Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 18, 2005 3:51 pm

Voor Maduro zelf lijkt het me niet prettig. Hij is zo het lachertje van de selectie. :aai:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » vr mar 18, 2005 4:26 pm

Baseman schreef:
Net van KNVB Nieuws gehaald:

Van Bommel erkent meerdere in Maduro

AMSTERDAM - In een persoonlijk gesprek met Marco van Basten heeft PSV'er Van Bommel aangegeven de selectie van Maduro terecht te vinden. ,,Marco heeft alle recht om Maduro op te roepen. Wat die jongen presteert is fantastisch'', aldus de Limburger.

Het is zondag 13 maart, Sneijder mist een strafschop tegen NEC, maar Maduro is er als de kippen bij om in derde instantie toch raak te schieten. ,,Dat getuigt van zo enorm veel klasse'', laat Van Bommel weten. ,,Van te voren weten dat Sneijder gaat missen, je goed positioneren en dan tussen 3 NEC'ers in te schieten.''

Lobont staat hoogstwaarschijnlijk tegen Nederland bij Roemenie onder de lat. ,,Deze jongen heeft afgelopen week bewezen strafschoppen te kunnen stoppen. Dan heb je gewoon een Maduro nodig tegen Roemenie om zeker van een doelpunt te zijn, mochten we een strafschop krijgen. In het voetbal is niets zeker, maar met Maduro heb je toch heel wat meer zekerheid''.

Van Bommel laat ook nog weten waarom hij na dit seizoen bij een buitenlandse club tekent. ,,Marco (van Basten, red.) gebruikt het liefst jongens uit de eigen competitie. Ik wil in niets Maduro voor de voeten lopen. Stel dat ik geselecteerd wordt. De gevolgen voor zo'n Maduro zijn niet te overzien. Ik hoop ooit in dezelfde situatie als Seedorf, Davids en Kluivert te komen. Deze jongens presteren het onmogelijke. Uitblinken bij een topclub, maar niet geselecteerd worden. Wie kan zeggen dat ooit gedaan te hebben?''
:D
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 18, 2005 4:28 pm

Wat een grap dit alles weer, als hij Kluivert of Davids niet selecteerd is het omdat ze weinig aan spelen toekomen bij hun club, gelukkig spelen Maduro en Babel wel elke week.. :nooo: Weet iemand waarom Denneboom niet opnieuw is geselecteerd? die is toch ook best goed. :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr mar 18, 2005 4:44 pm

Sinds zijn debuut speelt Maduro elke week hoor ;)

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr mar 18, 2005 5:01 pm

laten we marco voorlopig maar het voordeel van de twijfel gunnen...

het scheelt natuurlijk dat hij al een heel jaar met babel en maduro heeft gewerkt en ze dus niet alleen selecteerd op basis van de speeltijd die ze in de HCE hebben gehad

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » vr mar 18, 2005 5:05 pm

Dus eigenlijk mogen we juist dankbaar zijn dat Marco niet eerst het tweede elftal van RBC heeft getraind?
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 18, 2005 5:23 pm

Kenneth Vermeer, Urby Emanuelson, Etienne Esajas en Serghinio Sahadewsing wachten vol spanning de bekendmaking af van de volgende Voorlopige Selectie. ;)

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » vr mar 18, 2005 5:46 pm

Ben benieuwd wat het wordt. Het moge duidelijk zijn dat Marco zal moeten winnen. En dat is nog een understatement.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mar 18, 2005 5:55 pm

AZ heeft trouwens ook 5 spelers geleverd, dus Ajax is gedeeld hofleverancier. Babel zal stand-in zijn voor Robben, neem ik aan.

De selectie van Maduro snap ik niet. De wedstrijd tegen Roemenie is geen gelegenheid om proefballonnetjes op te laten. Selecteer zo'n jongen wanneer je tegen Malta speelt... Wat mij betreft kapt Marco ook met dat probeersel om Van Bommel op de bank te houden, die gozer hoort gewoon in Oranje te staan.

Wat wél voor Van Basten pleit, is zijn geestelijke onafhankelijkheid. Hij doet gewoon wat hij wil en wijkt niet van zijn lijn af. Da's al een hele verbetering t.o.v. die kneus die nu bij Gladbach zit...

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mar 18, 2005 6:33 pm

Geestelijke onafhankelijkheid?

Volgens mij staat er Ajax in zijn hersenen geprint ( wat ik overigens niet erg vind)

Dat Van Bommel zo reageert vind ik een beetje zielig. Hij doet net alsof Maduro er iets aan kan doen dat hij gewoon beter is :D
IK GELOOF!!!!!!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr mar 18, 2005 6:35 pm

Van Bommel heeft toch helemaal niet gereageerd?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr mar 18, 2005 6:36 pm

De meeste van die jongens hebben trouwens in hun contract staan dat ze na een x-aantal opeenvolgende selecties een contractsverbetering voorgeschoteld dienen te krijgen.

Ben benieuwd hoe Ajax dat op gaat lossen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 18, 2005 7:11 pm

Maduro en Babel worden de grootverdieners van Ajax, Steef. :hypocrite:

Van Basten blijft verbazen

ZEIST - Onverstoorbaar en geheel naar eigen inzicht bouwt Marco van Basten verder aan een selectie die volgend jaar zomer op het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland moet uitkomen. De bondscoach ging vrijdag opnieuw voorbij aan een reeks grote namen uit het recente verleden van Oranje maar nodigde wel nieuwkomers als Hedwiges Maduro, Ryan Babel (beiden Ajax) en Martijn Meerdink (AZ) uit voor de komende kwalificatieduels tegen Roemenië en Armenië.


Zelfs de verstokste supporter van Ajax heeft nog maar net aan de twee jongste aanwinsten uit de veelgeroemde Amsterdamse opleiding kunnen wennen. De in Almere geboren Maduro en in de Bijlmer woonachtige Babel maakten tot nu toe respectievelijk twee en drie competitiewedstrijden deel uit van de basisformatie van de nummer drie van de eredivisie.

Toch zijn zij wél en Clarence Seedorf, Patrick Kluivert, Edgar Davids, Pierre van Hooijdonk en André Ooijer niet door bondscoach Marco van Basten opgeroepen voor de komende twee WK-kwalificatiewedstrijden. En waarom? " Omdat ze in mijn ogen grote voetballende kwaliteiten hebben", aldus Van Basten.

"Geloof me, ik kijk echt niet naar huidskleur, woonplaats of het land waar ze graag naar toe op vakantie gaan. Ik wil ook niet graag tegen de stroom inzwemmen. Ik doe wat naar mijn inzicht het beste is voor het Nederlands elftal. Duidelijk toch, of toch niet helemaal?"


Denny Landzaat

Toch niet helemaal en daarom stond de bondscoach vervolgens in alle rust stil bij een reeks niet geselecteerde spelers. "Seedorf? Die heeft nog steeds te maken met Landzaat, Sneijder en Van Bommel. En over dat drietal ben ik heel tevreden. Kluivert? Ja, die staat ook nog steeds achter in de rij. En Davids en Van Hooijdonk spelen nu eenmaal weinig bij hun club."

"Ik begrijp dat Babel en Maduro ook nog niet lang bij Ajax spelen, maar ik heb wel vertrouwen in ze. Babel zie ik nu vooral als alternatief voor Robben op de positie van linksbuiten. We hebben nu eenmaal niet zoveel goede linksbuitens. Maduro moet zich voorlopig richten op de positie van controlerende middenvelder. Dat kan hij goed. Net als Landzaat en van Bommel overigens."

Van Basten: "Ik snap dat sommige keuzes misschien veel discussie losmaken, maar ik kreeg onlangs nog een stukje van een journalist onder ogen. Die man dacht dat ik helemaal gek was geworden toen ik Bouhlarouz, Mathijsen en Kromkamp had opgeroepen. Dat heeft toch ook niet zo slecht uitgepakt?"


Maduro

Met de komst van Babel en Maduro daalt de gemiddelde leeftijd van het toch al jonge Nederlands elftal verder. Maar liefst de helft van de in totaal twintig opgeroepen internationals is in de tachtiger jaren geboren. Acht spelers wachten nog op hun zevende interland.

