Slovenië-Nederland

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 29, 2007 11:27 am

boa schreef:Ik vind de berichtgeving in de journalistiek ook weer doorschieten in het negatieve.. Nu kan MvB ineens niks meer goed doen.

Dan krijg je kritiek als :
"hij is net een wassen beeld" - Wilfred Genee
"de spelers zijn te angstig om een kans af te maken (en dat komt door MvB) "-Jan Mulder

Dat kan je toch niet meer serieus nemen. Waar gaat het nou over ? Hij heeft 2 potjes verloren en de rest gewonnen.

En laten we heel eerlijk zijn : wanneer heeft Oranje nou een goeie kwalificatieronde gespeeld ?
Wanneer is er goed gevoetbald onder MvB, dat is de vraag die gesteld moet worden. het voetbal is dramatisch slecht, geen enkel vast patroon te bekennen. In madam Tussau wordt nog meer bewogen dan de spelers op het veld. Er is geen enkel initiatief te bekennen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 29, 2007 12:25 pm

boa schreef:Ik vind de berichtgeving in de journalistiek ook weer doorschieten in het negatieve.. Nu kan MvB ineens niks meer goed doen.

Dan krijg je kritiek als :
"hij is net een wassen beeld" - Wilfred Genee
"de spelers zijn te angstig om een kans af te maken (en dat komt door MvB) "-Jan Mulder

Dat kan je toch niet meer serieus nemen. Waar gaat het nou over ? Hij heeft 2 potjes verloren en de rest gewonnen.
Ik raad je aan om niet meer naar die kulprogramma's te kijken. Doe ik ook niet. Afgelopen zondag deed ik dat bij wijze van een uitzondering wel, toen was HtC te gast in Studio Voetbal. Ik heb me weer kapot zitten ergeren.
Al die minkukels willen scoren over de rug van anderen. Wie zijn Borst en Mulder en Mulder en Genee nou helemaal? :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do mar 29, 2007 2:06 pm

Zlatan Son of God schreef:
boa schreef:Ik vind de berichtgeving in de journalistiek ook weer doorschieten in het negatieve.. Nu kan MvB ineens niks meer goed doen.

Dan krijg je kritiek als :
"hij is net een wassen beeld" - Wilfred Genee
"de spelers zijn te angstig om een kans af te maken (en dat komt door MvB) "-Jan Mulder

Dat kan je toch niet meer serieus nemen. Waar gaat het nou over ? Hij heeft 2 potjes verloren en de rest gewonnen.

En laten we heel eerlijk zijn : wanneer heeft Oranje nou een goeie kwalificatieronde gespeeld ?

Wanneer is er goed gevoetbald onder MvB, dat is de vraag die gesteld moet worden. het voetbal is dramatisch slecht, geen enkel vast patroon te bekennen..

Tuurlijk is dat de vraag die gesteld moet worden. Maar niet al die kul opmerkingen die daarnaast worden geplaatst..

En wat ik wil aangeven : onder welke bondscoach is er nou wél (tijdens een kwalificatieronde) goed gespeeld ? Zelfs onder de bewierrookte Guus Hiddink en Louis van Gaal heeft men tenenkrommend slechte wedstrijden gespeeld.

Ik zeg : het is helemaal niet belangrijk hoe goed of slecht men tijdens de kwalificatie speelt. Het is zelfs niet belangrijk welke spelers je wel of niet selecteert. Daar ben je toch niet in staat om een team te kweken. Je moet een team opstellen dat kan winnen en dat doet MvB, gezien de resultaten.

Je kunt hem pas beoordelen na een tournooi. Daar kan de coach het verschil maken tussen kampioen of roemloos ten onder. Dáár kan de coach een team formeren.

Volgens die maatstaven kun je MvB alleen maar beoordelen op het WK '06. En dat was slecht. Prestaties slecht (alhoewel ze in de poule des doods vrij makkelijk doorgingen), voetbal slecht en roemloos ten onder tegen Portugal in een vreselijke wedstrijd.

MvB zal tijdens het volgende toernooi moeten bewijzen dat hij daarvan geleerd heeft en wél in staat blijkt te zijn om een team neer te zetten die ver komt. Alhoewel je eerlijk moet zijn en moet constateren dat het een wonder zou zijn als je met dit spelersmateriaal europees kampioen gaat worden. Er zit nl. geen één wereldtopper bij (en nee...ik vind RvN en MvB geen wereltoppers)

In madam Tussau wordt nog meer bewogen dan de spelers op het veld. Er is geen enkel initiatief te bekennen.
En dit soort kritiek bedoel ik dus. Ik heb waarschijnlijk gisteren naar een andere wedstrijd gekeken. Ik vond dat Affelay, Sneijder en van Bronkhorst heel veel initiatief namen. Robben en Kuyt hebben zeer hard gewerkt. ..
Bovendien noemde Genee MvB een wassen beeld, niet de spelers, omdat hij maar uitdrukkingsloos voor zich uit blijft kijken tijdens een wedstrijd. Toen Michels dat deed vond men het prachtig en kreeg hij de bijnaam "sphinx"...Riooljournalistiek is het...

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do mar 29, 2007 2:15 pm

joey schreef:
boa schreef:Ik vind de berichtgeving in de journalistiek ook weer doorschieten in het negatieve.. Nu kan MvB ineens niks meer goed doen.

Dan krijg je kritiek als :
"hij is net een wassen beeld" - Wilfred Genee
"de spelers zijn te angstig om een kans af te maken (en dat komt door MvB) "-Jan Mulder

Dat kan je toch niet meer serieus nemen. Waar gaat het nou over ? Hij heeft 2 potjes verloren en de rest gewonnen.
Ik raad je aan om niet meer naar die kulprogramma's te kijken. Doe ik ook niet. Afgelopen zondag deed ik dat bij wijze van een uitzondering wel, toen was HtC te gast in Studio Voetbal. Ik heb me weer kapot zitten ergeren.
Al die minkukels willen scoren over de rug van anderen. Wie zijn Borst en Mulder en Mulder en Genee nou helemaal? :nooo:
Je hebt gelijk....Maar ik vind het altijd wél leuk om de spelers te luisteren om te horen hoe zij de wedstrijd hebben beleefd. Helaas komen die omhooggevallen nozems er tussendoor met hun geblaat.

Alleen Gullit was gisteren nog positief zijn. De rest waren zuurpruimen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do mar 29, 2007 2:27 pm

joey schreef:Ik raad je aan om niet meer naar die kulprogramma's te kijken. Doe ik ook niet. Afgelopen zondag deed ik dat bij wijze van een uitzondering wel, toen was HtC te gast in Studio Voetbal. Ik heb me weer kapot zitten ergeren.
Al die minkukels willen scoren over de rug van anderen. Wie zijn Borst en Mulder en Mulder en Genee nou helemaal? :nooo:
Zullen we dit forum en alle anders forums ook maar sluiten dan ? :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 29, 2007 3:19 pm

Wij zijn hier om meningen uit te wisselen, niet om het voetbalvolk op te hitsen tegen deze of gene.

Toen Jan Mulder zei dat Advocaat gestenigd moest worden, had ik het gehad. Sindsdien laat ik zulke programma's zoveel mogelijk links liggen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 29, 2007 4:17 pm

joey schreef:Wij zijn hier om meningen uit te wisselen, niet om het voetbalvolk op te hitsen tegen deze of gene.

Toen Jan Mulder zei dat Advocaat gestenigd moest worden, had ik het gehad. Sindsdien laat ik zulke programma's zoveel mogelijk links liggen.
Zwaar overdreven ..

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 29, 2007 6:33 pm

joey schreef: Afgelopen zondag deed ik dat bij wijze van een uitzondering wel, toen was HtC te gast in Studio Voetbal. Ik heb me weer kapot zitten ergeren.
Dat heb ik nou ook met HtC, als ik die kop zie zap ik meteen door. :xyxthumbs:

Oranje moet zich kwalificeren en dat lijkt het te doen. Zó slecht vond ik Oranje gisteren niet.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 29, 2007 6:39 pm

joey schreef:Wij zijn hier om meningen uit te wisselen, niet om het voetbalvolk op te hitsen tegen deze of gene.
Vond jij jezelf nooit ophitserig tegenover Blind of Adriaanse? :hypocrite:

Ik mezelf wel t.o.v. CA en 'het lek'. Maakt toch niets uit?! Ik tik hier wat op, het schaadt niemand en geen mens hoeft het serieus te nemen. Hetgeen ook (terecht) niemand doet. ;)

Mevrouw wimpey verklaart me voor gek. Ze zag laatst dat ik een lap tekst had geschreven over een spelletje van 22 man en een bal. Of ik niet wat nuttigers met m'n tijd kon doen, vroeg ze. Fins leren ofzo.

Wat ik ermee probeer te zeggen is: 'wij' vinden dit hele gebeuren vrij belangrijk, maar dat is het natuurlijk niet. Wij hitsen hier niets of niemand op, volgens mij. HtC zal er echt niet wakker van liggen dat ene wimpey hem een zak hooi vindt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 29, 2007 6:41 pm

Nou, fijne Henkie zie ik er wel voor aan om de fora af te gaan struinen op zoek naar handige weetjes die, de volgende keer dat hij uitgenodigd wordt bij een praatprogramma, goed van pas kunnen komen. :D

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 6:43 pm

Ik niet. HTC is namelijk een voetbalfanaat en een echte vakman, die zich liever met zijn eigen elftal bezig houdt. :yes:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 29, 2007 6:45 pm

Dat zeker. Maar hij heeft wel regelmatig iets achter de hand om zich mee te verdedigen tegenover de pers. Niet dat ik daar veel moeite mee heb hoor. Het is soms ergerlijk, maar soms ook komisch. Saai is het in ieder geval nooit, want Ten Cate heeft altijd een stok om mee terug te slaan.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 29, 2007 6:54 pm

Bertje schreef:Ik niet. HTC is namelijk een voetbalfanaat en een echte vakman, die zich liever met zijn eigen elftal bezig houdt. :yes:
Voor een echte vakman maakt ie teveel fouten. Redelijke trainer, rare vogel. Kopie van Co Adriaanse. Top in de subtop, subtop in de top.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do mar 29, 2007 7:51 pm

Iedereen weet toch dat interlandvoetbal pas leuk wordt op een eindtoernooi. Kwalificatiewedstrijden, laat staan oefenpartijtjes zijn helemaal niet bedoeld om naar te kijken. Voor spelers is het net zo goed een ongewenste onderbreking van de competitie als voor de clubs. Dat vertaalt zich naar de prestaties op het veld, logisch.
Ajax!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do mar 29, 2007 7:54 pm

Ik vond Oranje wel aardig spelen gisteren. Tegen teams als Slovenie is alleen geen enkele eer te behalen. Al die teams liggen met 11 man voor de goal, met als doelstelling 0-0 te spelen. De spelers van de betere landen zijn allemaal vermoeid van de volle programma's, dus krijg je slechte wedstrijden waarin die B teams er nog in slagen 0-0 te spelen ook.

Gisteren wist Oranje echter een aantal behoorlijke combinaties op te zetten, creerde een heel aantal kansen, maar niemand kon een doelpunt maken. Sneijder speelde ook een slechte wedstrijd. Naast het feit dat hij wat kansen mistte, leed hij ook veel balverlies.

De 1-0 uiteindelijk was gelukkig, maar meer dan verdiend. Gelukkig maar, ik wil absoluut wel dat Oranje zich plaatst voor het EK 2008.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr mar 30, 2007 9:14 am

We missen van Nistelrooy en van Bommel plus Edje dan komt het helemaal goed. Die kuyt vind ik ook niks :nooo:

Plaats reactie