Albanië - Nederland (12 september 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 30, 2007 1:58 pm

Bij Feyenoord.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 2:02 pm

Het is duidelijk Bertje, je hebt niks meer om over te discussieren wat betreft MvB en komt dus met zulke onzin aan.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 30, 2007 2:03 pm

Ik zal vast een roze bril dragen, maar wat ik zeg is gewoon feitelijk juist.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 2:08 pm

En je killt de hele discussie dankzij die dooddoeners van je. Je had ook antwoord op de vraag kunnen geven want je bent, zo dom vind ik je ook weer niet :hypocrite.gif: , slim genoeg om te weten dat die vraag ging over Hofs en Oranje......
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 30, 2007 2:09 pm

Die vraag is geen dooddoener? Een blinde kan zien dat die jongen nu geen plek verdient bij Oranje.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 30, 2007 2:11 pm

Toen ook niet, en zeker niet ten koste van Seedorf.....
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 02, 2007 6:50 am

wimpey schreef:Seedorf heeft nog nooit in Oranje over een reeks van wedstrijden laten zien dat ie er sowieso in hoort te staan, vind ik.
Ik vind van wel, alleen was zjin probleem altijd dat hij na 2 goede wedstrijden ineens een grote mond ging krijgen en zelf dacht te kunnen bepalen waar en hoe hij moest spelen. En dat werkt natuurlijk niet.
Maar als hij gewoon zijn taken uitvoert, zoals bij Milan, dan heb je er een hele goede speler aan.
Persoonlijk vind ik MVB eerlijk en oprecht.
Ik niet, zie alleen maar de situatie toentertijd met Van Bommel. En met VN.
En nu weer met Huntelaar.
Daarbij is hij bij mijn weten nog nooit terug gekomen op zjin woorden dat Oranje dominant, aanvallend en attractief moet gaan spelen, wat dus nog nooit is voorgekomen. Ook wordt zijn commentaar na wedstrijden te lachwekkend voor woorden...

Dat hij het goed kan verwoorden, representatief is en niet dom is ben ik helemaal met je eens.
Ik kan je standpunt begrijpen, ik heb dezelfde afkeer van de trainer van Ajax als jij van de trainer van Oranje hebt. Ik ben het alleen v.w.b. MVB niet met je eens. Hij komt op mij duidelijk en helder over.
Prima, meningen kunnen verschillen natuurlijk :biggthumpup.gif:
I.m.o. speelt Oranje niet met buitenspelers, maar met 3 aanvallers met een zee aan vrijheden.
Hier zit wat in, maar in de praktijk vind ik het gewoon niet werken.
VN is een doelpuntenmaker, maar hij moet wel de bal krijgen. De 2 vleugelaanvallers zijn echter spelers die graag pingelen, altijd naar binnen trekken en vaak voor eigen succes gaan. Ook is Robben een tijd geblesseerd geweest, waardoor Van Persie de enige vleugelaanvaller was.
Van Basten blijft echter star vasthouden aan zjin 4-3-3. Hij heeft echt alles al geprobeerd en met zo ongeveer iedere Nederlandse voetballer, behalve 4-4-2. Onbegrijpelijk.
Mwah. Koeman werd kampioen met PSV enkel en alleen danzij de beste Ajax-trainer die PSV ooit heeft gehad.
Nou, enkel en alleen...tijdens de winterstop stond PSV maar liefst 11 (!) punten voor op de rest. Je kunt beter zeggen dat Koeman het zo slecht deed dat hij het bjina voor elkaar kreeg om ondanks die enorme voorsprong het nog uit handen te geven. PSV had alleen geluk in de allerlaatste wedstrijd, al dwong het dat ook zelf af door de hele wedstrijd als enige club uit te stralen dat men kampioen wilde worden en vol gas te blijven geven.
Dit zie ik dus vol-le-dig anders. Alles is afgestemd op de aanvallers, om hun talent te laten renderen.
Dan moet je wel de talenten van de spelers benutten.
VN dus niet op een eiland zetten, met spelers die hem te weinig bedienen. Middenvelders dus diep laten gaan of middenvelders selecteren die die kwaliteit hebben. Van Persie niet aan de zijlijn posteren, waar hij altijd naar binnen moet trekken. Kuyt niet als rechts- of zelfs linksbuiten opstellen. Vd Vaart niet als rechtsbuiten opstellen.
Om maar wat te noemen, op deze manier renderen de aanvallers een stuk minder dan mogelijk is.
Tegen angstgegner Portugal was de coaching van MVB niet optimaal (om het vriendelijk uit te drukken), maar Oranje had voldoende kansen op meer.
Tegen Portugal faalde de complete staf, met eindverantwoordelijke Van Basten voorop. Om dan achteraf te zeggen dat je niets fout hebt gedaan en jezelf een hoog cijfer te geven is schandelijk, evenals de woorden van Cruijff die alles van Van Basten aan het goedpraten was via zijn belachelijke columns.
Als trainer en als mens past ie m.i. een stuk beter bij onze club dan degene die er nu zit.
Dat is inderdaad goed mogelijk !
Trainer zijn van Ajax is ook een veel logischere stap dan van assistent trainer van Jong Ajax naar bondscoach...Van Basten had minimaal een ervaren man met een eigen mening in zijn staf moeten opnemen, ipv alleen maar vriendjes.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 02, 2007 7:07 am

Perfect verwoord!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 07, 2007 2:10 pm

Ik weet niet meer waar Bertje verkondigde dat Arsenal de slag op het middenveld verliest omdat ze 4-4-2 spelen maar vandaag, de eerste helft was het schitterend!

Tip voor Marco van Basten: Van Persie lekker aan de zijkant plakken....gaan we titels mee winnen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 07, 2007 2:12 pm

Niets gezien en kan dus ook niets over de veldbezetting zeggen. Overigens heb ik niet gezegd dat het komt doordat ze 4-4-2 spelen, want 4-4-2 en 4-3-3 ligt erg dicht bij elkaar, maar ik heb gezegd dat de vleugels te vaak onbemand zijn.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 07, 2007 2:29 pm

Als Thomas ff een samenvatting kan vinden die een beetje uitgebreid is kan je zien hoevaak ze de vleugels halen. Schitterend gewoon...Meer dan RVN heeft gekregen in alle interlands onder MvB
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 07, 2007 2:40 pm

Overigens ontkracht dit mijn stelling natuurlijk totaal niet. Allereerst deed ik mijn uitspraak voordat deze wedstrijd gespeeld werd en ten tweede is dit één wedstrijd uit de zoveel die ze jaarlijks spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 2:48 pm

Rishi schreef:Als Thomas ff een samenvatting kan vinden die een beetje uitgebreid is kan je zien hoevaak ze de vleugels halen. Schitterend gewoon...Meer dan RVN heeft gekregen in alle interlands onder MvB
Tja, maar zou dat ook niet een heel klein beetje door RVN zelf komen? Bedoel, RVN heeft zeker zijn kwaliteiten. Hij kan uit het niets scoren, zoals dat zo mooi heet. Jammer alleen dat hij zelf ook bijdraagt aan dat niets doordat hij de balcontrole mist om het tempo in de aanval te houden.
Sommige mensen hebben het al over meevoetballen als RVN, gedwongen door zijn slechte aanname, de aanval opnieuw laat beginnen bij de rechtsback. Dat zie ik anders.

Daarom begrijp ik ook niet waarom Van Basten niet heeft vastgehouden aan RVP als centrumspits. Dat ging vorig seizoen uitstekend, tot aan het moment dat Van Persie geblesseerd raakte en die paardekop onder druk van Derksen en co zonodig terug moest komen.

RVN is een fantastische doelpuntenmaker, maar als je met één diepe spits speelt onbruikbaar. Dat zag je heel goed bij Real-Lazio, toen RVN ook in z'n uppie in de spits stond.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 07, 2007 2:57 pm

Ik heb het over voorzetten. En RVN kan prima koppen, voor zijn man komen etc etc. Maar er komen bij Oranje geen voorzetten aan en dan is RVN inderdaad onbruikbaar omdat hij, zoals je goed zegt, techniek tekort om de snelheid in het spel te houden of iets zelf te creeren. Maar zet RVN bij dit Arsenal en hij scoort 3x per wedstrijd. Met een zwervende Van Persie om zich heen.

Snap niet waarom Van Basten neit kiest voor die 2 voorin, Sneijder erachter en Seedorf met 2 controleurs daar weer achter. Opkomende backs ( Melchiot speelde een goede wedstrijd tegen Man Utd tot hij vanwege een blessure van het veld moet).
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 3:01 pm

Rishi schreef:Ik heb het over voorzetten. En RVN kan prima koppen, voor zijn man komen etc etc. Maar er komen bij Oranje geen voorzetten aan en dan is RVN inderdaad onbruikbaar omdat hij, zoals je goed zegt, techniek tekort om de snelheid in het spel te houden of iets zelf te creeren. Maar zet RVN bij dit Arsenal en hij scoort 3x per wedstrijd. Met een zwervende Van Persie om zich heen.
Als je voorzetten wilt geven heb je ruimte nodig. En ruimte krijg je door snel te combineren. Met RVN in de spits bij Arsenal zul je zien dat die voorzetten opeens ook niet meer komen.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 08, 2007 2:39 am

Daarom ook RVN MET Van Persie in de spits. Adebayor doet niet met iedere aanval mee hoor. Hij is de afmaker. Van Persie laat zich zakken en doet mee aan het spel.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma okt 08, 2007 8:41 am

Jöhnk schreef:RVN is een fantastische doelpuntenmaker, maar als je met één diepe spits speelt onbruikbaar. Dat zag je heel goed bij Real-Lazio, toen RVN ook in z'n uppie in de spits stond.
Je bedoelt die wedstrijd waarin VN de 1-0 en de 2-1 scoorde ?
Het is maar wat je onbruikbaar noemt...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 8:42 am

Who cares wie er scoort, Baseman? Real speelde waardeloos en mocht van geluk spreken met een gelijkspel.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 08, 2007 8:44 am

Dat kwam dan toch echt door de rest van het team. Je geeft al zelf aan dat RVN in zijn eentje in de spits stond, dan toch 2x scoren.....

Moet je dus nagaan als hij bij een ploeg als Arsenal speelt dat echt heerlijk speelt.

Ajax heeft btw een speler Flamini nodig. Kan bikkelen, goed voetballen en speelt centraal op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 8:49 am

Rishi schreef:Dat kwam dan toch echt door de rest van het team. Je geeft al zelf aan dat RVN in zijn eentje in de spits stond, dan toch 2x scoren.....
Juist als je de enige diepe spits bent, heb je een heel belangrijke rol in het voetballende geheel. Dan moet je namelijk de bal kunnen vasthouden opdat de middenvelders kunnen bijsluiten.
Moet je dus nagaan als hij bij een ploeg als Arsenal speelt dat echt heerlijk speelt.
Dan speelt Arsenal binnen de kortste keren een stuk minder heerlijk. Jij zegt dat Adebayor de afmaker is. Nou, in mijn perceptie kan -en doet- hij een stuk meer.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 08, 2007 9:04 am

Hij kan en doet ook zeker meer. Maar hij is niet een hele belangrijke schakel in het spelletje. Van Persie is de man die ze aanspelen en van daaruit begint het voetbal. Bij Arsenal hebben bovendien alle middenvelders een geweldige techniek en zijn ze ook aardig balvast. Scheelt een hoop. Zoiets kan bij het Ned. Elftal ook.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 9:07 am

Bij Arsenal scouten ze dan ook op balvaardigheid. Vandaar ook dat RVN er niet speelt.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma okt 08, 2007 9:08 am

Jöhnk schreef:Who cares wie er scoort, Baseman? Real speelde waardeloos en mocht van geluk spreken met een gelijkspel.
Het wordt steeds gekker hier !
VN scoorde 2 maal, ondanks dat hij voorin op een eilandje stond en zijn teamgenoten er een potje van maakten, maar dat wordt tegen hem gebruikt ? Want hij zou voetballend meer moeten doen ? Dus de fouten achterin worden veroorzaakt door VN ? En daarbij scoort hij als spits 2 maal, maar maakt het ineens niet meer uit wie scoort als het hele team maar goed speelt ? Aanvallers hoeven geen doelpunten te maken ? VN heeft vorig seizoen Real geen kampioen gemaakt met zijn doelpunten ?

Zeg dan gewoon dat je een blinde volgeling bent van Cruijff en een hekel hebt aan VN.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma okt 08, 2007 9:13 am

En ach, de topscoorder van Nederland, Engeland (en passant heeft hij daar ook even alle doelpuntenrecords verbetererd), Spanje (ook daar heeft hij records gebroken) en de CL kan overduidelijk totaal niet voetballen, bezit totaal geen balvaardigheid en is eigenlijk gewoon een waardeloze aanvaller :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 9:13 am

Baseman schreef:Het wordt steeds gekker hier !
VN scoorde 2 maal, ondanks dat hij voorin op een eilandje stond en zijn teamgenoten er een potje van maakten, maar dat wordt tegen hem gebruikt ?
Nee hoor. Ik onderken dat zijn teamgenoten er een potje van maakten. RVN echter ook, maar dat mag je niet zeggen.
Want hij zou voetballend meer moeten doen ? Dus de fouten achterin worden veroorzaakt door VN ?
Rare conclusie.
En daarbij scoort hij als spits 2 maal, maar maakt het ineens niet meer uit wie scoort als het hele team maar goed speelt ?
Dat zeg ik niet. Het gaat erom dat je als team meer scoort dan de tegenpartij. En dat doe je over het algemeen door als team beter te zijn dan de tegenpartij.

Als je dat niet begrijpt mis je de essentie van het spelletje.

Plaats reactie