Nederland - Kameroen

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » za mei 27, 2006 10:39 pm

:nooo:

Schorsen voor het leven. Allemaal!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za mei 27, 2006 11:16 pm

JC schreef:
Hoeladans schreef:
Voor commentaar op de scheidsrechter
Direct rood voor commentaar op de scheids? :dontgetit:

Wat voor lelijks heeft-ie dan gezegd?
Als ik kan liplezen: "Fuck (you)!"
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 27, 2006 11:48 pm

Hoeladans schreef:Ik vond Mathijssen juist goed spelen.

Verdedigend sterk,en opbouwend ook prima met een fantastische lange bal op Ooyer bij de goal.
Ik vond hem behoorlijk traag ogen en bij die grote kans voor Kameroen (met die mooie redding van Sar) zat hij er geloof ik naast. Ook kwam hij een aantal keer redelijk ver uit om de bal op te zoeken, maar dat kan ook de opdracht zijn geweest aangezien er op het middenveld geen balveroveraars stonden.
Jöhnk schreef:Dat was Cocu.

Sneijder vond ik trouwens prima.
Jammer dat hij vooral de eerste helft de bal zo weinig heeft aangeraakt.


De tweede helft vond ik trouwens weer van het niveau Nederland-Ecuador. :nooo:

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo mei 28, 2006 8:27 am

Dominant Oranje verslaat schoppend Kameroen

27/5/2006 22:35

In de aanloop naar het WK heeft het Nederlands elftal de eerste oefenwedstrijd met een overwinning afgesloten. Een teleurstellend Kameroen werd met 1-0 verslagen. In de eerste helft haalde Oranje een goed niveau, na de rust was het een stuk minder leuk.
Het positieve van de oefeninterland was dat Oranje en helft lang een hoog aangeschreven tegenstander de wil op legde en dominant speelde, zoals bondscoach Marco van Basten het graag ziet. Het moet de keuzeheer ook deugd hebben gedaan dat zijn keuze voor Robin van Persie in plaats van Dirk Kuijt goed uitpakte.

Het Nederlands elftal denderde in de eerste helft over Kameroen heen. Vooral Van Persie was directe tegenstander Atouba een aantal malen de baas. Na tien minuten had de aanvaller van Arsenal een afgemeten voorzet op Van Nistelrooy in huis, maar de spits schoot de bal tegen doelman Kameni aan. De keeper van Kameroen redde ook nog een keer knap op een inzet van Phillip Cocu.

Toch was het Van Nistelrooy die de score opende. De mee naar voren gekomen André Ooijer kopte de bal panklaar voor de voeten van de aanvaller die in zijn vijftigste interland koeltjes zijn 26e interlandgoal liet aantekenen. Het enige wapenfeit van Kameroen was een inzet van Webo, maar Edwin van der Sar tikte de bal met een reflex over de lat.

In de tweede helft bood Kameroen iets beter tegenspel. De Afrikanen blonken echter vooral uit in het maken van overtredingen en aanmerkingen op de arbitrage. Het leverde de Kameroeners vijf gele en een rode kaart op.

Oranje leek in de tweede helft gas terug te nemen. In het tweede bedrijf viel er geen enkele kans te noteren aan de zijde van Nederland en bloedde het duel dood. Het tempo kwam lager te liggen en de slordigheden stapelden zich op. Meer dan 1-0 zat er in een regenachtig Kuip niet in het vat.

VI.nl


Dominant? hm..20 minuten misschien verder niet.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo mei 28, 2006 9:56 am

Dat jagen houdt Nederland geen 90 minuten achter elkaar vol, laat staan als ze elke 3 dagen een wedstrijd spelen op het WK.

Ik zie dat dominante spel liever op een wat intelligentere manier uitgevoerd worden.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 28, 2006 10:59 am

Arthur schreef:Dat jagen houdt Nederland geen 90 minuten achter elkaar vol, laat staan als ze elke 3 dagen een wedstrijd spelen op het WK.
Precies. Daarom zal NL naast fases dat het jaagt, ook fases moeten inlassen dat het temporiseert. Bv in balbezit het balletje rond laten gaan. Jagen is niets anders dan het spel van de tegenstander in de kiem smoren en balbezit heroveren, waarna je snel omschakelt en de uit positie staande tegenstander uitspeelt. Of met balbezit even pas op de plaats maakt. Wat mij betreft een uitstekende zaak dat Van Basten dit kennelijk als troef wil uitspelen. De intenties zijn er, nu de uitvoering nog.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 28, 2006 11:50 am

Sneijder vond ik trouwens wel goed spelen. Ik zat behoorlijk laag en dan lijkt het verschil in lengte nog groter, en ben je dus al helemaal verbaasd als hij een keer of twee een kopduel wint.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » zo mei 28, 2006 1:25 pm

