Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mar 08, 2005 4:32 pm

Ik heb mezelf maar voorgenomen me helemaal niet zoveel aan te trekken van 'maar' een voorselectie... van mij part noemt hij daarbij Hesp van RBC of Bot van de Graafschap...
Hoeveel man zitten er in zo'n voorselectie... 50 ofzo??

Als hij maar de goeie eruit pikt voor de echte wedstrijden en dat moet maar eens duidelijk gaan worden. v Basten moet aan een (h)echt team gaan werken, want iedere keer die andere spelers lijkt me ook niet een goede weg.... beetje stabiliteit nu kan geen kwaad, lijkt me.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di mar 08, 2005 7:14 pm

Ongelooflijk dat Emanuelson en De Ridder niet bij de selectie zitten.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 09, 2005 10:55 am

Babel en Maduro... Als ik mijn ogen even dichtknijp, zie ik ze gewoon schuimbekken in Rotterdam en Eindhoven. Schitterend. Absolute tophumor.

Marco van Basten rockt. Hij kickt aars.

Serieus: wat kunnen mensen zich opwinden om niks zeg. Ongelooflijk. Als het Marco van Basten een goed idee lijkt, pleurt 'ie voor mijn part alle Ajacieden eruit en gaat hij met Lodewijks, Lucius, Van der Schaaf, Jordi Hoogstrate, Zuiverloon en Patrick Paauwe naar Roemenië. En voor mijn part neemt 'ie Peter Uneken en Jeroen Wielaert ook mee.

Who cares, man? Wat hij wil. Het kan mij sowieso niks schelen, maar zelfs de mensen die zich wél druk maken om Oranje hebben geen recht van spreken zolang Van Basten resultaten pakt.

K.
Still alive...

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo mar 09, 2005 11:43 am

Voor mensen die hun nationale elftal wél belangrijk vinden, wel plezier beleven aan het meeleven met hun land van een groot tournooi en zich nog kunnen herinneren hoe leuk dergelijke tournooien in Duitsland plegen te verlopen is het waarschijnlijk wel een probleem.

Nu ben ik geen Nederlander en zou het me allemaal geen biet moeten intereseren ware het niet dat ik graag Oranje op dat WK zie. Van welke club ze zijn interesseert me verder niets, dat ondanks een hoop miskleunen de resultaten meevallen is prettig maar geen reden om de ogen te sluiten. Het gaat me ook niet om leeftijd(dat is, zoals de Degrees ooit zongen, nothing but a number), het gaat me om de geloofwaardigheid van de bondscoach en de consequenties daarvan.
Ondanks al mijn scepsis bij zijn aanstelling(ik was er een overtuid tegenstander van) zie ik best een aantal positieve punten aan het trainerschap van van basten(goede sfeer, frisse blik, wegsnijden van hopeloze gevallen).
De selectie van spelers die zowat uit het tweede elftal worden gevist zonder dat ze iets bijzonders hebben laten zien(want dat is het criterium natuurlijk)begrijp ik echter totaal niet. Dat is een devaluatie van het begrip international en goochelen met materie die voor een hele groep mensen wel ontzetttend belangrijk is.
Beter een echte back als de Cler dan een middenvelder als Bronko die na 4 jaar nog steeds alle beginnersfouten maakt.
Frank is al om, nu Marco nog :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » wo mar 09, 2005 1:29 pm

Ondanks de reacties moeten we wel wezen... het is nog een voorselectie... na de definitieve selectie van misschien Maduro en Babel is het een idee om ons af te vragen of De Ridder en Emanuelson er de volgende keer niet bij kunnen zijn (zoals Arwin al terecht opmerkte ;) )

Laat Marco lekker. Beter jonkies dan al die saaie sufferds. 'Maar ze hebben ervaring'... nou, ze hebben ervaring. Marco ook, die weet echt wel wat hij doet. Nee, geen ervaring in het trainerschap... maar Marco is één van de weinige coaches die ik wel vertrouw ondanks zijn vrij geringe ervaring in het trainerschap
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 09, 2005 4:00 pm

Als het recente gezeik één ding bewijst, dan is het wel dat een bondscoach het toch nooit goed doet.

Allemachtig, wat waren we die volgevreten vedetten zat, in de aanloop naar Euro 2004, en ook ná het toernooi. Weg met Kluivert! Davids en Seedorf oprotten! De Boer lekker zakkenvullen in Arabië. En dan die kluns van een Advocaat, met zijn behoudende snertvoetbal... Nee, de bezem moest er eindelijk eens goed door. Volgevreten miljonairs, dát waren het. Afdanken deze generatie! Het was tijd voor Sneijder en Robben - en er moesten ook hoognodig eens wat meer spelers in van clubs als Heerenveen en AZ. Die doen het namelijk hartstikke leuk, en zij zouden tenminste hun bést doen voor Oranje, en het nog echt een éér vinden om voor hun land te spelen!

