Bomvolle speelkalender vermoordt talent

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 19, 2006 8:39 am

Inderdaad. Gewoon een verplichting om mee te doen aan zo een toernooi. Wel moet er wat gedaan worden aan die oefeninterlands. Daar wordt ook een bondscoach niet vrolijk van
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 19, 2006 12:10 pm

Baseman schreef:Europees of wereldkampioen worden is inderdaad niets waard, totaal geen leuke, leerzame en/of interessante ervaring en beter worden doen ze natuurlijk ook niet :roll:
Jawel. Het was een leuke, leerzame en/of interessante ervaring. Maar nu (want daar hebben we het ten slotte over) zijn Emanuelson en Babel uitgeleerd op dat niveau.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 19, 2006 2:08 pm

En hoe vaak hebben ze de laatste tijd met Jong Oranje mee gedaan dan ?

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do okt 19, 2006 6:30 pm

Jöhnk schreef:Waarom? Omdat hij het niet met jou eens is?

Ik vind dat hij in deze gelijk heeft. Dat spelers geselecteerd worden voor (jeugd)selecties is inherent aan een topclub. Laat Ten Cate een voorbeeld aan Van Gaal nemen en zijn trainingen erop aanpassen ipv. zo te zeuren.
Dat Ten Cate er niet over moet zeuren kan je vinden, maar dat hij zijn trainingen er niet op aanpast is onzin. De laatste tijd wordt er juist weer steeds meer een brug gemaakt tussen het eerste elftal en de toekomst. Spelers uit het tweede trainen mee bij het eerste tijdens interland periodes en het grote aantal ex Ajacieden dat als trainer weer tussen het eerste en op de toekomst rondloopt is ook goed voor de totale sfeer die rond Ajax hangt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 19, 2006 10:01 pm

Baseman schreef:En hoe vaak hebben ze de laatste tijd met Jong Oranje mee gedaan dan ?
Niet. En dat moet ook zo blijven wanneer Van Basten ze een keer niet oproept. Dat is dus wat ik probeer te zeggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 20, 2006 12:34 pm

Babel speelt een korte periode aardig en kan al niets meer leren bij Jong Oranje.

Ik zal het wel niet snappen...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 20, 2006 12:37 pm

Babel is gewoon fantastisch bezig met z'n eigen tekortkomingen en heeft in Ten Cate een trainer die goed bij hem past. Ik zie niet wat hij nog moet leren van onbenullig wedstrijdjes tegen onervaren spelers van 19/20 uit andere landen. Babel heeft al behoorlijk wat echt belangrijke spelers gespeeld en speelt in het eerste van Ajax. De meeste van z'n tegenstanders in die vertegenwoordigende elftallen gaan het niet eens redden in de voetballerij.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 20, 2006 12:46 pm

Wat Babel zou kunnen leren in Jong Oranje? Hij zou bijvoorbeeld wat ervaring als centrumspits op kunnen doen.

Of hij zou van Aissati af kunnen kijken hoe je een bal aanneemt. :X

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr okt 20, 2006 2:42 pm

Als Aissati nog daarin meespeelt....... :eusa_pray:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 20, 2006 2:54 pm

Thomas schreef:Babel is gewoon fantastisch bezig met z'n eigen tekortkomingen en heeft in Ten Cate een trainer die goed bij hem past. Ik zie niet wat hij nog moet leren van onbenullig wedstrijdjes tegen onervaren spelers van 19/20 uit andere landen. Babel heeft al behoorlijk wat echt belangrijke spelers gespeeld en speelt in het eerste van Ajax. De meeste van z'n tegenstanders in die vertegenwoordigende elftallen gaan het niet eens redden in de voetballerij.
Op zo een jeugd EK speelden toch echt wel toppers hoor. Quaresma bij Portugal, Toulalan bij Frankrijk om er 2 op te noemen
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 20, 2006 5:39 pm

Jöhnk schreef:Wat Babel zou kunnen leren in Jong Oranje? Hij zou bijvoorbeeld wat ervaring als centrumspits op kunnen doen.

