Nederland-Bulgarije ( 8 Sept EK kwalificatie reeks)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di sep 11, 2007 3:57 pm

De Dominee schreef:
Thomas schreef:De Zeeuw was zo nu en dan nog wat slordig, maar tactisch was het ijzersterk, wat hij liet zien. Mooi dat Van Halst dat gisteravond door middel van wat beelden nog eens wilde illustreren.
Ik vind Van Halst sowieso altijd ontzettend sterk. Snap niet dat die jongen geen functie binnen Ajax heeft. Zij het als assistent coach, zij het als scout.
Volgens mij lult hij vooral veel mensen na, maar ik moet zeggen dat ik dan ook weinig naar zijn analyses luister.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 14, 2007 5:34 pm

Ik vond het ook altijd leuk dat hij met die beelden kwam. Kan iemand als Maduro nog wat van opsteken
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 5:51 pm

Dus hij komt wel vaker met beeldmateriaal aanzetten?

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 14, 2007 5:55 pm

Yup, op zich niet heel erg interessant materiaal. Die momenten weet ik zelf ook wel te vinden maar dat hij dat doet is het leuke. Weinig doen dat. En die dingen zou hij voor Ajax moeten doen. HEel simpel, wel zo effectief.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 6:07 pm

Of hij meteen in aanmerking moet komen voor Ajax weet ik niet, maar het is wel leuk dat iemand het op tv laat zien. Volgens mij is er op zich ook wel aardig wat interesse voor wat meer tactische inbreng tijdens de voetbalprogramma's.

Ik las vandaag in de bus overigens een krantje (weet even niet meer welke het was) waarin Bryan Roy iedere week dé wedstrijd van het weekend zal bespreken. Het is de bedoeling dat hij wat meer in gaat op tactiek, maar veel verder dan wat dooddoeners komt hij niet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 14, 2007 9:55 pm

Ik vind het niet interessant wat Roy in de krant zegt, maar wat hij in zijn functie bij Ajax zegt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 10:01 pm

Mwah, het zegt natuurlijk wel iets. Als je daar al niets zinnigs weet te zeggen, zal je je spelers vast niet allerlei geweldige dingen uit kunnen leggen.

Maar het was niet zozeer bedoelt als kritiek op zijn functie bij Ajax hoor. Ik was eerlijk gezegd even vergeten dat hij er ook rondloopt.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr sep 14, 2007 10:33 pm

Thomas schreef:Of hij meteen in aanmerking moet komen voor Ajax weet ik niet, maar het is wel leuk dat iemand het op tv laat zien. Volgens mij is er op zich ook wel aardig wat interesse voor wat meer tactische inbreng tijdens de voetbalprogramma's.
Momenteel is ie directeur commerciele zaken bij fc Twente. Vraag me af of ie wel belangstelling heeft voor een technische functie bij Ajax.

Tja, vooral dat toepassen van beelden is best wel interessant. De BBC is zo al een tijdje bezig. Goede zaak dat dat nou ook hier gebeurt. Mag van mij wel uitgebreid worden. Zeker als JC II aan het analyseren is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 10:40 pm

Zuidema schreef:Tja, vooral dat toepassen van beelden is best wel interessant. De BBC is zo al een tijdje bezig. Goede zaak dat dat nou ook hier gebeurt. Mag van mij wel uitgebreid worden. Zeker als JC II aan het analyseren is.
JC II?

Ik ben er ook heel blij mee. Voor types als ik-heb-geen-interesse-voor-tactiek-Van Hanegem kijk ik niet naar een voetbalprogramma. Ik wil iets interessants horen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr sep 14, 2007 10:57 pm

Thomas schreef: JC II?

Ik ben er ook heel blij mee. Voor types als ik-heb-geen-interesse-voor-tactiek-Van Hanegem kijk ik niet naar een voetbalprogramma. Ik wil iets interessants horen.
2000 jaar geleden hadden we JC I. Vanaf midden jaren 60 hebben we hier ook een JC II (Johan C.)

Inderdaad, Willem mag lekker ludiek de stoere, nuchtere prof uithangen, maar voor de rest schiet je er weinig mee op. Jammer, want hij heeft het spelletje beslist wel in het snotje.

Jammer dat we die videomogelijkheden nog niet op AT hebben. Zou een wedstrijdanalyse ook hier een stuk leuker maken. Voetske doet al goede pogingen daartoe met caps, maar bewegende beelden zeggen toch net wat meer. Het zal ook wel flink wat bitjes vergen, zullen de mods enz niet zo blij mee zijn, denk ik.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr sep 14, 2007 11:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 11:03 pm

Ik denk inderdaad dat we de technologie nog even de tijd moeten gunnen. Als leek lijkt het mij dat die gif-bestanden niet zo heel veel bitjes vergen, maar de beelden moeten nog altijd opgenomen worden en/of geknipt worden uit de volledige wedstrijd. Want met een samenvatting schiet je te weinig op.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 15, 2007 9:46 am

Wat betreft dataverkeer kunnen we wel wat lijden maar het is vooral de moeite om precies dat bepaalde moment uit een video te capturen. Maar als jullie de bewegende beelden ergens hebben staan, kan er wel naar gelinkt worden hoor.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51824
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 11:44 am

De Dominee schreef: Ik vind Van Halst sowieso altijd ontzettend sterk. Snap niet dat die jongen geen functie binnen Ajax heeft. Zij het als assistent coach, zij het als scout.
Mee eens, Dominee. Van Halst heeft er inderdaad kijk op. Kan me een analyse van hem v.w.b. Mathijsen herinneren, hij legde diens zwakke plekken genadeloos bloot.

