Ierland (B) - Nederland (B)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Ierland (B) - Nederland (B)

Bericht door bryan » vr jul 14, 2006 6:08 pm

De volgende wedstrijd dan maar.
Laatst gewijzigd door bryan op ma aug 14, 2006 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
brabantse jood
Berichten: 255
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:33 pm

Bericht door brabantse jood » vr jul 14, 2006 6:09 pm

Altijd lastig ierland uit
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 14, 2006 8:20 pm

maar wel altijd gezellig :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jul 16, 2006 10:46 pm

Ik kan niet wachten! :pukey:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma jul 17, 2006 12:01 am

ik heb heel wat moeten zoeken naar de datum

16 augustus, 20:30 uur nederlandse tijd

zet het alvast in je agenda, zou ik zeggen :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 17, 2006 10:03 am

Hinderlijke wedstrijd, zo midden in de voorbereiding.

Roberto Dynamite
Berichten: 19
Lid geworden op: di okt 28, 2003 11:56 pm
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Roberto Dynamite » ma jul 24, 2006 11:37 pm

Opstelling?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » di jul 25, 2006 12:46 am

Dit zou ik opstellen:

Shay Given

Steve Finnan
Andy O'Brien
Richard Dunne
John O'Shea

Joey O'Brien
Stephen Ireland
Steven Reid
Damien Duff

Robbie Keane
Kevin Doyle

Duff is trouwens helaas naar Newcastle gegaan. Hij had naar Liverpool gekund maar koos voor Newcastle. Domme carriere-move, midden in wat theoretisch de peak van loopbaan moet zijn, heeft ie zin in een avontuurtje bij Newcastle. Newcastle heeft ook nog eens een tekort aan spitsen, dus het ziet er naar uit dat ze hem daar in de spits zullen opstellen. Dat is net spelen met Marc Overmars in de spits.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo aug 02, 2006 10:57 am

Zeven Ajacieden in voorlopig Oranje
2-8-2006 Marco van Basten en John van 't Schip hebben zeven Ajacieden opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Nederland oefent op 16 augustus in Dublin tegen Ierland.
De gelukkigen zijn Maarten Stekelenburg, Urby Emanuelson, John Heitinga, Wesley Sneijder, Hedwiges Maduro, Klaas Jan Huntelaar en Ryan Babel.
Verder staan de ex-Ajacieden Van der Vaart, De Jong, De Cler en Edwin van der Sar op de lijst. Vooral die laatste naam is opmerkelijk. De doelman geeft zijn interlandcarrière een vervolg, iets wat na de uitschakeling op het WK allerminst zeker was.

Bron AT5

Nu wel Huntelaar mee zeker, en dan zich zelf vrij praten dat het nu wel tijd is voor onze spits :pukey:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 02, 2006 11:01 am

Huntelaar, Luirink en Schaars in voorselectie

2/8/2006 10:50

Bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip namen 31 spelers op in de voorlopige selectie voor het oefenduel met Ierland, op 16 augustus in Dublin. Edwin van der Sar is er nog steeds bij. Opvallendste afwezige is Edgar Davids, terwijl Stijn Schaars (foto), Klaas-Jan Huntelaar en Gijs Luirink er voor het eerst echt bij zijn.

Phillip Cocu is de enige WK-ganger die geen deel uitmaakt van de voorlopige selectie. De 35-jarige aanvoerder van PSV had al voor de eindronde in Duitsland laten weten dat hij een punt zou zetten achter zijn interlandloopbaan. Recordinternational Edwin van der Sar is er wel bij. Hij had zich na de eindronde nog niet over het vervolg van zijn interlandloopbaan uitgelaten.

Edgar Davids had dat niet gedaan. De middenvelder van Tottenham Hotspur maakte wel deel uit van de voorselectie voor het WK, maar werd in de aanloop naar het toernooi afgeserveerd door de bondscoach, die van mening is dat Davids zijn beste tijd heeft gehad.

Van Basten en Van 't Schip namen vijf spelers op die deel uitmaakten van de selectie van Jong Oranje, dat de Europese titel veroverde in Portugal. Ron Vlaar en Romeo Castelen hebben al enkele interlands op hun naam staan, maar dat geldt nog niet voor Stijn Schaars, Klaas-Jan Huntelaar en Gijs Luirink. Schaars trainde vlak voor het WK nog wel mee met het Nederlands elftal, terwijl Huntelaar voor het EK nog even van de partij was.

Vrijdag 11 augustus maken Van Basten en Van 't Schip hun definitieve selectie bekend.

De voorlopige selectie van het Nederlands elftal



Doel: Stekelenburg (Ajax), Timmer (Feyenoord) en Van der Sar (Manchester United).

Verdediging: Emanuelson en Heitinga (beiden Ajax), De Cler, Jaliens, Mathijsen, Luirink en Opdam (allen AZ), Van Bronckhorst (Barcelona), Vlaar (Feyenoord), Boulahrouz (HSV), Kromkamp (Liverpool) en Ooijer (PSV).

Middenveld: Maduro en Sneijder (beiden Ajax), Schaars (AZ), Van Bommel (Barcelona), De Jong en Van der Vaart (beiden HSV), Boateng (Middlesbrough) en Landzaat (Wigan Athletic)

Aanval: Babel en Huntelaar (beiden Ajax), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Castelen en Kuijt (beiden Feyenoord), Van Nistelrooy (Real Madrid) en Vennegoor of Hesselink (PSV)
vi.nl

Emanuelson heeft toch ook nog niet z'n speeldebuut gemaakt in het Nederlands elftal?

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 02, 2006 5:12 pm

Qua middenvelders blijft het huilen met de pet op, al moet Schaars met z'n dynamiek wat kunnen brengen dat bij het WK ontbrak. Weinig revolutionairs van Van Basten dit keer, waarom geen Aisatti of De Zeeuw?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 02, 2006 6:20 pm

Opdam? De Cler? Boateng? Arme Van Basten! :aai: :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 02, 2006 7:06 pm

wimpey schreef:Qua middenvelders blijft het huilen met de pet op, al moet Schaars met z'n dynamiek wat kunnen brengen dat bij het WK ontbrak. Weinig revolutionairs van Van Basten dit keer, waarom geen Aisatti of De Zeeuw?
Aisatti is er nog niet klaar voor. Waarom geen Musampa in plaats van Boateng, spelers van vergelijkbaar niveau alleen is Musampa iets minder een breker en veel meer voetballer dan Boateng.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 02, 2006 10:30 pm

joey schreef:Opdam? De Cler? Boateng? Arme Van Basten! :aai: :sad:
Dat doet hij toch zelf. Je hoeft niet te doen alsof hij geen spelers heeft om uit te kiezen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 02, 2006 10:40 pm

wat zou jouw selectie zijn Rishi?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 02, 2006 11:20 pm

Rishi schreef:
joey schreef:Opdam? De Cler? Boateng? Arme Van Basten! :aai: :sad:
Dat doet hij toch zelf. Je hoeft niet te doen alsof hij geen spelers heeft om uit te kiezen
Noem al die Nederlandse toppers maar op die Van Basten over het hoofd ziet, Rishi.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 03, 2006 9:02 am

Davids Seedorf

dat is 2/3 van je middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 03, 2006 9:36 am

Seedorf, de man die nog nooit goed heeft gespeelt in een oranje shirt :sad: Fantastische clubvoetballer, als hij speelt in dienst van het team, maar in Oranje wil hij de belangrijke schakel zijn, de veldmaarschalk en dan zakt hij keer op keer door het ijs.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 03, 2006 9:38 am

RVN trok volle zalen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 03, 2006 9:41 am

die heeft al meerdere keren z'n waarde bewezen voor Oranje Rishi. Daar doet een slecht toernooi niets aan af.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 03, 2006 10:24 am

Rishi schreef:RVN trok volle zalen
Is dit een argument om Seedorf wél mee te nemen?

:confused:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 03, 2006 10:32 am

2 maten Jesse. RVN bakt er ook niks van in Oranje. Waarom hem wel selecteren en KJH dan niet. Terwijl je met Seedorf het omgekeerde doet.

Kromkamp, speelde zo lang niet. Meneertje selecteert hem toch en gebruikt hem vervolgens niet. Hij was volgens mij de 8e keus op de rechtsbackpositie. Dan klopt je beleid toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 03, 2006 10:34 am

RvN heeft regelmatig z'n waarde bewezen voor Oranje, Seedorf niet. Dat is het grote verschil Rishi.

Waar je wel een punt hebt is het niet selecteren van Huntelaar, en het meenemen van teveel potentiele rechtsbacks. Maar dat lost het probleem op het middenveld niet op.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 03, 2006 10:39 am

Over Davids ben ik het me je eens, die hoort er in mijn ogen gewoon bij.

Seedorf daarentegen heeft zóó veel kansen gehad en vrijwel nooit heeft hij de verwachtingen waar kunnen maken. Henk zei het al goed: Fantastische clubvoetballer, als hij speelt in dienst van het team, maar in Oranje wil hij de belangrijke schakel zijn, de veldmaarschalk en dan zakt hij keer op keer door het ijs.

Seedorf hoeft van mij gewoon niet meer geselecteerd te worden, hij heeft z'n kansen gehad. Dat van Basten dan graag van Nistelrooij erbij heeft doet daar niks aan af. Op zijn positie is nu eenmaal wat minder concurrentie. Kuyt vind ik niks in de spits bij Oranje en van KJH moeten we het allemaal nog maar zien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 03, 2006 11:26 am

Rishi schreef:Davids Seedorf

dat is 2/3 van je middenveld.
Blijf je zitten met een verdediging van niets. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie