicht dan zouden ze toch allemaal al lang moeten weten hoe ze moeten handelen in een van de 200 situaties ? (je had het zelf overigens over situatie no. 145..). Dan praat je toch over jarenlange oefeningen (vanaf de jeugd t/m nu)....Ik denk dat er geen één bondscoach is die in 2-3 dagen al die spelsituaties door kan nemen en kan slijpen, schaven, herhalen....Je hebt misschien 4 of 5 trainingen tot je beschikking.

En dat jij MvB wel beoordeelt op de poulefase, dat is natuurlijk jouw goed recht. Maar ik kan me weinig bondscoaches herinneren die wél goed voetbal tijdens een kwalificatiereeks hebben getoond....Advocaat, van Gaal en ook Hiddink hadden (op van Gaal na) het geluk aan hun kont hangen. Hiddink werd gered doordat Luxemburg won van Tsjechie/Noorwegen ?

En dat zijn toch ook geen misselijke coaches
Een speler met een klein pijntje, die doet toch gewoon te training mee.Tja, kom vertel mij nu eens waaruit de prestatie van Mv.B. dan op het WK bestond ?.Kun je de wedstrijden nog herinneren ?.

Waarom kan het Nederlands elftal niet een fatsoenlijke counter op het veld laten zien ?.AJAX trouwens ook niet.Waarom krijgt M.v.B. het er niet in dat Robben t.o.v. 3 tegenstander een andere keuze moet maken.Waarom gaat er nooit eens iemand diep.Waarom zie je nooit een back over de buitenspeler gaan.Zomaar enkele voorbeelden die je als trainer er toch in zou moeten krijgen.

Waarop is het krediet van van Basten op gebaseerd ?.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 5:52 pm

Wat je je eigenlijk moet afvragen is: waarom komt het zo ver dat de bondscoach degene is die Robben moet vertellen dat drie man te veel is.

Dan is hem dat dus in de opleiding niet geleerd, bij Groningen niet geleerd, bij PSV niet geleerd, bij Chelsea niet geleerd en vooralsnog bij Real niet geleerd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 15, 2007 6:01 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef:Daar hebben we het eerder over gehad. De bondscoach heeft de tijd niet voor dat slijpen. Brutaal als ik ben, neem ik aan dat jij niet bij een vertegenwoordigend elftal zat, waar je dus minder tijd hebt om telkens op zulke dingen te blijven hameren. Daar heb je je training al gauw nodig om je voor te bereiden op de volgende tegenstander.
En waaruit bestaat dat voorbereiden dan ?.
Zwakke punten tegenstander, hoe je in deze wedstrijd moet staan, wie je vrij kunt laten in de opbouw en meer van die dingen. En op de training probeer je zoiets dan uit.
Nou, dat lijkt me meer het tactisch plaatje, zoiets deden wij vroeger met een schoolbord.Het rare is dat ik in bijna elk interview van elke trainer/bondscoach nou juist wel hoor dat ze op die " dingen " hameren.Wel proberen om " dat " erin te krijgen, te verfijnen zodat in principe het Oranje een verlengstuk wordt voor jou(w) als speler van je ( de positie in je ) club.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 15, 2007 6:04 pm

Bertje schreef:Wat je je eigenlijk moet afvragen is: waarom komt het zo ver dat de bondscoach degene is die Robben moet vertellen dat drie man te veel is.

Dan is hem dat dus in de opleiding niet geleerd, bij Groningen niet geleerd, bij PSV niet geleerd, bij Chelsea niet geleerd en vooralsnog bij Real niet geleerd.
Maar waarom, b.v. bij Michels lukte dat bij het Nederlands elftal wel ?.Die kreeg dat er dus wel uit, die bracht dus wel een verfijning in het Nederlands elftal, en dat zou dus nu ook moeten zijn, immers je speelt tegen elftallen waarin de beste spelers van de wereld/europa staan.Dan zal je als bondscoach als elftal toch iets extra's moeten brengen.Een bondscoach zou toch de overtreffende trap moeten zijn ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 6:19 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Voetske schreef: En waaruit bestaat dat voorbereiden dan ?.
Zwakke punten tegenstander, hoe je in deze wedstrijd moet staan, wie je vrij kunt laten in de opbouw en meer van die dingen. En op de training probeer je zoiets dan uit.
Nou, dat lijkt me meer het tactisch plaatje, zoiets deden wij vroeger met een schoolbord.Het rare is dat ik in bijna elk interview van elke trainer/bondscoach nou juist wel hoor dat ze op die " dingen " hameren.Wel proberen om " dat " erin te krijgen, te verfijnen zodat in principe het Oranje een verlengstuk wordt voor jou(w) als speler van je ( de positie in je ) club.
Dat toont dus aan dat het bij de clubs niet gebeurt. De armoede van het Nederlandse voetbal: de opleiding (en dus ook de eerste elftallen) is slecht.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 6:19 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Wat je je eigenlijk moet afvragen is: waarom komt het zo ver dat de bondscoach degene is die Robben moet vertellen dat drie man te veel is.

Dan is hem dat dus in de opleiding niet geleerd, bij Groningen niet geleerd, bij PSV niet geleerd, bij Chelsea niet geleerd en vooralsnog bij Real niet geleerd.
Maar waarom, b.v. bij Michels lukte dat bij het Nederlands elftal wel ?.Die kreeg dat er dus wel uit, die bracht dus wel een verfijning in het Nederlands elftal, en dat zou dus nu ook moeten zijn, immers je speelt tegen elftallen waarin de beste spelers van de wereld/europa staan.Dan zal je als bondscoach als elftal toch iets extra's moeten brengen.Een bondscoach zou toch de overtreffende trap moeten zijn ..
Die jongens waren al opgeleid. Onder andere door Michels zelf. Dat gebeurde namelijk bij de clubs.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 15, 2007 6:23 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef:Wat je je eigenlijk moet afvragen is: waarom komt het zo ver dat de bondscoach degene is die Robben moet vertellen dat drie man te veel is.

Dan is hem dat dus in de opleiding niet geleerd, bij Groningen niet geleerd, bij PSV niet geleerd, bij Chelsea niet geleerd en vooralsnog bij Real niet geleerd.
Maar waarom, b.v. bij Michels lukte dat bij het Nederlands elftal wel ?.Die kreeg dat er dus wel uit, die bracht dus wel een verfijning in het Nederlands elftal, en dat zou dus nu ook moeten zijn, immers je speelt tegen elftallen waarin de beste spelers van de wereld/europa staan.Dan zal je als bondscoach als elftal toch iets extra's moeten brengen.Een bondscoach zou toch de overtreffende trap moeten zijn ..
Die jongens waren al opgeleid. Onder andere door Michels zelf. Dat gebeurde namelijk bij de clubs.
En nu dus niet ?. Man de meeste staan bij de beste clubs in de beste competitie van europa/wereld te voetballen.Zoveel verschil is er dus niet tussen toe en nu.Toen zag je spelers nog meer naar elkaar toegroeien, een elftal zich verder ontwikkelen.Nu dus weinig van dat alles, nu telt blijkbaar alleen het lucky resultaat .Maare laat maar, we komen er niet uit.Jammer dat M.V.Basten zo mag aanklooien zonder ook maar iets wat op kritiek lijkt.
Laatst gewijzigd door 999 op ma okt 15, 2007 6:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 15, 2007 6:25 pm

En daar leren ze het dus ook niet.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 15, 2007 7:38 pm

Bij holland sport waren er net beelden toen de tweede helft van de wedstrijd al begonnen was en van Basten een halve minuut te laat op zijn stoeltje ging zitten.. :-)

En nou? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » ma okt 15, 2007 7:58 pm

Bertje schreef: Die jongens waren al opgeleid. Onder andere door Michels zelf. Dat gebeurde namelijk bij de clubs.
Precies en volkomen juist v.w.b. 1974.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di okt 16, 2007 7:50 am

Michels had het natuurlijk een stuk makkelijker dan de bondscoaches van nu.

In '74 was Oranje een soort Ajax met opvulsel van Feyenoord. Dat team sloot naadloos aan bij de vijf europese finales uit '69-'73.

In '88 wonnen we met een mix van PSV en Ajax, waarbij de helft van de PSVers het vak bij Ajax had geleerd. Zelfs de "buitenlanders" hadden allemaal een zeer recent Ajax of PSV-verleden.

Fast forward naar 2007: de veertien B.V.tjes die in Roemenië in actie kwamen spelen bij 10 (!) verschillende clubs in alle hoeken en gaten van europa. Zelfs met een eventueel gezamelijk Ajax- of PSV-verleden schiet je weinig op. Zo hebben Seedorf en Babel nog nooit samen in hetzelfde Ajaxteam gespeeld. Het Oranje van anno nu is een bij elkaar geraapt zooitje spelers die elkaar eigenlijk alleen bij interlands tegenkomen. Ga daar maar eens vaste patronen inslijpen...

Als Real Madrid met 8 nederlanders gaat spelen kunnen we weer automatismen bij Oranje verwachten.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » di okt 16, 2007 8:00 am

666 schreef:Michels had het natuurlijk een stuk makkelijker dan de bondscoaches van nu.

In '74 was Oranje een soort Ajax met opvulsel van Feyenoord. Dat team sloot naadloos aan bij de vijf europese finales uit '69-'73.

In '88 wonnen we met een mix van PSV en Ajax, waarbij de helft van de PSVers het vak bij Ajax had geleerd. Zelfs de "buitenlanders" hadden allemaal een zeer recent Ajax of PSV-verleden.

Fast forward naar 2007: de veertien B.V.tjes die in Roemenië in actie kwamen spelen bij 10 (!) verschillende clubs in alle hoeken en gaten van europa. Zelfs met een eventueel gezamelijk Ajax- of PSV-verleden schiet je weinig op. Zo hebben Seedorf en Babel nog nooit samen in hetzelfde Ajaxteam gespeeld. Het Oranje van anno nu is een bij elkaar geraapt zooitje spelers die elkaar eigenlijk alleen bij interlands tegenkomen. Ga daar maar eens vaste patronen inslijpen...

Als Real Madrid met 8 nederlanders gaat spelen kunnen we weer automatismen bij Oranje verwachten.

Bovendien denk ik dat er toen veel meer zwakkere tegenstanders waren dan nu. Toen kon je nog met 6-0 van Wales winnen. Dat is nu bijna onmogelijk.

En ook de kwalificatie voor het EK'88 ging niet zonder slechte wedstrijden hoor.

Voetske schreef:En nu dus niet ?. Man de meeste staan bij de beste clubs in de beste competitie van europa/wereld te voetballen.Zoveel verschil is er dus niet tussen toe en nu.Toen zag je spelers nog meer naar elkaar toegroeien, een elftal zich verder ontwikkelen.Nu dus weinig van dat alles, nu telt blijkbaar alleen het lucky resultaat .Maare laat maar, we komen er niet uit.Jammer dat M.V.Basten zo mag aanklooien zonder ook maar iets wat op kritiek lijkt.
Toen zag ik pas op het EK dat het een team werd....(nadat Michels de opstelling volledig veranderde)

En MvB géén kritiek ??? Volgens mij krijgt hij méér kritiek dan welke andere bondscoach dan ook...(incl. zijn voorgangers)

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 16, 2007 8:20 am

Meer kritiek? Hoe verzin je het?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » di okt 16, 2007 10:52 am

boa schreef:
666 schreef:Michels had het natuurlijk een stuk makkelijker dan de bondscoaches van nu.

In '74 was Oranje een soort Ajax met opvulsel van Feyenoord. Dat team sloot naadloos aan bij de vijf europese finales uit '69-'73.

In '88 wonnen we met een mix van PSV en Ajax, waarbij de helft van de PSVers het vak bij Ajax had geleerd. Zelfs de "buitenlanders" hadden allemaal een zeer recent Ajax of PSV-verleden.

Fast forward naar 2007: de veertien B.V.tjes die in Roemenië in actie kwamen spelen bij 10 (!) verschillende clubs in alle hoeken en gaten van europa. Zelfs met een eventueel gezamelijk Ajax- of PSV-verleden schiet je weinig op. Zo hebben Seedorf en Babel nog nooit samen in hetzelfde Ajaxteam gespeeld. Het Oranje van anno nu is een bij elkaar geraapt zooitje spelers die elkaar eigenlijk alleen bij interlands tegenkomen. Ga daar maar eens vaste patronen inslijpen...

Als Real Madrid met 8 nederlanders gaat spelen kunnen we weer automatismen bij Oranje verwachten.
hm,
en geld dat ook voor Frankrijk en/of brazilie ???
winnen zij alleen als er een team staat die grotendeels bij 1 club speelt???
Of griekenland?

wat dacht je van het feit dat wij 4-3-3 willen ballen terwijl er bijna geen speler meer in een team zit dat 4-3-3 speelt?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » di okt 16, 2007 11:05 am

Rishi schreef:Meer kritiek? Hoe verzin je het?
Ja...meer kritiek..

Het kan aan mij liggen, maar ik hoor op TV alle journalisten (of het nou Borst, Kraaij, Genee, Derksen, Mulder & Mulder, van Hanegem, van Halst etc...is) allemaal ongezouten kritiek leveren op de bondscoach.

"de aanpak van de bonscoach is uitermate slecht"
‘Hoe kan Marco van Basten het team zo slecht laten voetballen met zulke wereldvoetballers?’
"Karakterloos Oranje dondert van voetstuk"
"Het voetbal onder Marco van Basten oogt erbarmelijk, maar dé statistieken hielden hem uit de wind. Prima dus dat het ook nu weer zielloze Oranje (Heitinga acteerde als een geprogrammeerde rechter flipper) verloor van de Roemenen. "

Slechts enkele uitspraken na 10 seconden googlen.... Geen kritiek ?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 16, 2007 12:00 pm

Als bondscoach krijg je altijd kritiek, want dat hoort nou eenmaal bij die functie. Vind het verder ook totaal niet van belang, zolang hij zich maar weet te kwalificeren.

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » di okt 16, 2007 12:47 pm

Peter schreef:Als bondscoach krijg je altijd kritiek, want dat hoort nou eenmaal bij die functie. Vind het verder ook totaal niet van belang, zolang hij zich maar weet te kwalificeren.
tuurlijk....ik reageerde alleen op Voetske die zei dat MvB mag aanklooien zonder ook maar iets wat op kritiek lijkt.

Ik lees, hoor en zie juist veel kritiek

Plaats reactie