We kunnen toch moeilijk anders concluderen dan dat we vrijwel precies hebben gekregen waar we om vroegen: Van Basten speelt in een échte 4-3-3 en vult dat systeem zelfs tegen een land als Tsjechië zéér offensief en riskant in. Hij heeft schijt aan de oude garde en heeft er handenvol debutanten tegenaan gegooid: van Kuyt, Dave van den Bergh en Castelen tot Yildirim, Collins John en de 34-jarige Van Galen. Tegen Engeland staan ineens Boulahrouz (net bij RKC vertrokken) en Mathijssen (Willem II/AZ) de sterren van de hemel te verdedigen. En het lijkt me toch een tamelijk hoopvol teken dat een jongeling die het een paar weken goed doet gewoon geselecteerd kan worden voor het Nederlands Elftal.

Zo'n Babel mag alleen meedoen (en zelfs dat is nog maar de vraag) bij afwezigheid van een aantal aanvallers. Van Basten heeft hem niet voor de rest van zijn loopbaan een basisplaats beloofd ofzo! Hij doet het nú goed, en daarom mag hij nú meedoen. Simpel zat. Maduro? Die gaat natuurlijk buiten de uiteindelijke ploeg vallen, maar hij doet het nú als jong piepeltje goed in Ajax-1 - en dus geef je 'm nú een schouderklopje in de vorm van een voorselectie. Hartstikke geinig, zou ik zeggen. Deed Van Basten bij Romeo Castelen feitelijk ook: die is weliswaar wat ouder, maar hij had pas een paar wedstrijden in de top van de Eredivisie gespeeld en hup... selecteren die jongen! Waarom in jezusnaam níet?

Maar nee hoor - het is wéér niet goed. Hébben we eindelijk een bondscoach die de oude garde durft te dumpen, die de aanval de beste verdediging vindt, die jonkies laat debuteren en zich met een relativerende glimlach door de wereld van het topvoetbal beweegt, gaan we met zijn allen gefrustreerd Ajacieden en ex-Ajacieden zitten tellen... Jezus Christus zeg... Hoe zielig en benepen kun je zijn?

Hoeveel Yildirims, Johns, Boulahrouzen, Mathijssens, Van Galens, Bosschaarten en Castelens (allemaal géén link met Ajax) moet Van Basten nog voor de leeuwen gooien voordat men ook in Eindhoven gaat begrijpen dat Van Basten er oprécht lak aan heeft welk shirt een speler in het weekend draagt? We hielden laatst een redelijk topzware ploeg van Engeland (Lampard, Gerrard, Owen, Rooney, Beckham, de hele mikmak) knap op 0-0 in een uitwedstrijd, met een elftal dat op zeker moment uit negen spelers uit onze eigen, goeie, ouwe Eredivisie bestond.

Wees godverdomme eens een keer blij met zo'n Van Basten, in plaats van dat eeuwige gefrustreerde Calimero-geneuzel over Ajax vanuit de provincie. Het is zó kleingeestig... Zó ontzettend bekrompen en verzuurd. Gatverdamme.

Denk ik dan. Maar ja - wie ben ik?

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo mar 09, 2005 4:08 pm

Speciaal voor Ko, van Lunatic News.

De tactiek van Oranje onder Marco van Basten:

Afbeelding


:D


Voor de rest valt of staat een bondscoach met resultaten. Vooralsnog zijn die redelijk. Dat er nieuwe jongens bijkomen of iig. een kans maken is positief, maar er worden toch ook scheve gezichten getrokken door een aantal ervaren Oranje-klanten. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Of gaan we straks met het jongste elftal uit de geschiedenis van het WK na de eerste ronde weer naar huis?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 09, 2005 4:11 pm

Steef schreef:Speciaal voor Ko, van Lunatic News.

De tactiek van Oranje onder Marco van Basten:

Afbeelding
Hij's goed, als altijd op LN :D

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » wo mar 09, 2005 4:13 pm

:drecul2:
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Andi
Berichten: 212
Lid geworden op: do okt 02, 2003 5:51 pm

Bericht door Andi » wo mar 09, 2005 4:15 pm

Kowalczyk schreef:Als het recente gezeik één ding bewijst, dan is het wel dat een bondscoach het toch nooit goed doet.

...

Wees godverdomme eens een keer blij met zo'n Van Basten, in plaats van dat eeuwige gefrustreerde Calimero-geneuzel over Ajax vanuit de provincie. Het is zó kleingeestig... Zó ontzettend bekrompen en verzuurd. Gatverdamme.

Denk ik dan. Maar ja - wie ben ik?

K.
Zomaar even uit nieuwsgierigheid, maar voor wie is dat commentaar van jou eigenlijk bedoeld? Is het Raul Gonzalez Blanco of SylvievdVaart die in jouw ogen kleingeestig en bekrompen reageert?
Want andere mensen hebben volgens mij in de tussentijd niet gereageerd?
Of ben jij je nu aan het opwinden over reacties die hier niet te lezen vallen?

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo mar 09, 2005 4:19 pm

Kowalczyk schreef:
Wees godverdomme eens een keer blij met zo'n Van Basten, in plaats van dat eeuwige gefrustreerde Calimero-geneuzel over Ajax vanuit de provincie. Het is zó kleingeestig... Zó ontzettend bekrompen en verzuurd. Gatverdamme.

Denk ik dan. Maar ja - wie ben ik?
Met verwijten als 'te veel ajaccieden' kan ik ook niets. Maar je kunt ook kritiek hebben op basis van wat reëeler argumenten en tegelijkertijd ook oog hebben voor de positieve invloeden die van basten heeft.

Ik voel me in elk geval totaal niet aangesproken door je tekst maar ik neem aan dat dat de bedoeling ook niet was ?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 09, 2005 4:26 pm

Andi schreef:Of ben jij je nu aan het opwinden over reacties die hier niet te lezen vallen?
Dát, ja... :blush:

(Maar ik weet wel dat die geluiden echt bestaan. Kijk op een PSV-forum, of naar de e-mailtjes die binnenploffen tijdens de gemiddelde Voetbal Insite-aflevering, of luister - zoals in mijn geval - naar een paar anti-Ajax-familieleden...).
Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik voel me in elk geval totaal niet aangesproken door je tekst maar ik neem aan dat dat de bedoeling ook niet was ?
Klopt! :yes:

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mar 09, 2005 5:50 pm

Chivu, Mitea en Lobont in Roemeense selectie

De Roemeense bondscoach Victor Piturca heeft Bogdan Lobont, Nicolae Mitea en Cristian Chivu geselecteerd voor het kwalificatieduel dat Roemenië op 26 maart speelt tegen Nederland in aanloop van het WK 2006 in Duitsland.

Chivu hoopt komend weekend zijn rentree te maken voor AS Roma, nadat hij het gehele seizoen nog niet aan voetballen is toegekomen wegens een voetblessure. Lobont en Mitea behoren ook tot de selectie, ondanks de weinig speelminuten die ze momenteel bij Ajax krijgen.

Bondscoach Piturca maakte eerst een selectie van de zestien spelers die buiten de Roemeense competitie actief zijn.
http://www.voetbalzone.nl

Ach, andere bondscoaches selecteren ook veel (ex) Ajacieden die nauwelijks spelen. ;)

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 09, 2005 5:57 pm

Chivu, Mitea en Lobont in Roemeense selectie
Als Mitea tegen Nederland ineens goed voetbalt, dan word ik gèèèk...

K.
Still alive...

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo mar 09, 2005 6:38 pm

Die Bassie: Babel à la, maar Maduro?! Hij heeft op de Ridder na volgens mij alle Nederlanders in de Ajax-selectie geselecteerd...

Aan de andere kant: hij beweegt iets en doet datgene dat al veel eerder had moeten gebeuren: hij breekt met de generatie van Ajax'95. Een ieder die (wél) wil en in vorm is, maakt kans op selectie. Hij heeft een visie, houdt daaraan vast en selecteert puur op basis van posities en niet op naam. We zien wel hoe het afloopt, al hoopt deze in Duitsland wonende Nederlander wél dat we ons kwalificeren voor het WK, want dat 'ohne Holland' verhaal ken ik zo onderhand wel...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » do mar 10, 2005 9:49 am

ik snap de ophef uit het psv kamp niet;

de opstelling

PSV: Gomes, Ooijer, Alex, Bouma, Lee, Vogel, Cocu, Van Bommel, Park, Vennegoor of Hesselink, Farfán. (invallers beasley en die braziliaan)

WELKE SPELERS HAD VAN BASTEN MOETEN OPROEPEN ??????

Ik kan me voorstellen dat uit het rotterdamse wat kritiek is, vanwege o.a. Hoffs, maar ook daar geldt

Feyenoord
Lodewijks; Ostlund, Saidi, GIBBS ,Paauwe, Basto ; Hofs, Ono, Goor; Castelen, Kalou, Kuyt

WELKE SPELERS HAD VAN BASTEN MOETEN OPROEPEN ??????
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do mar 10, 2005 11:54 am

Hofs zou juist niet opgeroepen moeten worden natuurlijk. Feyenoord kan juist helemaal niets zeggen, die hebben alleen Kuyt voor het Nederlands elftal.

Van PSV zouden Cocu en Van Bommel in de basis moeten, Ooijer bij de selectie en eventueel ook Bouma bij de selectie.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » do mar 10, 2005 12:03 pm

Bondscoach Marco van Basten heeft AZ-linksback Tim de Cler opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands Elftal voor de WK-kwalificatieduels met Roemenië en Armenië. Dat meldt de website van AZ. De Cler maakte nog nooit deel uit van de Oranje-selectie. Van Basten nam nog vijf AZ-spelers op in zijn voorselectie.

Ook Jan Kromkamp, Denny Landzaat, Joris Mathijsen, Martijn Meerdink en Henk Timmer kregen bericht vanuit Zeist. De clubsite van PSV meldt dat Jan Vennegoor of Hesselink wederom deel uitmaakt van de voorselectie. De spits viel voor de oefeninterland tegen Engeland af voor de definitieve selectie. Daarnaast zijn Mark van Bommel, Wilfred Bouma, Phillip Cocu en André Ooijer van PSV geselecteerd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do mar 10, 2005 12:05 pm

Dusdat is nu het probleem ook niet meer bij de PSV'ers. Wel is duidelijk dat Van Basten met de Ajax jeugd heeft gewerkt en blijkbaar in die spelers versterkingen ziet voor de toekomst. Ik twijfel er niet aan dat Maduro zeker afvalt voor de definitieve selectie en misschien Babel ook wel, dat hangt denk ik af van het herstel van Robben.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do mar 10, 2005 5:57 pm

Ik heb het er hier in ieder geval niet over dat er meer PSV-ers geselecteerd hadden moeten worden.

Het ging er wat mij betreft over dat Van Basten zich belachelijk maakt met het opnemen van Maduro, een speler die welgeteld 185 minuten in het eerste van Ajax er op heeft zitten (90 minuten in de HCE, 90 minuten in de Amstel Cup en 5 minuten in de UEFA Cup).

Hoe devaluatie van het begrip international (zoals RGB ook al aangaf).

Daarnaast vind ik eigenlijk dat het zelfde geld voor Babel (al heeft die al meer (kunnen) laten zien dan Maduro). Ook die moet het eerst maar eens over een langere periode laten zien.

Tevens heb ik zo mijn twijfels over een aantal andere internationals (Meerdink, De Cler en (gezien hun vorm) een aantal andere Ajacieden.

Maar goed, ik ben benieuwd hoelang het goed blijft gaan voor Marco ;)

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 14, 2005 4:40 pm

Ach, gelukkig speelt Oranje sinds het aanstellen van Van Basten heel anders dan onder Advocaat...de huidige norm is aanvallend en dominant voetbal in een 4-3-3 systeem, met druk naar voren en spelen op de helft van de tegenstander. Niet dat ik dit spel tot nu toe ook maar 1 keer heb gezien, maar onder Van Basten is alleen resultaat blijbaar wel voldoende. Advocaat zal regelmatig terug denken aan de lange serie wedstrijd onder zijn leiding waarin niet werd verloren, maar hij wel werd afgemaakt door de media.

Voor die specifieke speelstijl worden spelers geselecteerd en voldoet of kan de 1e keus niet, dan wordt de 2e keus opgeroepen en kan die niet, dan de 3e keus, enz. Ook zaken als speeltijd en vorm worden erg belangrik geacht door van Basten.

Logisch dus dat veel spelers van het huidige Ajax geselecteerd worden...

Desondanks is dit enigszins verklaarbaar, ware het niet dat tegenwoordig blijkbaar het enorme aantal van 180 minuten (!) in de HCE al voldoende is voor een voorselectie. Werkelijk te schandalig voor woorden :nooo:
Niet dat ik het Maduro niet gun en hij was tegen NEC één van de zeer weinige Ajacieden die een aanvaardbaar niveau haalde, maar kom op zeg. Wat een onzin, Bassie maakt zijn naam steeds meer waar.

Ik ga steeds meer respect krijgen voor Adriaanse en zijn uitspraak over dat paard en die ruiter...

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » ma mar 14, 2005 4:43 pm

U schuift Co Adriaanse als bondscoach naar voren?
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 14, 2005 5:02 pm

Nee, al zou Adriaanse als bondscoach wel geinig zijn geweest :D

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mar 14, 2005 7:21 pm

Timmer

Kromkamp -----------Opdam--------Mathijsen-----------De Cler


-------------------Landzaat------------Buskermolen



--------------------------------Knopper---------------------------


Meyde ----------------------- --- Hose --------------------Bobson

:D [/code]
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mar 15, 2005 11:01 am

:worshippy:
:D

Plaats reactie