Zuidema schreef: Precies. Daarom zal NL naast fases dat het jaagt, ook fases moeten inlassen dat het temporiseert. Bv in balbezit het balletje rond laten gaan. Jagen is niets anders dan het spel van de tegenstander in de kiem smoren en balbezit heroveren, waarna je snel omschakelt en de uit positie staande tegenstander uitspeelt. Of met balbezit even pas op de plaats maakt. Wat mij betreft een uitstekende zaak dat Van Basten dit kennelijk als troef wil uitspelen. De intenties zijn er, nu de uitvoering nog.
Dit is wel het ideale voetbal voor Nederland, Nederland heeft de intelligentie en het inzicht om een team effectief en efficiënt af te jagen en Nederland heeft het middenveld om te gaan temporiseren met name Cocu en Van Bommel kunnen dit uitstekend inzien. Met de aanval en het middenveld zit het wel goed, maar ben bang voor de defensie. Het centrum is nog wel een redelijk zekerheidje maar de beide backs zijn verdedigend zo zwak.
Daar ligt het zwakke punt van Nederland, nu is het aan Van Basten om een zwakte met een kans/sterkte te compenseren.
Chris a.k.a Giiser

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 28, 2006 1:28 pm

Kuyt vond ik echt heel slecht, van Persie heeft de rechtsbuitenplaats wat mij betreft in handen. Robin leek ook heel erg fit, hij blééf gaan, ook verdedigend. :worshippy:

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo mei 28, 2006 1:35 pm

En hij heeft zowaar iets wat op een rechterbeen lijkt. Beetje sneu voor Kuijt natuurlijk, maar van Persie brengt extra creativiteit en dat is ontzettend hard nodig. Zeker gezien het feit dat elke tegenstander extra bewaking op Robben zal zetten(zoals gisteravond).

Fraaie reddingen overigens weer van Kameni, een keeper met onmenselijke reflexen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 28, 2006 1:37 pm

Lothar was de tweede helft trouwens echt om te janken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 28, 2006 1:44 pm

Hij trakteerde ons iig. op een ontzettend boers 'hoogstandje'.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 28, 2006 1:46 pm

:D Toen had ik echt even medelijden met Lothar. Jezus, wat zag dat er lullig uit.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 28, 2006 1:47 pm

Houden we wel in ogenschouw dat RvP tegen uberprutser Atouba speelde. Die vent kan helemaal niks!

Een rechterkant Kromkamp, Van Bommel, Van Persie kan natuurlijk nooit goed functioneren. Cocu linkshalf was ik wel blij mee, zeker als-ie vanaf daar kan controleren voor een aanvallender ingestelde centrale middenvelder (Sneijder in deze dus), maar als je zo wil spelen, ontlast Sneijder dan ook aan de andere flank.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 28, 2006 1:48 pm

geen man in de buurt, en toch zo klunsen. Wereldtopper die Van Bommel. Zou hij na afloop in de spelersbus naast Ryan Babel zijn gaan zitten en het telefoonnummer van Ryan's trainer hebben gevraagd?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 28, 2006 1:49 pm

Jij zou dan Landzaat ipv van Bommel neerzetten, Steef?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 28, 2006 1:51 pm

Kromkamp vond ik ook ontstellend matig. Je zou gaan terugverlangen naar Jaliens.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 28, 2006 1:54 pm

Jesse schreef:Jij zou dan Landzaat ipv van Bommel neerzetten, Steef?
Yup. En je kan altijd nog met Ooijer gaan schuiven van rechtsback naar centraal. Ligt een beetje aan de tegenstander. Met Ooijer rechtsback, komt Gio wat vrijer aan de andere kant, kan Cocu wat meer naar binnen spelen en Sneijder doorschuiven tot achter RvN.

NL kan aardig schuiven en vrij complementaire puzzelstukjes in elkaar leggen als iedereen fit is en/of andere beslommeringen achter zich heeft gelaten. Kijken hoe MvB het dan oplost.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 28, 2006 1:58 pm

Steef, zie jij liever Sneijder centraal spelen of Van der Vaart op links en Cocu centraal?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 28, 2006 1:59 pm

Zou Ooijer niet uit het centrum weghalen. Hij straalt wat uit.

Leiderstype.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 28, 2006 2:01 pm

Bertje schreef:Steef, zie jij liever Sneijder centraal spelen of Van der Vaart op links en Cocu centraal?
Sowieso niet Cocu centraal. Is zijn positie niet en daar rendeert-ie ook niet.

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » zo mei 28, 2006 3:54 pm

Van Bommel liet verdedigend gisteren geen steek vallen dus ik denk dat Van Basten juist wel tevreden over hem is. Ik betwijfel of Landzaat momenteel meer zou kunnen brengen.

Jammer dat Oranje niet meer tegen een sterke ploeg als Frankrijk of Engeland oefent, ben benieuwd waar dit Oranje nou echt staat. Ploegen als Kameroen en Australië zijn toch van een heel ander kaliber dan Argentinië. De verdediging baart mij een beetje zorgen.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mei 28, 2006 3:57 pm

Donderdag tegen Mexico. Toch een goede WK-ganger.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 28, 2006 3:58 pm

Beloki schreef:Donderdag tegen Mexico. Toch een goede WK-ganger.
:yes: Zeker niet minder dan Engeland.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 28, 2006 4:20 pm

Ga nou snel weg. Mexico heeft een zeer ingespeelde ploeg, maar qua talent houdt 't niet echt over. Engeland is een topfavoriet, achter Brazilie en Italie.

Snap sowieso niet dat NL tegen Mexico oefent. Mocht je de poule doorkomen heb je goede kans de Mexicanen te treffen.

Plaats reactie