Nederland-Rusland

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 07, 2007 6:48 pm

Dingsdag is echt een zoneverdediger. Sprockel kan als mandekker aan de rechterkant gebruikt worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 07, 2007 9:46 pm

En? Gebeurt er nog wat?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo feb 07, 2007 9:58 pm

1-0 Ryan Babel.

2-0 Wesley Sneijder.

2-1, met nog een kwartiertje te spelen.

3-1 Mathijssen.

Mooie goals!

en 4-1 door een pingel van Raf.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 10:25 pm

Een redelijke wedstrijd van Oranje, al doet de uitslag misschien meer vermoeden. Wel een aantal leuke momenten, moet ik zeggen.
Opvallend dat Huntelaar (die inviel) echt supergemotiveerd was, hij leek écht erop gebrand zich te laten zien! Het was ook leuk om te zien; die frustratie in zijn ogen na wéér een overtreding als hij een goede actie maakte of goed wegdraaide. :D
Onbegrijpelijk trouwens dat Huntelaar die penalty niet mocht nemen, daar had toch iemand een stokje voor moeten steken. Dat was misschien het nadeel dat Bronckhorst aanvoerder was en Seedorf al gewisseld.
Ook nog opgelet op de uittrappen van Stekelenburg, omdat daar wat kritiek op was (zie Huntelaar-topic). Ik vond ze vandaag allemaal goed. Elke keer als ik er op lette kwam de lange bal aan, en kon er een 'voetballende actie' uit ontstaan.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 10:40 pm

Ik zie dat er een en ander veranderde na het inbrengen van Sneijder en Babel. Hoe speelden die twee?

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 10:47 pm

Babel aardig, Sneijder goed.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » wo feb 07, 2007 10:48 pm

jullie hebben een spannende wedstrijd gemist

San Marino 1 - Ierland 2
47' Kevin Kilbane 0-1
86' San Marino 1-1
95' Stephen Ireland 1-2

Staunton fuck off, please.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo feb 07, 2007 10:49 pm

Thomas schreef:Ik zie dat er een en ander veranderde na het inbrengen van Sneijder en Babel. Hoe speelden die twee?
Sneijder was erg sterk. In zijn rol als 10 beleeft hij mooie dagen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 11:16 pm

Ik erger me altijd aan Van Bronckhorst als Oranje speelt. Kan niet verdedigen, kan niet aanvallen; de linksbenige Sonny Silooy. En hij speelt altijd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 11:20 pm

Hij kan wel aardig combineren, de achterlijn halen en goed voorzetten. Verder ben ik ook niet gecharmeerd van Gio. Het is een dramatische verdediger.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 08, 2007 8:37 am

Hiddink heeft nog veel werk te doen ..

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do feb 08, 2007 9:44 am

Voetske schreef:Hiddink heeft nog veel werk te doen ..
Hoe speelde Nederland Voetske?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 08, 2007 10:43 am

Seedorf liep weer de spelverdeler uit te hangen. Veel onnodig gedraaf met de bal. Toen Sneijder erin kwam kwam Seedorf niet meer in het stuk voor en kwam er iets dat op voetbal leek in de ploeg.

Met Babel voor Kuijt kwam er wat meer ruimte voor de overige spelers, omdat hij strakker gedekt moest worden en beter gebruik maakte van de ruimtes. Ik vond het wel verrassend dat Kuijt geen kans kreeg als centrumspits. In Liverpool doet hij het toch goed.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do feb 08, 2007 11:41 am

Ik vond de wedstrijd van gisteren vooral oersaai. Alleen Sneijder en Babs vond ik nog wel wat
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 08, 2007 11:51 am

Raymon schreef:
Voetske schreef:Hiddink heeft nog veel werk te doen ..
Hoe speelde Nederland Voetske?
Als een B-elftal.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 08, 2007 12:24 pm

Seedorf speelde gisteren wel weer een goede pot, wat heb ik genoten van die passes die hij gaf vanuit het middenveld! :worshippy:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 08, 2007 12:55 pm

'Applaus in plaats van misbaksel uit de oven'

8/2/2007 10:40

De 4-1 zege van het Nederlands elftal op Rusland is geen reden voor euforie in de kolommen van de Nederlandse dagbladen. Het journaille bekritiseert de keuzes van bondscoach Marco van Basten en schrijft de (uiteindelijk) ruime zege toe aan bevliegingen van Ryan Babel en Wesley Sneijder.

Een goede uitslag maakt blijkbaar nog geen zomer. 'Oranje kan weer niet overtuigen', kopt Trouw, dat zich daarmee het meest kritisch toont. 'Flatteuze cijfers konden zorgwekkende aspecten voor Oranje niet verhullen.' En het Algemeen Dagblad: 'Hoewel met de uitslag op zich niets mis is, mag de bondscoach toch niet tevreden zijn na een partij die zich lange tijd liet kenmerken door onsamenhangend spel en weinig kansen.'

Trouw vindt dat het de uitstraling van het Nederlands elftal niet ten goede komt dat er spelers in acteren die uitkomen voor de hekkensluiter van de Bundesliga (Joris Mathijsen, Nigel de Jong en Rafael van der Vaart) en Engelse middenmoters (Wilfred Bouma en Denny Landzaat). De basisopstelling zorgde sowieso voor gefronste wenkbrauwen. In vrijwel alle analyses valt terug te lezen dat de keuze voor een centraal verdedigingsduo van twee linkspoten (Bouma en Mathijsen) niet de meest logische was. Na afloop van het duel zorgde de invulling van het middenveld voor stof tot nadenken. Dat kwam volgens de kranten maar door een speler: Wesley Sneijder.

Dat Nederland-Rusland kleur kreeg was te danken aan de kleine middenvelder van Ajax en zijn ploeggenoot Ryan Babel. 'Het Ajax-duo bewees waarom een coach niet lichtzinnig moet omgaan met het ongrijpbare fenomeen vorm. Babel en Sneijder kregen Oranje ermee aan de praat.' Met name de laatste verdient volgens de media een plaats in de basis tijdens de volgende interland. 'Als de avond dan toch iets leerde was het dat Oranje is gebaat bij een middenveld met Seedorf, één van de weinigen met rust aan de bal, én Sneijder.'

Tot slot maken de dagbladen allen een opmerking over Oranje en oefenvoetbal. De Volkskrant is verheugd dat er in de slotfase van het duel met de Russen nog wat te genieten viel, 'want normaal gesproken zakt een dergelijke wedstrijd in elkaar als een misbaksel uit de oven.' De Telegraaf met een cynische ondertoon. 'Voor de verandering werd negentig minuten oefenvoetbal van het Nederlands elftal eens afgesloten met applaus in plaats van gefluit.'
VI.nl

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 08, 2007 3:42 pm

Ook van VI:
'Het scheelt als Sneijder erbij komt'

7/2/2007 23:20

Wesley Sneijder onderstreepte zijn goede vorm met zijn invalbeurt tegen Rusland. 'Hij brengt meer voetbal, dat heeft ons geholpen', aldus bondscoach Marco van Basten na de 4-1 overwinning.
'Het was inderdaad geen spektakel in de eerste helft', zei Van Basten voor de camera's van SBS6. 'Het is altijd eerst even aftasten tegen een tegenstander die je niet goed kent. We zijn voorzichtig gestart en hebben weinig weggegeven in de eerste helft. Maar zelf ook niet te veel kansen gekregen.'

Van Basten erkende dat het inbrengen van Ryan Babel en Wesley Sneijder het verschil maakte in de tweede helft. 'Het scheelt dat Sneijder erbij komt en Babel puur van links komt. Sneijder brengt meer voetbal, dat heeft ons geholpen.'

Dat Sneijder soms aan een halve kans genoeg heeft om te scoren is extra welkom. 'Als je een speler hebt die dit soort acties kan toevoegen, wordt het stuk makkelijker. Doelpunten maken het verschil. En dan gaan anderen ook beter spelen.'

De oefenwedstrijd tegen Rusland gaf Van Basten ook meer inzicht over de invulling van het middenveld. Een linie met Rafael van der Vaart, Sneijder én Clarence Seedorf is niet aan de orde. 'Met die drie heb je heel veel voetbal, maar bij balverlies moet je van die jongens dingen vragen waar ze niet goed in zijn.'

Van Basten gaf ook uitleg over de voorkeur voor Jan Vennegoor of Hesselink boven Klaas-Jan Huntelaar. 'We hebben gekozen voor Jan, die in vorm is bij Celtic. En omdat hij een spits is die duidelijkheid geeft. Aanspelen, kaatsen, hij doet geen vreemde dingen. Hij had het moeilijk, maar heeft gedaan wat hij kon. En dat was prima.'

'Onze intentie was wel goed', keek aanvoerder Giovanni van Bronckhorst terug op de eerste helft. 'Maar tegen een stugge tegenstander als Rusland, met veel man achter de bal, kwamen we niet in tot in de eindfase. Met het inbrengen van Babel en Sneijder kregen we meer snelheid en meer spel. Wesley kan een opening maken en van afstand schieten. Hij is in vorm en bewees dat vandaag weer'.

Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do feb 08, 2007 7:07 pm

Jöhnk schreef:Ik erger me altijd aan Van Bronckhorst als Oranje speelt. Kan niet verdedigen, kan niet aanvallen; de linksbenige Sonny Silooy. En hij speelt altijd.
Gio kan er geen flikker van. Zeg ik al jaren.

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do feb 08, 2007 9:20 pm

Liever Gio dan De Cler.

Plaats reactie