Albanië - Nederland (12 september 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 10, 2007 6:33 pm

Ik praat zelf liever in termen van hoe het beter kan dan in termen van schuld. Laten we het over de buitenspelers hebben. Tegen Albanie was Van Persie slecht, echt slecht, en van Babel weten we al langer dat het snel controleren en snel doorspelen van de bal niet zijn specialiteit is.

Wat mij stoort zijn die opmerkingen dat RVN Van Basten gered zou hebben. Hij heeft ook helemaal niemand gered, hij heeft de exercitie er alleen maar moeilijker op gemaakt door als een dweil te spelen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo okt 10, 2007 7:20 pm

Jöhnk schreef: Wat mij stoort zijn die opmerkingen dat RVN Van Basten gered zou hebben. Hij heeft ook helemaal niemand gered, hij heeft de exercitie er alleen maar moeilijker op gemaakt door als een dweil te spelen.
Dit is en blijft natuurlijk een welles-nietes spelletje, waarbij niemands mening de enige juiste is. Maar wat mij betreft heeft RVN tegen Albanie van Basten wel degelijk gered. Niet alleen omdat het de winnende treffer was, maar ook omdat het een doelpunt was waarvoor een aardig stukje acrobatiek nodig was en geen simpel intikkertje.
Wat mij meer stoort dan opmerkingen aangaande dit discussiepunt is het gedrag in deze van van Basten.
Na het WK in woord en gebaar afscheid nemen van een speler, daarvan schoorvoetend terug moeten komen louter en alleen omdat de kritiek te grote vormen begon aan te nemen, en vervolgens als een klein kind zo blij staan te springen als diezelfde speler je uit de penarie helpt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 10, 2007 7:43 pm

Jim schreef:Dit is en blijft natuurlijk een welles-nietes spelletje, waarbij niemands mening de enige juiste is. Maar wat mij betreft heeft RVN tegen Albanie van Basten wel degelijk gered. Niet alleen omdat het de winnende treffer was, maar ook omdat het een doelpunt was waarvoor een aardig stukje acrobatiek nodig was en geen simpel intikkertje.
Dat is hetzelfde als ondersteboven op de WC gaan zitten en het dan een wereldprestatie vinden als je niet op de bril pist. RVN scoort erg fraai uit het niks, applaus daarvoor, maar hij zorgt er ook voor een gedeelte zelf voor dat het niks is. Het lijkt mij persoonlijk een veel beter idee dat de spits goed speelt zodat er niet uit het niks gescoord hoeft te worden maar gewoon uit uitgespeelde kansen.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 11, 2007 4:33 am

Helemaal mee eens. Alleen is het aan de coach om de kwaliteiten van spelers op de juiste waarde te schatten. Als Babel ruimte nodig heeft en ontzetten snel is....dan zet je hem toch 20 meter naar achteren?

Dat doet MVB dus niet en daarom is het ZIJN schuld dat Nederland geen fatsoenlijk voetbal op de mat legt.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 11, 2007 7:08 am

Het is natuurlijk pertinente onzin om slecht spel van een complete ploeg aan 1 speler op te hangen, dat lijkt me duidelijk.
Dat Oranje slecht speelt ligt dus aan Van Basten en zijn vriendjes, ook aangezien Oranje standaard slecht speelt met heel af en toe een korte uitzondering hier en daar.

Vorig seizoen speelde Real echter ook verdedigend (zoals Oranje) en ook niet echt geweldig (zoals Oranje). Real werd echter wel landskampioen en VN werd de topscoorder van Spanje...toeval ? Ik denk het niet en het toont aan hoe belangrijk VN kan zijn, mits hij goed gebruikt wordt.

Oftewel, geen achterlijk 4-3-3 systeem met buitenspelers die constant naar binnen trekken en voor eigen succes gaan en met middenvelders die bijna niet naar voren durven te lopen en dus niet voor aansluiting zorgen.
Thomas schreef:Oh? Volgens mij is het namelijk zo dat de aansluiting van de vleugelspelers constant is, maar dat zij en de middenvelders vaak te lang moeten wachten op de balcontrole van de spits (of dat nu RvN, Kuijf of Huntelaar is), voordat het spel voortgezet wordt. Op die manier wordt het tempo dus uit de balcirculatie gehaald en creëer je dus een situatie waarin Van Persie, Robben en Babel alsnog tegen rugdekking op moeten boksen.
Ik sluit me even bij Rishi aan, hier sla je de plank namelijk echt helemaal, volledig en compleet mis Thomas !
Nou begin je weer over het dogma dat spitsen per se moeten scoren. Terwijl juist een speler met het voetballende vermogen van Zlatan helemaal niet hoeft te scoren om goed en of belangrijk te zijn. Dat is bij Ajax wel bewezen.
Euhm, een spits hoeft niet te scoren ?
Een spits hoeft inderdaad niet altijd te scoren om belangrijk te zijn, maar eerste prioriteit van een spits is wel degelijk het maken van doelpunten. Je weet wel, de reden dat hij voorin staat en niet achterin...

Zlatan speelde vorig seizoen heel aardig, maar hij kreeg terecht veel kritiek op zijn spel in de CL. Hij scoorde namelijk niet.
Evenals hij kritiek bij Ajax kreeg, omdat hij te weinig goals maakte.

En wat was een belangrijk gedeelte van oa. jouw commentaar op Koné ook alweer ? Het had iets te maken met het verprutsen van kansen :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 11, 2007 7:15 am

Zlatan is overigens wel belangrijker voor het veldspel dan Kone. Maar verder heb je helemaal gelijk. Sluit me ook bij jou aan. Misschien kunnen we samen een keer naar een wedstrijd van Ajax :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 11, 2007 8:13 am

Zlatan is een geweldenaar en een fantastische speler, maar ook hij zal moeten scoren. Dat wil ik er mee zeggen.

En ik wil best een wedstrijd van Ajax komen kijken, live wedstrijden zijn altijd leuk ! Liefst tegen PSV natuurlijk :icon_biggrin.gif:

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 11, 2007 8:17 am

Heb je helemaal gelijk in. Alleen Zlatan heeft ook heel veel waarde zonder goals en Kone wordt misschien meer afgerekend op het scoren. Als je dan kansen verprutst doe je het niet goed....
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 11, 2007 9:46 am

Baseman schreef:En wat was een belangrijk gedeelte van oa. jouw commentaar op Koné ook alweer ? Het had iets te maken met het verprutsen van kansen :hypocrite.gif:
Als je daar geen kritiek op mag hebben betekent dat ook dat RVN geen credits meer mag krijgen voor zijn goals. Maar die credits geef ik hem wel.

Maar inderdaad, wat RVN tov. Kone oplevert bij het afmaken van kansen levert hij ruimschoots in bij het creeren van kansen. Kone is echter zo extreem onzorgvuldig in de afronding/eindpass/pass op de eindpass dat het eigenlijk niet meer uitmaakt wie van de twee je nou opstelt.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do okt 11, 2007 4:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 11, 2007 2:58 pm

Baseman schreef:Vorig seizoen speelde Real echter ook verdedigend (zoals Oranje) en ook niet echt geweldig (zoals Oranje). Real werd echter wel landskampioen en VN werd de topscoorder van Spanje...toeval ? Ik denk het niet en het toont aan hoe belangrijk VN kan zijn, mits hij goed gebruikt wordt.
Net ging de loftrompet nog de lucht in dat VN in twee interlands twee keer scoorde? Wordt hij dan volgens jou toch goed gebruikt?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 4:31 pm

Baseman schreef:Het is natuurlijk pertinente onzin om slecht spel van een complete ploeg aan 1 speler op te hangen, dat lijkt me duidelijk.
Dat Oranje slecht speelt ligt dus aan Van Basten en zijn vriendjes, ook aangezien Oranje standaard slecht speelt met heel af en toe een korte uitzondering hier en daar.
Ik hang het ook niet aan Van Nistelrooij alleen op. Babel z'n matige functionele techniek en inzicht helpt ook niet, daar zie ik liever Robben voor in de plek. En het feit dat de achterste linie vaak over te weinig opbouwende kwaliteiten beschikt helpt ook totaal niet.

Van Basten wil op een bepaalde manier spelen, maar is als bondscoach, veel meer dan als clubcoach, gebonden aan een selecte groep voetballers.
Vorig seizoen speelde Real echter ook verdedigend (zoals Oranje) en ook niet echt geweldig (zoals Oranje). Real werd echter wel landskampioen en VN werd de topscoorder van Spanje...toeval ? Ik denk het niet en het toont aan hoe belangrijk VN kan zijn, mits hij goed gebruikt wordt.
Ik moet toch echt even verwijzen naar de post van Bertje: waarom werd Van Nistelrooij volgens jou bij Real Madrid wel goed gebruikt omdat hij doelpunten maakte, en is dat bij Oranje niet het bewijs?
Oftewel, geen achterlijk 4-3-3 systeem met buitenspelers die constant naar binnen trekken en voor eigen succes gaan en met middenvelders die bijna niet naar voren durven te lopen en dus niet voor aansluiting zorgen.
Real Madrid speelde vorig seizoen ook met middenvelders die niet of amper aansloten. Vooral in de eerste seizoenshelft.
En wat was een belangrijk gedeelte van oa. jouw commentaar op Koné ook alweer ? Het had iets te maken met het verprutsen van kansen :hypocrite.gif:
Ik was geen Koné-basher hoor, Base. Ik wilde hem als jonge ATer op een gegeven moment zelfs bij Ajax hebben. Ik heb er ook nog een topic over geopend. Koné mist inderdaad wel erg opzichtig veel kansen, maar zijn belang bij het voetbal van PSV heb ik ook meteen bij zijn vertrek benadrukt, weet je nog?

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 12, 2007 6:51 am

Kwam Real Madrid niet pas in de 2e seizoenshelft op gang Thomas?

En ondanks het feit dat RVN geen of matige ballen krijgt scoort hij. Als hij dus meer voorzetten/bruikbare ballen zou krijgen zou hij NOG MEER scoren.

En MVB wilt op een manier voetballen, vind k allemaal best. Maar als dat niet lukt, en dat moet hij nu toch wel doorhebben, dan doe je toch wat anders?

En hij heeft bij het Ned. Elftal de beschikking over RVP, RVN, KJH, Dirk Kuijt, Babel, Sneijder, VDV en noem maar op. Bij Ajax heeft hij Suarez, KJH Bakir en Rommedahl.....
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr okt 12, 2007 7:45 am

Bertje schreef:Net ging de loftrompet nog de lucht in dat VN in twee interlands twee keer scoorde? Wordt hij dan volgens jou toch goed gebruikt?
Nee, maar VN is zo goed dat hij desondanks toch scoort.
Thomas schreef:Van Basten wil op een bepaalde manier spelen, maar is als bondscoach, veel meer dan als clubcoach, gebonden aan een selecte groep voetballers.
Klopt helemaal, dus moet hij de speelstijl laten afhangen van de spelers. En dat weigert hij al sinds zijn aanstelling, onbegrijpelijk die starheid.
Ik moet toch echt even verwijzen naar de post van Bertje: waarom werd Van Nistelrooij volgens jou bij Real Madrid wel goed gebruikt omdat hij doelpunten maakte, en is dat bij Oranje niet het bewijs?
In Oranje scoort VN ondanks de opstelling en tactiek, bij Real scoort hij dankzij de opstelling en tactiek. Het maakt zijn goals voor Oranje des te knapper juist.
Real Madrid speelde vorig seizoen ook met middenvelders die niet of amper aansloten. Vooral in de eerste seizoenshelft.
Klopt, vandaar dat Real het kampioenschap won in de 2e seizoenshelft.
Ik was geen Koné-basher hoor, Base.
Weet ik :biggthumpup.gif:
Alleen is Koné een geweldig voorbeeld van een uitstekende spits, die alles kan behalve veel scoren. En dat breekt hem op, waarmee ik alleen maar wil zeggen dat het maken van doelpunten voor iedere spits belangrijk is. Ook voor iemand als Zlatan dus.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 12, 2007 7:57 am

Petterson maakte niet veel doelpunten, was toch voor Ajax een perfecte spits!
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 12, 2007 8:23 am

Zeker, maar andere types.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 12, 2007 10:23 am

Baseman schreef:Nee, maar VN is zo goed dat hij desondanks toch scoort.
Maar bij Real moet hij wel goed gebruikt worden, want daar zit Van Basten niet. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 12, 2007 10:23 am

Baseman schreef:
Real Madrid speelde vorig seizoen ook met middenvelders die niet of amper aansloten. Vooral in de eerste seizoenshelft.
Klopt, vandaar dat Real het kampioenschap won in de 2e seizoenshelft.
RVN heeft helemaal geen baat bij aansluiting want dan moet er gecombineerd worden en dat kan hij niet. Net zoals je KJH niet moet opzadelen met een 10 in zijn nek, want hij heeft ruimte (en tijd) nodig om de bal vrij te maken.

Als RVN nou de simpele dingen goed zou doen, zoals kaatsjes, de bal controleren, vrijmaken en doorspelen. Dan zou je kunnen zeggen dat zijn voordelen opwegen tegen zijn nadelen. Maar dat is over het algemeen niet het geval en het lijkt me ook niet realistisch dat hij het ooit nog gaat leren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 12, 2007 10:39 am

Baseman schreef:
Ik moet toch echt even verwijzen naar de post van Bertje: waarom werd Van Nistelrooij volgens jou bij Real Madrid wel goed gebruikt omdat hij doelpunten maakte, en is dat bij Oranje niet het bewijs?
In Oranje scoort VN ondanks de opstelling en tactiek, bij Real scoort hij dankzij de opstelling en tactiek. Het maakt zijn goals voor Oranje des te knapper juist.
Bij Real Madrid speelde men vorig seizoen ook verdedigend, zonderde het de spits(en) af en sloten de middenvelders niet aan. Wat is in jouw ogen nu het verschil tussen Real Madrid en Oranje?
Real Madrid speelde vorig seizoen ook met middenvelders die niet of amper aansloten. Vooral in de eerste seizoenshelft.
Klopt, vandaar dat Real het kampioenschap won in de 2e seizoenshelft.
Ook toen was het niet veel soeps wat de aansluiting betreft hoor. Alleen in de eerste seizoenshelft was het nog net iets erger met Emerson en Diarra.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr okt 12, 2007 11:47 am

Thomas schreef:Wat is in jouw ogen nu het verschil tussen Real Madrid en Oranje?
Een coach die wel kijkt hoe hij zijn beste spelers zo optimaal mogelijk kan laten renderen...

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 12, 2007 1:37 pm

Pak aan. Het wordt een beetje welles nietes nu. Maar een interessante discussie.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 12, 2007 3:41 pm

Het was inderdaad een interessante discussie, maar nu houdt het min of meer wel een beetje op. Van Nistelrooij functioneerde vorig seizoen binnen Real in mijn ogen echt niet zoveel verschillend dan dat hij bij Oranje functioneert.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za okt 13, 2007 6:25 am

Daar wordt het spel op hem afgestemd Thomas. In het Ned. elftal moet hij ballen vasthouden en ballen kaatsen. Onzin! Voor die rol moet je maar lekker RVP gebruiken die daarna een actie kan maken. Laat RVN maar lekker die ballen in het goal schieten.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za okt 13, 2007 7:09 am

  • De Haan is blij en missende Drenthe kritisch
    12/10/2007 22:33

    Foppe de Haan was zeer tevreden na de 3-0 zege van Jong Oranje in Estland. 'Vooral in de eerste helft hebben we het prima gedaan. Het was niet alleen qua voetbal goed, maar de ploeg straalde ook meer agressie en spelplezier uit dan in de voorgaande twee kwalificatieduels. Dit moeten we vasthouden.'

    Meest opvallende speler was Evander Sno, die als gelegenheidsspits tweemaal scoorde. 'Hij heeft precies gedaan wat ik van hem vroeg. Hij was voorin een goed aanspeelpunt, was vast aan de bal en creëerde ruimte voor zijn ploeggenoten. Ik ga zeker met hem door als centrumspits. Veel andere keuzes heb ik ook niet.'

    Minder blij was De Haan met de penalty, die Royston Drenthe opeiste nadat hij zelf was onderuit gehaald, even buiten het veld had gezeten om zijn schoen opnieuw aan te trekken en bij terugkomst Luigi Bruins ogenschijnlijk had weggestuurd van de strafschopstip. Ook Drenthe zelf was kritisch op zichzelf na zijn misser.

    'Ik had niet gezien dat Luigi al achter de bal stond', vertelde Drenthe aan RTL7. 'Maar ik ben eerste man en dan komt Luigi. Ik heb in de rust tegen Luigi gezegd dat hij de volgende moet nemen. Het was een beetje dom van me. Ik moest mijn schoen nog aan doen en mijn veters zaten in de knoop.'

    'Iedereen was scherp, vooral in de eerste helft', vertelde Roy Beerens. 'Ik denk dat deze jongens wél graag voor hun eigen land willen voetballen. Ik in ieder geval wel', aldus de maker van de 0-3. Beerens had ook complimenten voor Sno, die twee keer scoorde, waarvan eenmaal op assist van de aanvaller van SC Heerenveen. 'Sno is ijzersterk en kun je altijd aanspelen. Hij deed het goed in de spits. '
Kijk, dit is nou een slimme zet. Kan MVB wat van leren. Hoe zet je een team in elkaar? Kijk naar de spelers die je hebt. Hoe wil je spelen? Wat zijn de sterke en zwakke punten en zet je team in elkaar.

Klasse!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 13, 2007 10:40 am

Wat een onzin. MVB zou ervan langs krijgen als ie Sno in de spits had gezet. Zelfde gebeurt met VDV als rechtsbuiten. Hij heeft op die positie echt goede wedstrijden gespeeld maar omdat men van tevoren zijn standpunt al heeft bepaald wordt dat niet gezien.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za okt 13, 2007 12:09 pm

Zo wordt er sowieso een dubbele maatstaf gebruikt. Je hoort niemand er over dat De Haan Ismaïl Aissati niet selecteert en bv. Geert Arend Roorda van Heerenveen wel. Als van Basten niet met Kuijt, Huntelaar, Van Nistelrooij, Van Persie, Robben, Seedorf, Sneijder, Van der Vaart in één elftal speelt, maar voor de balans De Zeeuw en Landzaat gebruikt, dan snapt hij er niets van.

Plaats reactie