Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo mei 14, 2006 1:03 pm

Ja, ze hebben lekker fris tegen Moldavie gesepeeld inderdaad.

Kan iemand mij uitleggen waarom Babel meegaat? Robben en Van Persie kunnen allebei linksvoor spelen.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » zo mei 14, 2006 1:03 pm

Rishi schreef:
Kuijt EN RVN zijn uit vorm. Vennegoor scoort ook nou niet bepaald aan de lopende band. VDV is geblesseerd geweest. Sneijder geblesseerd. Robben en Van Persie speelden laatste maanden nou ook niet bepaald veel.
Als er iemand gebrand is om een goed WK te spelen is RVN wel. Rancune is een goede drijfveer. Hetzelfde geldt voor Kuijt, hij heeft een bagger seizoen achter de rug. En als iemand een winnaarsmentaliteit heeft, dan is hij het wel.

VDV heeft bewezen dat hij niet veel ritme nodig heeft om in grootse vorm te komen. Heeft hij dit seizoen bij HSV bewezen en ook in het verleden bij Ajax.
Hetzelfde verhaal geldt voor Robben, heeft ook niet veel speeltijd nodig. Heb de halve finale van de FA Cup gezien tussen Liverpool en Chelsea toen toonde hij al een aantal leuke rishes (vanaf de rechterkant) en was hij constant dreigend.
Van Persie en Sneijder zie ik niet als basisspeler maar hebben beide genoeg kwaliteiten om een wedstrijd te beslissen.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » zo mei 14, 2006 1:06 pm

bryan schreef:Ja, ze hebben lekker fris tegen Moldavie gesepeeld inderdaad.

Kan iemand mij uitleggen waarom Babel meegaat? Robben en Van Persie kunnen allebei linksvoor spelen.
Babel kan goed invallen! Kan bovendien op alle posities in de voorhoede uit de voeten, misschien de linksbuitenpositie nog wel z'n sterkste positie. Ik vind het wel logisch, Babel kan wat forceren.

Castelen wordt vooral 'gevaarlijk' genoemd, dat zegt al genoeg.. Want in de top gaat het niet om gevaar maar om rendement.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo mei 14, 2006 1:08 pm

Dirk Scheringa schreef:Want in de top gaat het niet om gevaar maar om rendement.
Precies. Daarom was het rendement van Ruud dit jaar ook zo groot :worshippy:

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 14, 2006 1:20 pm

:D

Dat Oranje speelde niet om het balbezit komt omdat ze niet veel meer balbezit hadden dan de tegenpartij. Ik vond het echt slaapverwekkend. Dat vond ik onder D.A. en LVG ook maar toen werd dat ook door iedereen gezegd. Nu zie ik slechter voetbal, alleen nu met een stel boeren die niet beter kunnen en nu is het opeens werklust e.d. :pukey:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo mei 14, 2006 1:44 pm

Het was natuurlijk heel leuk geweest wanneer Huntelaar mee had gekund, maar ik vind de keuze niet onlogisch: de kans dat hij aan spelen was toegekomen was niet groot. Van Nistelrooij is gewoon de nummer 1, Kuijt zijn vervanger, VOH de pinchhitter. Voordeel is daarnaast dat Jong Oranje nu gewoon een prima ploeg heeft, met Huntelaar en Castelen.

Overigens kan Van Persie ook prima op rechts spelen. Van Nistelrooij zal inderdaad gebrand zijn om te presteren. Hij heeft de afgelopen weken weinig gespeeld, en zal wellicht op zoek moeten naar een nieuwe club (O. Lyon heeft interesse).

Ik verwacht trouwens niet dat Oranje erg ver zal komen, daarvoor zit er wel wat veel middelmaat in het team. Ik heb zelfs mijn twijfels of we de voorronde overleven. Jong Oranje kan daarentegen best wel eens een leuk toernooi gaan spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 14, 2006 1:48 pm

JC schreef:Van alle afvallers heb ik eigenlijk nog het meeste medelijden met Opdam. Die heeft echt een flinke duikeling in de hiërarchie gemaakt.
en dan nog mogelijk naar Feyenoord moeten verhuizen ook. Arme Barry.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 14, 2006 1:49 pm

Opdam kan er geen klote van.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 14, 2006 1:51 pm

Joe schreef:huntelaar zou toch geen speeltijd krijgen, als stormram is VoH en als basisspeler RvN.. of denkt iemand hier serieus dan Huntelaar RvN uit de basis kan spele?
ja, dat denk ik serieus. Bovendien kan je Van Nistelrooy ook wel eens eerder willen wisselen voor een andere spits, geen type stormram, en dat is nu dus onmogelijk.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 14, 2006 1:53 pm

Lucas schreef: Huntelaar is wel de toekomst van oranje.
als ik Klaas Jan was dan had ik voor de eerstvolgende selectie bedankt met de woorden "sorry, ik ga eerst trainen op meevoetballen" en dan m'n middelvinger opgestoken.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 14, 2006 1:53 pm

Je kunt hem toch wisselen voor Kuijt? :confused:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo mei 14, 2006 1:54 pm

Mocht er een aanvaller afhaken, dan kan The Hunt alsnog mee toch?

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 14, 2006 1:54 pm

1. Jong Oranje boeit dus geen ene fuck.
2. Je stelt je team samen aan de hand van de best presterende spelers. Een WK is niet bedoeld om Ruud van Nistelrooy wedstrijden te laten spelen om zo een nieuwe club te vinden.
3. De keuze is helemaal niet logisch. KJH heeft aangetoond een ideale nummer 9 te zijn. Kuijt speelt de laatste weken diep bedroevend ( of nee, hij speelde helemaal niet :D ) en een nummer 9 moet een bepaalde standaard halen. Een rechtsbuiten kan eens een mindere dag hebben. Een 9 niet.
4. Verder win je geen fucking WK met Jaliens in je selectie. Het middenveld bestaat uit allemaal pootjes.
5. De spelers die moeten scoren voor Oranje hebben de laatste 3 maanden, zelfs als je het allemaal optelt en vermenigvuldigt met 12, niet meer gescoord als 4 :D . Dus ja, ik zie het diep bedroevend in.

Zeker tegen al het geweld wat de andere landen vooral op het middenveld hebben rondlopen: Emerson-Gilberto, Cambiasso-Mascherano, Makelele-Vieira, Baraja-Albelda/Alonso, Maniche-Deco, Lampard-Gerrard en zelfs die fucking Duitsers met Borowski-Ballack.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 14, 2006 1:54 pm

Henk de Gier schreef:
Lucas schreef: Huntelaar is wel de toekomst van oranje.
als ik Klaas Jan was dan had ik voor de eerstvolgende selectie bedankt met de woorden "sorry, ik ga eerst trainen op meevoetballen" en dan m'n middelvinger opgestoken.
Wat een gelul zeg. Omdat Van Basten voor spitsen kiest die het onder hem altijd goed hebben gedaan?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo mei 14, 2006 1:55 pm

Bertje schreef:Je kunt hem toch wisselen voor Kuijt? :confused:
Huntelaar? Nee man, Kuyt is veel 'flexibeler', je kunt hem ook prima als rechts- of linksbuiten gebruiken.

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo mei 14, 2006 1:57 pm

Rishi schreef:1. Jong Oranje boeit dus geen ene fuck.
2. Je stelt je team samen aan de hand van de best presterende spelers. Een WK is niet bedoeld om Ruud van Nistelrooy wedstrijden te laten spelen om zo een nieuwe club te vinden.
3. De keuze is helemaal niet logisch. KJH heeft aangetoond een ideale nummer 9 te zijn. Kuijt speelt de laatste weken diep bedroevend ( of nee, hij speelde helemaal niet :D ) en een nummer 9 moet een bepaalde standaard halen. Een rechtsbuiten kan eens een mindere dag hebben. Een 9 niet.
4. Verder win je geen fucking WK met Jaliens in je selectie. Het middenveld bestaat uit allemaal pootjes.
5. De spelers die moeten scoren voor Oranje hebben de laatste 3 maanden, zelfs als je het allemaal optelt en vermenigvuldigt met 12, niet meer gescoord als 4 :D . Dus ja, ik zie het diep bedroevend in.

Zeker tegen al het geweld wat de andere landen vooral op het middenveld hebben rondlopen: Emerson-Gilberto, Cambiasso-Mascherano, Makelele-Vieira, Baraja-Albelda/Alonso, Maniche-Deco, Lampard-Gerrard en zelfs die fucking Duitsers met Borowski-Ballack.
Ja, Kuyt was de laatste weken slecht. Maar Van Nistelrooy heeft er in Engelang toch 21 inliggen: nie slecht lijkt mij (ook al waren de laatste weken minder).

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » zo mei 14, 2006 1:57 pm

Landzaat en Maduro zie ik helemaal niet zitten voor een WK. Dan veel liever Davids. En Scheringa, wat is er mis met bij Tottenham spelen? Zal best beter betalen dan Ajax en denk jij dat het huidige Ajax Tottenham in een uit en thuis serie wel even in zou maken?
Voorts, zoals al opgemerkt, er is geen oplossing voor de rechterflank behalve Kuyt dan, en die hoort daar eigenlijk ook niet thuis. Ik heb Babel nooit op rechts zien spelen. Als hij dat kwalitatief niet minder doet dan de linker-, dan mischien okay, maar anders ???????
Okay, verdedigend ziet het er prima uit, enige zwakke punt mischien opbouw. Het middenveld doet me huiveren als er een geblesseerd of uit vorm raakt, en de aanval . . . RVN en Robben moeten vaste waarden zijn. RvP kan op rechts als het moet, hoewel links beter is en Robben kan mischien niet een hele 90 min. op volle toeren.
Een ding is zeker, MvB zal het beter weten dan ik dus: hopen maar!
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 14, 2006 2:03 pm

Bertje schreef:
Henk de Gier schreef:
Lucas schreef: Huntelaar is wel de toekomst van oranje.
als ik Klaas Jan was dan had ik voor de eerstvolgende selectie bedankt met de woorden "sorry, ik ga eerst trainen op meevoetballen" en dan m'n middelvinger opgestoken.
Wat een gelul zeg. Omdat Van Basten voor spitsen kiest die het onder hem altijd goed hebben gedaan?
dan zou ik zeggen "kies maar voor de spitsen die altijd selecteert, aangezien vorm en goeie prestaties in de competitie je geen fuck zeggen"

Juist een Van Basten zou toch moeten weten hoe een invallende spits in een tournooi tot internationale held kan uitgroeien.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 14, 2006 2:05 pm

Slaat echt nergens op. Van Basten was veel beter dan de rest, maar had er een slecht seizoen met veel blessures opzitten.

Huntelaar is niet beter dan Van Nistelrooij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2006 2:06 pm

Nederland valt of staat niet met het al dan niet selecteren van Huntelaar. Feit is dat van Nistelrooij en Kuyt het ook internationaal al meerdere keren hebben bewezen, Huntelaar niet.
Vennegoor of elleboog is niet vergelijkbaar met Huntelaar. Of VoH goed genoeg is voor de rol die van Basten voor hem in gedachten heeft is een interessante, maar wel een andere, discussie. Hij is er iig wel beter voor dan Huntelaar
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 2:06 pm

Huntelaar is slachtoffer geworden van de hype rondom zijn persoon. Stel, Oranje valt de eerste wedstrijd tegen, dan begint het. ''Huntelaar moet erin!'(Hugo Borst). 'Hun-te-laar!'(Jan Mulder). Heel Nederland valt dan over Van Basten heen, en die arme Klaas krijgt de rol van Verlosser toebedeeld, terwijl hij daar nog niet aan toe is.
Van Basten ziet in Huntelaar geen serieuze kandidaat voor de spitspositie op dit moment, meer dan een reserverol zit er niet in. Daarom neemt hij hem niet mee. Niemand zal roepen om VoH, de hiërarchie is duidelijk en dat is wat de bondscoach wil.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 14, 2006 2:07 pm

Oftewel, hij kiest voor de makkelijkste weg voor zichzelf :pukey:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 14, 2006 2:11 pm

Je kan het ook rust om Oranje tijdens het WK noemen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 2:13 pm

Rishi schreef:Oftewel, hij kiest voor de makkelijkste weg voor zichzelf :pukey:
Nee, hij kiest voor een duidelijk hiërarchie. Dat doet elke trainer. En hij houdt zelf de touwtjes in handen, in plaats van dat hij zich laat manipuleren door de publieke opinie.
Michels zei ooit, toen de lobby om Menzo in Oranje te krijgen in volle gang was: 'Op deze manier kán ik hem niet eens opstellen'.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo mei 14, 2006 2:19 pm

Een Menzo-lobby. :nooo:

Plaats reactie