Jong Oranje op het EK in Portugal

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jun 04, 2006 10:09 pm

Emanuelson vind ik een apart geval, hij lijkt als linkshalf beter te functioneren. Als linksback speelt hij erg wisselvallig. Dit toernooi speelde hij niet goed, maar in de finale speelde hij wel prima.

Al vond ik het hele team echt veel beter.

Issy valt niet erg op, maar hij doet bijna altijd iets goeds met de bal en hij lijdt weinig balverlies. Maar hij speelde minder aanvallend dan bij PSV.
Thomas schreef:Ach, we zullen het allemaal wel zien. Maar ik heb vertrouwen in Huntelaar en ook in jongens als Schaars, De Zeeuw, Aissati, Emanuelson en Castelen.
Mee eens :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jun 04, 2006 10:09 pm

Tja, het hangt er vanaf wie zijn vervanger zou zijn, de beste moet natuurlijk spelen, ongeacht zijn leeftijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jun 04, 2006 10:11 pm

Ibi, maar die moest helaas geblesseerd afhaken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 10:13 pm

Ye' Mighty Oak schreef:
Duke schreef:Aissati is 17, meen ik? Er lopen er op dit toernooi rond van 23, dat is toch wel heel veel, hoor.
Oh, maar dat ontken ik niet. Maar de leeftijd mag geen reden zijn om in een elftal te komen.

Volgend jaar kan hij mooi aan zijn fysiek werken en de helft van het aantal wedstrijdjes meepakken, het jaar daarop moet hij er echt staan.
Zijn situatie is behoorlijk identiek aan die van Sarpong bij Ajax. Al heeft Aissati al 1 heel indrukwekkend optreden in het eerste van z'n club op z'n cv staan. De wedstrijd tegen Milan natuurlijk.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jun 04, 2006 10:15 pm

Voetske schreef:
Steef schreef:Nee hoor, dat ben jij.

Maar het is lastig begrijp ik dat sommigen het spelletje wel snappen en anderen niet.
Steef schreef:Nou, denk meer dat 't een soort Feyenoord is. Paar heel aardige spelers, maar net zo sterk als de zwakte schakel(s).
En die zwakke schakels gingen er toch ook uit? :yes:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 10:16 pm

Baseman schreef:Ibi, maar die moest helaas geblesseerd afhaken.
Het grote probleem van Afellay. Als aanvallende middenvelder is het tegenwoordig steeds moeilijker om de fysieke strijd te ontwijken. Of je moet een voetballer van hele grote klasse zijn, maar ik vrees dat Afellay dat niet is.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 04, 2006 10:28 pm

Baseman schreef:Emanuelson vind ik een apart geval, hij lijkt als linkshalf beter te functioneren. Als linksback speelt hij erg wisselvallig. Dit toernooi speelde hij niet goed, maar in de finale speelde hij wel prima.
Ja, als linkshalf speelt hij vrijwel altijd slecht. Dat is constant, ja. Urby is een (hele talentvolle) linksback, dat lijkt me behoorlijk duidelijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 04, 2006 10:29 pm

Steef schreef:
Voetske schreef:
Steef schreef:Nee hoor, dat ben jij.

Maar het is lastig begrijp ik dat sommigen het spelletje wel snappen en anderen niet.
Steef schreef:Nou, denk meer dat 't een soort Feyenoord is. Paar heel aardige spelers, maar net zo sterk als de zwakte schakel(s).
En die zwakke schakels gingen er toch ook uit? :yes:
:drecul2:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jun 04, 2006 10:31 pm

Verhaegh, De Ridder, Schaars de centrale middenvelder, Urby de linkshalf, Gerritsen. Allemaal niet meer gezien.

