Nederland - Engeland

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 10, 2006 1:57 pm

Jesse schreef:Was er ook niet zo'n gedoe om Yilderim? Die koos toen uiteindelijk voor Nederland om één wedstrijd te spelen en vervolgens nooit meer geselecteerd te worden.
Ik denk dat dat ook de voornaamste reden is om niet voor Nederland te kiezen. Komt hij wel in aanmerking voor het Oranje van de toekomst? Als hij daar over twijfelt dan kiest ie vast voor z'n geboorteland. Heeft volgens mij niet zoveel met 'roots' te maken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr nov 10, 2006 2:00 pm

Sorry hoor, maar hij heeft al jaren kunnen denken welk elftal hij voor wil of kan uitkomen. Het is graag of niet, om joey te citeren. We hebben het hier niet over Ronaldinho.

Als ie twijfelt moet ie lekker voor Marokko kiezen. Ik vind dat elke speler in het Nederlands elftal trots moet zijn om voor Nederland uit te komen. Met twijfelaars win je nooit wat.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 10, 2006 2:04 pm

We hebben het niet over Ronaldinho, nee, maar dat doet er dan ook niets toe. Die jongen kan voor Nederland of voor Marokko spelen en wil graag een weloverwogen keuze maken. Gelijk heeft-ie! Want aan een verkeerde keuze heb je niets. Aan een goede keuze heeft zowel het desbetreffende land als de speler wat.

Als jij graag bij elke stap in één keer met je ogen dicht in het diepe wilt springen moet je dat zelf weten, maar ik vind het erg kinderachtig om een ander niet de ruimte te geven voor een andere aanpak.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr nov 10, 2006 2:08 pm

Onzin. Die jongen is in het verleden al uitgekomen voor jong Oranje, dus hij wist dondersgoed dat ooit die keuze ging komen. Die keuze had hij al tijden geleden gemaakt moeten hebben. Het is geen ventje van 16 meer.

De Marokkaanse TV meldt dat Afellay voor Marokko heeft gekozen, overigens.
Laatst gewijzigd door Nihad op vr nov 10, 2006 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 10, 2006 2:10 pm

Waarom had hij jaren geleden die keuze al gemaakt moeten hebben? Is dat een geschreven wet?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr nov 10, 2006 2:12 pm

Nee, dat is geen geschreven wet en dat is een flauw argument. Hij zal in zijn jeugd wel eens geconfronteerd zijn geworden met de keuze. Hell, ik met mijn 2 linkerbenen ben in mijn vroege jeugd al eens geconfronteerd met die keuze.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 10, 2006 2:17 pm

De zaak kan nu toch anders liggen dan vijf jaar geleden? Er kunnen zo veel redenen zijn waarom hij die keuze nog niet heeft kunnen maken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr nov 10, 2006 2:54 pm

Wat een flauwekul inderdaad om Afellay te bekritiseren !
Hij wil graag een weloverwogen keuze maken en dat kan ik heel goed begrijpen, voor dat soort jongens is die keuze nu eenmaal verre van makkelijk. De ouders en familie zijn Marokkaans en Marokko verwacht dat hij voor dat land kiest, aan de andere kant is hij hier geboren en getogen en is Oranje beter dan Marokko. Een keuze ongeveer tussen gevoel en verstand, altijd lastig.

Wat betreft de eer van het spelen voor Oranje, Waterreus zei het laatst treffend in Studio Voetbal: "Als je vroeger een telefoontje kreeg dat je voor Oranje geselecteerd was, dan was echt super speciaal. Nu speel je 2 keer in de basis bij AZ en je zit al bij de selectie."

Daarbij is het spelen voor PSV niet echt een voordeel onder Van Basten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 10, 2006 3:00 pm

Als Afellay meer bij Marokko voelt, moet hij lekker voor dat land kiezen. Al die carrieretechnische overwegingen doen afbreuk aan de charme van interlandvoetbal.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 10, 2006 3:28 pm

Hij kiest toch voor Marokko, let nou maar op.......... :bis:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » vr nov 10, 2006 3:52 pm

Baseman schreef:Wat een flauwekul inderdaad om Afellay te bekritiseren !
Hij wil graag een weloverwogen keuze maken en dat kan ik heel goed begrijpen, voor dat soort jongens is die keuze nu eenmaal verre van makkelijk. De ouders en familie zijn Marokkaans en Marokko verwacht dat hij voor dat land kiest, aan de andere kant is hij hier geboren en getogen en is Oranje beter dan Marokko. Een keuze ongeveer tussen gevoel en verstand, altijd lastig.

Wat betreft de eer van het spelen voor Oranje, Waterreus zei het laatst treffend in Studio Voetbal: "Als je vroeger een telefoontje kreeg dat je voor Oranje geselecteerd was, dan was echt super speciaal. Nu speel je 2 keer in de basis bij AZ en je zit al bij de selectie."

Daarbij is het spelen voor PSV niet echt een voordeel onder Van Basten.
Hij nou toch op, wat een onzin. Ik neem aan dat de wekelijkse opstelling van PSV je wel bekend is. Cocu wil niet meer uitkomen voor het Nederlands Elftal, Kromkamp is waardeloos (in ieder geval dit seizoen) en Affelay draait goed dus wordt geselecteerd. Moet hij anders Reiziger nog oproepen? of Lamey (komt die nu al uit voor Nigeria?) of Beerens? of Smit? of de immer geblesseerde Kluivert?

Je zult wel aankomen met Van Bommel en Van Nistelrooy, dan stellen wij daar Huntelaar, Seedorf en Davids tegenover.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 10, 2006 4:16 pm

Baseman schreef:Wat betreft de eer van het spelen voor Oranje, Waterreus zei het laatst treffend in Studio Voetbal: "Als je vroeger een telefoontje kreeg dat je voor Oranje geselecteerd was, dan was echt super speciaal. Nu speel je 2 keer in de basis bij AZ en je zit al bij de selectie."
Het feit dat Waterreus ooit is geselecteerd, is het bewijs dat er vroeger ook matige spelers werden opgeroepen.

Maar over Afellay: is het misschien ook een financiële kwestie? In de VI van deze week staat dat de Marokkaanse bond grof geld wil neertellen om Afellay en ook Aisatti binnen te halen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 10, 2006 5:52 pm

Baseman schreef:Wat een flauwekul inderdaad om Afellay te bekritiseren !
Hij wil graag een weloverwogen keuze maken en dat kan ik heel goed begrijpen, voor dat soort jongens is die keuze nu eenmaal verre van makkelijk. De ouders en familie zijn Marokkaans en Marokko verwacht dat hij voor dat land kiest, aan de andere kant is hij hier geboren en getogen en is Oranje beter dan Marokko. Een keuze ongeveer tussen gevoel en verstand, altijd lastig.

Wat betreft de eer van het spelen voor Oranje, Waterreus zei het laatst treffend in Studio Voetbal: "Als je vroeger een telefoontje kreeg dat je voor Oranje geselecteerd was, dan was echt super speciaal. Nu speel je 2 keer in de basis bij AZ en je zit al bij de selectie."

Daarbij is het spelen voor PSV niet echt een voordeel onder Van Basten.
Wat Afellay betreft ben ik het helemaal met je eens. Van Basten overigens ook. Hij wil er zeker van zijn dat Afellay een weloverwogen keuze maakt.

Dat over PSV gaat natuurlijk nergens over. Er spelen amper Nederlanders in de basis en de Nederlander die dit seizoen presteert en niet vrijwillig is gestopt bij Oranje is (in principe) geselecteerd.

Van Bommel en Van Nistelrooij lijken gewoon in het hokje met Seedorf en Davids te passen. Het hokje van grote jongens die het regelmatig niet hebben gebracht in Oranje en mondig zijn. En dus niet in het hokje van 'PSV'ers' of 'Brabanders'.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr nov 10, 2006 10:15 pm

DelToro schreef:Je zult wel aankomen met Van Bommel en Van Nistelrooy, dan stellen wij daar Huntelaar, Seedorf en Davids tegenover.
Wij ? Huntelaar is basisspeler in Oranje en bij mijn weten hebben Seedorf en vooral Davids veel wedstrijden gespeeld in Oranje.

Maar goed, als jullie niet willen inzien dat spelers van Ajax en AZ een duidelijke voorkeur hebben dan niet...zo zal het ook wel toeval zijn dat Van Basten altijd te zien is bij wedstrijden van Ajax en AZ.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 10, 2006 10:59 pm

Nee hoor. Daar lopen gewoon (toekomstige) spelers voor Oranje rond.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr nov 10, 2006 11:47 pm

Niet om het een of andere hoor Base, maar hoeveel Nederlanders staan er tegenwoordig überhaupt in de basis van PSV? :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 11, 2006 12:41 am

Baseman schreef:
DelToro schreef:Je zult wel aankomen met Van Bommel en Van Nistelrooy, dan stellen wij daar Huntelaar, Seedorf en Davids tegenover.
Wij ? Huntelaar is basisspeler in Oranje en bij mijn weten hebben Seedorf en vooral Davids veel wedstrijden gespeeld in Oranje.

Maar goed, als jullie niet willen inzien dat spelers van Ajax en AZ een duidelijke voorkeur hebben dan niet...zo zal het ook wel toeval zijn dat Van Basten altijd te zien is bij wedstrijden van Ajax en AZ.
Je zei dat het spelen bij PSV onder Van Basten niet echt een voordeel is. Dat blijkt nergens uit. Cocu en Ooijer waren voor Van Basten onbetwiste basisspelers op het WK. Het heeft niets met PSV te maken dat Van Bommel en Van Nistelrooij er niet meer bij zitten. Davids zit er ook al een hele tijd niet meer bij (langer dan die twee) en Seedorf heeft nog nooit een wedstrijd voor Oranje gespeeld onder Van Basten. Wat nou PSV? :confused:

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » za nov 11, 2006 2:13 am

Baseman schreef:
DelToro schreef:Je zult wel aankomen met Van Bommel en Van Nistelrooy, dan stellen wij daar Huntelaar, Seedorf en Davids tegenover.
Wij ? Huntelaar is basisspeler in Oranje en bij mijn weten hebben Seedorf en vooral Davids veel wedstrijden gespeeld in Oranje.

Maar goed, als jullie niet willen inzien dat spelers van Ajax en AZ een duidelijke voorkeur hebben dan niet...zo zal het ook wel toeval zijn dat Van Basten altijd te zien is bij wedstrijden van Ajax en AZ.
Met 'wij' bedoel ik natuurlijk de Ajacieden ;)

Voor de rest slaat het natuurlijk nergens op. Ik noemde Huntelaar omdat die pas werd geselecteerd op het moment dat hij 5000x had gescoord. Daarnaast hebben Seedorf en Davids niet of nauwelijks speeltijd gekregen onder Van Basten en valt er heel weinig te selecteren van PSV. Zo is het nu eenmaal en dan kun je roepen wat je wilt, de bondscoach kan weinig anders, of wie had je anders nog graag in de selectie gezien die bij PSV speelt? Ik ben heel benieuwd.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za nov 11, 2006 7:07 am

Baseman schreef:Wat een flauwekul inderdaad om Afellay te bekritiseren !
Of om welke PSV'er dan ook! Stuk voor stuk zijn ze feilloos!

Zoals Nihad zegt: Affelay had dit moment al een paar lichtjaren kunnen zien aankomen en al lang en breed 100 keer een beslissing kunnen nemen. Op Jong Oranje wil Oranje nog wel eens volgen he. Vraag me af waarom iemand wel voor Jong Oranje wil uitkomen, maar niet voor Groot Oranje. Maar dat zal wel met de aanwezigheid van Van Basten te maken hebben, neem ik aan. :hypocrite:

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za nov 11, 2006 7:09 am

DelToro schreef: valt er heel weinig te selecteren van PSV.
PSV haalt liever buitenlanders, want men weet dat MVB goede Nederlanders die bij PSV ballen sowieso toch niet selecteert. Cocu, Ooijer en VOH waren er bij het WK immers toch niet bij?! ;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 11, 2006 8:26 am

Seedorf moet thuisblijven; Afellay mag thuisblijven: Sno en Mendes da Silva welkom

VAN BASTEN KOERSVAST


ZEIST, zaterdag

Het zorgvuldig geplande charmeoffensief heeft zijn uitwerking gemist. Marco van Basten laat Clarence Seedorf voorlopig links liggen en heeft bij Oranje geen plannen met de middenvelder van AC Milan. „Ik selecteer niet op interviews, maar op verrichtingen op het veld.” Evenals Seedorf bleef Van Basten heel beleefd toen hij bij de bekendmaking van de selectie voor de oefeninterland tegen Engeland, woensdag in de ArenA, talloze vragen over Seedorf en Oranje beantwoordde.

Toch was de bondscoach in al z’n simpelheid af en toe dodelijk. Ook tussen de regels door bij een nadere verklaring. „Iedere maand wordt weer een ander naar voren geschoven door de buitenwacht.

We hebben Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooy en Edgar Davids gehad en nu was het blijkbaar de beurt aan Clarence Seedorf. Als bondscoaches zijn wij aangesteld om het allemaal te nuanceren. Ik kan Seedorfs mediaoffensief begrijpen, ook dat hij ons wil beinvloeden, maar de reden om Seedorf erbij te roepen ontbreekt. Hij is een goede speler die handelt en denkt in balbezit. Maar met Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder zijn we creatief al goed vertegenwoordigd.”

Van Basten gaf toe eenmaal op het punt gestaan te hebben Seedorf op te roepen. „Op het laatste moment voor de interland tegen Luxemburg.” Toen ontbraken Van der Vaart en Sneijder. „Dat vond ik te min voor hem en daarom hebben we Theo Janssen opgeroepen.” En als Van der Vaart of Sneijder geblesseerd zijn?

„Dat zien we dan wel weer. Als we Seedorf willen selecteren, bellen we. Nee, afschrijven doen we niemand.”

Dat nu de vergelijking wordt getrokken tussen Seedorf en de debutanten Evander Sno en David Mendes da Silva is volgens Van Basten een appels-met-perenvergelijking. „De twee debutanten zijn andere spelers, meer controleurs op het middenveld. Daar zijn we specifiek naar op zoek en in de voorbereiding en tegen Engeland kunnen we mooi kijken hoe die twee ervoor staan, of ze naast de creatieve en lopende middenvelders iets kunnen brengen om balans te krijgen op het middenveld.”

Bondscoach Marco van Basten was vast van plan om Ibrahim Afellay woensdag ook langs die lat te leggen. Echter, na een telefoongesprek met de PSV’er afgelopen woensdag heeft Van Basten ervan afgezien om Afellay te selecteren.

„Hij wilde in alle rust kunnen nadenken over zijn beslissing om door te gaan voor Nederland of te kiezen voor Marokko. Verder wilde Ibrahim eerst uitgebreid met ons, de technische staf van Oranje, van gedachten wisselen. Vanwege verplichtingen ontbrak de tijd om een afspraak te maken. Later zullen we met elkaar om de tafel zitten.”


Van Basten heeft in het korte onderhoud niet geprobeerd om Afellay over te halen. Is ook niet nodig, omdat de PSV’er geen beslissing heeft genomen. „Ik vertrouw erop dat hij voor Oranje kiest. Dat gevoel kreeg ik. Zonder directe aanwijzing.”

Het belangrijkste vindt Van Basten dat Afellay een keuze maakt waar hij zelf achterstaat. De vrees om een eendagsvlieg te zijn bij Oranje, zoals eerder Ugur Yildirim, is volgens Van Basten ongegrond. De Turkse Nederlander of Nederlandse Turk werd eenmaal geselecteerd (uitgerekend ook tegen Engeland) en is sindsdien niet meer in beeld bij Oranje. „Afellay is een heel goede middenvelder met veel loopvermogen, goed voetbalinzicht en technisch vermogen. Hij kan de komende jaren een belangrijke rol gaan spelen bij Oranje. Over z’n toekomst hoeft hij zich normaal gesproken geen zorgen te maken in ons nationale team. Zeker als hij zich blijft ontwikkelen.”

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord). Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Giovanni van Bronckhorst (FC Barcelona), André Ooijer (Blackburn Rovers), Khalid Boulahrouz (Chelsea), Joris Mathijsen (HSV). Middenveld: Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder (beiden Ajax), David Mendes da Silva en Stijn Schaars (beiden AZ), Evander Sno (Celtic), Rafael van der Vaart (HSV) en Denny Landzaat (Wigan Athletic). Aanval: KlaasJan Huntelaar (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic), Arjen Robben (Chelsea), Dirk Kuyt (Liverpool).
De T.

Als ie zou selecteren op verrichtingen op het veld had Seedorf er allang bij moeten zitten.Van Basten lult uit zijn nek ...

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » za nov 11, 2006 1:43 pm

Baseman schreef:
DelToro schreef:Je zult wel aankomen met Van Bommel en Van Nistelrooy, dan stellen wij daar Huntelaar, Seedorf en Davids tegenover.
Wij ? Huntelaar is basisspeler in Oranje en bij mijn weten hebben Seedorf en vooral Davids veel wedstrijden gespeeld in Oranje.

Maar goed, als jullie niet willen inzien dat spelers van Ajax en AZ een duidelijke voorkeur hebben dan niet...zo zal het ook wel toeval zijn dat Van Basten altijd te zien is bij wedstrijden van Ajax en AZ.
Misschien heeft het ermee te maken dat er iets meer Nederlanders bij Ajax en AZ erin staan (een paar maar hoor :aai: ), en dat de speelstijl van deze clubs meer aansluit op die van het Nederlands Elftal, in tegenstelling tot die van PSV. Maar praat jezelf gerust weer een calimero-gevoel aan hoor..... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za nov 11, 2006 1:47 pm

Voetske schreef: Als ie zou selecteren op verrichtingen op het veld had Seedorf er allang bij moeten zitten.Van Basten lult uit zijn nek ...
Ik heb hem nog niet anders meegemaakt... ;)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 12, 2006 9:47 pm

Sno werd in ieder geval wat rust gegund. Hij kwam pas in de 66e minuut in het veld vandaag. :D

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 12, 2006 11:19 pm

Seedorf bij selectie Oranje .....

Plaats reactie