Vergeleken met de laatste vriendschappelijke interland van vorige maand tegen Engeland keren de weer van blessures herstelde Sneijder, Van Nistelrooij, Bouma, Cocu en Robben terug bij het Nederlands elftal. Van Basten verwacht dat de laatstgenoemde linksbuiten van Chelsea komende weekeinde weer zijn rentree bij de Londense ploeg maakt.

De Jong en Castelen zijn overgeheveld naar de selectie van Jong Oranje. De laatstgenoemde Feyenoorder heeft zijn plaatsje af moeten staan aan Martijn Meerdink. Dankzij de komst van de rechtsbuiten is AZ nu evenals Ajax met vijf spelers bij Oranje vertegenwoordigd. PSV levert nog drie spelers, Feyenoord in Kuijt slechts een.

"Maar nogmaals, het maakt mij echt niet uit waar een speler voetbalt" , benadrukte Van Basten. "Nee, hij hoeft echt niet bij Ajax te spelen. Hij moet voetballende kwaliteiten hebben die het Nederlands elftal nodig heeft. Of ik nog een advies heb voor spelers die niet zijn opgeroepen? Nog beter voetballen, ja nog beter voetballen."
www.telegraaf.nl

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr mar 18, 2005 9:56 pm

het begint steeds meer op een selectie van Noord-Holland te lijken.... :nooo:
"Maar nogmaals, het maakt mij echt niet uit waar een speler voetbalt" , benadrukte Van Basten. "Nee, hij hoeft echt niet bij Ajax te spelen. Hij moet voetballende kwaliteiten hebben die het Nederlands elftal nodig heeft. Of ik nog een advies heb voor spelers die niet zijn opgeroepen? Nog beter voetballen, ja nog beter voetballen."
Ik hoop dat hij zichzelf nog steeds gelooft....

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mar 18, 2005 10:52 pm

van Basten doet het uitstekend! Weg met de volgevreten vedettes, weten we nog. Alleen het oproepen van de Einhovense reserve Lucius was verbijsterend..
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr mar 18, 2005 10:56 pm

Van Basten blijft verbazen

ZEIST - Onverstoorbaar en geheel naar eigen inzicht bouwt Marco van Basten verder aan een selectie die volgend jaar zomer op het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland moet uitkomen. De bondscoach ging vrijdag opnieuw voorbij aan een reeks grote namen uit het recente verleden van Oranje maar nodigde wel nieuwkomers als Hedwiges Maduro, Ryan Babel (beiden Ajax) en Martijn Meerdink (AZ) uit voor de komende kwalificatieduels tegen Roemenië en Armenië.
Zo verbazend vind ik het allemaal niet eigenlijk. En een Noord-Hollandse selectie... tja, talentvolle spelers gewoon lekker de kans geven. Roemenie lijkt me een leuke tegenstander om wat van jezelf te laten zien in Oranje.

En over Roemenie gesproken... leuk dat we Chivu weer voetballend kunnen zien (hopelijk)... na al die blessures... :yes:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr mar 18, 2005 11:35 pm

Lucas schreef:van Basten doet het uitstekend! Weg met de volgevreten vedettes, weten we nog. Alleen het oproepen van de Einhovense reserve Lucius was verbijsterend..
Romano Denneboom, Dave vd Bergh en Kevin Bobson vergeten?

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mar 19, 2005 1:03 am

Romano Denneboom stond ooit in de belangstelling van Ajax als ik mij niet vergis en die andere twee afkomstig van de Ajax-school :D
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za mar 19, 2005 7:19 am

Sorry maar volgens mij slaat marco een beetje door X'C verlies tegen roemenie en alle kritiek die men nu nog achterwege laat komt dan naar voren :worshippy:
Dat hij een Davids en kluivert niet selecteert omdat ze te weinig spelen gaat ook niet op omdat zoals hier al word gezegd een babel en vaart ook niet elke week voetballen. Daarnaast nu al een babel en maduro selecteren :blush: Slaat gewoon nergens op en over Meerdink daar maak ik al helemaal geen woorden over vuil :redcard:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 19, 2005 9:38 am

Ach, feitelijk hadden we dus alleen maar een grote bek over volgevreten vedettes. Als puntje bij paaltje komt moet het gewoon weer:

Sar
Reiziger
Stam
Bouma
Bronkhorst
Bommel
Cocu
Davids
Meijde
Nistelrooij
Robben

worden begrijp ik...
I think I lost my fucking headache

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za mar 19, 2005 9:56 am

Is het nu echt zo vreemd dat er kritiek komt, Lucas?

Natuurlijk is het zo dat er om vernieuwingen geschreeuwd werd onder Advocaat, maar Van Basten maakt er wat dat betreft helemaal een potje van en slaat volledig naar de andere kant over.....

Ik denk dat ik aanstaande maandag maar naar Jong Ajax - Jong PSV ga kijken. Kan ik alvast kijken wie (samen met de Ridder) de volgende debutanten bij het Nederlands Elftal worden. En die zullen dan niet aan de kant van Jong PSV rondlopen. ;)

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za mar 19, 2005 10:26 am

De enige die hij niet selecteert zijn Seedoorf en Kluivert. Nu ook Davids niet, maar die komt er ongetwijfeld weer bij komend seizoen, zeker als hij bij een andere club gaat voetballen. Van Basten zal hem nog wel nodig hebben.
Ik ben het met Lucas eens, eerst wil iedereen verandering, die oude generatie zijn ze zat. Nu komen er nieuwe spelers en is het weer niet goed.
Er zijn buiten die voetballers als Seedorf en Kluivert geen namen te noemen die dan wel in de selectie zouden moeten thuishoren. Dat hij Maduro nu al selecteert is natuurlijk vreemd, want hij heeft nog bijna niets gespeeld op hoog niveau, maar Van Basten laat op deze manier zien dat hij vertrouwen heeft in jonge jongens, de generatie die het voor ons moet doen in 2006, maar meer nog in 2008. Logisch dat hij niet een speler als Lucius dan selecteert, die zal nooit beter worden, daar zit geen toekomst in. Dan kun je beter een Maduro meenemen, ook al zal die nu nog meer fouten maken en minder ervaring hebben dan een Lucius bijvoorbeeld, voor de toekomst heb je er veel meer aan.
Trouwens, Rooney speelde altijd al onder Eriksson in het Engels elftal toen hij bij Everton nog alleen af en toe inviel. Het gebeurt vaker en niet zonder succes..

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za mar 19, 2005 11:08 am

Als Maduro (na twee wedstrijden in het eerste van Ajax) al in het Nederlands Elftal hoort, zijn er VEEL MEER voetballers die in het Nederlands Elftal thuishoren.

Het feit dat Van Basten zo'n speler nu al selecteert is een belediging voor de rest van de Nederlandse profs.

Sorry hoor, maar een dermate jonge speler die nog geen zak heeft laten zien (op de langere termijn he, niet die twee wedstrijden) hoort NIET meteen in het Nederlands elftal. Dan kun je alle jeugdelftallen (waaronder Jong Nederland) net zo goed opdoeken....

Gebruikersavatar
Juan
Berichten: 187
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:17 pm

Bericht door Juan » za mar 19, 2005 11:33 am

Waarom is Yildirim niet geselecteerd ?
is hij geblesseert ofzo ?
MY LOVE TO AJAX IS DANNY BLIND

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za mar 19, 2005 1:29 pm

Frank schreef:Als Maduro (na twee wedstrijden in het eerste van Ajax) al in het Nederlands Elftal hoort, zijn er VEEL MEER voetballers die in het Nederlands Elftal thuishoren.

Het feit dat Van Basten zo'n speler nu al selecteert is een belediging voor de rest van de Nederlandse profs.

Sorry hoor, maar een dermate jonge speler die nog geen zak heeft laten zien (op de langere termijn he, niet die twee wedstrijden) hoort NIET meteen in het Nederlands elftal. Dan kun je alle jeugdelftallen (waaronder Jong Nederland) net zo goed opdoeken....
Oke, maar welke jonge spelers met potentie zou jij dan nog meer oproepen om de selectie compleet te maken? (Davids, Seedorf of Nederlandse subtoppers als Lucius kunnen dus niet genoemd worden.)

Natuurlijk is het gek dat Maduro al meteen geselecteerd wordt, maar als Van Basten de keuze heeft gemaakt met een daadwerkelijk jongere generatie te gaan werken, zie ik ook geen jonge toppers bij Feyenoord of PSV die geselecteerd zouden moeten worden.

Plaats reactie