Nederland - Engeland

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di nov 14, 2006 8:48 pm

Ik mag toch hopen geen fluitconcert voor Clarence. Als er iemand is die dat nu even niet verdiend, is hij het wel. Hij heeft het nooit verdiend, trouwens.

Typisch nederlands. Toen Trezeguet de pingel tegen Italië in de finale van het WK mistte, kreeg hij van heel Frankrijk applaus op het balkon. Zijn ploegmaten kwamen hem steunen. In Nederland mis je een pingel en je ploegmaten negeren je en je word je hele carierre uitgefloten. Zie Seedorf.

That's Holland.

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » di nov 14, 2006 10:06 pm

Beloki schreef:Ik mag toch hopen geen fluitconcert voor Clarence. Als er iemand is die dat nu even niet verdiend, is hij het wel. Hij heeft het nooit verdiend, trouwens.

Typisch nederlands. Toen Trezeguet de pingel tegen Italië in de finale van het WK mistte, kreeg hij van heel Frankrijk applaus op het balkon. Zijn ploegmaten kwamen hem steunen. In Nederland mis je een pingel en je ploegmaten negeren je en je word je hele carierre uitgefloten. Zie Seedorf.

That's Holland.
Volkomen mee eens !!!!
Quod volimus credimus libenter.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo nov 15, 2006 12:32 am

Misschien Anita en Goossens in de basis?

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo nov 15, 2006 4:25 pm

Er bestaat ook vast wel een Anita Goossens. Kan ook meedoen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 15, 2006 4:31 pm

EDIT:

Wat denken de mensen hier? Wordt het wat vanavond?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo nov 15, 2006 5:21 pm

De bij oefenpotjes gebruikelijke spanningloze wedstrijd waarbij vooral Seedorf de schuld krijgt van eventueel slecht spel. Van Basten zo dus volgens planning keurig buiten schot blijft en daarna weer tot ergens in maart volgend jaar heerlijk, ongestoord vakantie kan vieren.
Toegegeven, af en toe hinderlijk onderbroken door een uiterst vermoeiend werkbezoek in de stadions te Amsterdam, Londen, Barcelona, Alkmaar etc..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 15, 2006 5:32 pm

Dat werken als bondscoach lijkt mij ook heerlijk hoor. Vooral tussen die wedstrijden in. ;)

Ik verwacht er niets van. Ik ben dan ook blij dat ik er niet naar hoef te kijken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo nov 15, 2006 7:51 pm

Nederland zal z'n best wel doen, kunnen ze na het EK zeggen:Maar tegen Engeland vorig jaar stond het goed en speelde we fantassssssssssssssstisch .........

Hoi we krijgen morgen weer een nieuwe grasmat ...

Ooyer en Boularouz hoeven niet bang te zijn, Seedorf krijgt toch de schuld van alles wat mis gaat ... ;)

Afijn, nivo van de uitzending is weer als vanouds :pukey:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo nov 15, 2006 8:42 pm

We staan al weer achter. Komt allemaal door die Seedorf. ;)

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » wo nov 15, 2006 8:50 pm

Voetske schreef:Afijn, nivo van de uitzending is weer als vanouds
Gelukkig brengt good ol' BBC uitkomst.

Overigens speelt Seedorf ondanks de achterstand als een koning op het middenveld.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo nov 15, 2006 8:53 pm

Vd Vaart speelt ook goed. Die twee voelen elkaar wel aan. Kuyt, Ooijer, Landzaat, Schaars en Boulahrouz spelen behoorlijk matig. Emanuelson vind ik het ook wel aardig doen. Robben is weer irritant.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » wo nov 15, 2006 8:57 pm

Van 30' to 40' leek het wel middelbare schoolvoetbal van NL. Schandalig. Boularouz is werkelijk belabberd. Seedorf doet het goed en de Engelse verslaggever vind hem prima. Ze zijn zo ie zo veel te lief in hun commentaar op de NL prestaties in deze wedstrijd. Het NL tempo is belachelijk laag en nonchalance en onnodig balverlies zijn troef. Landzaad is een sissy. Kuyt hoort niet inde spits en gelukkig komt vdV later van die rechter lijn vandaan.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo nov 15, 2006 9:18 pm

Huntelaar komt erin, kijken of hij wat uit kan richten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo nov 15, 2006 9:48 pm

Doelpunt Rafael van der Vaart. :xyxthumbs: Geen bijzondere goal, wel een bijzondere speler.



Goede redding Stekelenburg en op de counter weer zelfzuchtig van Robben.....


Wat laat Mathijsen zich weer voor lul zetten.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo nov 15, 2006 9:58 pm

Ooijer en Mathijsen zijn prutsers... zonde dat er in Nederland geen betere centrale verdedigers lopen, op Stam na dan. Kuijt heeft ook kansen genoeg gehad.
Ajax!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo nov 15, 2006 10:03 pm

---------------Van der Sar--------------

---Boulahrouz---Ooijer---Mathijsen---

-------------Mendes da Silva-----------

Seedorf------Van Bommel-----Sneijder

-Van Persie---Van Nistelrooy---Robben

Het zou zo mooi kunnen zijn...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo nov 15, 2006 10:09 pm

Je vergeet Hofland, Bouma, Lucius. Afellay en Aissati nog. Van der Sar zou ik vervangen voor Watereus of Moens.....



Grappig dat Van Basten nog zo positief is. Van Gaal is een stuk realistischer.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo nov 15, 2006 10:21 pm

Seedorf voetbalde volgens mij aardig, maar ik zou Sneijder liever daar zien spelen voorlopig..... Van der Vaart vind ik minder op deze positie, dus wat mij betreft is Seedorf voorlopig 2de keus (mits hij zo professioneel blijft :worshippy: ) en Van der Vaart een goede optie als (schaduw-)spits. De Persoonlijkheid van Seedorf vind ik waardevol binnen de lijnen, maar speltechnisch vind ik Sneijder beter passen in het systeem....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo nov 15, 2006 10:25 pm

Louis van Gaal is het aardig met mij eens zo te horen, wat betreft Sneijder en Seedorf..... :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo nov 15, 2006 10:43 pm

Jabukajaja schreef: Grappig dat Van Basten nog zo positief is. Van Gaal is een stuk realistischer.
Ach, toen van Gaal bondscoach was oordeelde hij over dit soort wedstrijden van Oranje exact hetzelfde als Van Basten.
Bij kritiek van de interviewer over het spelniveau was meneer altijd bijzonder gepikeerd en begon hij steeds over het (uiteraard behoorlijke) aantal door hem geconstateerde kansen. En niet te vergeten werden ook de mogelijkheden op kansen natuurlijk daarbij opgeteld.
In dat opzicht verschilde de bondscoach Van Gaal dus in niets van de bondscoach Van Basten.
Een baggerpartij was het vanavond wel, wat dat betreft had Van Gaal nu wel gelijk.
Oranje deed me sterk denken aan het Ajax van afgelopen zondag. Redelijk ballen tot aan de zestien, daarna volstrekt krachte- en machteloos.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo nov 15, 2006 11:01 pm

Naar mij mening is het sowieso niet zo gepast om als niet zo succesvolle ex-bondscoach daar te gaan zitten als commentator. Maar gelijk heeft hij wel.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo nov 15, 2006 11:40 pm

Yorlik the Barbarian schreef:
Beloki schreef:Ik mag toch hopen geen fluitconcert voor Clarence. Als er iemand is die dat nu even niet verdiend, is hij het wel. Hij heeft het nooit verdiend, trouwens.

Typisch nederlands. Toen Trezeguet de pingel tegen Italië in de finale van het WK mistte, kreeg hij van heel Frankrijk applaus op het balkon. Zijn ploegmaten kwamen hem steunen. In Nederland mis je een pingel en je ploegmaten negeren je en je word je hele carierre uitgefloten. Zie Seedorf.

That's Holland.
Volkomen mee eens !!!!
Volgens mij heeft Clarence een hele kudde pingels gemist. Ook op momenten dat anderen waren aangewezen om hem te nemen. Ook op momenten dat heel Nederland al riep 'Nee, niet Clarence!' Een belangrijk verschil.

Verder hadden de Ajaxfans het met hem gehad omdat hij zonodig als eerste het succesteam van midden jaren 90 moest verlaten en de rest van het land ook maar dan juist omdat hij een Ajacied is. Ook een verschil.

Maar inmiddels vergeten en vergeven. Ik hoop dat hij het goed blijft doen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 15, 2006 11:43 pm

Jabukajaja schreef:Naar mij mening is het sowieso niet zo gepast om als niet zo succesvolle ex-bondscoach daar te gaan zitten als commentator. Maar gelijk heeft hij wel.
Daar heb je een punt, maar ik vind Van Gaal een verademing als analist. Hij is lekker helder (als altijd), opbouwend kritisch en to the point.

Dit in tegenstelling tot de huisanalisten van de Nos die ofwel onnavolgbaar zijn (Cruijff), ofwel in de ruimte zwetsen (Youri Mulder).

Ruud Gullit vind ik overigens ook een goede analist. Al is zijn kritiek op Feyenoord ongepast.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo nov 15, 2006 11:59 pm

Ben ik het wel mee eens.
Hoewel ik het niet altijd met hem eens ben is Van Gaal inderdaad zeker geen verkeerde analist.
Van Cruijff word je af en toe stapelgek. De Mulders zijn, waarschijnlijk niet toevallig, allebei schreeuwende opportunisten in wier betogen nauwelijks enige structuur of lijn valt te ontdekken. Frits Barend doet daar niet veel voor onder.
Erg goed vind ik Wim Kieft, maar helaas hoor en zie je die de laatste tijd niet veel. In ieder geval niet op het open net.
Naar Johan Derksen mag ik ook graag luisteren. Heeft toch teksten die boeien, mede omdat hij ze duidelijk en bondig kan overbrengen. Hoewel hij puur voetbalinhoudelijk (tactisch en systemen) opmerkelijk genoeg niet zo sterk onderlegd is.
Danny Blind is dat weer wel. Kan ook uitstekend formuleren. Maar is helaas zo ontzettend langdradig dat het bij hem moeite kost de aandacht vast te houden. Waarschijnlijk hebben de spelers van Ajax met name daar ook last van gehad.
Laatst gewijzigd door Jim op do nov 16, 2006 12:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » do nov 16, 2006 12:05 am

Dubbel schreef: Volgens mij heeft Clarence een hele kudde pingels gemist. Ook op momenten dat anderen waren aangewezen om hem te nemen.
Ik kan me maar een zo'n geval herinneren. Niet meer. So what? Hij doet het goed by Milan en was een ster bij het oude Ajax.
Quod volimus credimus libenter.

Plaats reactie