Nederland-Bulgarije ( 8 Sept EK kwalificatie reeks)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » za sep 08, 2007 9:50 pm

www.vi.nl
Sneijder wijst Oranje de weg tegen Bulgarije
08/09/2007 22:29

Het Nederlands elftal heeft een grote stap gezet op weg naar het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland. Oranje rekende in de Amsterdam Arena af met directe concurrent Bulgarije (2-0) en kan een plaats bij de eerste twee in Groep G bijna niet meer ontgaan.

Beide landen waren voor de aanvang van het onderlinge duel nog ongeslagen. Bulgarije liet in de beginfase ook zien over kwaliteiten te beschikken. Oranje had veel overtredingen nodig om de gasten af te stoppen en mocht van geluk spreken dat Dimitar Berbatov na een hoekschop in vrijstaande positie over kopte.

Wesley Sneijder stuurde Nederland in de juiste richting. De middenvelder verdeelde het spel en nam persoonlijk de openingstreffer voor zijn rekening door vanaf 25 meter een vrije trap binnen te schieten. De Bulgaarse doelman Dimitar Ivankov ging daarbij niet geheel vrijuit.

Oranje had de goal van Sneijder hard nodig, want de ploeg schiep zich weinig kansen. Ruud van Nistelrooy kreeg weinig bespeelbare ballen en Ryan Babel bleef op links onzichtbaar. Robin van Persie vestigde de aandacht wel op zich met een aantal mooie individuele acties, maar het rendement van de hoogstandjes was minimaal.

Nadat handenbinder Berbatov vlak na rust net naast had geschoten, was het toch Van Nistelrooy die voor 2-0 zorgde. Na afleggen van Babel schoof de spits van Real Madrid de bal leep vanachter de benen van een verdediger in de korte hoek.

Gescoord werd er vervolgens niet meer. Invaller Clarence Seedorf raakte nog wel de paal, terwijl Berbatov met een knappe actie doelman Edwin van der Sar tot een redding dwong.

Door de winst in het onderlinge duel lijkt Nederland Bulgarije van zich af te hebben geschud. Oranje heeft twee punten meer en speelde een wedstrijd minder. Bovendien is het onderlinge resultaat na de eerdere 1-1 in Bulgarije in het voordeel van de equipe van bondscoach Marco van Basten.
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 08, 2007 9:59 pm

Enorm goede interlandwedstrijd. Zorgen dat de individuele klasse goed tot uiting komt, puntjes pakken op die individuele klasse en verder de boel op slot gooien. Hopelijk kunnen we dit doortrekken.

Verder applaus voor Babel; ongelukkig in zijn acties, maar constant spelend in dienst van het elftal. Deed hij wat beter dan Van Persie, ondanks dat Van Persie toch een veel betere voetballer is. Overigens was De Zeeuw - en wat heb ik een hekel aan die jongen - ook goed vandaag. Dan heeft hij die vervelende maniertjes niet nodig.

En Sneijder natuurlijk. :sad.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 08, 2007 10:23 pm

Babel was weer ruk, geen 1 aktie lukte.Typische spitsen goal van van Nistelrooy.Al vond ik dat beide goals houdbaar waren.Het individu was aanwezig, kwa elftal was het niet veel ( leek AJAX wel ) .Maar resultaat staat er ...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo sep 09, 2007 10:09 am

Babel was dramatisch zoals we hem het laatste seizoen hebben zien voetballen. Gelukkig hebben we Suarez die veel effectiever en beslissender kan zijn :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo sep 09, 2007 10:31 am

Toppie schreef:Babel was dramatisch zoals we hem het laatste seizoen hebben zien voetballen. Gelukkig hebben we Suarez die veel effectiever en beslissender kan zijn
Inderdaad wat ben ik blij dat Ajax die verkocht heeft. Sneijder is een ander verhaal :hypocrite.gif:
Simpel 2-0 verder een slechte wedstrijd. Inderdaad lijkt Ajax wel met wel die verstande ze pakken de punten.
Hopelijk speelt er woensdag een ander middenveld want wat Gio er heeft gedaan gisteren avond weet ik echt niet en het centrale duo Heitinga-Matijssen vind ik ook niet erg sterk en zeker Matijssen mocht een paar keer van geluk spreken.
Trouwens zagen jullie die aktie van Berbatov :headbang.gif: dan ben je een spits.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo sep 09, 2007 11:08 am

Geflatteerde overwinning, met twee zwakke momenten van de Bulgaarse keeper, bij beide doelpunten ging hij niet vrijuit. Na de 2-0 kreeg Bulgarije nog meerdere goed kansen. Dit Oranje parasiteert op de individuele klasse van een aantal zeer goede voetballers. Babel werkte hard, maar was (weer) ongelukkig. Zijn balaanname is nog steeds matig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo sep 09, 2007 11:16 am

mattie schreef: Trouwens zagen jullie die aktie van Berbatov :headbang.gif: dan ben je een spits.
Over welk moment heb je het hier en is je headbanger serieus of cynisch (de spits Berbatov wist namelijk niet te scoren, ondanks een dikke kans)?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo sep 09, 2007 12:51 pm

Jinne schreef:
mattie schreef: Trouwens zagen jullie die aktie van Berbatov :headbang.gif: dan ben je een spits.
Over welk moment heb je het hier en is je headbanger serieus of cynisch (de spits Berbatov wist namelijk niet te scoren, ondanks een dikke kans)?
Nee ik ben serieus. Ondanks dat hij niet scoorde maar je tegenstander een klein zetje geven de bal aannemen en omdraaien.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 1:01 pm

Duke schreef: Dit Oranje parasiteert op de individuele klasse van een aantal zeer goede voetballers.
Duh!

Ipv Oranje kan je ook Barcelona of Liverpool neerzetten. ;-)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 1:13 pm

mattie schreef:
Jinne schreef:
mattie schreef: Trouwens zagen jullie die aktie van Berbatov :headbang.gif: dan ben je een spits.
Over welk moment heb je het hier en is je headbanger serieus of cynisch (de spits Berbatov wist namelijk niet te scoren, ondanks een dikke kans)?
Nee ik ben serieus. Ondanks dat hij niet scoorde maar je tegenstander een klein zetje geven de bal aannemen en omdraaien.
En missen.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 09, 2007 1:14 pm

Bertje schreef:Enorm goede interlandwedstrijd. Zorgen dat de individuele klasse goed tot uiting komt, puntjes pakken op die individuele klasse en verder de boel op slot gooien. Hopelijk kunnen we dit doortrekken.
Idd. Vind maar eens een trainer die er meer uit haalt dan MVB. Oranje heeft een surplus aan aanvallende kwaliteiten. Wanneer de organisatie daarachter staat, kan Oranje meedoen om de titel volgend jaar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 1:20 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef:Enorm goede interlandwedstrijd. Zorgen dat de individuele klasse goed tot uiting komt, puntjes pakken op die individuele klasse en verder de boel op slot gooien. Hopelijk kunnen we dit doortrekken.
Idd. Vind maar eens een trainer die er meer uit haalt dan MVB. Oranje heeft een surplus aan aanvallende kwaliteiten. Wanneer de organisatie daarachter staat, kan Oranje meedoen om de titel volgend jaar.
Gisteren zag je ook goed dat, als de poppetjes optimaal staan, spelers (in vorm) elkaar ook makkelijk vinden. Counters liepen meestal behoorlijk snel met Sneijder, Nistelrode, Van Persie en een back die de ruimtes beliep. Daarnaast sloot de verdediging goed aan bij het middenveld, waardoor De Zeeuw de mogelijkheid kreeg om op basis van goed positiespel tig ballen te veroveren.

Het is wel te hopen dat Mathijsen het komende jaar zijn topvorm weer te pakken krijgt. Met Boulahrouz voor Mathijsen ga je er qua voetballend vermogen namelijk wel flink op achteruit. Daarnaast is Boulahrouz natuurlijk ook niet bepaald in topvorm.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 09, 2007 5:17 pm

Het was een leuke wedstrijd, maar niet helemaal mijn sfeertje. Als fanatieke clubsupporter word je volgens mij sowieso een beetje gek van die lollige sfeer rond Oranje. Het is net carnaval. Maarja, dat krijg je als alle boeren uit het hele land erop af komen.
Bertje schreef:Enorm goede interlandwedstrijd. Zorgen dat de individuele klasse goed tot uiting komt, puntjes pakken op die individuele klasse en verder de boel op slot gooien. Hopelijk kunnen we dit doortrekken.

Verder applaus voor Babel; ongelukkig in zijn acties, maar constant spelend in dienst van het elftal. Deed hij wat beter dan Van Persie, ondanks dat Van Persie toch een veel betere voetballer is. Overigens was De Zeeuw - en wat heb ik een hekel aan die jongen - ook goed vandaag. Dan heeft hij die vervelende maniertjes niet nodig.

En Sneijder natuurlijk. :sad.gif:
De Zeeuw was mijn man van de wedstrijd. Liet nooit z'n man lopen, nam uitstekend de man van een ander over indien nodig, dook op de goede momenten de gaten in, schroomde de tackle niet, speelde in een hoog tempo en was vrijwel altijd aanspeelbaar.

Wat Babel betreft ben ik het helemaal met je eens. Er lukte vrij weinig doordat hij de momenten niet goed koos om het 1 op 1 duel aan te gaan en omdat hij er veel te laat en te weinig voor koos om 5 stappen naar binnen te zetten en zich dus aan de binnenkant aan te bieden. Over dat laatste begon Van Basten een paar maanden terug al, dus ik vraag me af in hoeverre hij heeft geprobeerd het over te brengen op Ryan.

De grote maar was dus dat Babel uitstekend meeverdedigde, z'n enorme fysieke kracht toonde, keihard werkte en uiteindelijk ook rendement leverde.

Dat was wel anders bij Van Persie, die een stuk of 4 oogstrelende acties maakte, maar veel te zelfzuchtig speelde. Jammer, want hij hield samen met Sneijder, De Zeeuw, Van Nistelrooij en soms Melchiot wel het tempo in de counters.

De rechterkant liep sowieso beter dan de linker, waar Bouma uiteraard weer een hele matige opbouwer bleek en Babel zich slecht aanbood. In verdedigend opzicht deed Bouma het wel prima. Dat kan niet echt gezegd worden van Mathijsen en in mindere mate Heitinga, die vooral bij hoge voorzetten wat hachelijke momenten kende. Verder vond ik Big John achterin goed spelen, al mag hij wel wat meer opbouwende verantwoordelijkheid op zich nemen. Mathijsen hoort in dat opzicht toch minder te zijn. Al met al kan de organisatie met deze jongens (of Ooijer voor Heitinga) goed komen te staan, denk ik.
Bertje schreef:Gisteren zag je ook goed dat, als de poppetjes optimaal staan, spelers (in vorm) elkaar ook makkelijk vinden. Counters liepen meestal behoorlijk snel met Sneijder, Nistelrode, Van Persie en een back die de ruimtes beliep. Daarnaast sloot de verdediging goed aan bij het middenveld, waardoor De Zeeuw de mogelijkheid kreeg om op basis van goed positiespel tig ballen te veroveren.

Het is wel te hopen dat Mathijsen het komende jaar zijn topvorm weer te pakken krijgt. Met Boulahrouz voor Mathijsen ga je er qua voetballend vermogen namelijk wel flink op achteruit. Daarnaast is Boulahrouz natuurlijk ook niet bepaald in topvorm.
Boulahrouz viel behoorlijk matig in en is in mijn ogen sowieso geen optie als rechtsback. Bij Chelsea viel hij er niet voor niets al volledig door de mand.

Van Bronckhorst viel gisteren overigens uit de toon. Hij was samen met Melchiot en Bouma toch wel erg slordig op onnodige momenten.

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma sep 10, 2007 3:58 am

Leuk allemaal tegen Bulgarije maar ze moeten dit laten zien tegen Portugal, Frankrijk, Italie en Duitsland.

Niet tegen Bulgarije/Roemenie.

Met Bouma en De Zeeuw kom je er niet aan te pas tegen de toplanden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma sep 10, 2007 8:29 am

Bertje schreef:
mattie schreef:
Jinne schreef: Over welk moment heb je het hier en is je headbanger serieus of cynisch (de spits Berbatov wist namelijk niet te scoren, ondanks een dikke kans)?
Nee ik ben serieus. Ondanks dat hij niet scoorde maar je tegenstander een klein zetje geven de bal aannemen en omdraaien.
En missen.
Gaat om de aktie...
Ik zie het onze spitsen namelijk niet doen :drecul.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 10, 2007 9:37 am

Van Nistelrooy scoorde uit een veel kleinere kans dan die van Berbatov, mattie.

Balletjes hooghouden doet hij maar in het circus. Het gaat om het rendement.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma sep 10, 2007 9:39 am

Ik vond De Zeeuw opbouwend een drama. Ik heb er even opgelet en hij leverde al zijn passes in, allemaal!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 10, 2007 10:08 am

Als Berbatov een beetje scherper was geweest, was het zo 2-2 geworden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » ma sep 10, 2007 10:45 am

Spijker schreef:Ik vond De Zeeuw opbouwend een drama. Ik heb er even opgelet en hij leverde al zijn passes in, allemaal!
Dan heb ik toch een andere de Zeeuw gezien. Hij speelde nagenoeg foutloos. De meeste ballen waren vrij risicoloos (maar wel goed), maar af en toe had hij een strakke inspeelpass op RvN en een mooit dieptepass (op van Persie bijvoorbeeld).

