Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 15, 2006 11:16 am

Van der Sar

Jaliens
Boulah
Mathijsen
Gio

Landzaat
Cocu
Van der Vaart

Kuyt
RVN
Robben
Oei, ik durf niet te kijken op PN... :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mei 15, 2006 11:22 am

Cocu staat er toch in?

:hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » ma mei 15, 2006 11:37 am

Volgens mij heeft Jaliens rugnummer 2 gekregen omdat het plaatje van de selectie er dan mooier uitziet, met alle posities dubbel bezet. In dat plaatje zou dus Kromkamp of Jaliens rugnummer 2 krijgen en Kromkamp komt daar om begrijpelijke redenen even niet voor in aanmerking.

Het zou mij in ieder geval verbazen als bij de eerste wedstrijd ook daadwerkelijk de nummers 1 tot en met 11 in het veld staan, dus tot die tijd ga ik me daarover ook maar niet al te druk maken.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » ma mei 15, 2006 11:40 am

Idd MvB heeft nu 4 weken om zijn stempel op het team te drukken en te beslissen welke spelers het beste in het team passen. Kunnen we dan ook zien om het Van Basten lukt om Oranje écht goed voetbal te laten voetballen.
Chris a.k.a Giiser

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 15, 2006 11:48 am

Tuurlijk niet. MvB is ook gewoon een beginnend trainertje. Die heeft geen idee hoe-ie een team moet slijpen.

Selectie is matig, technische staf is bedroevend, groep is lastig.

You do the math.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 15, 2006 11:50 am

Steef schreef:Tuurlijk niet. MvB is ook gewoon een beginnend trainertje. Die heeft geen idee hoe-ie een team moet slijpen.

Selectie is matig, technische staf is bedroevend, groep is lastig.

You do the math.
De rest is onbelangrijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 15, 2006 11:52 am

Hoezo?

Griekenland gezien twee jaar geleden?

Het belang van een uitstekende bondscoach wordt onderschat in Nederland. Sowieso wordt het belang van een uitstekende trainer afgedaan als 'niet nodig' in Nederland. Hier wordt gedacht dat de beste voetballers ook het beste team maken en de meeste prijzen dus gaan winnen.

:nooo:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mei 15, 2006 11:56 am

Hier moet een bondscoach vooral goed kunnen omgaan met de pers.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mei 15, 2006 12:03 pm

Tijdelijke selectie van Huntelaar is achteraf bezien vreemde zaak



Goed beschouwd, heeft Klaas Jan Huntelaar in de afgelopen weken geen enkele kans gemaakt op de WK-selectie van het Nederlands elftal. Die conclusie kan risicoloos worden getrokken, omdat Marco van Basten in al zijn redeneringen zo helder is als glas.


Voor de bondscoach stond de selectie van Ruud van Nistelrooy en Dirk Kuyt nooit ter discussie.


Eerstgenoemde is zijn nummer één in het centrum van de aanval en de ander is dubbel inzetbaar; als rechterspits én als centrumspits. Blijven voor het centrum over Jan Vennegoor of Hesselink en Klaas Jan Huntelaar.

Van dat duo moest er één de rol van pinchhitter kunnen spelen. In die kwaliteit acht de bondscoach de bagage van de PSV’er onomstreden. Die theorie is, alle commotie in het land ten spijt, nog te begrijpen ook. En dus was Huntelaar gisterochtend het haasje.


Maar de vraag waarom Huntelaar dan wél deel uitmaakte van de voorlopige selectie en een week mee mocht trainen bij de grote jongens werd in Zeist mager beantwoord. De bondscoach zei dat hij en zijn staf Klaas Jan graag een paar dagen van dichtbij wilden meemaken. Daar is wat voor te zeggen.

Maar de spin-off van die stage is wel, dat zowel de spits zelf als het grote publiek begon te geloven in de kansen van Huntelaar. Sterker nog, er ontstond een hype rond de aanvaller die eigenlijk in zijn eentje het seizoen van Ajax wist te redden. De vraag was op een bepaald moment niet meer of hij mee moest, maar of hij in de basis hoorde.


Alle discussies in het licht van Oranje gingen over Huntelaar. Alle media focusten op de jonge spits.


Vele polls op internet gingen over de vraag of Huntelaar in Oranje hoorde. Dat is niet vreemd. Hij werd topscorer, maakte 44 officiële doelpunten dit seizoen, verkeert in een bloedvorm en kreeg met zijn dagelijkse performances bij Oranje in Katwijk en Noordwijk het volk op zijn hand.


Het pleit nadrukkelijk voor Van Basten dat hij zulke hypes ijskoud negeert. Zo koel als hij krijgen we ze niet vaak meer. In zijn zondagse pak zei hij keihard dat het hem geen enkele moeite had gekost om Huntelaar, en nog een paar anderen trouwens, uit de selectie te laten. Voor hem is het nogal wiedes allemaal.

Van Basten vindt nu eenmaal dat je in het slot van een wedstrijd meer hebt aan het breekijzer van PSV dan aan de onervaren goaltjesdief van Ajax. Moeilijker hoef je van hem de discussie niet te maken.

En als hij dat vindt, is het voorlopig prima. Iedereen weet dat Huntelaar in het strafschopgebied trefzekerder is dan Vennegoor of Hesselink, iedereen weet dat de PSV’er door topverdedigers gemakkelijker is af te stoppen dan ‘het type’ Huntelaar en iedereen weet dat het Nederlands elftal met stormrammen minder gemakkelijk omgaat dan met technisch vaardige goalgetters.

Maar Van Basten is de baas, hij is eindverantwoordelijk en dus mag hij voorlopig zijn gang gaan. Hij zal Huntelaar te weinig in internationale topwedstrijden hebben kunnen beoordelen. Hij zal hem gewoon nog te jong en onervaren vinden ten opzichte van de vijf jaar oudere Vennegoor of Hesselink. Pas op het WK zal uitgewezen worden of Van Basten het goed heeft gezien.


Maar omdat de bondscoach de Ajacied in de afgelopen dagen een blik op Duitsland heeft gegund, is het afvallen van de jongeling een kwestie van formaat geworden. Op het wereldwijde web groeide de oppositie binnen een paar uur tot een forse omvang. Er zijn bondscoaches die na zo’n zaakje afgeschoten zouden worden. Van Basten overkomt dat niet.


Zijn even klinische als down-to-earth aanpak houdt de gemoederen in de onmiddellijke nabijheid van zijn selectie tamelijk rustig. Dat hem dat lukt, is een onontbeerlijke kwaliteit voor een trainer/coach die aan de vooravond van een groot toernooi staat.


Het neemt echter niet weg, dat de tijdelijke selectie van Huntelaar, zéker achteraf bezien, ronduit een vreemde was.
Nijnatten

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma mei 15, 2006 12:04 pm

Van Basten wordt hier onderschat, hij is een tactisch genie dat op een heel ander niveau denkt als jullie. Zelfs ik snap soms een bepaalde keuze van hem niet helemaal, kun je nagaan :D

Ik denk dat als er coaches zijn die met het Nederlands spelersmateriaal verder zouden kunnen komen dan de 8e finales, dan zijn dat alleen Cruijff, Van Basten, Hiddink en Rijkaard. Natuurlijk heeft Van Basten zich nog nergens bewezen, maar er zijn mensen waarbij dat ook niet nodig is. Levende legendes als Cruijff. Van Basten schaar ik daar ook onder. Waarop dat gebaseerd is? Mijn gevoel.

Selectie is redelijk, technische staf is uitstekend, groep is een eenheid.

You do the math: halve finales!
Ajax!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 15, 2006 12:21 pm

Ja, dat dachten ze in Duitsland ook met Klinsi en in Bulgarije met Hristo.

:nooo:

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » ma mei 15, 2006 12:24 pm

Met MvB hebben we denk ik op dit moment de best mogelijke Nederlandse trainer in huis, vergeet niet dat JC z’n rechterhand is.
Ik zou echt op dit moment geen betere kunnen verzinnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 15, 2006 12:25 pm

Steef schreef:Tuurlijk niet. MvB is ook gewoon een beginnend trainertje. Die heeft geen idee hoe-ie een team moet slijpen.

Selectie is matig, technische staf is bedroevend, groep is lastig.

You do the math.
Misschien is Van Basten wel een natuurtalent dat geen ervaring nodig heeft, zoals Michels of Van Gaal.

Maargoed, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Van Basten een voetbalmachine wil formeren. Hij wil waarschijnlijk vooral een winnend team op poten zetten, zoals in de kwalificatiereeks.

Tegenhouden, en af en toe een goaltje meepikken. Dat is het devies.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma mei 15, 2006 12:30 pm

Steef schreef:Ja, dat dachten ze in Duitsland ook met Klinsi en in Bulgarije met Hristo.

:nooo:
Beetje meer respect graag, Marco van Basten vergelijken met zo'n luie mof en domme Oostblokker.. :redcard:

Het is veel logischer om Van Basten op één lijn te stellen met zijn illustere voorgangers in de Nederlandse voetbalgeschiedenis.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mei 15, 2006 12:37 pm

Als voetballer wel maar als coach moet hij toch eerst maar eens laten zien dat hij daar recht op heeft. De komende weken zijn wat dat betreft erg interessant. Hij heeft nu een paar weken de tijd om met die groep te werken. Nu zal moeten blijken of hij in staat is om een goed team neer te zetten.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma mei 15, 2006 12:43 pm

Giacomo Puccini schreef:
Steef schreef:Ja, dat dachten ze in Duitsland ook met Klinsi en in Bulgarije met Hristo.

:nooo:
Beetje meer respect graag, Marco van Basten vergelijken met zo'n luie mof en domme Oostblokker.. :redcard:

Het is veel logischer om Van Basten op één lijn te stellen met zijn illustere voorgangers in de Nederlandse voetbalgeschiedenis.
Want?

Klinsi en Stoichkov hebben zelfs als voetballer meer laten zien op een WK dan MvB. Cruyff en de 74-generatie (zelfs de 78-jongens) natuurlijk ook.

MvB was uitblinker op een EK. De Charisteas van Nederland dus.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 15, 2006 2:23 pm

Giacomo Puccini schreef:
Steef schreef:Ja, dat dachten ze in Duitsland ook met Klinsi en in Bulgarije met Hristo.

:nooo:
Beetje meer respect graag, Marco van Basten vergelijken met zo'n luie mof en domme Oostblokker.. :redcard:

Het is veel logischer om Van Basten op één lijn te stellen met zijn illustere voorgangers in de Nederlandse voetbalgeschiedenis.
Lul niet zo slap. Van Basten heeft als trainer nog alles te bewijzen.

Hiervoor noemde je hem ook al als 1 van de enigen (samen met Cruijff, Hiddink en Rijkaard) die met dit spelersmateriaal verder zou komen dan de 8ste finales.

-Ten eerste heeft Nederland trainers die al meer hebben laten zien dan Marco van Basten als trainer.

- Ten tweede heeft Marco deels zelf voor dit spelersmateriaal gezorgd.

- Ten derde heeft het natuurlijk ook met het geluk van de loting te maken hoe ver je komt.
Jesse schreef:Hier moet een bondscoach vooral goed kunnen omgaan met de pers.
Mwah, dat is in wel meer landen belangrijk. Maar als je als Nederlands bondscoach gewoon goed presteerd met Oranje, is het niet zo belangrijk om goed om te kunnen gaan met de media. De kwaliteiten als trainer staan nog altijd voorop.
Baseman schreef:
De enige keuze die ik écht niet kan volgen is Maduro i.p.v. Davids.
Davids was al de gebeten hond, samen met Kluivert en Seedorf. Later kwamen daar nog Van Bommel en Kromkamp bij, maar die zijn weer in genade aangenomen.

Davids is een pitbull, maar Maduro is een voetballer. Ik betwijfel ook of Daivds nog goed genoeg is voor Oranje, maar Davids voor Maduro lijkt me niet verkeerd. Zoveel heeft Maduro nog niet laten zien.
Nogmaals :D , Davids is inmiddels wat ouder. Maar hij zou in mijn ogen meer toevoegen aan dit middenveld op een WK dan Maduro en Landzaat.

Ik word nerveus van dat middenveld. De blessuregevoelige Van der Vaart, de schijnbaar uitgebluste Cocu (hopelijk krijgt hij nog genoeg rust) en mooi weer voetballer Landzaat. Daar moeten we de oorlog mee winnen als het even tegen zit?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 15, 2006 2:35 pm

Nu ga ik even uit van deze basisopstelling:

----- Landzaat -----

VDV ----------- Cocu

Vraag is: wat verlangt Van Basten van deze spelers? Van de middenvelder in de punt naar achteren, zo bleek vorige week in SV, verlangt Van Basten voornamelijk dat die de defensie ondersteunt bij de opbouw. Vind het in dat licht eigenlijk best logisch dat MVB Landzaat en Maduro boven Davids verkiest.

Van de andere twee middenvelders verlangt Van Basten dat ze in het gareel lopen, beurtelings achter de spits opduiken, en een doelpunt kunnen maken. Nou is het geen geheim dat VDV en Cocu trefzekerder zijn dan Davids.

Davids in vorm is een geweldige speler. Speelt met het hart, heeft een geweldige techniek en jaagt de boel aan. Maar hij is te onrustig om zich in de punt naar achteren 90 minuten met de opbouw te bemoeien, en mist het scorend vermogen en de discipline om als kanthalf te functioneren. Nee, ik volg ook in dit geval de visie van MVB.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 15, 2006 2:39 pm

Ik ook wel. Alleen vind ik dit je maar moet verlangen van een middenveld. Ik denk dat Oranje op deze manier veel momenten zal hebben waarin het moeilijk onder de druk uit kan komen, omdat de tegenstander maar weinig weerstand ondervindt op het middenveld.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma mei 15, 2006 2:43 pm

Reactie op Thomas:
Natuurlijk heeft van Basten nog bijna niets laten zien als trainer, maar een trainer die al wel iets heeft laten zien is ook geen garantie op succes. Die succesvolle trainers waren ooit ook beginner en een aantal deden het meteen goed.

Maar goed, deze discussie win ik natuurlijk nooit, want mijn vertrouwen is niet gebaseerd op alleen maar feiten, maar ook een kwestie van gevoel, zijn in mijn ogen goeie aanpak tot nu toe en de manier waarop hij zich presenteert. Hij is onverstoorbaar, weet zich duidelijk uit te drukken en geniet volgens mij een ongekend vertrouwen van de spelersgroep. Op tactisch gebied sla ik Van Basten erg hoog aan, ik hoor hem graag over voetbalzaken praten en Cruijff heeft hem hoog zitten. Wie ben ik dan om Van Bastens kwaliteiten in twijfel te trekken. Als peoplemanager heeft Van Basten volgens mij nog wel een en ander te leren, Hiddink is op dat vlak een stuk ervarener en verder. Maar ik denk dat zulke kwaliteiten belangrijker zijn voor een clubtrainer dan een bondscoach. Net als beginnend trainer Rijkaard op het EK2000 zie ik ook Van Basten hoge ogen gooien op WK2006, al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat Rijkaard de beschikking had over een talentvollere lichting.
Steef schreef:MvB was uitblinker op een EK. De Charisteas van Nederland dus.
Leuk gevonden :D
Ajax!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mei 15, 2006 2:55 pm

Thomas schreef:Daar moeten we de oorlog mee winnen als het even tegen zit?
We hebben Van Bommel nog :cheer: :eusa_dance: :headbang: :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 15, 2006 2:58 pm

Van Bommel wordt vaak als winnaarstype naar voren geschoven, maar ik vind hem juist een geboren verliezer.

Zo kreeg hij van Van Gaal het volle vertrouwen, om er vervolgens niets van te bakken (en kwalificatie voor het WK mis te lopen).

Ook is-ie altijd ziek, zwak of misselijk als er een groot toernooi aankomt. Het zou me niets verbazen als-ie binnenkort weer tegen een blessure aanloopt.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma mei 15, 2006 3:06 pm

Zo kreeg hij van Van Gaal het volle vertrouwen, om er vervolgens niets van te bakken
Nou ja, zijn directe tegenstander tegen Ierand was op dat moment de beste van de wereld op die positie. Dat kan je een 24-jarige Van Bommel niet kwalijk nemen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 15, 2006 3:09 pm

Keane bedoel je?

Maar het gaat me niet alleen om die wedstrijd tegen de Ieren. Ik kijk naar het gehele plaatje. En het hele team was matig hoor, maar Van Bommel kon duidelijk de druk niet aan.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma mei 15, 2006 3:11 pm

Ik vind Van Bommel wel een winnaar, qua mentaliteit. Maar Landzaat is een betere voetballer en Seedorf al helemaal. Met Sar, Boulahrouz, Van der Vaart, RvN en Cocu heeft het 11-tal in iedere linie al aardig wat echte winnaarsmentaliteit, dus in die zin vind ik het geroep om Davids wat overdreven. Net alsof Nederland verder een team met allemaal mietjes is. Van Bommel in de basiself lijkt me wat dat betreft ook niet noodzakelijk. Helemaal omdat ik hem als waterdrager te onbetrouwbaar vind.
Ajax!

Plaats reactie