Nederland - Australie

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 05, 2006 2:07 pm

Ik hoop dan echt op Schaars. Alsjeblieft geen Hofs zeg :sad:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jun 05, 2006 2:39 pm

Henk de Gier schreef:Hij kiest eerst op kwaliteit, en dus voor Van der Vaart. Pas als die niet kan spelen gaat hij voor de 2de keuze, en dan is de keuze tussen fitte getrainde spelers of tussen spelers die al 2 weken niets gedaan hebben vrij simpel.
Ben het wel met je eens hoor.. in zoverre ik me afvraag of je meer aan een Hofs hebt die 2 weken heeft getraint of een Davids die een tijdje niet heeft ' getraint ' . ... Denk dat het Nl-elftal meer baat heeft bij Davids, maar da's een discussie die geen zin heeft, want hij gaat toch niet mee... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jun 05, 2006 3:56 pm

Het schijnt dat Aissati bovenaan het lijstje staat om Van der Vaart te vervangen. Qua type speler is het eigenlijk de meest logische keuze.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 5:15 pm

Waar heb je dat vandaan, Harm?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » ma jun 05, 2006 5:18 pm

Aissati is op zich een prima optie, hij kan op die positie prima het spel verdelen. Een ander pluspunt is dat in dat geval het middenveld geheel afkomstig is van PSV (op van Bommel inmiddels na uiteraard).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 5:21 pm

Ik neem niet aan dat Aissati in de basis terecht komt, Gaizka.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 6:16 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Het schijnt dat Aissati bovenaan het lijstje staat om Van der Vaart te vervangen. Qua type speler is het eigenlijk de meest logische keuze.
Goeie voetballer hoor Aissati, maar ik zou het toch wel een beetje vreemd vinden. Hofs zou ik een stuk logischer vinden, die is toch al een stuk volwassener in zijn spel dan Aissati, en komt qua type speler dichter bij Van der Vaart in de buurt dan Aissati.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » ma jun 05, 2006 6:33 pm

Thomas, wie zie jij anders op die positie spelen? Ik ga er dan van uit dat zowel sneijder en van der vaart niet inzetbaar zijn, in dat geval lijkt Aisatti mij het meest logisch, of weet jij nog een andere spelverdeler?

Overigens las ik net op vi.nl dat sneijder over 5 dagen de training weer kan hervatten, dat valt dus mee :yes:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 7:01 pm

Henk de Gier schreef:en komt qua type speler dichter bij Van der Vaart in de buurt dan Aissati.
:?:
Jij vindt het spel van de draver Hofs dicht in de buurt komen van de technicus en niet bepaald als loopwonder bekend staande Vd Vaart ? Apart...

Ik kan me overigens wel voorstellen dat Issy als vervanger van Vd Vaart zou worden gezien, qua spel komt hij het meest in de buurt van de spelers van Jong Oranje.

PS: Zou mooi zijn als Sneijder binnen een paar dagen weer fit genoeg is :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 7:03 pm

ja, Hofs vind ik wat meer in de buurt van Van der Vaart komen dan Aissati, Hofs heeft meer scorend vermogen, Hofs en Raffie zijn allebei niet echt mager ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 7:20 pm

Das waar, qua lichaamsgewicht komt Hofs inderdaad meer in de buurt van Vd Vaart dan Issy :xyxthumbs: :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 05, 2006 7:55 pm

Het klopt dat Aissati qua speelstijl het dichtst in de buurt van VDV komt. Maar nu Van Persie heeft laten zien ook op het middenveld uit de voeten te kunnen, komt misschien iemand als Castelen in beeld.

Wat ik zou toejuichen. Heeft na een moeilijk begin een uitstekend jeugd-EK gespeeld. Bovendien een échte rechtsbuiten.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jun 05, 2006 8:13 pm

Maar met Robben-Van Nistelrooij -Van Persie hebben we eindelijk een aanval die klopt. Die zou ik niet uijt elkaar halen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 05, 2006 9:19 pm

gaizka schreef:Thomas, wie zie jij anders op die positie spelen? Ik ga er dan van uit dat zowel sneijder en van der vaart niet inzetbaar zijn, in dat geval lijkt Aisatti mij het meest logisch, of weet jij nog een andere spelverdeler?
Ik zou hopen dat Van Basten het middenveld dan wat aanpast. Ik vind Aissati nog lang niet klaar voor een WK.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 05, 2006 11:28 pm

Van Persie op 10. Wat ik betwijfel omdat hij teveel aanvaller is. Maar dat maakt wel de weg vrij voor Huntelaar. Kuijt op rechts.

Aissati gaat never nooit mee. Kan het toch nooit aan. Doe ff normaal. Verander dan maar gewoon je team maar Aissati ( of hoe je het ook schrijft) is gewoon nog niet goed genoeg. Simpel
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 11:33 pm

Jöhnk schreef:Het klopt dat Aissati qua speelstijl het dichtst in de buurt van VDV komt. Maar nu Van Persie heeft laten zien ook op het middenveld uit de voeten te kunnen, komt misschien iemand als Castelen in beeld.

Wat ik zou toejuichen. Heeft na een moeilijk begin een uitstekend jeugd-EK gespeeld. Bovendien een échte rechtsbuiten.
juist, daar zat ik ook aan te denken. Van Persie kan dan als vervanger van VdV op 10, en Castelen als vervanger van Van Persie op rechtsbuiten want Kuyt vind ik op die positie nou geen topper.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 11:34 pm

Thomas schreef:
gaizka schreef:Thomas, wie zie jij anders op die positie spelen? Ik ga er dan van uit dat zowel sneijder en van der vaart niet inzetbaar zijn, in dat geval lijkt Aisatti mij het meest logisch, of weet jij nog een andere spelverdeler?
Ik zou hopen dat Van Basten het middenveld dan wat aanpast. Ik vind Aissati nog lang niet klaar voor een WK.
Foppe de Haan zei ook al dat Aissati er nog niet klaar voor was en vakantie moest gaan vieren (net als Urby en Tiendalli). Schaars en Hofs zijn wel fit genoeg, en aangezien Foppe net een paar weken met die gasten heeft getraint weet hij wel hoe het met de fysieke gesteldheid staat.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 06, 2006 7:07 am

Oranje speelt helemaal niet met een nummer 10, dus daar kan Van Persie niet spelen. Vd Vaart en Sneijder spelen onder Van Basten centraal op het middenveld met de opunt naar achteren, niet echt een positie voor Van Persie.

Maar goed, iedereen is blijkbaar fit genoeg. Al twijfel ik of Vd Vaart het gaat halen...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di jun 06, 2006 7:12 am

vi.nl :

Van Bronckhorst en Sneijder mee naar WK

5/6/2006 19:02

Van de vier blessuregevallen bij het Nederlands elftal zullen Giovanni van Bronckhorst en Wesley Sneijder in ieder geval wel meegaan naar Duitsland. Zij zijn binnen enkele dagen weer fit en moeten in staat zijn om tijdens het openingsduel van zondag met Servië en Montenegro te kunnen spelen.

Van Bronckhorst maakte zich direct na afloop van het oefenduel met Australië (1-1) al weinig zorgen. Hij verwachtte toen al dat zijn kneuzing geen problemen zou opleveren.

Over de fysieke gesteldheid van Sneijder waren de zorgen groter. De 21-jarige middenvelder van Ajax moest al hinkelend en ondersteund door fysiotherapeuten van het veld. Nader onderzoek heeft echter uitgewezen dat zijn enkelblessure niet ernstig is. Binnen vier á vijf dagen moet de training kunnen hervatten.

Bondscoach Marco van Basten verklaarde zondag dat hij eventueel geblesseerde spelers wil vervangen als zij niet snel genoeg herstellen. Van Phillip Cocu, Kew Jaliens en Rafael van der Vaart is op dit moment nog onduidelijk wanneer ze weer inzetbaar zijn.

via telegraaf.nl:

Bondscoach Foppe de Haan liet tegenover telegraaf.nl weten dat indien er spelers bij Oranje afvallen wegens blessures hij als eerste zou denken aan Schaars en Huntelaar om die te vervangen. "Uiteraard afhankelijk van de posities die je moet invullen. Schaars komt zeker in aanmerking, Klaas-Jan natuurlijk ook. Hij brengt absoluut doelpunten mee naar Duitsland. Maar ik weet niet wie of wat Van Basten nodig heeft. Maar neem van mij aan dat ze allebei graag willen, hoor."


via voetbalzone.nl of knvb.nl


Update: Alle 23 spelers naar WK
Geschreven door Rogier Deelstra op maandag, 5 juni om 19:24

Alle 23 spelers van de huidige Oranje-selectie zullen mee naar Duitsland gaan, aldus de KNVB vanavond. Bondscoach Marco van Basten zal ondanks een aantal twijfelgevallen geen nieuwe spelers oproepen.

Eerder op de avond werd bekend dat Wesley Sneijder en Giovanni van Bronckhorst komende zondag in het openingsduel van Oranje tegen Servië en Montenegro in staat zijn om te spelen. Van Phillip Cocu, Kew Jaliens en Rafael van der Vaart is nog onduidelijk of zij de start het WK halen.

Over Sneijder waren na afloop van de oefeninterland met Australië de meeste zorgen. De Ajax-middenvelder moest hinkelend en met behulp van twee fysiotherapeuten van het veld worden afgedragen. Onderzoek heeft echter uitgewezen dan de Utrechter (21) niets ernstigd aan de enkel heeft en binnen vier á vijf dagen weer met de groep kan trainen.

Giovanni van Bronckhorst wist zondag na afloop van het oefenduel al te melden dat hij zich weinig zorgen maakte. De kneuzing die hij op had gelopen in de knie kan binnen een of twee dagen vanaf nu volledig hersteld zijn.

Cocu bleek er het ernstigst aan toe. De PSV-routinier heeft veel last van zijn bovenbeen en heeft zich in het ziekenhuis laten onderzoeken. De precieze uitkomst daarvan is niet bekend, wel is zeker dat Cocu mee naar het WK gaat.

Rafael van der Vaart loopt al geruime tijd te sukkelen met zijn enkels. Met de Heemskerker wordt geen enkel risico genomen en hij zal mogelijk zondag tegen Servië nog niet spelen. Kew Jaliens is herstellende van een vleeswond.

------------------------------------------------------------------------------------

mogge duidelijk zijn in mijn ogen alleen v/d Vaart vervangen kan ie lekker gaan shoppen voor zijn "zoontje"
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
ZoefdeHaas
Berichten: 1440
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 10:47 am

Bericht door ZoefdeHaas » di jun 06, 2006 8:48 am

Goed nieuws, en lucky Damian, meer speltje met papa :D
Get a Cock

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di jun 06, 2006 8:49 am

Cocu heeft veel last en gaat gewoon mee. Vd Vaart zonder enig ritme ook.

Deze bondscoach is zijn spelers zeer trouw. Ik denk dat het niet meegaan van Huntelaar (net een half jaartje te laat?) vooral in dat licht gezien moet worden. Anders neem je die Feyenoord spits toch niet mee over Huntelaar. Van Basten gaat nog spijt krijgen als iemand straks v Nistelrooij doormidden schopt.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jun 06, 2006 11:00 am

Baseman schreef:Oranje speelt helemaal niet met een nummer 10, dus daar kan Van Persie niet spelen. Vd Vaart en Sneijder spelen onder Van Basten centraal op het middenveld met de opunt naar achteren, niet echt een positie voor Van Persie.

Maar goed, iedereen is blijkbaar fit genoeg. Al twijfel ik of Vd Vaart het gaat halen...
Van der Vaart met een punt naar achter lijkt me ook geen goed idee, Van der Vaart is geen loopwonder.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 06, 2006 12:51 pm

Monkey Tonk schreef:Cocu heeft veel last en gaat gewoon mee. Vd Vaart zonder enig ritme ook.

Deze bondscoach is zijn spelers zeer trouw. Ik denk dat het niet meegaan van Huntelaar (net een half jaartje te laat?) vooral in dat licht gezien moet worden. Anders neem je die Feyenoord spits toch niet mee over Huntelaar. Van Basten gaat nog spijt krijgen als iemand straks v Nistelrooij doormidden schopt.
Elke bondscoach heeft spijt als zijn beste spits doormidden wordt geschopt. Je kunt niet met alles rekening houden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 06, 2006 12:52 pm

Baseman schreef:Oranje speelt helemaal niet met een nummer 10, dus daar kan Van Persie niet spelen. Vd Vaart en Sneijder spelen onder Van Basten centraal op het middenveld met de opunt naar achteren, niet echt een positie voor Van Persie.

Maar goed, iedereen is blijkbaar fit genoeg. Al twijfel ik of Vd Vaart het gaat halen...
Het zou me niets verbazen als Sneijder de plek van van der Vaart als creatieve middenvelder heeft overgenomen en dat van der Vaart hangende spits/schaduwspits is geworden. Iets dat van Persie ook kan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 06, 2006 3:21 pm

Eerst zien of van de Vaart uberhaupt fit wordt ...

Plaats reactie