Sportweek: Ruud v.Nistelrooij haalt uit naar Marco v.Basten!

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do sep 28, 2006 6:51 am

Ik sluit me bij Jim aan, trieste zaak dat Cruijff alleen maar positief kan zijn over Van Basten en zijn acties :nooo:

Alsof Oranje weergaloos spel laat zien en net wereldkampioen is geworden...

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » do sep 28, 2006 7:18 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:
joey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Al eens eerder gezegd: welke spits zou met de huidige speelstijl van Oranje dan wel de beste nummer 9 zijn?
Van Basten zelf. :hypocrite:
Die heeft als speler nog nooit ook maar een halve seconde geduld gehad met medespelers die de bal niet exact in zijn voeten kwamen brengen; ik betwijfel of hij 90 minuten vuurpijlen op borsthoogte had weten te waarderen. En denk maar niet dat hij daarna de schuld bij zichzelf zou zoeken.
Nou......die voorzet van Wouters (?) tegen Den Bosch kwam nou niet echt in zijn voeten...

En die bal van Muhren was ook min of meer een vuurpijl naar voren.

Waar het mij om gaat is dat sommige spelers denken dat het een automatisme is dat ze in Oranje spelen omdat ze bij een Europese topclub spelen. Uiteraard heb je dan kwaliteiten, maar het is maar de vraag of je past bij de kwaliteiten die een bondscoach zoekt in zijn systeem.

Een bondscoach zoekt toch naar 11 spelers die het systeem dat hij wil spelen het beste kunnen uitvoeren ? Daarnaast probeert hij een team bij elkaar te roepen die ook qua mentaliteit en sfeer bij elkaar past. Wij kunnen niet beoordelen wat voor invloed sommige spelers op deze sfeer hebben.

RvN is nog niet zo heel lang de spits van oranje. Volgens mij is hij pas sinds het EK in Portugal de 1e spits. Teren op een roemrucht verleden kan hij niet en ik vind ook dat geen enkele speler dat mag.
Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

Zelfkritiek is de basis van beter worden. RvN is blijkbaar niet meer in staat om kritisch naar zichzelf te kijken. En dus......is het einde van zijn carrière in zicht. Hij zal niet meer beter worden. Ik durf te wedden dat hij straks in een dipje komt. Niet meer zo veel scoort en dan gepasseerd gaat worden voor Ronaldo of een andere spits. Is het niet dit jaar dan is het volgend jaar.

En dan ??? De schuld van Capello ?

En dat hij gepasseerd is bij Oranje vanwege het hebben van een eigen mening...volgens mij is dat flauwe kul. Hij heeft toch 2 jaar lang onafgebroken deel uitgemaakt van de selectie van MvB ? Heeft hij die mening pas tijdens het afgelopen WK laten gelden ? Beetje laat dan.

En hebben de huidige spelers geen mening ? Heeft v.d.Sar geen mening ? Had Cocu geen mening ? En ook de jonkies niet (Sneijder, VdV) ?

Ik vind het in en in triest dat een speler de schuld van het niet selecteren niet bij zichzelf zoekt. Voor het WK was MvB nog een perfecte coach volgens RvN. Nu wordt hij zelf niet meer geselecteerd en dan ligt het aan het mopje en zijn mening. Nee...niet aan zijn voetbalkwaliteiten. Ik speelde toch redelijk tegen Ivoorkust ? Ik ben toch eigenlijk wel ongelooflijk fantastisch goed dat ik bij Real Madrid speel ?...Vandaar dat je ook uit de basis bent gespeeld bij Man. United. door een jong talent als Saha.... :nooo:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 28, 2006 8:34 am

Baseman schreef:Ik sluit me bij Jim aan, trieste zaak dat Cruijff alleen maar positief kan zijn over Van Basten en zijn acties :nooo:

Alsof Oranje weergaloos spel laat zien en net wereldkampioen is geworden...
Daar mist Oranje de kwaliteit voor. Met of zonder RVN en Lothar.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do sep 28, 2006 9:49 am

Dat weet ik ook wel, alleen Cruijff blijkbaar niet. Die laat het overkomen alsof het geweldig gaat en Van Basten niets fout doet :nooo:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 28, 2006 10:17 am

Van Basten begint net en maakt dus fouten. Logisch.

Maar een ander punt is dat 'het volk' altijd ik weet niet wat verwacht van Oranje. De wereldtitel, minstens. Terwijl wij op dit moment niet de spelers hebben voor grootse prestaties. Landen als Brazilië, Argentinië en Italië hebben op bijna elke positie een betere speler.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do sep 28, 2006 11:31 am

joey schreef:Van Basten begint net en maakt dus fouten. Logisch.

Maar een ander punt is dat 'het volk' altijd ik weet niet wat verwacht van Oranje. De wereldtitel, minstens. Terwijl wij op dit moment niet de spelers hebben voor grootse prestaties. Landen als Brazilië, Argentinië en Italië hebben op bijna elke positie een betere speler.
Ik " het volk " verwacht een eerlijke bondscoach, die zegt waar het op staat.Niet eentje die onzin zit uit te kramen, de kwaliteiten, of beter gezegt het gemis aan kwaliteiten bij spelers onderling anders beoordeelt.

Er is geen touw aan vast te knopen aan het Marco Oranje beleid ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do sep 28, 2006 11:53 am

Voetske schreef:
joey schreef:Van Basten begint net en maakt dus fouten. Logisch.

Maar een ander punt is dat 'het volk' altijd ik weet niet wat verwacht van Oranje. De wereldtitel, minstens. Terwijl wij op dit moment niet de spelers hebben voor grootse prestaties. Landen als Brazilië, Argentinië en Italië hebben op bijna elke positie een betere speler.
Ik " het volk " verwacht een eerlijke bondscoach, die zegt waar het op staat.Niet eentje die onzin zit uit te kramen, de kwaliteiten, of beter gezegt het gemis aan kwaliteiten bij spelers onderling anders beoordeelt.

Er is geen touw aan vast te knopen aan het Marco Oranje beleid ...

Ik doel meer op de publieke opinie. Van Basten mocht alles, tot Oranje tegen elke redelijkheid in :hypocrite: geen wereldkampioen werd. Nu deugt er opeens niets meer van hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 29, 2006 8:04 am

joey schreef:Ik doel meer op de publieke opinie. Van Basten mocht alles, tot Oranje tegen elke redelijkheid in :hypocrite: geen wereldkampioen werd. Nu deugt er opeens niets meer van hem.
De media heeft eindelijk het licht gezien bedoel je ? :D
De verwachting dat Oranje wereldkampioen zou gaan worden heb ik overigens weinig gelezen en gehoord in de media. Maar na het slechte spel en het zich in onschuld wassen van Van Basten is men Van Basten kritischer gaan benaderen, niet meer dan terecht lijkt mij.

Plaats reactie