Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 18, 2006 5:29 pm

onder het motto van "de circel is rond"?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 21, 2006 7:45 pm

Dit is trouwens iets wat ik lang niet wist, maar wat jaren laten ineens heel logisch blijkt.

Het zal 1987 geweest zijn, het veld van Blauw Zwart in Wassenaar. Ajax traint, onder Johan Cruyff, weer voor een EC-II duel. Welke weet ik niet meer. Niettemin sta ik te kijken, in Feyenoord-tenue.

Van 't Schip en Winter trappen een bal over over een meter of twintig. Half hoog, vrij strak. Ineens laat Winter de bal passeren en val ik neer. Vol in m'n kruis. Schip komt niet meer bij. 'Mooi te grazen dat Feyenoordertje...'

Na de training worden de ballen geraapt. Eentje ligt in de sloot naast het veld. Van Basten staat op een afstandje van de rand te kijken naar de bal die ronddrijft. Met een lange stok kan je 'm naar de kant halen en uit de plomp vissen. Maar Van Basten doet niets en dus loop ik maar richting de sloot, haal de bal eruit en gooi 'm richting Marco.

Hij zegt niks, maar knikt even.


"Het karakter van onze bondscoach is sterk beïnvloed door een paar traumatische ervaringen. Als kind zag hij zijn vriendje Jopie Erich in Maarssen door het ijs zakken en voor zijn ogen verdrinken. Marco heeft er alles aan gedaan Jopie te redden en de hulp die hij ging halen kwam te laat. Hij heeft er nooit over willen praten, maar heeft maanden last gehad van nachtmerries"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 21, 2006 7:52 pm

:sad:


En ook jij hebt aan die dag zo te zien een trauma over gehouden. ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 21, 2006 7:55 pm

ik had het graag gezien Steef,dat jij die bal hard in je kruis kreeg :yes: :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mei 21, 2006 11:02 pm

Wereldgozer die Van 't Schip. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 21, 2006 11:27 pm

En vergeet Aron niet. Die liet hem expres lopen. ;)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 22, 2006 8:47 am

En toen was de aantrekkingskracht van Ajax al onbedwingbaar. :headbang:

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di mei 23, 2006 5:08 pm

Maartoe schreef:En toen was de aantrekkingskracht van Ajax al onbedwingbaar. :headbang:
Op die dag besloot de kleine Steef scout te worden om 20 jaar later te proberen dat nare Ajax een rits aftandse Amerikanen aan te smeren!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 06, 2006 10:23 am

Schaars en de Jong toegevoegd ..... (voorlopig). De Hunter is volgend zijn tenminste fit.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di jun 06, 2006 10:39 am

Van Basten haalt Schaars en De Jong er bij

6/6/2006 11:03

Nigel de Jong en Stijn Schaars zijn door bondscoach Marco van Basten opgeroepen om zich bij het trainingskamp van het Nederlands elftal te melden in Hinterzarten.

De Jong en Schaars treden mogelijk als invallers op mocht later deze week blijken dat één van de geblesseerde Nederlandse internationals niet op tijd fit is voor aanvang van de eindronde van het WK.

Momenteel kampen Giovanni van Bronckhorst (wreef), Phillip Cocu (bovenbeen), Kew Jaliens (vleeswond), Wesley Sneijder (enkel) en Rafael van der Vaart (enkel) nog met blessures. De twee verdedigers Jaliens en Van Bronckhorst lijken op tijd te herstellen, maar er staan vooral vraagtekens achter de kwetsuren van de drie middenvelders.

Zondag speelt Nederland zijn eerste duel op het WK, met Servië en Montenegro als tegenstander. Tot 24 uur voor de aftrap mag Van Basten een geblesseerde speler vervangen.

--------------------------------------------------------------------------------

de Jong erbij X'C

Volgens mij mag ie gewoon Davids niet. Is tenminste een linkspoot en volgens mij ligt daar ook het probleem dus de Jong erbij , snap ik gewoon niet. Heeft tenslotte al geruime tijd ook niet getraind en gevoetbald.... ivm een blessure
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 06, 2006 10:47 am

Ajaciedjuh schreef:Schaars en de Jong toegevoegd ..... (voorlopig). De Hunter is volgend zijn tenminste fit.
:eusa_doh:

Laten we hopen dat Sneijder en Cocu op tijd hersteld zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 06, 2006 10:54 am

De Jong :nooo:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jun 06, 2006 10:58 am

vreemde keuze, hij zou alleen spelers van Jong Oranje oproepen, De Jong zat daar ook niet bij de selectie. Schaars kan ik begrijpen, al had ik zelf Castelen alsnog geselecteerd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » di jun 06, 2006 11:13 am

Vreemde keuze voor De Jong.
Met Van Bommel, Landzaat, Maduro, Heitinga en Kromkamp heb je 5 rechtspoten voor rechtsback- en half. Vermoedelijk is Heitinga de eerste rechtsback en is Jaliens gedegradeerd naar derde rechtsback. Aangezien hij nergens anders kan spelen heeft hij totaal geen toegevoegde waarde (meer).

Dan had ik gekozen voor Davids of voor de doelpunten van Huntelaar (naast Schaars).

Ik denk trouwens, dat Jaliens alsnog gaat afvallen ten faveure van Schaars. De Jong vervangen voor Jaliens zou helemaal belachelijk zijn omdat die ook niet wedstrijdfit is. Maar ja, van Basten en consequent...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 06, 2006 12:05 pm

Huntelaar geprezen


PORTO - Dat Klaas-Jan Huntelaar niet meegaat naar het WK met het grote Oranje, snappen ze in Portugal niet. De voetbalvolgers zijn in extase geraakt door het spel van Jong Oranje.