Als speler was Van Halst tactisch sterk, maar het probleem was destijds dat ie het wel zag, maar dat ie het niet kon uitvoeren. Kwestie van kwaliteit... Maar iemand als Van Halst (slimme jongen, verbaal sterk, tactisch goed en mentaal sterk) zou binnen Ajax van waarde kunnen zijn.

wimpey
Berichten: 51824
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 11:50 am

Zuidema schreef: Tja, vooral dat toepassen van beelden is best wel interessant. De BBC is zo al een tijdje bezig. Goede zaak dat dat nou ook hier gebeurt. Mag van mij wel uitgebreid worden. Zeker als JC II aan het analyseren is.
Tja, je hebt van die software die alle details over een wedstrijd uitspuugt. Die Slomka van Schalke laat naar verluid al tijdens de rust en direct na de wedstrijd een kort een downloadje maken, op DVD branden en draait dan af wat er goed en fout ging. Dan is het nog fris, dus daar zit wat in... Het wordt zodoende wel erg wetenschappelijk, maar als je er je voordeel mee kan doen...

Ik heb trouwens zo'n flauw vermoeden dat zoiets bij Ajax totaal niet aan de orde is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 15, 2007 11:51 am

Ik was al gematigd enthousiast, maar nu word ik steeds benieuwder naar de volgende analyse van Van Halst. Hij is duidelijk intelligenter dan de doorsnee voetballer, heeft het als speler altijd van z'n inzicht moeten hebben en wil dieper ingaan op tactische kwesties.

Zit hij nou iedere week bij Studio Voetbal of vooral bij Voetbal Insite? Ik heb hem namelijk bij beide een keer in de uitzending gezien.
wimpey schreef:Ik heb trouwens zo'n flauw vermoeden dat zoiets bij Ajax totaal niet aan de orde is.
Ajax ligt qua scouting, mentale en medische ondersteuning en tactische besprekingen vast lichtjaren achter op de grote jongens. Daar maak ik me geen enkele illusie over.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 15, 2007 11:55 am

Van Halst zit bij Voetbal Insite.

wimpey
Berichten: 51824
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 12:08 pm

Thomas schreef: Ajax ligt qua scouting, mentale en medische ondersteuning en tactische besprekingen vast lichtjaren achter op de grote jongens.
En qua selectie en trainer sowieso. Ajax staat al 10 jaar in de steigers en dat zie ik de komende 5 jaar ook niet veranderen. Helaas, want er is veel meer mogelijk dan eruit wordt gehaald i.m.o. Met een beetje common sense had een hoop ellende voorkomen kunnen worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 15, 2007 12:29 pm

Ajax is een gigantische underachiever en dat heeft het helemaal aan zichzelf te danken. Als Ajax, en dan ga ik natuurlijk weer die richting op, gewoon een aantal jongens uit Zuid-Amerika had gepolst waren we er gewoon een paar stappen op vooruit gegaan, dit seizoen. Nu verbeter je je op een aantal plekken maar ga je er op 1 van de meest cruciale plekken gigantisch op achteruit.

wimpey
Berichten: 51824
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 12:38 pm

Thomas schreef: Zuid-Amerika
Ajax hoeft echt niet in Zuid-Amerika te shoppen om er op vooruit te gaan. In een straal van 1000 kilometer van Amsterdam kun je voor weinig geld een bak aan kwaliteit binnenhalen.

En Ajax komt met Urzaiz, Colin, Rommedahl en Luque op de proppen. Wanbeleid, niets meer of minder. De mensen die zulke spelers binnenhalen zijn niet op hun taak berekend. Simpel zat. Je kunt geen ezels aantrekken en verwachten dat je daarmee de Grand National wint.

Het grootste probleem is die hondekop van een Ten Cate. Geen visie, geen progressie, geen fatsoen, geen intelligentie. Meer dan een vette bek heeft ie niet te bieden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 15, 2007 12:46 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Zuid-Amerika
Ajax hoeft echt niet in Zuid-Amerika te shoppen om er op vooruit te gaan. In een straal van 1000 kilometer van Amsterdam kun je voor weinig geld een bak aan kwaliteit binnenhalen.
Dat snap ik, maar dat is het gebied dat ik wat haalbare versterkingen voor Ajax betreft het beste ken en waar ik de meeste geschikte spelers zie. En ook daar hoeven de spelers niet allemaal hoge miljoenenbedragen te kosten. Spelers in hun eerste seizoen bij hun club kosten over het algemeen niet meteen 10 miljoen. Zie Augusto Fernandez. Of Godin, die naar Villarreal vertrok.

En als ik een flink aantal kan versterkingen aanwijzen, dan moet een professionele topclub als Ajax met onbeperkte middelen ze zeker kunnen vinden. Maar goed, ook in de overige Europese competities (Frankrijk, Portugal, Duitsland, Turkije, Zwitserland, België, de Balkan, de Scandinavische landen) moet voor Ajax effectief te vissen zijn.

Plaats reactie