Jong Oranje op het EK in Portugal

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Jong Oranje op het EK in Portugal

Bericht door Duke » ma mei 15, 2006 12:46 pm

Foppe de Haan steekt vlag uit

ZEIST (ANP) - Bondscoach Foppe de Haan van Jong Oranje kreeg zaterdag, in het vriendschappelijke duel tegen het olympisch elftal (1-1), bevestigd wat hij eigenlijk al wist.
,,Voorin komen we met de huidige groep stootkracht tekort. Met het oog op het Europees kampioenschap hoop ik vurig dat ik één of misschien wel twee aanvallers van het grote Oranje aan mijn groep toe kan voegen. In dat geval steek ik de vlag uit.''

Zondag zag De Haan zijn wens uitkomen. Bondscoach Marco van Basten schrapte de voorhoedespelers Klaas-Jan Huntelaar en Romeo Castelen van zijn WK-lijst. Twee spelers die, gezien hun leeftijd, ook nog voor Jong Oranje uit mogen komen. Dat geldt ook voor linkerspits Ryan Babel, maar hij gaat wel mee met het Nederlands elftal.

Tevreden

De Haan toonde zich vooral tevreden met de komst van Huntelaar. ,,In zestien interlands voor Jong Oranje heeft Klaas-Jan veertien keer gescoord. Uiteraard ben ik blij dat hij meegaat. Met Castelen net zo. Hij kan zowel op rechts als links spelen. Ook heb ik hem wel eens achter de spitsen gebruikt.''

De oud-trainer van SC Heerenveen had op voorhand al grote verwachtingen van zijn selectie. ,,Normaal gesproken heb je als bondscoach van Jong Oranje vooral de beschikking over spelers uit tweede elftallen. De selectie bestaat nu bijna alleen maar uit jongens die in de basis staan bij het eerste elftal van hun club'', zei hij aan het begin van de week al. Na zondag is het optimisme bij De Haan alleen maar toegenomen. ,,Dit is een heel goede groep. Ik verwacht dat we op het EK ver gaan komen.''

Slachtoffers

Door de terugkeer van Huntelaar en Castelen bij Jong Oranje, was De Haan genoodzaakt om vijf in plaats van drie spelers te verwijderen uit zijn voorlopige selectie. Haris Medunjanin (AZ) en Julian Jenner (NAC Breda) zijn de belangrijkste slachtoffers. Ook Robbert Schilder (Ajax), Marvin Emnes en Rachid Bouaouzan (beiden van Sparta) vielen af. Medunjanin, Schilder en Emnes voegen zich nu bij het olympisch elftal van bondscoach Wim van Zwam dat van 15 tot en met 25 mei deelneemt aan een prestigieus jeugdtoernooi in Toulon.

De 22-koppige EK-selectie van Jong Oranje telt drie keepers, acht verdedigers, vijf middenvelders en zes aanvallers. De Haan: ,,Van de achterhoedespelers kunnen Emanuelson en Tiendalli ook op het middenveld spelen.''

Owusu-Abeyie

Opvallendste afwezige in de selectie van De Haan is Quincy Owusu-Abeyie. Hij was vorige zomer een van de smaakmakers op het WK voor spelers tot twintig jaar. Sinds zijn overstap van Arsenal naar Spartak Moskou, is de snelle linkerspits volledig uit beeld geraakt. De Haan: ,,Quincy roep ik voorlopig niet meer op. In het EK-kwalificatieduel met Slovenië in november heeft hij me zwaar teleurgesteld. Niet alleen in zijn manier van voetballen, maar ook qua persoon. Hij moet het nu maar even voelen.''

EK Portugal

Het EK in Portugal begint op 23 mei en duurt tot 4 juni. Nederland is ingedeeld in een groep met Oekraïne, Denemarken en Italië. Woensdag 24 mei is Oekraïne de eerste tegenstanders. De twee beste landen in de poule plaatsen zich voor de halve finales. Woensdag is de laatste serieuze voor de ploeg van De Haan. In Doetinchem speelt Jong Oranje tegen de leeftijdsgenoten uit Duitsland. Ook zij nemen deel aan het EK.
www.parool.nl
De Haan blij met terugkeer Huntelaar en Castelen

(Novum) - Klaas-Jan Huntelaar en Romeo Castelen zijn zondag door Foppe de Haan toegevoegd aan de definitieve selectie van Jong Oranje voor het Europees kampioenschap, dat van 23 mei tot 4 juni in Portugal wordt gehouden. Beide spelers kregen zondag van bondscoach Marco van Basten te horen dat ze niet met het Nederlands elftal meegaan naar het WK in Duitsland.

De Haan kan het tweetal deze zomer goed gebruiken in Portugal. "Huntelaar is onze topscorer dus ik ben uiteraard blij dat hij meegaat. Ook met Castelen ben ik erg blij. Hij kan op rechts en op links spelen en ik heb hem ook wel eens achter de spitsen gebruikt."

De selectie voor het EK telt drie debutanten. Keeper Kenneth Vermeer (Ajax) en de aanvallers Fred Benson (Vitesse) en Patrick Gerritsen (FC Twente) kwamen niet eerder in officieel verband uit voor Jong Oranje.

Nederland zit in Portugal in een poule met Oekraïne, Denemarken en Italië. Spelers die vóór 1 januari 1983 geboren zijn, zijn niet speelgerechtigd voor Jong Oranje.

Volledige selectie Jong Oranje:

Doel: Remko Pasveer (FC Twente), Kenneth Vermeer (Ajax), Michel Vorm (FC Den Bosch).

Verdediging: Edson Braafheid (FC Utrecht), Urby Emanuelson (Ajax), Arnold Kruiswijk (FC Groningen), Gijs Luirink (FC Groningen), Dwight Tiendalli (FC Utrecht), Paul Verhaegh (Vitesse), Ron Vlaar (Feyenoord), Ramon Zomer (FC Twente).

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Ismael Aissati (PSV), Nicky Hofs (Feyenoord), Stijn Schaars (AZ), Demy de Zeeuw (AZ).

Aanval: Fred Benson (Vitesse), Romeo Castelen (Feyenoord), Patrick Gerritsen (FC Twente), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Collins John (Fulham), Daniël de Ridder (Celta de Vigo).
www.trouw.nl
Laatst gewijzigd door Duke op ma mei 15, 2006 1:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41032
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mei 15, 2006 12:55 pm

Er zitten toch best een paar leuke spelers in deze selectie. Ik ken de andere deelnemers niet maar hiermee moet je toch een aardig resultaat kunnen behalen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 15, 2006 2:42 pm

Als ik dit team zo zie lijkt het me dat Nederland een van de meest ervaren selecties heeft, of niet?


Wij nemen Huntelaar mee, Portugal neemt Quaresma mee. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mei 15, 2006 3:05 pm

Inderdaad een aardige selectie. Maar ja, er zijn ook al jongens van 23 bij, dus die moeten inmiddels al wat internationale ervaring opgedaan hebben, en dat zal niet alleen voor Oranje gelden.

Hier is overigens meer informatie over het toernooi te vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 15, 2006 5:22 pm

Frankrijk komt met jongens als Flamini, Clichy, Clerc, Mavuba, Berthod, Diarra, Gourcuff, Le Tallec, Pongolle.

Duitsland met Schulz, Sinkiewicz, Trochowski, Rafael.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 15, 2006 9:09 pm

Afellay wordt vervangen door Medunjanin.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 15, 2006 9:54 pm

Leuk leuk. Oranje heeft ieder geval een geweldig team.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 15, 2006 10:01 pm

Thomas schreef:Frankrijk komt met jongens als Flamini, Clichy, Clerc, Mavuba, Berthod, Diarra, Gourcuff, Le Tallec, Pongolle.

Gourcuff! :worshippy:

Jammer genoeg onhaalbaar voor Ajax. X'C
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mei 17, 2006 7:12 pm

Lekker Pasveer. :D
Allememachies wat een blunder, tegen Duitsland nog wel.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mei 17, 2006 7:13 pm

:D

Genoeg prutsers in dat Jong Oranje.

Nu :redcard: voor de mofse Torwart.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mei 17, 2006 7:14 pm

2-1 achter, rode kaart voor de Duitse keeper zie ik net. Nog een minuut of 10 te spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mei 17, 2006 7:21 pm

2-2 de Zeeuw, knap hoor tegen negen man. ;)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mei 17, 2006 7:23 pm

Moet ie maar van de bal afblijven, anders had John wellicht gescoord. Hoe was de wedstrijd verder?

Afgelopen trouwens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 17, 2006 11:07 pm

Thijs schreef:Lekker Pasveer. :D
Allememachies wat een blunder, tegen Duitsland nog wel.
Pasveer heeft toch net een nieuwe club gevonden?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mei 17, 2006 11:11 pm

Ja Heracles volgens mij.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 18, 2006 2:13 am

Ik lees nu pas dat Emanuelson de eerste goal voor Jong Oranje maakte. Dat hadden jullie wel even mogen zeggen. ;)

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do mei 18, 2006 10:05 am

Wat ben ik blij dat De Ridder verpatst is zeg....

Mitchelinho
Berichten: 89
Lid geworden op: wo mar 08, 2006 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Mitchelinho » do mei 18, 2006 2:07 pm

Jammer zeg dat VPersie, Babel, Robben, Heitinga, Vd Vaart en Stekelenburg er niet meer bij zitten. Dan was Jong Oranje op zijn gemak kampioen geworden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 18, 2006 2:08 pm

Sinds wanneer maken we ons druk om Jong Oranje?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do mei 18, 2006 2:52 pm

Mitchelinho schreef:Jammer zeg dat VPersie, Babel, Robben, Heitinga, Vd Vaart en Stekelenburg er niet meer bij zitten. Dan was Jong Oranje op zijn gemak kampioen geworden.
X'D X'D :drecul2: X'D X'D
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 18, 2006 2:56 pm

Sowieso is het onzin. Andere teams nemen ook genoeg talentvolle spelers mee.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do mei 18, 2006 3:49 pm

Jesse schreef:
Mitchelinho schreef:Jammer zeg dat VPersie, Babel, Robben, Heitinga, Vd Vaart en Stekelenburg er niet meer bij zitten. Dan was Jong Oranje op zijn gemak kampioen geworden.
X'D X'D :drecul2: X'D X'D
Hij heeft echt wel gelijk hoor

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do mei 18, 2006 4:29 pm

Hoe weet je dat zo zeker?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 18, 2006 4:58 pm

Jammer zeg dat Cruijff, Van der Sar, Rijsbergen, De Natris en Geels er niet meer bij zitten. Dan was Jong Oranje op zijn gemak kampioen geworden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do mei 18, 2006 5:10 pm

Hoeladans schreef:
Jesse schreef:
Mitchelinho schreef:Jammer zeg dat VPersie, Babel, Robben, Heitinga, Vd Vaart en Stekelenburg er niet meer bij zitten. Dan was Jong Oranje op zijn gemak kampioen geworden.
X'D X'D :drecul2: X'D X'D
Hij heeft echt wel gelijk hoor
Dacht je dat ik daar om moest lachen?

:huh:
Laatst gewijzigd door Jesse op do mei 18, 2006 5:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie