Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mar 14, 2006 4:40 pm

Steef schreef:Nee, maar De Visser is een nog slechtere zaakwaarnemer dan voetballer.
:D
Wat een knuppel zeg...
Jöhnk schreef:Ik betwijfel overigens of De Guzman Nederlander wíl worden.
Zijn ouders zijn anders fan van Oranje en zijn vader heeft al een keer gezegd in de VI dat een shirt van Oranje zijn zoon erg goed zal staan. Daarbij maakt Oranje veel meer kans op een prijs dan Canada.

Het zou me niet verbazen als hij dus voor Oranje zou gaan kiezen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 14, 2006 5:52 pm

De Guzman is trouwens waarschijnlijk wel een heel ander geval dan Kalou. De Guzman woont al sinds z'n 12de in Nederland. Weet iemand hoe het met zijn Nederlands is gesteld?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » di mar 14, 2006 7:32 pm

Hij heeft zijn opleiding hier gedaan staat er, dus hij zal wel iets van Nederlands kunnen.

Maar gelukkig kan De Visser niet tegen zijn verlies en gaat hij irrelevante andere gevallen erbij betrekken.

eb
Berichten: 295
Lid geworden op: vr jul 16, 2004 4:15 am

Bericht door eb » wo mar 15, 2006 4:41 pm

Wat een ** header seg. Hoezo bedreigt Verdonk Kalou. Volgens mij is de TS eerder aangemaakt door zo een knuffel PvdA-lid. Als je Kalou voor de camera hebt horen spreken dan vraag je je af wat hij hier nog te zoeken heeft naast zijn voetbalkwaliteiten. Wat een slecht taalgebruik. Dat het een goeie voetballer is, dat neem ik wel aan, maar als je ziet hoe slecht zijn nederlands is,en dat voor iemand die hier al enige tijd woont en werkt,en in het verleden ruim de mogelijkheid heeft gehad om te slagen voor zijn inburgeringscursus dan vind ik de reactie van Verdonk, hoe spijtig ook,niet meer dan logisch. Ik heb eerder het gevoel dat hij op grond van zijn voetbalkwaliteiten de basisverplichting om te slagen voor de inburgeringscurus probeert te ontlopen.

Als hij echt met Nederland zo begaan is, dan pakt hij elke kans om alsnog mee te gaan naar het WK,dus ff examen doen straks in mei? en uiteraard slagen, zodat hij in ieder geval aan de mogelijkheid die Verdonk hem aanbood heeft voldaan. Wedden dat Verdonk dan ff snel regelt dat Kalou via via heel snel dat papiertje krijgt?
Zo lullig zal Rita echt niet zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 15, 2006 6:09 pm

eb schreef:Als hij echt met Nederland zo begaan is, dan pakt hij elke kans om alsnog mee te gaan naar het WK,dus ff examen doen straks in mei? en uiteraard slagen, zodat hij in ieder geval aan de mogelijkheid die Verdonk hem aanbood heeft voldaan. Wedden dat Verdonk dan ff snel regelt dat Kalou via via heel snel dat papiertje krijgt?
Zo lullig zal Rita echt niet zijn.
Wedden van niet? :nooo:

Zo lullig is ze wel, denk ik.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 15, 2006 6:45 pm

Dat weet ik wel zeker, Thomas. Het gaat allang niet meer om Kalou. Verdonk wil scoren.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 15, 2006 6:49 pm

Ik denk dat Verdonk het als een flinke vernedering zou ervaren wanneer ze zou verliezen tegen een stelletje 'voetballers'. Ze wil niet af gaan nu de zaak zo intensief gevolgd wordt.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do mar 16, 2006 7:18 pm

Ik denk niet dat het Verdonk gaat om deze zaak te verliezen, maar door die idiote media die wat roepen zodra er iets is besloten, lijkt het af en toe alsof Verdonk ongelijk krijgt van een rechter, terwijl ze het gewoon opnieuw moet motiveren. Zometeen kan Verdonk hem prima een Nederlanderschap geven als hij aan de voorwaarden voldoet. Maar de media beschrijven dat als fout toegeven, ik denk dat ze dáár geen zin in heeft. En dat kan ik me heel goed voorstellen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 18, 2006 4:33 am

Volgens mij ziet Verdonk het in een ander opzicht inmiddels ook als een prestigekwestie.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 20, 2006 12:23 pm

Het schijnt dat Verdonk inmiddels Kalou een handje heeft geholpen ;) Afbeelding

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » ma mar 20, 2006 2:40 pm

Kalou's hand is alleen een beetje bleekjes :X
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 20, 2006 2:43 pm

Hij heeft witte handschoentje aan. :hypocrite:
Versnelde naturalisatie Kalou afgewezen

Uitgegeven: 20 maart 2006 15:01
Laatst gewijzigd: 20 maart 2006 15:09

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft het verzoek tot versnelde naturalisatie van Feyenoord-voetballer Salomon Kalou definitief afgewezen. Dat heeft ze hem maandag laten weten.

De 20-jarige Ivoriaan wilde versneld een Nederlands paspoort bemachtigen om met Oranje te kunnen deelnemen aan het komende wereldkampioenschap voetbal in Duitsland.

Maar volgens Verdonk voldoet hij daarvoor nog niet aan alle voorwaarden, zei een woordvoerder van de bewindsvrouw. Zo moet hij slagen voor een naturalisatietoets. Dat was in november niet gelukt. Na 9 mei kan Kalou een nieuwe poging wagen.
NU.nl

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12879
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mar 20, 2006 4:58 pm

Maartoe schreef:Het schijnt dat Verdonk inmiddels Kalou een handje heeft geholpen ;) Afbeelding
Je ziet hem denken.

Moet ik daar elke dag naast wakker worden? :nooo:
Waar is dat vliegtuig terug naar Ivoorkust? :eusa_pray:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 20, 2006 5:17 pm

Maartoe schreef:Hij heeft witte handschoentje aan. :hypocrite:
Versnelde naturalisatie Kalou afgewezen

Uitgegeven: 20 maart 2006 15:01
Laatst gewijzigd: 20 maart 2006 15:09

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft het verzoek tot versnelde naturalisatie van Feyenoord-voetballer Salomon Kalou definitief afgewezen. Dat heeft ze hem maandag laten weten.

De 20-jarige Ivoriaan wilde versneld een Nederlands paspoort bemachtigen om met Oranje te kunnen deelnemen aan het komende wereldkampioenschap voetbal in Duitsland.

Maar volgens Verdonk voldoet hij daarvoor nog niet aan alle voorwaarden, zei een woordvoerder van de bewindsvrouw. Zo moet hij slagen voor een naturalisatietoets. Dat was in november niet gelukt. Na 9 mei kan Kalou een nieuwe poging wagen.
NU.nl
Jammer voor hem. Hopelijk kan er nu wel een punt achter de zaak gezet worden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13715
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mar 20, 2006 5:31 pm

Ik ben er blij mee, prima gedaan Rita!

Kalou gaat maar lekker voor Ivoorkust voetballen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 20, 2006 5:57 pm

Thijs schreef:Ik ben er blij mee, prima gedaan Rita!

Kalou gaat maar lekker voor Ivoorkust voetballen.
Daar willen ze hem niet meer, Thijs.

Ik zou ook niet voor zo'n land willen voetballen, als ik de verhalen zo hoor. :sad:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma mar 20, 2006 6:37 pm

Van mij hoeft Kalou ook geen Nederlander te worden, maar ik snap niet dat die Verdonk ongestraft kan blijven volharden in haar stelling zonder dat ze zich iets aantrekt van de uitspraken van de rechter. Welke andere motivatie geeft ze nu dan?

Ik zie haar echt voor me in een hoekje van haar kamer met de vingers in de oren en de ogen stijf dichtgeknepen, constant herhalend "Kalou mag geen Nederlander worden".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma mar 20, 2006 7:07 pm

Als Kalou op 10 mei een test maakt dan is het blijkbaar te laat. Ik snap niet goed waarom Kalou niet voor die datum in de gelegenheid wordt gesteld om nog even die test te maken. Fraai stukje bekrompenheid.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » ma mar 20, 2006 7:10 pm

Omdat die test maar eens in de zoveel tijd gemaakt kan worden, kennelijk. Hij heeft ook eerder de kans gehad, maar is toen gezakt. Daarna heeft hij geen nieuwe test aangevraagd, en nu is het te laat.

En Arthur: je weet niet wat eerst de argumentatie was van Verdonk en wat het nu is. Dat inburgeringsexamen heeft hij niet gehaald, lijkt me een goed argument.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 05, 2006 11:25 am

Kalou kan vrijwel overal aan de slag

DEN HAAG - Salomon Kalou heeft het Nederlanderschap niet nodig om gemakkelijk emplooi te kunnen vinden bij een grote buitenlandse club. Volgens de aan de Universiteit van Maastricht verbonden Belgische hoogleraar Europees recht Stefaan van den Bogaert biedt het zogenoemde verdrag van Cotonou de Ivoriaanse spits van Feyenoord de ruimte op een werkvergunning bij vrijwel alle buitenlandse topclubs.

Van den Bogaert was gisteren een van de inleiders bij een aan ‘de zaak-Kalou’ gewijd juridisch dispuut in het T.M.C. Asser-instituut in Den Haag. Zoals bekend probeert de vaardige spits Nederlander te worden om nog deze zomer beschikbaar te zijn voor het Nederlands elftal bij het WK in Duitsland. Bondscoach Van Basten steunt zijn actie, maar de Afrikaan vindt minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken op zijn pad.

De bewindsvrouw eist dat de profvoetballer voldoet aan de inburgeringstoets en is bang dat Kalou zijn nieuwe status aanwendt voor een vlucht naar een groot Europees voetballand. Van den Bogaert: ‘Maar juist in het verdrag van Cotonou is vastgelegd dat ook voetballers uit Afrikaanse, Caribische en de Pacific-landen in het vrije werknemersverkeer niet meer vanwege hun afkomst kunnen worden belemmerd.’

Kalou’s advocaat Jelle Kroes noemde Verdonks eisen om andere redenen ridicuul. ‘Bij de eerste test, op 9 november, scoorde Kalou twee punten te weinig, onder meer omdat hij geen antwoord wist op de vraag waar je je in Nederland moet melden voor een bijstandsuitkering. Bovendien vindt Verdonk dat Kalou zich langdurig in Nederland moet vestigen.

Hoe lang, zegt ze niet. Maar juist twee weken geleden bleek bij een gerechtelijke vonnis dat 18 van de 22 Nederlandse internationals bij het EK van 2000 hun geld in het buitenland verdienden. Dan is het toch wel heel on-Nederlands om van Kalou te vragen om altijd in Nederland te blijven.´

In juridische kring kreeg minister Verdonk gisteren weinig bijval voor haar verzet tegen de naturalisatie van Kalou. Gerard René de Groot, hoogleraar rechtsvergelijking, vond dat er weinig juridische en ethische bezwaren kunnen zijn tegen de snelle naturalisatie van Kalou en wees op de verschillen die er internationaal zijn.

De Braziliaaanse spelers Roberto Carlos en Ronaldo van Real Madrid hebben door hun trouw aan de Spaanse wet uit te spreken het Europees burgerschap verkregen – met alle financiële voordelen vandien – maar ze blijven wel voor hun eigen land spelen.

Kroes zei dat Kalou het WK inmiddels uit zijn hoofd heeft gezet. Hij heeft tot 1 mei de kans om beroep in te stellen. ‘Hij denkt nog na, maar vanuit zijn standpunt kan ik begrijpen dat hij er vanaf ziet. Hij heeft met anderhalf jaar procederen onder het vergrootglas van de media gelegen, dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten.’
Volkskrant
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 05, 2006 1:27 pm

Nu is de vraaf of Kalou dit wist. Als dat inderdaad zo is dan blijkt dat Kalou het dus niet heeft gedaan om naar een buitenlandse topclub te vertrekken.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo apr 05, 2006 10:58 pm

Bron: feyenoord netwerk

Het nieuwste televisiespotje van verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer draait helemaal om Feyenoorder Salomon Kalou.

Te zien is dat diverse sportrubrieken in allerlei landen melding maken van het feit dat Kalou uiteindelijk toch nog zijn paspoort op mag gaan halen. Maar de hoofdpersoon van de hele zaak laat weinig los. De verrassende doorbraak wordt pas duidelijk tijdens de wedstrijd Nederland-Duitsland in het Olympia Stadion in Berlijn..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 05, 2006 11:01 pm

Haha, leuk... :D :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do apr 06, 2006 3:29 am

Goed verzonnen. :D

Laat die Belgische hoogleraar Europees recht Stefaan van den Bogaert trouwens ook eens in de zaak Alex duiken. Dan kan die ook naar een buitenlandse topclub. Hoe verder hoe beter.

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » do apr 06, 2006 8:30 am

[quote]KALOU KRIJGT NOG EEN KANS

DEN HAAG - Van een onzer verslaggevers

Nadat minister Verdonk onlangs besloot dat de 18-jarige VWO-scholiere Taïda Pasic naar Kosovo terugmoet, is de kritiek van de buitenwacht weer opgelaaid. Vooral de maatregel dat het meisje “om snel weer te wennenâ€

Plaats reactie