Nederland - Australie

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jun 04, 2006 4:27 pm

Babel ? Die mag eerst een basisplaats proberen te krijgen bij Ajax.
Zelfs als Robben niet in topvorm is blijft hij dreigend en gevaarlijk, dat weet ook de tegenstander. Robben krijgt bijna altijd dubbele dekking en dat houdt in dat anderen meer ruimte krijgen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jun 04, 2006 4:35 pm

Als invaller kan Babel overigens een meerwaarde hebben, gezien zijn snelheid.
Scherrer schreef:Hoe wil je het anders noemen dan arrogant? Ik ben benieuwd.
Dus jij vindt het getuigen van hoog niveau als iemand Robben een pokkenjong en latente nicht noemt ? Niet dat iemand dat niet mag, maar ik mag daar ook een opmerking over maken. Verder reageert MVH daarna prima, al ben ik het niet met hem eens :D

Maar in jouw eerdere reactie geef je aan blijkbaar te weten hoe ik denk, dat ik Hiddink een god vind en Australie weergaloos vind spelen. Dat vind ik nu arrogant. Helemaal omdat ik een van de weinigen ben op het PN met kritiek op Hiddink.

Wat betreft mijn woorden in de topic over Verdonk, dat noem ik de boel een beetje opnaaien. Al blijf ik van mening dat mensen die op Wilders stemmen over het algemeen niet de meest intelligente mensen zijn. Als jij dat arrogant wilt noemen, dan so be it.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo jun 04, 2006 4:41 pm

Baseman schreef:
Dus jij vindt het getuigen van hoog niveau als iemand Robben een pokkenjong en latente nicht noemt ? Niet dat iemand dat niet mag, maar ik mag daar ook een opmerking over maken. Verder reageert MVH daarna prima, al ben ik het niet met hem eens :D
.
Moet je nagaan wat die Robben in mij bovenhaalt ;)

Ik vind het gewoon jammer dat Robben van die vervelende vedettetrekjes krijgt. Hij had dat al bij PSV, maar het is alleen maar erger geworden. Nu hij uit vorm is, wordt het zelfs zijn handelsmerk. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jun 04, 2006 4:43 pm

:D
Maar dat ben ik helemaal met je eens :xyxthumbs:

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo jun 04, 2006 4:44 pm

Mooi! :xyxthumbs:
En daarom moet Robben voor straf op de bank en mag Babel er van mij in. :yes:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jun 04, 2006 4:46 pm

Niet overdrijven hé ;)
Ik blijf Robben de betere basisspeler vinden en Babel de betere invaller.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 04, 2006 4:46 pm

Van Basten ging ook wel eens liggen hoor. Gezeik allemaal.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jun 04, 2006 4:51 pm

Baseman schreef:
Scherrer schreef:Hoe wil je het anders noemen dan arrogant? Ik ben benieuwd.
Dus jij vindt het getuigen van hoog niveau als iemand Robben een pokkenjong en latente nicht noemt ? Niet dat iemand dat niet mag, maar ik mag daar ook een opmerking over maken. Verder reageert MVH daarna prima, al ben ik het niet met hem eens :D
Ik heb het niet over de posting van MVH. Die is inderdaad van een niet al te hoog niveau. Jij zei echter dat beide bovenstaande postings van een laag niveau waren. Dus ook die van mij, alleen omdat je het met mijn mening niet eens was. Ik gebruikte geen ziektes, verwensingen of scheldwoorden en de posting was opgesteld in redelijk beschaafd Nederlands. Dan vind ik de kwalificatie 'laag niveau' niet op zijn plaats.
Maar in jouw eerdere reactie geef je aan blijkbaar te weten hoe ik denk, dat ik Hiddink een god vind en Australie weergaloos vind spelen. Dat vind ik nu arrogant. Helemaal omdat ik een van de weinigen ben op het PN met kritiek op Hiddink.
Het viel me alleen op dat je de schoppartijen van de Australiërs erg gemakkelijk aan de kant schoof. Aangezien je een PSV'er bent en Hiddink daar de coach is vond ik het tijd voor een suggestie. Het is me wel een raadsel wat er arrogant is aan een suggestie.
Wat betreft mijn woorden in de topic over Verdonk, dat noem ik de boel een beetje opnaaien. Al blijf ik van mening dat mensen die op Wilders stemmen over het algemeen niet de meest intelligente mensen zijn. Als jij dat arrogant wilt noemen, dan so be it.
'Over het algemeen' is wat anders dan de toon die je daar aansloeg namelijk dat Wilders aanhangers 'geen verstand hebben'. Zonder uitzondering, allemaal dom dus. Maar als provocatie is 'ie wel goed. ;)
***

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jun 04, 2006 5:16 pm

Scherrer schreef:Het viel me alleen op dat je de schoppartijen van de Australiërs erg gemakkelijk aan de kant schoof. Aangezien je een PSV'er bent en Hiddink daar de coach is vond ik het tijd voor een suggestie. Het is me wel een raadsel wat er arrogant is aan een suggestie.
Nou ja, zal ik het zo zeggen. Ik ben nogal allergisch voor de term God Guus, richting mij dan. Die term heb ik zelf namelijk vaak genoeg gebruikt tegen anderen op het PN, zonder veel succes overigens. Westerhof is blijkbaar een of andere duivel, met als enig doel het tot de grond afbreken van de club PSV...alleen wil ik dat nog niet inzien ;)

Vandaar, en met de post van MVH, mijn reactie.
'Over het algemeen' is wat anders dan de toon die je daar aansloeg namelijk dat Wilders aanhangers 'geen verstand hebben'. Zonder uitzondering, allemaal dom dus. Maar als provocatie is 'ie wel goed. ;)
Klopt :xyxthumbs:
En dank, was dat in ieder geval toch gelukt :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 5:37 pm

Baseman schreef:Wat heeft Ooijer nu weer fout gedaan ?
Hij speelde gewoon goed hoor, alleen liet Mathijsen vandaag wat steekjes vallen.
Ooijer speelde inderdaad prima. Ook vandaag schoof hij in en was hij wederom betrokken bij de goal. Mathijsen vond ik weer wat shaky. Hij lijkt moeite te hebben om te kiezen tussen z'n tegenstander achter zich laten en bij hem blijven. Maar de zwakste schakel blijft Kromkamp. Heitinga verving hem goed, in mijn ogen. :xyxthumbs:

Ik vond Oranje sowieso de eerste helft een behoorlijk goede indruk maken. Het team stond goed georganiseerd in het veld en het voetbal was redelijk verzorgd. Ook temporiseerde Oranje zo nu en dan in balbezit. De tweede helft was daar weinig van te merken.

De tweede helft was dat allemaal snel afgelopen. Vooral de eerste 20 minuten van de tweede helft waren vehoorlijk chaotisch achterin.
Ik snap nog steeds niet waarom Sneijder zo hard in ging. :sad: Ik heb een slecht gevoel over z'n blessure. Jammer, want hij speelde prima. Australië vond ik eigenlijk maar een wat simpele schopploeg. Ik zie de hand van Hiddink er niet echt in, eerlijk gezegd.

Het spelen in 3-4-3 met Van Persie op '10' en Maduro met de punt naar achteren ging Oranje in verdedigend opzicht goed af. Ook Van Persie speelde prima achter de spits. Toch denk ik niet dat we dat op het WK veel te zien zullen krijgen.

Over Robben: die was vandaag weer niet in fantastische doen, maar je moet maar eens opletten hoe vaak hij neer gehaald wordt. Natuurlijk valt hij te makkelijk, maar vandaag zijn er zeker zo'n 9 overtredingen op hem gemaakt.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo jun 04, 2006 5:51 pm

Au Au wat sneu voor Sneijder X'C Jongen speelt goed en dan gebeurt er dit. Waar ik me wel heel erg over stoorde was dat uitgerekend toen sneijder van het veld werd gedragen dat Vaart zo nodig een "geintje"of wat dan ook met Stekelenburg moest uithalen :nooo:
Wel heeft Marco het ligt gezien en de 2e helft Kromkamp vervangen. Als je Heitinga laat spelen kan je ook eens wat vaker of door het midden of via de flanks opbouwen.
Wel al gelezen opAT5.nl dat zeker Davids niet opgeroepen zou worden maar iemand van Jong Oranje als de blessures ernstig blijken te zijn en vaart niet genoeg progressie boekt.... Maar dan nog blijft het een groot risico. Beetje dom als je het mij vraagt om niet sowieso Davids mee te nemen maar dat zal de toekomst uitwijzen, Toch?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » zo jun 04, 2006 7:05 pm

Om nog even op Scherrers posting terug te komen. Dat het onbegrijpelijk is om een oefenwedstrijd tegen een RSP (Rot Schop Ploeg) als Australie als laatste of ueberhaupt in te lassen, staat IMANHO als een paal boven water, gezien de tegenstanders in de eerste ronde. Als Oranje daar b.v. Ierland, of Schotland of zelfs Noorwegen zou ontmoeten, zou dat wat anders en mischien te begrijpen zijn.
Maar Kameroen als oefen partner voor Oranje kan ik best begrijpen, want we krijgen met Ivoorkust te doen en die Afrikaanse teams zpelen allemaal zo, technisch wel begaafd maar fiesiek volkomen ongeremd. Je kan de bus bij aankomst al naar huis sturen wanbt je gaat toch per ambulance terug.
Quod volimus credimus libenter.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 04, 2006 7:51 pm

Scherrer schreef:Ze schoppen als bezetenen om zich heen, net als Kameroen vorige week. Dat weet je als technische staf en daar moet je rekening mee houden, zeker zo vlak voor een WK. Fout van Van Basten en de rest van de technische staf.
Dat snap ik dus ook niet dat je in de aanloop naar zo'n toernooi tegen van die schopploegen gaat oefenen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jun 04, 2006 8:38 pm

Gullit had gehoord dat de blessure van Sneijder meeviel en dat hij over drie dagen waarschijnlijk weer kan trainen. Zou mooi zijn, want ik was echt bang dat het afgelopen was voor hem.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 8:42 pm

Ik hoorde net dat hij op krukken het stadion verliet.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo jun 04, 2006 8:49 pm

Thomas schreef:Ik hoorde net dat hij op krukken het stadion verliet.
was zelfs te zien op SBS6 :blush:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 4:38 am

[quote]Internationals geïrriteerd door hard Australië

ROTTERDAM - De internationals van het Nederlands elftal hadden na afloop van de oefeninterland tegen Australië (1-1) geen goed woord over voor de manier van spelen van de Australiërs. „Ik vond het te ver gaanâ€

Gebruikersavatar
ZoefdeHaas
Berichten: 1440
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 10:47 am

Bericht door ZoefdeHaas » ma jun 05, 2006 8:02 am

Arthur schreef:Gullit had gehoord dat de blessure van Sneijder meeviel en dat hij over drie dagen waarschijnlijk weer kan trainen. Zou mooi zijn, want ik was echt bang dat het afgelopen was voor hem.
Wohoo, en Gio/Cocu?
Get a Cock

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jun 05, 2006 9:42 am

Van Basten sluit komst nieuwe spelers niet uit

4/6/2006 20:31

Het Nederlands elftal begint mogelijk een verbouwde selectie aan het WK. Met de nieuwe twijfelgevallen Wesley Sneijder en Phillip Cocu, naast de al langer sukkelende Rafael van der Vaart en Kew Jaliens, sluit Marco van Basten niet uit dat hij een of meer spelers vervangt.
Van der Vaart kampt met een pijnlijke enkel en is tot nog toe maar nauwelijks in staat geweest met de groep mee te trainen. Komt er niet snel verbetering in zijn situatie, dat wil zeggen dat hij de groepstrainingen kan volgen zonder pijn, dan dreigt er een voortijdige aftocht. 'Woensdag moeten we maar een besluit nemen', kondigde de bondscoach aan.

Hoe erg Sneijder en Cocu er aan toe zijn, moet de komende dagen blijken. Van Basten heeft aangegeven niet met meerdere twijfelgevallen aan het WK te willen beginnen. De deadline om vervangers op te roepen is zaterdagmiddag 15.00 uur, maar dan moet de FIFA wel zelf geconstateerd hebben dat de spelers in kwestie niet speelklaar zijn.

Mochten er gaten vallen, dan maken spelers uit de selectie van Jong Oranje, dat in de finale van het EK -21 staat, een goede kans te verhuizen naar Duitsland, bekende Van Basten. Linkspoot Stijn Schaars staat er goed op en ook Nick Hofs is een kandidaat. Edgar Davids hoeft niet op een rentree te rekenen.
www.vi.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 9:48 am

Het is te hopen dat Cocu en Sneijder op tijd fit zijn, beide maakten een goede indruk de afgelopen wedstrijden...

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jun 05, 2006 9:59 am

Heeft Viduka Cocu nog een keer te pakken gehad, of is die blessure van Cocu het gevolg van dat voorval in de derde minuut bij die corner?

Ik zal niet zeggen dat de Australiers niet hard gevoetbalt hebben, maar van de drie blessures is alleen die van Van Bronckhorst mijns insziens door de hardheid van de overtreding.

Sneijder deed het min of meer zelf en bij Cocu (als het door dat voorval bij die corner komt) was het mijns insziens niet de schuld van Viduka, maar was het een ongelukkig moment.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 05, 2006 10:51 am

Op het Wk zullen ze ook niet inhouden.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jun 05, 2006 1:58 pm

Dus hij wil alleen spelers uit Jong Oranje omdat die hebben doorgetraint...
Is het dan niet logisch dat hij vd Vaart er sowieso uitzet?? Die heeft nog helemaal niet getraint.. net zoveel als Davids... en misschien nog wel minder. :nooo:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
ZoefdeHaas
Berichten: 1440
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 10:47 am

Bericht door ZoefdeHaas » ma jun 05, 2006 2:05 pm

Mocht Sneijder en/of Van der Vaart het WK niet halen, dan zal Van Basten een vervanger uit Jong Oranje halen. Hofs en Schaars lijken kanshebber, wellicht dat Huntelaar in aanmerking komt. Edgar Davids maakt sowieso geen kans meer bij Van Basten. Positioneel gezien is ook Dennis Bergkamp een kandidaat. De schaduwspits 'pur sang' liet weten wel trek te hebben in het WK, aangezien hij in zijn laatste seizoen bij Arsenal vaker op de bank zat dan hem lief was. Van Basten heeft echter aangegeven uit de selectie van Jong Oranje te putten, omdat die spelers hebben doorgetraind.
Get a Cock

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 2:06 pm

Hij kiest eerst op kwaliteit, en dus voor Van der Vaart. Pas als die niet kan spelen gaat hij voor de 2de keuze, en dan is de keuze tussen fitte getrainde spelers of tussen spelers die al 2 weken niets gedaan hebben vrij simpel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie