Ierland (B) - Nederland (B)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo aug 16, 2006 10:19 pm

Steef schreef:Schaars is veel beter dan Janssen. Schaars voetbalt simpel, schakelt, beweegt door, dekt ruimtes af, recupereert en coacht.

Janssen wil de spelverdeler uithangen. Dat lukt dus niet op een echt middenveld waar druk wordt gezet en je positioneel top moet zijn.
Ach, Schaars is een leuke middenvelder in een controlerende rol. Meer niet.
Iets creeren in aanvallende zin kan hij niet. Daar mist hij simpelweg de pure klasse en het inzicht voor. In tegenstelling tot Janssen, die en zelf over beduidend meer scorend vermogen beschikt, en bovendien met zijn inzicht en passing in staat is aanvallers alleen voor de keeper te zetten.
Janssen heeft intrinsiek gewoon meer pure voetbalkwaliteit in huis.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo aug 16, 2006 10:21 pm

Maakt niet uit. Schaars voetbalt zoals een middenvelder hoort te voetballen op een driemansmiddenveld. In dienst van de aanvallers en altijd de balans in het oog houdend.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 16, 2006 10:50 pm

Theo Janssen was ooit een groot talent, maar hij leef/t/de niet voor de sport blijkbaar, want hij is chronisch te vet. Jammer. Sowieso vraag ik me af of dergelijke luie spelbepalers nog wel passen in het moderne voetbal, dan moeten ze wel héél goed zijn (en dat is Theo vooralsnog niet. Geen superklasse.)
Het stinkt aan alle kanten!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo aug 16, 2006 11:12 pm

Steef schreef: Schaars voetbalt zoals een middenvelder hoort te voetballen op een driemansmiddenveld. In dienst van de aanvallers en altijd de balans in het oog houdend.
Je verwoordt hier de filosofie van van Basten. Een middenveld dat louter en alleen in dienst speelt van de aanvallers. Het is van Bommel noodlottig geworden.
Het is echter ook op een driemansmiddenveld wel degelijk gewenst dat ook vanuit het middenveld offensief wat ondernomen en gecreeerd wordt.
We hebben bij Oranje op het WK gezien waar het toe leidt als dat niet in afdoende mate gebeurd. Makkelijk te verdedigen, voorspelbaar en steriel aanvalsspel waarbij je dus volledig afhankelijk bent van de vorm van je aanvallers.
Van Hanegem en Neeskens speelden op het WK van 1974 op het 3-mansmiddenveld ook niet louter in dienst van de aanvallers. Die ondernamen zelf ook regelmatig aanvallende activiteiten. Hetzij met loopacties (Neeskens), hetzij met steekpasses (Hanegem). Pas dan krijg je gevarieerd aanvalsspel. Wim Jansen zorgde voor de balans en beperkte zich tot "spelen in dienst van". Als enige middenvelder, de man in de punt naar achteren. Terwijl jij net doet alsof elke middenvelder zo zou moeten spelen. Oranje bewees op het WK dat dat niet de juiste weg is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 16, 2006 11:17 pm

Klaas is opgevallen.

:worshippy: :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 11:24 pm

Jim schreef:Het is echter ook op een driemansmiddenveld wel degelijk gewenst dat ook vanuit het middenveld offensief wat ondernomen en gecreeerd wordt.
Daar kan een fitte Van der Vaart voor zorgen. Landzaat/De Jong hebben normaal gesproken ook wel diepgang in hun spel.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo aug 16, 2006 11:34 pm

Schaars is voor de fijnproeveres, zoveel is duidelijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 11:37 pm

Ik had het over middenvelders met diepgang en drang naar de 16 in hun spel. Dat heeft Schaars (nog) niet echt. Als hij de opvolger van Cocu moet worden, moet hij dat wel krijgen.

Maar ik ben zeker gecharmeerd van Schaars hoor. Een middenvelder met zijn specifieke kwaliteiten heeft het Nederlands elftal niet.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo aug 16, 2006 11:59 pm

Schaars was eng goed, maar onder druk maakte hij 2 fouten. Dat moet eruit.
maar het schakelen, en doordraaien en VOORAL aanbieden op de juiste plek was heel heel heel erg goed, zeker gezien zijn leeftijd.

verder deed nederland het goed, maar ja.... zelfs een AT-seletie had het nog redelijk gedaan vandaag tegen ierland.

de 2e goal van huntelaar was overigens heel eng goed, heel eng goed...
:worshippy:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 12:27 am

Was er vandaag geen Sportjournaal, ofzo? Bij ons is niets uitgezonden en ook bij uitzendinggemist.nl staat het niet.