''Als Huntelaar niet goed genoeg is, hoe goed moet Vennegoor of Hesselink dan wel niet zijn?'', vraagt de voetbalsite Maisfutebol zich vertwijfeld af. Huntelaar wordt in de Portugese pers geprezen als het nieuwe genie van het Nederlandse voetbal. ''Zijn doelpunt in de halve finale tegen Frankrijk had zo van de voeten van Marco van Basten kunnen komen,'' aldus een commentator van de TVI, de Portugese zender die de wedstrijden van het Europese jeugdtoernooi uitzond.
Parool

Vennegoor is geniaal. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo jun 07, 2006 3:30 pm

De Jong is veeeeel beter dan Huntelaar en voegt veel meer toe aan het elftal. De Jong heeft al vaker bewezen een goede verlosser te zijn. Daar komt bij dat De Jong thuis heerlijk heeft kunnen uitrusten en niet heeft getraind terwijl Huntelaar hard heeft getraind om zichzelf te verbeteren. Het lijkt me daarom een volstrekt logische keuze dat De Jong wel meegaat en Huntelaar niet.









:eusa_liar:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo jun 07, 2006 3:33 pm

appels met peren vergelijken mtrules. Maar volgens mij schreeuw jij zelfs dat Huntelaar moet worden opgeroepen als Van der Sar geblesseerd uitvalt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 07, 2006 6:01 pm

Ik had De Jong al met de eerste 23 man mee genomen. In plaats van Maduro. Zo'n multifunctionele spelers is heel handig om erbij te hebben en bij Maduro heb ik mijn twijfels of hij het niveau van het WK al aan kan.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jun 07, 2006 6:51 pm

Mwoah, zo goed en multifunctioneel vind ik De Jong niet. Daarbij is hij al een tijdje geblesseerd. Ook wilde hij bij Ajax geen rechtsback staan en voor de rechtshalfpositie zijn er betere spelers.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 07, 2006 7:59 pm

Baseman schreef:Mwoah, zo goed en multifunctioneel vind ik De Jong niet. Daarbij is hij al een tijdje geblesseerd. Ook wilde hij bij Ajax geen rechtsback staan en voor de rechtshalfpositie zijn er betere spelers.
Ik denk dat De Jong nog altijd kan uitgroeien tot een prima voetballer. Hij heeft toch wel laten zien dat hij kan voetballen. Alleen nog nooit een heel seizoen lang. We moeten echter niet vergeten dat Nigel pas 21 is.

En ik denk dat De Jong heus wel als rechtsback zou willen spelen als dat betekent dat hij een plek in de WK-selectie krijgt.

Verder vind ik De Jong wel degelijk multifunctioneel. Hij kans als rechtshalf, verdedigende middenvelder en rechtsback uit de voeten. In z'n beginperiode bij Ajax heeft hij ook nog eens een aantal wedstrijden prima gespeeld als linksback. Als centrale verdediger komt hij toch wat lengte tekort.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 07, 2006 8:07 pm

Baseman schreef:Mwoah, zo goed en multifunctioneel vind ik De Jong niet. Daarbij is hij al een tijdje geblesseerd. Ook wilde hij bij Ajax geen rechtsback staan en voor de rechtshalfpositie zijn er betere spelers.
Mee eens.

Multifunctionaliteit is ook een onmeetbaar iets. De Jong valt misschien multifunctioneel te noemen, maar niet voor een team als Oranje. Ik vind hem iig. zwaar tekort komen voor het middenveld van het Nederlands elftal.

Als back is hij wellicht wel bruikbaar.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do jun 08, 2006 2:14 pm

Ik zal blij zijn als dat WK voorbij is. Zijn we tenminste voorlopig weer af van dat pushen van Huntelaar....









;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jun 08, 2006 2:48 pm

in augustus zijn er al weer interlands Frank.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
ZoefdeHaas
Berichten: 1440
Lid geworden op: ma mei 09, 2005 10:47 am

Bericht door ZoefdeHaas » vr jun 09, 2006 10:25 am

Het is Huntelaar of Ruud, niet Vennegoor
Get a Cock

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jun 09, 2006 12:00 pm

Van Basten zit niet met kritiek De Haan

9/6/2006 9 :25

Dat collega Foppe de Haan openlijk heeft verklaard dat hij Klaas-Jan Huntelaar altijd had geselecteerd voor het WK in Duitsland doet bondscoach Marco van Basten niets. 'Wat Foppe ervan vindt is zijn pakkie-an, niet de mijne.'
Het wel of niet selecteren van Huntelaar was een maand geleden bijna een nationale discussie. Van Basten koos voor Ruud van Nistelrooy, Dirk Kuijt en Jan Vennegoor of Hesselink als centrumspitsen en liet Huntelaar thuis.

De Haan gooide na de zegetocht van Jong Oranje op het EK in Portugal weer olie op het vuur door opnieuw een lans te breken voor Huntelaar, die met vier doelpunten topscorer van het toernooi werd.

Van Basten wordt er niet warm of koud van. 'Hij praat niet over ons en mag zijn mening verkondigen, zoals iedereen', zegt de bondscoach over zijn collega van Jong Oranje. Om daar met gevoel voor humor aan toe te voegen: 'Trouwens, ik begreep het niet, want ik versta geen Fries.'
www.vi.nl

pfff... altijd lachen met marco
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie