HET EK 2008 TOPIC

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 9:26 pm

Zonder De Zeeuw en Van der Vaart was het voetbal eruit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za mei 24, 2008 9:26 pm

Hoeladans schreef:Oh, was Landzaat ingevallen :blush.gif:
Precies, dat bedoel ik. Zal ook wel afvallen denk (hoop) ik.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za mei 24, 2008 11:03 pm

Engelaar lijkt zich vlak voor het EK in de basis te spelen. Brengt qua voetbal, lef en aanvallende intenties zoveel meer als een V. Bronckhorst op die controlerende positie.

Ben benieuwd welke club hij uit zal kiezen, Schalke 04 of Ajax? Ik hoop Ajax. Goede vervanger voor Edje.
AFCA!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za mei 24, 2008 11:08 pm

Kweet niet, ben toch bang dat hij het net niet zal redden bij een Ajax of Schalke..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 11:22 pm

Volgens mij kon Engelaar juist redelijk uit de verf komen doordat De Zeeuw en Van der Vaart zorgden dat het balletje rondging en alles bij balverlies zo stond dat er weinig loopwerk gedaan hoefde te worden. Hierdoor kwam Engelaar nooit werkelijk onder druk en hoefde hij bij balverlies weinig te doen. Onder druk zal het weinig worden met Engelaar, verwacht ik.

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat mensen nu roepen dat Engelaar voor voetbal in de ploeg zorgt. Engelaar kon zijn passes juist kwijt doordat er al voetbal in de ploeg zat. Volgens mij brengt Sneijder meer op de positie van Engelaar. Meer dynamiek zonder bal, meer agressie bij balverlies, tweebenigheid en meer scorend vermogen. Alleen qua pure duelkracht lever je in. En daar staat het middenveld met jongens als Van der Vaart en De Zeeuw toch al niet bol van. Maar als je dan toch voor voetbal kiest, dan lijkt het me een uitgemaakte zaak.

Ik ben toch vooral erg benieuwd naar Robben en Van Persie. Die twee brengen de echte ontbrekende topklasse voorin, maar maken het ook weer tot een nog onmogelijker geheel. Eventueel zou je, als die twee fit zijn, kunnen kiezen om zonder spits te spelen, zodat je iemand met extra duelkracht op het middenveld kunt zetten. Wel lastig, want hebben we zo'n jongen überhaupt?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 24, 2008 11:28 pm

Ben het met je eens dat Sneijder op de positie van Engelaar nog belangrijker en waardevoller kan zijn. Ik verwacht echter dat Sneijder 1 van de 3 rollen krijgt als aanvallende middenvelder.

Ik verwacht een spits; KJH of RVN, keuze zou ik niet weten maar ik zou toch kiezen voor RVN

3 aanvallende middenvelders erachter; Sneijder, Vaart en RVP
2 controlerende middenvelders: Engelaar/Gio, De Zeeuw

Denk dus niet dat Sneijder voor de rol van Engelaar in beeld is. Teveel voetbal en te weinig duelkracht.


Ben het ook wel met je eens dat Engelaar juist goed kon meevoetballen omdat het lekker voetballen is met De Zeeuw, Afellay, Kuijt en Vaart. Heel veel beweging en wat ook scheelde was dat Oekraine echt belabberd was...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 11:38 pm

Afellay vind ik in ieder geval niet in dat rijtje thuis horen. Koos weer nimmer de diepte zonder bal en maakte vooral veel meters met bal zonder dat het echt wat opleverde.

Op het middenveld moeten Van der Vaart en De Zeeuw in ieder geval spelen, wat mij betreft. Die twee brengen voetbal in de ploeg, creëren ruimte voor de aanval en staan bij balverlies goed.
Verder moet Sneijder sowieso ingepast worden. Dat kan in dezelfde rol als hij bij Real heeft (hangend aan de zijkant) of meer zoals Engelaar vandaag speelde, als tempoversneller van achteruit.

Veel hangt af van de fitheid en vorm van Robben en Van Persie. Als die jongens fit zijn en wedstrijden kunnen beslissen, spelen ze wat mij betreft sowieso. Robben in ieder geval op links (want daar is hij het best) en Van Persie mogelijk in de spits of vanaf rechts.

Dan is het de vraag of er nog ruimte is voor een extra centrumspits. Hangt ook van de tegenstander af.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 25, 2008 12:00 am

Ja precies. Alleen zou ik Sneijder niet controlerend laten spelen. Ligt eraan. Kan wel als je kiest voor een aanvaller in de punt en niet een echte spits als KJH of RVN.

Vaart Sneijder Persie en De Zeeuw horen inderdaad te spelen. Robben...tja. Laat hem eerst maar echt fit raken.

Ik ben ook niet gecharmeerd van Afellay. Vind het ook maar een postbode...
Laatst gewijzigd door Lionel op zo mei 25, 2008 10:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 25, 2008 10:31 am

Van Basten ‘heel tevreden’ over Engelaar
Geschreven op zondag, 25 mei om 10:10

Orlando Engelaar staat er goed op bij bondscoach Marco van Basten. De middenvelder van FC Twente startte in de basis in het oefenduel met Oekraïne, en liet zien het hoge niveau van de internationale top aan te kunnen. Uiteraard tot tevredenheid van de keuzeheer. ”Over Engelaar kunnen we alleen maar heel tevreden zijn. Hij zorgde voor heel veel voetbal,” vond Van Basten. “Hij maakte een hele goede indruk.” De kans dat de lange spelverdeler nog tot de afvallers zal behoren lijkt dan ook aanzienlijk geslonken. Er zit misschien zelfs nog meer in het vat.

”Of hij dicht bij een basisplaats is gekomen? Dat zou best wel eens kunnen,” was het veelzeggende antwoord van de aanstaand coach van Ajax, die zondag zijn selectie terug zal brengen tot 24 man. Aankomende woensdag sneuvelt de laatste speler.

Hoogstwaarschijnlijk gaat één van de vier doelmannen vandaag dus al naar huis, waarbij Henk Timmer en Sander Boschker het meest te vrezen hebben. De keuze tussen Mario Melchiot en Khalid Boulahrouz zal pas later worden gemaakt. “Ik wil eerst kijken of Mario Melchiot fit wordt en neem dan een beslissing,” aldus Van Basten.
Voetbalzone
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mei 25, 2008 1:32 pm

Het lijkt me dat Denny Landzaat maar op vakantie gestuurd moet worden. Zoiets kan écht niet op een EK...

Leuk dat Oranje won, maar dat Oekraine was als een matig gemotiveerd campingelftal.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo mei 25, 2008 1:35 pm

wimpey schreef:Het lijkt me dat Denny Landzaat maar op vakantie gestuurd moet worden. Zoiets kan écht niet op een EK...

Leuk dat Oranje won, maar dat Oekraine was als een matig gemotiveerd campingelftal.
Landzaat, Boulahrouz en Boschker, lijkt me zo.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 25, 2008 1:38 pm

Of Melchiot als hij niet fit geraakt.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mei 25, 2008 1:40 pm

Thijs schreef:Nou, ik zou er wel meer voor over hebben. Wil het toch voor m'n dood nog één keer meemaken, in '88 was ik vijf. En als ik het dan toch moet meemaken, dan deze zomer waarin ik nog als een jonge god kan zuipen en waarbij het bovendien niet in één of ander onbereikbaar oord is als Zuid-Afrika, Oekraïne en Brazilië.

Zijn er nog mensen die een paar dagen sfeer gaan proeven in Bern? Ik ga de dagen rondom Nederland-Frankrijk.
Ik zou de dag wel mee willen maken dat een EK in Brazilië of Zuid-Afrika is :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 25, 2008 1:42 pm

Als iedereen fit is: Landzaat, Melchiot en Timmer.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo mei 25, 2008 1:45 pm

Thomas schreef:Als iedereen fit is: Landzaat, Melchiot en Timmer.
Vond je Boulah gisteren fit? Z'n timing was genant. Niet gek voor een speler die 9 maanden niet heeft gespeeld, maar hij is absoluut niet wedstrijd-fit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 25, 2008 1:47 pm

Kan ik zo moeilijk over oordelen.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 25, 2008 2:34 pm

Ik vond Engelaar gewoon prima spelen gisteren. Heeft inzicht, een uitstekende (korte en lange) pass in de benen, en een vlammend schot. Positioneel vond ik hem gisteren ook goed. Brengt duidelijk meer dan Van Bronckhorst op die positie.

Robben begint de toernooi op de bank, denk ik.


---------------Van der Sar----------------------

----Ooijer--Heitinga--Bouma--Van Bronckhorst--

--------De Zeeuw---------Engelaar--------------

--Sneijder------Van der Vaart--------Van Persie--

----------------Van Nistelrooy---------------------


Zo gaan we aan het toernooi beginnen, hoop ik en denk ik. Robben wordt twaalfde man, die word er als eerste ingebracht als de wedstrijd erom vraagt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo mei 25, 2008 3:04 pm

Trechtervoetbal tot en met.

Ik zou Kuyt er altijd inzetten, blijft aan de zijkant en geeft broodnodige ondersteuning aan het middenveld. In vorm bovendien. Zou voor mij een zekerheidje bij de voorste 4 zijn. vdVaart is een mooie voetballer maar een echte aanvaller, ik ben minder overtuigd van hem dan Bertje is. M.I. moet je kiezen tussen hem en Sneijder voor achter de spits, waarbij ik zou kiezen voor Sneijder omdat die stabieler en veelzijdiger is en heeft kunnen oefenen op samenspel met VN. Op links dan de keuze tussen Van Persie met vrijheid of Robben. Talentvolle spelers die al jaren wachten op hun eerste serie van 5 goede wedstrijden achter elkaar, ik zou ze niet belangrijker maken dan ze zijn. De variant waarin ze allebei een vrije rol hebben zoals tijdens het WK leverde nauwelijks rendement op dus daar zou ik niet snel voor kiezen, liever 1 van de 2, dat maakt de opstelling ook eenvoudiger.
Sneijder heeft afgelopen seizoen een tijdje in een soort Engelaar achtige rol gespeeld, dat was driewerf drama. Ik zou hem laten doen waar hij goed in is, dicht bij de aanval laten staan zodat hij al zijn energie voor doelgerichte of voorbereidende acties kan aanwenden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 25, 2008 3:08 pm

Als je Van Nistelrooy opstelt, zou ik altijd Van der Vaart opstellen. Anders verzuipt Van Nistelrooy in de kleine ruimtes. Je hebt Van der Vaart nodig om daar ruimtes te creëren, met en zonder bal. Dan komen er ruimtes voor de loopacties van Van Nistelrooy en kun je daar ook de passes van Sneijder, Van Persie en Van der Vaart zelf kwijt.
Of je hem dan linkshalf, achter de spits of vanaf de zijkant opstelt maakt me weinig uit. Als hij maar zijn momenten kan kiezen om in de punt te komen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 25, 2008 3:20 pm

Ik moet zeggen dat Affelay mij ook zeer positief verrasste gisteren, mag soms nog wel eens wat meer overzicht hebben voor zijn medespelers en liever soms eerst kijken en dan passen in plaats van eerst passen en dan kijken of ie wel aankomt maar vond hem toch wel wat aan het spel toevoegen.

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mei 25, 2008 3:33 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Trechtervoetbal tot en met.
Daar moet MVB voor oppassen. Het is aantrekkelijk om zo veel mogelijk goede spelers op te stellen, maar daar kom je niet ver mee.

RVN in de spits, Sneyder als middelste van de 3 daarachter. Kuijt op rechts zou idd wel eens bewaarheid kunnen worden. Doet immers ook defensief z'n werk. VDV: zwakke 2e seizoenshelft bij HSV, RVP en Robben: amper gespeeld. Ik zou 1 van de 3 opstellen. Een paar jokers achter de hand hebben, is ook belangrijk.

De Zeeuw en Engelaar is niet ideaal, maar Oranje heeft niet beter, lijkt me. Ik vind Engelaar beter dan de meerderheid der AT'ers hem vindt. Vrij slimme voetballer, houdt het simpel, staat vaak goed. Weinig dynamiek, maar dat compenseert De Zeeuw dan weer. Bovendien is Engelaar met dat lange sterke lijf een troef bij vijandelijke spelhervattingen, want defensief heeft Oranje weinig kopkracht.

Defensie is natuurlijk hét zorgenkind. Melchiot, Ooijer, Bouma, Gio dan maar. Heitinga: nee. Mathijssen: N-E-E.

Ben bang dat MVB met deze groep kan proberen wat ie wil, maar dat het gewoon te weinig zal zijn tegen de Fransen en Italianen. Voorin en in de goal prima, daartussenin matig.

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 25, 2008 3:39 pm

Ik vind de Fransen en de Italianen ook niet zo denderend. We moeten Kuijt niet opstellen. Die kan niet voetballen joh. Zeker niet als je hem vergelijkt met Van Persie, Vaart en Sneijder.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » zo mei 25, 2008 3:49 pm

Rishi schreef: Die kan niet voetballen joh. Zeker niet als je hem vergelijkt met Van Persie, Vaart en Sneijder.
Tsja een keuze tussen een fitte Van Persie en Kuijt, ik bedoel Visstick, is geen keuze.

Ja, ja dat wordt nog puzzelen voor MVB (en dat zonder de hulp van JC ;))

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mei 25, 2008 3:50 pm

Landzaat en Bosschker vallen af.

Had toch gehoopt dat Timmer af zou vallen, maar goed.. we hebben het hier over een 3de keeper.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo mei 25, 2008 3:54 pm

GangstaRiB schreef:Landzaat en Bosschker vallen af.

Had toch gehoopt dat Timmer af zou vallen, maar goed.. we hebben het hier over een 3de keeper.
Er moet er nog 1 afvallen.. Wordt Melchiot of Boulahrouz
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gesloten