Jong Oranje

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jun 19, 2007 7:42 am

Van Nistelrooij is in ieder geval niet meer beschikbaar, vertelt hij vandaag in het AD. Hij vindt dat hij niet voor twee vertegenwoordigende elftallen uit kan komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di jun 19, 2007 10:35 am

Ik zou eerder jongens als Huntelaar en Schaars meenemen,die hebben toch al in dit team gespeeld.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 19, 2007 10:36 am

Ik zou zoveel mogelijk spelers van Ajax I thuis laten!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 2:31 pm

Baseman schreef:Je mag 3 dispensatiespelers meenemen, het zou stom zijn om daar geen gebruik van te maken...
En dan 3 spelers die er wel keihard voor gewerkt hebben thuis laten? Dat zou ik behoorlijk lullig vinden.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 19, 2007 3:04 pm

Ach, 3 wisselspelers die amper gespeeld hebben voor 3 spelers die wel spelen.

Argentinie won ook een paar jaar geleden met een verdediging met Ayala-Heinze en ..... ?
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jun 19, 2007 4:17 pm

Coloccini, maar die mocht gewoon spelen. Cristian González(Kily) was de derde dispensatie speler.

Een ervaren as is belangrijk, sowieso een centrale verdediger met veel ervaring meenemen. Dat je andere jeugdspelers passeert is natuurlijk geen argument; dan blijf je volhouden dat de OS een leuke vakantietrip is en niet meer.
Beste elftal meenemen, de OS zijn een fantastisch iets. ook voor voetballers.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di jun 19, 2007 4:27 pm

Je mag een speler die uit wrok tegen de bondscoach bedankt voor Oranje natuurlijk nooit selecteren voor Olympisch Jong Oranje. Daarmee zou je de positie van de bondscoach van Oranje flink ondergraven. Er zijn vast wel andere kandidaten voor de dispensatie posities te vinden.
Laatst gewijzigd door Dubbel op di jun 19, 2007 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 19, 2007 4:29 pm

RVN niet en Lothar von Bommel wel? Pfff, wat een slecht nieuws. :excited.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jun 19, 2007 4:31 pm

Gewoon Schaars en KJH, Urby etc meenemen. Is ook nog jeugd in mijn ogen.

Wie weet vinden Jaap en Davids het nog wat om daar mee te doen! Zou een Van Bommel niet meenemen...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 19, 2007 4:36 pm

Maar nu RVN zijn kandidatuur heeft ingetrokken kun je er natuurlijk op wachten dat de Visstick zich gaat profileren. Dat zou echt een ramp zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 5:18 pm

De Dominee schreef:Gewoon Schaars en KJH, Urby etc meenemen. Is ook nog jeugd in mijn ogen.

Wie weet vinden Jaap en Davids het nog wat om daar mee te doen! Zou een Van Bommel niet meenemen...
Wat een hemeltergend slecht idee om nog meer Ajacieden mee te laten gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jun 19, 2007 6:27 pm

Thomas schreef:
Baseman schreef:Je mag 3 dispensatiespelers meenemen, het zou stom zijn om daar geen gebruik van te maken...
En dan 3 spelers die er wel keihard voor gewerkt hebben thuis laten? Dat zou ik behoorlijk lullig vinden.
Onzin want van deze groep zijn er een aantal die gezien hun leeftijd niet meer mee mogen doen. Tja dan kun je ze als dispensatiespeler meenemen maar in dat geval zou ik voor de 3 beste opties gaan.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 19, 2007 6:28 pm

Maar als dat nou de voorbereiding van Ajax doorkruist?

Vermeer, Vermaelen, Emanuelson, Babel, Vertonghen, Maduro en dispensatie Huntelaar? Lijkt me een erg slecht idee.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 9:55 pm

Precies, Lucas. De Olympische Spelen zullen mij verder een worst wezen. Gewoon lekker aan de slag bij Ajax, met z'n allen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 19, 2007 9:55 pm

Niet eens ouwe? :scared.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 19, 2007 10:01 pm

Hopelijk neemt Foppe half AZ mee. Dan kan Lowie weer een complot ontdekken. :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di jun 19, 2007 11:16 pm

Het lijkt me duidelijk dat de dispensatiespelers die meegaan naar Peking spelers zullen zijn die niet naar het EK gaan. Dat toernooi eindigt eind juni begin juli en binnen een week of twee daarna zal de voorbereiding op de spelen wel beginnen denk ik. Dus een Huntelaar en Schaars vallen al af, als je het zo bekijkt is een Van Bommel zo gek nog niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 10:45 pm

"Van Bommel is een goeie, maar geen spits"

Bondscoach Foppe de Haan wil grotendeels aanvallers te selecteren als dispensatiespelers voor de Olympische Spelen in 2008. Toch reageerde de Friese coach positief op de sollicitatie van Mark van Bommel.