Hoe kan jij lezen als je zo blind bent?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo jun 04, 2006 10:33 pm

Ibi heeft regelmatig een blessure, al wordt hij fysiek steeds sterker. Maar hij zal moeten oppassen, want een hele grote zal hij inderdaad niet worden.
Bertje schreef:Ja, als linkshalf speelt hij vrijwel altijd slecht. Dat is constant, ja. Urby is een (hele talentvolle) linksback, dat lijkt me behoorlijk duidelijk.
Dat is goed mogelijk, al is hij verdedigend en tactisch nog kwetsbaar. Maar hij is nog jong,

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 04, 2006 10:35 pm

Steef schreef:Verhaegh, De Ridder, Schaars de centrale middenvelder, Urby de linkshalf, Gerritsen. Allemaal niet meer gezien.

Hoe kan jij lezen als je zo blind bent?
Klopt, ik lees die onzin van jou al een hele tijd niet meer.

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » zo jun 04, 2006 10:35 pm

Steef, enig idee waar die Milevski eventueel naartoe gaat/kan? Wat een geweldige voeballer!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 04, 2006 10:37 pm

Baseman schreef:Ibi heeft regelmatig een blessure, al wordt hij fysiek steeds sterker. Maar hij zal moeten oppassen, want een hele grote zal hij inderdaad niet worden.
:xyxthumbs:
Bertje schreef:Ja, als linkshalf speelt hij vrijwel altijd slecht. Dat is constant, ja. Urby is een (hele talentvolle) linksback, dat lijkt me behoorlijk duidelijk.
Dat is goed mogelijk, al is hij verdedigend en tactisch nog kwetsbaar. Maar hij is nog jong.[/quote]

Inderdaad. Wat me hoop geeft is z'n tackle en het feit dat hij in een aantal wedstrijden wel z'n directe tegenstander heeft weten uit te schakelen. Vooral z'n positionering en timing vind ik echter nog vaak beroerd.

Lionel
Berichten: 47252
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 04, 2006 11:08 pm

Steef heeft gewoon gelijk. Het team van de laatste wedstrijden is duidelijk beter als het team van de 1e wedstrijd.

Een middenveld met Hofs en Emanuelson X'C

Verder gaan Vermeer, Vlaar, Luirink, Schaars, De Zeeuw ( die Ajax zsm moet kopen) , Huntelaar en Castelen het Ned. elftal halen. En Urby natuurlijk maar die had er nu al ingemoeten als back
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 8:29 am

Rishi schreef:Verder gaan Vermeer, Vlaar, Luirink, Schaars, De Zeeuw ( die Ajax zsm moet kopen) , Huntelaar en Castelen het Ned. elftal halen. En Urby natuurlijk maar die had er nu al ingemoeten als back
Heb jij de wedstrijden voor de finale wel gezien ?
Vermeer keepte alleen goed in de finale en maakte daarvoor een erg povere en onzekere indruk en Emanuelson speelde ook alleen goed in de finale. De bij het grote Oranje afvallers Huntelaar en Castelen speelden in het begin ook niet goed, maar vanaf de beslissende wedstrijd tegen Italie stonden beiden op en hebben ze Oranje er een paar keer doorheen gesleept. Samen met De Zeeuw en later ook Hofs.

Emanuelson komt er nog wel, maar over Vermeer heb ik grote twijfels.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 10:47 am

Het elftal van het toernooi:

Mandanda (Frankrijk)

Tiendalli - Chigrinskyi (Oek) - Stepanov (S&M) - Emanuelson

Kahlenberg (Den) - Aissati - Mavuba (Fra) - Toulalan (Fra)

Milevskyi (Oek) - Huntelaar


Sjees, wat doen Mandanda en Emanuelson in dit team ? Daarbij staat Issy er volgens mij alleen in omdat hij nog zo jong is, want zo goed speelde hij nu ook weer niet. Over Tiendalli twijfel ik, ik heb de backs niet zo goed in de gaten gehouden. Castelen hoort natuurlijk wel in dit team en Hofs komt ook in aanmerking, meer dan Issy.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » ma jun 05, 2006 10:53 am

Je spreekt je zelf wat tegen Baseman, je hebt de backs niet goed in de gaten gehouden maar toch hoort Urby er niet in. Maar ben het wel met je eens hoor, dit was niet Urby's toernooi. Aisatti hoort er wel in natuurlijk hij was degene die voetbal in het team bracht, waardoor Jong Oranje steeds beter ging voetballen.

Tiendalli snap ik eigenlijk helemaal niet, hij heeft de eerste 2 wedstrijden gemist. En vond hem nou ook niet weer super indrukwekkend voetballen de laatse wedstrijden.
Chris a.k.a Giiser

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 10:55 am

Zal ik het anders zeggen dan, ik kan me niet voorstellen dat er geen betere linksback was dan Emanuelson. Want 1 goede wedstrijd lijkt mij niet echt voldoende om bij de beste 11 van het toernooi te horen...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jun 05, 2006 10:59 am

zijn er ook nog individuele prijzen uitgereikt?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 11:07 am

Ik heb daarover niets kunnen vinden...

Dit is trouwens de uitleg van de UEFA:

Eleven men were left standing as the UEFA European Under-21 Championship concluded in Porto on Sunday night. However, to abridge the story of 15 matches into one winning chapter does scant justice to the seven other competing teams and their tales of sorrow and joy. The uefa.com staff writers here in Portugal have considered the merits of all 176 players present over the last fortnight to come up with a cross-section representative of the tournament as a whole: uefa.com's Team of the Tournament.

Goalkeeper: Steve Mandanda (France)
In a championship hardly short on goalkeeping talent – Andriy Pyatov and Vladimir Stojković deserve passing mentions – the 21-year-old Mandanda took the plaudits. Surprisingly named as France's No1 ahead of Jérémy Gavanon, the agile Le Havre AC custodian justified René Girard's faith by keeping three clean sheets in the group stage and also impressing in the semi-final loss to the Netherlands, where only three outstanding goals got past him.

Right-back: Dwight Tiendalli (Netherlands)
Although Gijs Luirink excelled in a central role throughout these finals, it needed Tiendalli's return from a knee injury to unite the Netherlands back line after defensive confusion had led to the conceding of soft goals against Ukraine and Denmark. The 20-year-old FC Utrecht right-back added both defensive grit and attacking verve down that flank, linking superbly with two-goal Nicky Hofs in the success against fancied France.

Centre-back: Dmytro Chygrynskiy (Ukraine)
With his long hair and socks rolled halfway down his calves, Ukraine's No5 resembles a graduate from the 1970s school of hard knocks. Appearances, though, can be deceptive: the FC Dynamo Kyiv libero is still only 19. There is silk to complement the colossal Chygrynskiy's steely looks, and it was a common sight to see him striding purposefully out of defence and, with an accurate pass, moving Ukraine's sphere of operations further upfield.

Centre-back: Milan Stepanov (Serbia and Montenegro)
Alongside central defensive colleague Milan Biševac, the 23-year-old Trabzonspor player was held up as an example by coach Dragomir Okuka following his team's opening-day defeat against Germany. Stepanov subsequently turned in a match-of-the-match performance in the victory against Portugal that ultimately sent Serbia and Montenegro into the semi-finals. He and Biševac were Okuka's twin peaks, and if Biševac was the dressing-room leader, Stepanov caught the eye with his strength and mobility.

Left-back: Urby Emanuelson (Netherlands)
Competing with Olexandr Romanchuk for the honour, the 19-year-old AFC Ajax tyro took the vote on the strength of his display in the final when his Ukrainian counterpart was dismissed. Despite suffering from tiredness after his breakthrough season at the Amsterdam ArenA, Emanuelson commanded the entire left side of the pitch from his defensive berth, bringing an extra dimension to Foppe de Haan's attacking play with his pace and crossing.

Right midfield: Thomas Kahlenberg (Denmark)
Came into the competition having had the most assists in Ligue 1 in his first season with AJ Auxerre, and followed that with the impressive feat of being the only player here in Portugal to score in every game. The 23-year-old finished with three in three, his desire and energy having taken him into a position to round off Danish attacks from inside the penalty area. Nominally a right-sided midfielder, his power and pace make him a factotum in the Steven Gerrard mould.