Had een paar keer balverlies maar om te zeggen dat hij al zijn passes inleverde, dat heb ik in ieder geval niet gezien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 10, 2007 6:27 pm

De Zeeuw was zo nu en dan nog wat slordig, maar tactisch was het ijzersterk, wat hij liet zien. Mooi dat Van Halst dat gisteravond door middel van wat beelden nog eens wilde illustreren.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma sep 10, 2007 9:10 pm

gewoon een goede uitslag
woensdag tegen albanie wordt nog veel lastiger.

bouma vind ik overigens steeds beter gaan spelen.
doet het bij villa nu ook niet verkeerd.

boulah moet weer vertrouwen krijgen, maar met boulah, heitinga, matthijsen ooijer etc hebben we eigenlijk geen opbouw van achteruit.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 11, 2007 4:19 am

wimpey schreef:
Bertje schreef:Enorm goede interlandwedstrijd. Zorgen dat de individuele klasse goed tot uiting komt, puntjes pakken op die individuele klasse en verder de boel op slot gooien. Hopelijk kunnen we dit doortrekken.
Idd. Vind maar eens een trainer die er meer uit haalt dan MVB. Oranje heeft een surplus aan aanvallende kwaliteiten. Wanneer de organisatie daarachter staat, kan Oranje meedoen om de titel volgend jaar.
Gelukkig hebben we wel een WK verspeeld. Maar dat doet er eigenlijk toch niet toe he.

Die Cruijff lult er ook weer omheen. Dat het resultaat het belangrijkste was bla bla bla
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di sep 11, 2007 7:50 am

Thomas schreef:De Zeeuw was zo nu en dan nog wat slordig, maar tactisch was het ijzersterk, wat hij liet zien. Mooi dat Van Halst dat gisteravond door middel van wat beelden nog eens wilde illustreren.
Ik vind Van Halst sowieso altijd ontzettend sterk. Snap niet dat die jongen geen functie binnen Ajax heeft. Zij het als assistent coach, zij het als scout.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 11, 2007 10:55 am

elliquido schreef: bouma vind ik overigens steeds beter gaan spelen.
doet het bij villa nu ook niet verkeerd.
Breng Martin nou niet op ideeen. :dissapprove.gif:

@wimpey: Nederland speelt onder MVB toch altijd op deze manier? Met dien verstande dat het blok op het middenveld bij het WK niet stug genoeg was/niet klopte. De kritiek was/is juist altijd dat het spel van Oranje niet mooi genoeg is. Dan is mijn reactie: voor 'totaalvoetbal' moet je niet bij een interland zijn.
Ik heb dit weekend Frankrijk-Italie gezien; ook geen 'mooi' voetbal hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 11, 2007 11:15 am

Jöhnk schreef:Nederland speelt onder MVB toch altijd op deze manier? Met dien verstande dat het blok op het middenveld bij het WK niet stug genoeg was/niet klopte. De kritiek was/is juist altijd dat het spel van Oranje niet mooi genoeg is. Dan is mijn reactie: voor 'totaalvoetbal' moet je niet bij een interland zijn.
Ik heb dit weekend Frankrijk-Italie gezien; ook geen 'mooi' voetbal hoor.
Precies. En nu het sterker lijkt te zijn en beter lijkt te staan, gaat Johan Derksen roepen dat de verdediging van Oranje Mark van Bommel mist. Ben ik nou gek of snapt Derksen er echt de ballen van?
De Dominee schreef:
Thomas schreef:De Zeeuw was zo nu en dan nog wat slordig, maar tactisch was het ijzersterk, wat hij liet zien. Mooi dat Van Halst dat gisteravond door middel van wat beelden nog eens wilde illustreren.
Ik vind Van Halst sowieso altijd ontzettend sterk. Snap niet dat die jongen geen functie binnen Ajax heeft. Zij het als assistent coach, zij het als scout.
Ik kon dit programma in Aruba eigenlijk niet volgen, dus ik zou het niet weten. Maar vanaf nu zal ik eens goed naar hem luisteren. De eerste indruk is goed.

Plaats reactie