Of hij zou van Aissati af kunnen kijken hoe je een bal aanneemt. :X
De laatste tijd heeft hij bewezen dat hij Aissati daar niet voor nodig heeft. Hij werkt hard aan z'n tekortkomingen.

Sowieso is het niet zo dat die jongens elkaar als in een soort workshop allerlei dingen aan zitten te leren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 20, 2006 8:18 pm

'Ajax hoeft geen steun te verwachten van PSV'

20/10/2006 19:17

PSV vindt het niet nodig één front te vormen met Ajax bij het afstaan van spelers voor vertegenwoordigende elftallen. De Eindhovenaren stellen hun talenten gewoon beschikbaar, vertelde trainer Ronald Koeman.

De Amsterdammers vrezen voor overbelasting van hun beloften. Zo heeft Urby Emanuelson door de verschillende toernooien in de zomer van de Oranje-teams al twee jaar geen vakantie meer gehad.

'Het komt er soms zelfs op neer dat wij spelers bij de club vrij moeten geven zodat ze op tijd fit zijn om weer de volgende interland te kunnen spelen', verduidelijkte Ajax' technisch directeur Martin van Geel deze week nog in VI.

Om de spelers niet te 'vermoorden', zoals Ajax-coach Henk ten Cate het verwoordde, zouden zijn spelers misschien wel bewust moeten bedanken voor Jong Oranje.

Dat probleem leeft bij PSV veel minder. Enerzijds haalt bondscoach Foppe de Haan minder spelers op uit Eindhoven en anderzijds zijn de internationals Ibrahim Afellay en Ismail Aissati lang niet altijd vaste waarden in de hoofdmacht van PSV.
vi.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 21, 2006 12:52 pm

Thomas schreef:Sowieso is het niet zo dat die jongens elkaar als in een soort workshop allerlei dingen aan zitten te leren.
Babel heeft destijds anders het schieten bij toenmalig ploegmaat Sangoy afgekeken. :yes:

Babel kan welbeschouwd alleen maar rennen en schieten. Ik zie niet in waarom hij niets meer zou kunnen leren in Jong Oranje.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za okt 21, 2006 1:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za okt 21, 2006 12:53 pm

En Sangoy het eten van Van der Vaart.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za okt 21, 2006 2:02 pm

Babel kan welbeschouwd alleen maar rennen en schieten. Ik zie niet in waarom hij niets meer zou kunnen leren in Jong Oranje.
Bullshit. Ik weet niet hoe lang je hem niet hebt zien spelen, maar hij is met onwaarschijnlijk grote sprongen vooruit gegaan hoor! Babel zijn aaname is nu gewoon echt prima, en soms zelfs meer dan dat (vanuit de lucht achter het standbeen langs tegen Groningen :worshippy:)


Babel heeft niks meer te leren bij Jong Oranje, in mijn ogen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 21, 2006 2:31 pm

Mr. Ajax schreef: Ik weet niet hoe lang je hem niet hebt zien spelen
Inderdaad, dat weet je niet.

Ik vind Babel nog steeds een erg solistische en opportunistische speler. Het zou me niets verbazen mocht Huntelaar opeens weer beginnen te scoren nu Babel geblesseerd is.

En zo veelzijdig is Babel toch niet? Hij heeft geen individuele actie, geen linkerbeen en zijn voorzet is vaker te hard dan op maat. Daarbij loopt hij zo'n beetje 1 op 5. Ik vind het arrogant van Ten Cate om te denken dat de beperkte voetballer die Babel nog steeds is niets kan leren in Jong Oranje.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 21, 2006 3:29 pm

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef: Ik weet niet hoe lang je hem niet hebt zien spelen
Inderdaad, dat weet je niet.

Ik vind Babel nog steeds een erg solistische en opportunistische speler. Het zou me niets verbazen mocht Huntelaar opeens weer beginnen te scoren nu Babel geblesseerd is.

En zo veelzijdig is Babel toch niet? Hij heeft geen individuele actie, geen linkerbeen en zijn voorzet is vaker te hard dan op maat. Daarbij loopt hij zo'n beetje 1 op 5. Ik vind het arrogant van Ten Cate om te denken dat de beperkte voetballer die Babel nog steeds is niets kan leren in Jong Oranje.
Huh?

Babel heeft een heel behoorlijke trucendoos, lichaamskracht, een hard en (ook erg handig) kort schot, een goede dribbel, snelheid en is atletisch. Verder is z'n funtionele techniek met sprongen vooruit gegaan, houdt hij beter het overzicht (dan bijvoorbeeld Mitea) en combineert hij heel aardig met Emanuelson.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 21, 2006 3:42 pm

Een uitgebreide trucendoos? Nooit iets van gemerkt. :blush:

Maar ik vind je opvallend lyrisch over een speler die je niet zo lang geleden liever kwijt dan rijk was, als ik het wel heb. Hoe dat zo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 21, 2006 8:36 pm

Is zeker zo. Maar ik vind dat Babel zichzelf dan ook ongekend verbeterd heeft i.v.m. vorig seizoen. Hiervoor paste hij niet echt in het systeem en leek dat er voor te zorgen dat hij het team meer kwaad dan goed deed en dat hij het niet zou redden. Tegenwoordig past hij nog steeds niet genoeg in 4-3-3 als basisspeler maar speelt hij wel sterk en is hij (soms) beslissend. Ook heeft hij als spits bewezen stukken beter uit de voeten te kunnen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 21, 2006 9:04 pm

Thomas schreef:Tegenwoordig past hij nog steeds niet genoeg in 4-3-3 als basisspeler
Vind je dit rijmen met het niets meer kunnen leren bij Jong Oranje? Ik vind dat hij prima 'past' in 4-3-3.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 22, 2006 1:56 am

Ik formuleerde het wat ongelukkig. Maargoed, Babel zou wat meer oog voor Huntelaar moeten hebben en hij moet werken aan zijn linkerbeen en voorzet. Maar daar heeft hij Jong Oranje niet voor nodig hoor.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 2:57 pm

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef: Ik weet niet hoe lang je hem niet hebt zien spelen
Inderdaad, dat weet je niet.

Ik vind Babel nog steeds een erg solistische en opportunistische speler. Het zou me niets verbazen mocht Huntelaar opeens weer beginnen te scoren nu Babel geblesseerd is.

En zo veelzijdig is Babel toch niet? Hij heeft geen individuele actie, geen linkerbeen en zijn voorzet is vaker te hard dan op maat. Daarbij loopt hij zo'n beetje 1 op 5. Ik vind het arrogant van Ten Cate om te denken dat de beperkte voetballer die Babel nog steeds is niets kan leren in Jong Oranje.
Volgens mij gaf hij dat voornamelijk aan m.b.t. de belasting van de speler. Bovendien kun je je afvragen waar Babel meer leert, in trainingskamp bij Jong Oranje, of op de training bij Ajax. Want anders kunnen we Jong Oranje beter het hele jaar samen laten trainen, en Babel alleen op zondagen even terughalen.... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 4:21 pm

Alaindebanaan schreef:Volgens mij gaf hij dat voornamelijk aan m.b.t. de belasting van de speler. Bovendien kun je je afvragen waar Babel meer leert, in trainingskamp bij Jong Oranje, of op de training bij Ajax. Want anders kunnen we Jong Oranje beter het hele jaar samen laten trainen, en Babel alleen op zondagen even terughalen.... ;)
Ajax heeft een uitstekende veldtrainer die in staat is om spelers beter te maken en tactiek en positiespel uit te leggen. Dit seizoen is wel gebleken dat Babel makkelijk leert onder Ten Cate. Lekker in Amsterdam laten, als hij niet bij het echte Oranje zit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 23, 2006 4:34 pm

Stel Manucharyan leert meer bij Ajax dan bij Armenie. Moet die dan ook bedanken?

Ik vind het echt schandalig van Ten Cate. Spelers een beetje aansporen om niet voor hun land uit te komen. :pukey:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma okt 23, 2006 4:43 pm

Clubs zijn voor mij belangrijker dan landen, dus ik vind het niet schandalig.
Interlands zijn leuk op de eindtoernooien, maar daarbuiten moeten ze de clubs niet teveel in de weg zitten. Dat gaat alleen maar ten koste van goed voetbal.

Plaats reactie