Centre midfield: Ismaïl Aissati (Netherlands)
Although the youngest at 17, Aissati was perhaps the most exciting player on show in Portugal. The PSV Eindhoven prodigy was unafraid to carry the ball forward, with a trick here and a flick there, while retaining a midfield maturity beyond his years. Even in the dying seconds of an exhausting semi-final epic against France, Aissati found the necessary fuel for a run and shot that very nearly clinched victory. If eclipsed last night by captain Stijn Schaars, he nonetheless gets the nod on account of his shining talent.

Centre midfield: Rio Antonio Mavuba (France)
The FC Girondins de Bordeaux midfielder was destined for greatness even before these finals, having won five full caps. Here Les Bleuets' captain led from the front, not least with the crucial second goal in the group match against Germany. Picking up possession inside his own half, the 22-year-old surged forward leaving two defenders in his wake before applying a perfect finish to score. Equally adept at tackling and passing, Mavuba has it all.

Left midfield: Jérémy Toulalan (France)
Typically of this elegant practitioner of the midfield arts, Toulalan timed his arrival on the big stage to perfection. The summer of his transfer to French champions Olympique Lyonnais has coincided with Zinédine Zidane's international swansong, and Toulalan, 22, underlined his senior claim with visionary displays down the France left, where he was a constant feature. An upright figure, always at ease on the ball and deceptive to markers, he also stroked in a beautiful goal against Serbia and Montenegro.

Forward: Artem Milevskiy (Ukraine)
Was Ukraine's star man en route to the final, with two goals and two man-of-the-match awards, despite succumbing to injury early in the semi-final. The 21-year-old Dynamo Kyiv striker is an amalgam of strength and skill, although his centre-forward's height belies the fundamental grace, almost balletic, of his natural game. A languid figure, he was nonetheless his team's attacking focus, and his strike against Denmark won the group for the tournament's surprise package.

Forward: Klaas Jan Huntelaar (Netherlands)
The game of the finals also saw its finest goal: Huntelaar brilliantly chipping the imperious Mandanda to make it 2-0 to the Netherlands in their last-four defeat of France. Despite his long club season and disappointment at being overlooked for FIFA World Cup duty, the lanky AFC Ajax front-man was a tireless worker and willing centre point for the Jong Oranje. The 22-year-old had announced himself with his side's breakthrough goal against Denmark and ended up as the leading scorer after taking his tally to four with two in the final victory against Ukraine.

The uefa.com U21 Team of the Tournament does not bear the official UEFA imprimatur.

©uefa.com 1998-2006. All rights reserved.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma jun 05, 2006 11:19 am

Baseman schreef:

Emanuelson komt er nog wel, maar over Vermeer heb ik grote twijfels.
Urby komt er zeker wel. Die heeft namelijk een prima seizoen gehad. Itt de psv talentjes die alleen mochten opdraven als de buit al binnen was. Urby is gewoon al een kerel.

Dat je een post later bovendien twijfelt over Tiendalli, terwijl Urby er sowieso niet inhoort zegt al genoeg. Urby heeft in 45 minuten finalevoetbal meer laten zien dan Tiendalli het hele toernooi.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 05, 2006 11:44 am

Yawn, jij hebt het toernooi niet gezien blijkbaar,
Zeg dan gewoon niets.

Gebruikersavatar
Rob de Wit
Berichten: 251
Lid geworden op: di dec 20, 2005 10:28 am
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Rob de Wit » ma jun 05, 2006 11:53 am

Steef wrote:
Nou, denk meer dat 't een soort Feyenoord is. Paar heel aardige spelers, maar net zo sterk als de zwakte schakel(s).



Ze zijn in iedergeval een keer kampioen geworden dat is bij Feyenoord al wat langer geleden :D
Laatst gewijzigd door Rob de Wit op ma jun 05, 2006 12:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jun 05, 2006 12:30 pm

Hoezo dubbelpost :D

Plaats reactie