Derhalve heb ik dus nog niets gezien van de wedstrijd. Heeft iemand anders wel beelden voor me?

EDIT: Nog een stukje uit het AD:

http://www.ad.nl/sport/article547803.ece

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 1:55 am

staan de goals niet op youtube.com Thomas?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 2:18 am

Nee. :D

Van Basten denkt hetzelfde over Schaars als Steef:
Van Basten: 'Klaas gaat gewoon zijn gang'

16/8/2006 23:24

Slechts blije gezichten na afloop van de oefeninterland tegen Ierland. Natuurlijk prees Marco van Basten zijn nieuwe spits, die doet wat ie moet doen. Maar ook Stijn Schaars kreeg een pluim.

'Schaars was heel goed', vond de bondscoach. 'Hij heeft gevoel voor de positie. Het liep daardoor heel goed en er kwam veel voetbal in.' Dat was voor Van Basten de grootste plus. 'Het was leuk om te zien, we hebben goed gevoetbald.'

Huntelaar voldeed uitstekend, zag ook Van Basten. 'Klaas gaat gewoon zijn gang en doet wat hij moet doen: en dat is doelpunten maken. Daar is ie een hele goeie in.'

Toch had Huntelaar meer inbreng. 'Hij voetbalde ook prima mee. Daar zijn we met z'n allen blij mee. En bij de 3-0 moest hij stiften. Hij stift niet om de stift maar omdat het moet.'

Zelf had Huntelaar niet de behoefte om zijn debuut te prijzen. Natuurlijk was het 'super', maar er valt te verbeteren. 'Ik had er nog wel één bij mogen schieten. Ik was net iets te sociaal.'
vi.nl

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 17, 2006 7:00 am

Jim schreef: Het is echter ook op een driemansmiddenveld wel degelijk gewenst dat ook vanuit het middenveld offensief wat ondernomen en gecreeerd wordt.
We hebben bij Oranje op het WK gezien waar het toe leidt als dat niet in afdoende mate gebeurd. Makkelijk te verdedigen, voorspelbaar en steriel aanvalsspel waarbij je dus volledig afhankelijk bent van de vorm van je aanvallers.
Precies. Je noemt het middenveld van Oranje '74 al, het middenveld van Ajax 1995 is volgens mij ook een goed voorbeeld. Stuk voor stuk jongens met een enorme dynamiek richting 16, scorend vermogen en zeer vaardig in de passing game/combinatie en het positiespel. Bovendien konden ze ook nog een mannetje uitspelen met alle gevolgen van dien. Met de 3 aanvallers en een inschuivende verdediger met soortgelijke kwaliteiten als de middenvelders heeft een tegenstander dus te maken met 7 spelers, die allemaal in en (ruim) om de 16 van uit alle hoeken een serieuze bedreiging vormen. Probeer daar je verdedigend maar eens op in te stellen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 17, 2006 7:42 am

joey schreef:Klaas is opgevallen.

:worshippy: :sad:
Robben ook.......:
Arjen Robben onder vuur

DUBLIN - In Dublin werd opnieuw duidelijk dat Arjen Robben een serieus imagoprobleem heeft. De linkerspits van Oranje werd voortdurend uitgefloten en dat was opmerkelijk, want de Ierse fans staan niet bekend om hun negatieve gedrag. Zo nam het thuispubliek voor de wedstrijd nog op indrukwekkende wijze een minuut stilte in acht ter nagedachtenis aan Faas Wilkes.

Het fluitconcert was er niet omdat Robben zo goed kan voetballen, maar omdat hij inmiddels steeds vaker wordt betiteld als een zeurende duikelaar.

Overigens gingen de Oranjespelers wel erg cru om met het eren van Wilkes. Robben gooide al na vier minuten geërgerd de rouwband op de grond. Enkele medespelers deden vervolgens hetzelfde. Kennelijk zat de band niet lekker om de arm, maar dat werd dan op een misplaatste wijze kenbaar gemaakt.
Telesport

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 17, 2006 7:45 am

Overigens gingen de Oranjespelers wel erg cru om met het eren van Wilkes. Robben gooide al na vier minuten geërgerd de rouwband op de grond. Enkele medespelers deden vervolgens hetzelfde. Kennelijk zat de band niet lekker om de arm, maar dat werd dan op een misplaatste wijze kenbaar gemaakt.

Inderdaad. Dat vond ik ook schandalig. :pukey:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 17, 2006 7:46 am

Duke schreef:Zelfs de altijd redelijke Baseman is nog niet overtuigd van de kwaliteiten van KJ.
Dat zeg ik niet Duke.
Ik noem hem alleen nog geen topper, maar dat lijkt me logisch aangezien hij pas één goede wedstrijd in de CL heeft gespeeld. In de Eredivisie is hij natuurlijk wel top.

Vandaar mijn opmerking dat Huntelaar pas echt goed te beoordelen is na dit seizoen, dan heeft hij er een volledig seizoen opzitten bij Ajax en heeft hij meerdere wedstrijden in de CL gespeeld.
Gisteren speelde hij erg goed, evenals de meeste Oranje spelers, maar getest zijn ze niet. Daarvoor was Ierland echt te veel te zwak.

VN scoorde bij zijn clubs ook altijd aan de lopende band, is 2 maal topscoorder geworden van de CL en loopt bij Oranje 1 op 2. Hij heeft inderdaad nog een streepje voor bij mij.

PS: De Jong is altijd al te slecht geweest voor Oranje, dat bewees hij gisteren maar weer eens. Maar ja, Van Basten zal hem waarschijnlijk wel blijven oproepen...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do aug 17, 2006 7:55 am

Schaars speelde aan de linkerkant met een offensieve De Cler achter zich, een diepe Robben voor zich en ook nog een naar de linkerkant hellende vd Vaart om zich heen. Stel je voor dat hij ook nog eens de spelverdeler zou zijn gaan uithangen?

Nee, hij dekte de zones en ruimtes perfect af, was altijd aanspeelbaar, maakte de juiste keuzes en zorgde ervoor dat die hele linkerkant als een zonnetje liep.

Geweldige speler.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do aug 17, 2006 8:00 am

Speciaal voor Ruud: :whistling:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 17, 2006 9:15 am

Baseman schreef:PS: De Jong is altijd al te slecht geweest voor Oranje, dat bewees hij gisteren maar weer eens. Maar ja, Van Basten zal hem waarschijnlijk wel blijven oproepen...
De Jong is helaas naast zijn schoenen gaan lopen. Hij is een prima waterdrager, maar dan moet hij zich wegcijferen.

Wat Schaars betreft, die stond vorig jaar op het lijstje van Blind, maar Blind gaf de voorkeur aan Lindenbergh. :blush: :X :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 17, 2006 9:16 am

Steef schreef:Schaars speelde aan de linkerkant met een offensieve De Cler achter zich, een diepe Robben voor zich en ook nog een naar de linkerkant hellende vd Vaart om zich heen. Stel je voor dat hij ook nog eens de spelverdeler zou zijn gaan uithangen?

Nee, hij dekte de zones en ruimtes perfect af, was altijd aanspeelbaar, maakte de juiste keuzes en zorgde ervoor dat die hele linkerkant als een zonnetje liep.

Geweldige speler.
True. In de context met die andere spelers speelde hij prima in de balans. Maar zelfs controlerende jongens als Wouters hadden soms hun brekende dieptepasses vanuit het middenveld of sloten incidenteel ineens verrassend bij in de 16. Dat kan nog wel een stukkie beter. Maar goed, we hebben het wel over een jonge debutant. Kan je natuurlijk nog niet alles van verlangen.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do aug 17, 2006 9:54 am


Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 17, 2006 12:50 pm

Steef schreef:Schaars speelde aan de linkerkant met een offensieve De Cler achter zich, een diepe Robben voor zich en ook nog een naar de linkerkant hellende vd Vaart om zich heen. Stel je voor dat hij ook nog eens de spelverdeler zou zijn gaan uithangen?

Nee, hij dekte de zones en ruimtes perfect af, was altijd aanspeelbaar, maakte de juiste keuzes en zorgde ervoor dat die hele linkerkant als een zonnetje liep.

Geweldige speler.
Ik snap het punt ook niet zo. Ik heb de wedstrijd niet gezien maar Scaars vind ik echt een topper. Geen viezerik maar iemand die nadenkt over het spelletje. Een schitterende speler die Schaars die ik maar al te graag bij Ajax zou willen zien.

Dat Theo Jansen beter is dan hem, is natuurlijk onzin. Als je kijkt naar de voetbalkwaliteiten oke, maar dan is Theo Jansen ook beter als Jaap Stam. Dus ja, het zegt me niks
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 17, 2006 12:56 pm

Rishi schreef: Dat Theo Jansen beter is dan hem, is natuurlijk onzin. Als je kijkt naar de voetbalkwaliteiten oke, maar dan is Theo Jansen ook beter als Jaap Stam. Dus ja, het zegt me niks
Dit begrijp ik niet zo goed...
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 17, 2006 12:58 pm

Rishi bedoelt waarschijnlijk dat Janssen creatiever is dan Schaars en Stam.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 12:59 pm

Jansen legt meer gewicht in de schaal.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie