Bomvolle speelkalender vermoordt talent

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma okt 23, 2006 5:15 pm

Jöhnk schreef:Stel Manucharyan leert meer bij Ajax dan bij Armenie. Moet die dan ook bedanken?

Ik vind het echt schandalig van Ten Cate. Spelers een beetje aansporen om niet voor hun land uit te komen. :pukey:
Zo stelt Ten Cate het niet hoor. Hij vindt dat spelers als Babel en Maduro, die ook al voor het grote Oranje uitkomen, niet ook nog eens voor jong Oranje moeten uitkomen wanneer het uitkomt.
Wanneer ze alleen telkens weer voor oranje worden opgeroepen, kan hij geen problemen hebben, het is gewoon een verplichting je spelers af te staan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 23, 2006 5:29 pm

Mwah, hij zegt dat hij hoopt dat zijn spelers bedanken voor Jong Oranje vanwege de slopende zomerse 'prestigetoernooien'. Hij noemt in de kader Urby Emanuelson, terwijl die pas twee maanden geleden zijn debuut heeft gemaakt in het grote Oranje en dus nooit een 'dubbel' programma heeft gedraaid.

Ik vind dat maar raar hoor. Bovendien: zo worden we nooit wereldkampioen. Denk niet dat er Braziliaanse of Duitse jeugdspelers bestaan die erover peinzen om zich niet beschikbaar te stellen voor een nationale ploeg.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 23, 2006 6:03 pm

Nu heeft Duitsland een zwaardere competitie, waar spelers later debuteren, en zijn Braziliaanse spelers over het algemeen sneller fysiek volgroeid. En nog hebben spelers last van oververmoeidheid, maar dat heeft ook gedeeltelijk te maken met een gebrek aan een professionele levensstijl.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 6:26 pm

Jöhnk schreef:Stel Manucharyan leert meer bij Ajax dan bij Armenie. Moet die dan ook bedanken?

Ik vind het echt schandalig van Ten Cate. Spelers een beetje aansporen om niet voor hun land uit te komen. :pukey:
Nee, omdat dat A-interlands zijn. Is in mijn ogen heel iets anders. De belangen bij de echte nationale elftallen zijn veel groter. Net als de prestige en ga zo maar verder.

Ten Cate wil niet dat Emanuelson en Babel nog voor Jong Oranje spelen omdat ze toch al zo dicht tegen het echte Nederlands elftal aan zitten.
Jöhnk schreef:Ik vind dat maar raar hoor. Bovendien: zo worden we nooit wereldkampioen. Denk niet dat er Braziliaanse of Duitse jeugdspelers bestaan die erover peinzen om zich niet beschikbaar te stellen voor een nationale ploeg.
Liever een winnend Ajax dan een winnend Oranje voor mij.

Bovendien gaat je vergelijking met Brazilië niet op. Die kunnen zo'n 5 A-elftallen opstellen die zeer waarschijnlijk bij de laatste 16 zouden eindigen op een WK. Spelers die daar worden geselecteerd voor de A-selectie worden zonder slag of stoot vervangen door een andere speler bij Jong Brazilië.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 7:56 pm

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef: Ik weet niet hoe lang je hem niet hebt zien spelen
Inderdaad, dat weet je niet.

Ik vind Babel nog steeds een erg solistische en opportunistische speler. Het zou me niets verbazen mocht Huntelaar opeens weer beginnen te scoren nu Babel geblesseerd is.

En zo veelzijdig is Babel toch niet? Hij heeft geen individuele actie, geen linkerbeen en zijn voorzet is vaker te hard dan op maat. Daarbij loopt hij zo'n beetje 1 op 5. Ik vind het arrogant van Ten Cate om te denken dat de beperkte voetballer die Babel nog steeds is niets kan leren in Jong Oranje.
Jöhnk schreef:Stel Manucharyan leert meer bij Ajax dan bij Armenie. Moet die dan ook bedanken?

Ik vind het echt schandalig van Ten Cate. Spelers een beetje aansporen om niet voor hun land uit te komen. :pukey:
Lees het nog een na: er wordt nergens gezegd dat mensen zomaar moeten bedanken. Jij stelt dat Babel nog aardig wat kan leren in Jong Oranje, ik denk dat hij meer kan leren bij Ajax, aangezien hij tegen het grote Oranje aanzit, dáár kan hij misschien nóg meer leren. Maar moet je zo'n speler dan als hij een keertje bij het grote Oranje buiten de boot valt meteen terugplaatsen naar Jong Oranje. Misschien doet een beetje rust, zo'n jongen dan wel meer goed. Volgens mij wordt bij vertegenwoordigende elftallen namelijk vooral gewerkt ter voorbereiding op de eerstvolgende wedstrijd, en ik denk dat Babel wat dát betreft niet meer veel kan leren in Jong Oranje, gezien zijn status als A-international en zijn Europese (CL-) ervaring.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 23, 2006 8:12 pm

Alaindebanaan schreef:Lees het nog een na: er wordt nergens gezegd dat mensen zomaar moeten bedanken.
Er staat dat Ten Cate hoopt dat de jongens bedanken voor Jong Oranje. Als die nuance belangrijk voor je is.

Ik vind zoiets not done.
Jij stelt dat Babel nog aardig wat kan leren in Jong Oranje, ik denk dat hij meer kan leren bij Ajax
Prima.
Maar moet je zo'n speler dan als hij een keertje bij het grote Oranje buiten de boot valt meteen terugplaatsen naar Jong Oranje.
Wat mij betreft wel. Jong Oranje is bedoeld om de beste jeugdspelers met elkaar te laten spelen en trainen. Niet om het tweede garnituur internationale ervaring op te laten doen.

Het zou een eer moeten zijn om voor je vaderland uit te mogen komen. Verwend gedoe.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 23, 2006 9:14 pm

Ik ben het met je eens, Jöhnk. Vind de discussie zich alleen teveel herhalen om mij er in te gaan mengen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 23, 2006 9:19 pm

:blush: Ik laat het hierbij.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 10:42 pm

Ik begrijp dat er weinig behoefte is om verder te discussiëren, maar wat vindt jij belangrijker Johnk?
De arbeids-rust verhouding van een jonge speler, of het spelen voor Jong Oranje?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 4:01 am

Ik vind het niet verwend. Het gaat ten slotte maar om Jong Oranje. Die elftallen zijn allerminst de kweekvijver gebleken voor talenten om door te breken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 24, 2006 10:15 am

Oranje ook niet...

Daarbij is Jong Oranje er niet om een kweekvijver te zijn, maar om de beste jonge spelers te verzamelen en ze te laten spelen tegen de jonge topspelers van andere landen. Voor de weerstand, voor de ervaring en voor de eer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 24, 2006 10:46 am

Prima, maar het lijkt me een uitstekend idee dat Maduro komende zomer lang op vakantie gaat. Geen toernooi dus. Het is te gek voor woorden dat Ajax hem moet afstaan zonder noemenswaardige vergoeding en hem dan ook nog moet laten uitrusten tijdens het seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 24, 2006 11:56 am

Ruimte voor uitzonderingen moet er altijd zijn en Maduro lijkt mij inderdaad een uitzondering, die jongen moet lekker op vakantie !

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 24, 2006 12:02 pm

Baseman schreef:Ruimte voor uitzonderingen moet er altijd zijn en Maduro lijkt mij inderdaad een uitzondering, die jongen moet lekker op vakantie !
:xyxthumbs:

Dan zijn we het eens. Spelers moeten de kans krijgen om grote toernooien mee te maken. Maar bondscoaches moeten ook rekening houden met de belangen van de clubs, want die betalen de spelers tenslotte. Dit probleem met Maduro speelt nu al twee jaar. Geef die jongen rust.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 12:15 pm

Baseman schreef:Oranje ook niet...

Daarbij is Jong Oranje er niet om een kweekvijver te zijn, maar om de beste jonge spelers te verzamelen en ze te laten spelen tegen de jonge topspelers van andere landen. Voor de weerstand, voor de ervaring en voor de eer.
Oranje is er niet voor om spelers beter te maken. Oranje is er voor om te winnen. Jong Oranje is er juist wel om spelers beter te maken door ze ervaring op te laten doen en te laten wennen aan interlandvoetbal, etc.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 25, 2006 8:20 am

Die ervaring doen ze toch veel meer op in de Europacup? Jong oranje is in mijn ogen een volstrekt overbodig instituut.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 26, 2006 4:57 am

In mijn ogen ook. Helemaal voor jongens als Babel en Emanuelson, die dat station al gepasseerd zijn. Lees de discussie tussen mij en Johnk er maar op na. Ik bedoelde alleen te zeggen dat Jong Oranje er in principe nog wel is om spelers bepaalde ervaringen op te laten doen en beter te worden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 30, 2006 3:32 pm

Urby en Maduro zelf over deze kwestie.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 30, 2006 4:18 pm

Verstandige taal van beiden, maar ze geven ook allebei aan niet te veel van die Jong- wedstrijden te willen spelen....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 30, 2006 5:59 pm

Hebben jullie over het algemeen ook zo'n hekel aan dat soort interviews met voetballers?

Natuurlijk heeft het ook voor een deel met die jongens zelf (of een deel ervan) te maken, maar ik heb altijd het gevoel dat ze als de dood zijn om iets spontaans te zeggen omdat ze weten dat ze er op gepakt kunnen worden.

Die Stekelenburg komt trouwens altijd een beetje narrig over.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 30, 2006 9:10 pm

Tsja, en als ze geen interviews geven, noemen we ze weer onbereikbaar... :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 30, 2006 10:41 pm

Nee hoor. Het interesseert me weinig. Over het algemeen hebben die voetballers toch niets interessants te melden. Het viel me bij Stekelenburg gewoon op.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 30, 2006 11:21 pm

Ik kan me nog herinneren hoe het bij het Nederlands elftal ging toen bepaalde spelers niet met de pers wilden praten. Bijna iedereen vond dat niet kunnen......
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Plaats reactie