Van Bommel liet recent weten graag mee te willen naar de Olympische Spelen in Peking, aangezien zijn werkrelatie met Marco van Basten, bondscoach van het 'grote' Oranje, flink verstoord is. "Dat is mooi", reageerde De Haan op de flirt van de Bayern-middenvelder. "Want Van Bommel is een goeie."

Toch denkt de 63-jarige oefenmeester in eerste instantie spitsen te selecteren als dispensatiespelers. "Het is jammer dat Ruud (Van Nistelrooy, red,) niet meegaat. Dat is een spits en daar hebben we er niet veel van. Een EK én de Olympische Spelen lijken me teveel gevraagd", stelde De Haan in het AD.

voetbalprimeur.nl

Het zou toch wel erg denigrerend zijn als Foppe Van Bommel ook niet meeneemt. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jun 21, 2007 8:03 am

Ik vind het trouwens zeer 'on-solidair' van Van Nistelrooy. Gaat hij zomaar weer in zee met die vreselijke westerling Van Basten en laat hij Van Bommel en Foppe stikken.... :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 21, 2007 4:47 pm

Thomas schreef: Het zou toch wel erg denigrerend zijn als Foppe Van Bommel ook niet meeneemt. :smallgrin.gif:
Beperkte lopers op het middenveld heeft Foppe genoeg! :smallgrin.gif:

Lothar moet tijdens de OS met Servie meedoen: provoceren, vallen terwijl er niets aan de hand is, jammeren bij de scheids. Die jongens zijn net zo 'professioneel' als hij is. Hij zou prima in dat team passen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do jun 21, 2007 5:49 pm

Thomas schreef: Het zou toch wel erg denigrerend zijn als Foppe Van Bommel ook niet meeneemt. :smallgrin.gif:
Of nog mooier, hem wel in de voorselectie opnemen, maar dan na de voorbereiding als laatste laten afvallen ten faveure van een Ajacied. Dan kun je Der Lothar helemáál opvegen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di jun 26, 2007 4:41 pm

KJH gaat in 2008 naar het ek
schaars ook

Stam ,Makaay en Davids zou een leuke zijn
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 07, 2007 9:38 pm

Jong Oranje klopt ook Noorwegen

Jong Oranje heeft zijn tweede duel op weg naar het EK van 2009 ook in winst omgezet. De ploeg van Foppe de Haan won in Fredrikstad met 1-0 van Noorwegen.

Nederland speelde in de eerste helft niet goed. Het baltempo lag veel te laag en de ploeg had moeite met het fysieke spel van de Noren. De thuisploeg kreeg, in een vrijwel leeg stadion, voor rust de grootste kans. Pieters veroorzaakte een strafschop, maar Larsen mikte naast.

Na rust kwam Jong Oranje beter voor de dag en kwam het op 1-0 via een penalty van Drenthe. De speler van Real Madrid was neergehaald door Horn, die bovendien een rode kaart kreeg. Na de 1-0 kwam de zege van Nederland niet meer in gevaar.
www.nos.nl

Nou, ook na de rode kaart waren er nog hachelijke momenten voor het doel van Vermeer. Van wat ik ervan gezien heb was Drenthe de beste speler, al wilde hij wel heel veel in zijn eentje doen. De veelgeprezen Aissati viel absoluut niet op, terwijl het niveau erg matig was.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo sep 09, 2007 8:07 pm

De Haan kritiseert ontwikkeling Aissati en Donk
09/09/2007 16:19

Ismail Aissati en Ryan Donk zouden de spelers moeten zijn die Jong Oranje op sleeptouw nemen. Tijdens het EK-kalificatieduel met Noorwegen (1-0 zege) waren de middenvelder van PSV en de verdediger van AZ echter onzichtbaar. Bondscoach Foppe de Haan is kritisch over de ontwikkeling van beiden.

'Bij PSV speelt Ismaïl hangend op rechts of links', analyseert De Haan op de website van de KNVB. 'Ik vind echter dat hij een pure middenvelder is. Het probleem is dat Ismaïl pas gaat voetballen als hij de bal in bezit heeft. Dat moet er echt uit. Bij PSV haalt hij momenteel niet het niveau dat hij bij FC Twente had.'

Donk liep tegen de Noren tegen een gele kaart aan door een tegenstander bij de keel te grijpen en is geschorst voor het komende kwalificatieduel met Estland. 'Ryan heeft het wat moeilijk de laatste tijd', constateert De Haan. 'Tegen Macedonië kreeg hij ook een domme gele kaart. Hij is nog te reactief. Ryan moet uitstralen dat hij de baas is in zijn territorium. Dat kan toch makkelijk met dat lijf en z'n power?'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 09, 2007 8:14 pm

Kijk, en juist om die reden moet je dus oppassen met het ophemelen van een Donk tot de betere versie van Stam in de media, Foppe.

Plaats reactie