Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mei 13, 2008 9:23 pm

Jöhnk schreef:En over dat ruziezoeken. Ik vind Seedorf, Van Bommel en Van Nistelrooy bij uitstek spelers die nog nooit iets noemenswaardigs hebben laten zien in Oranje.
VN loopt 1 op 2 in Oranje, als dat al niet noemenswaardig is...
Bertje schreef:Seedorf is nooit gebruikt als Joker.
Jawel.
Zo was hij volgens Van Basten de backup van Sneijder, maar werd hij vervolgens gepasseerd toen Sneijder een keer geblesseerd was.

In het verleden voelde Seedorf zich te groot om enkele wedstrijden ook in het belang van het team te spelen, dat lijkt er nu echter uit. En dan zie ik graag dat hij deel uitmaakt van Oranje, ook gezien zijn enorme ervaring.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 13, 2008 9:27 pm

Ah, hij is één keer gepasseerd! :faga1.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di mei 13, 2008 9:30 pm

Ik snap Seedorf wel. Die heeft geen trek een heel toernooi op de bank te zitten of af en toe in te vallen. Dan kan je beter vervroegd vakantie vieren. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mei 13, 2008 9:31 pm

Van Basten had niet moeten zeggen dat Seedorf de backup voor Sneijder was, aangezien hij dat niet bleek te zijn. Seedorf kon dus niet vertrouwen op Van Basten en dan kan ik me voorstellen dat hij geen zin heeft om mee te gaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 13, 2008 9:31 pm

Baseman schreef:
Jöhnk schreef:En over dat ruziezoeken. Ik vind Seedorf, Van Bommel en Van Nistelrooy bij uitstek spelers die nog nooit iets noemenswaardigs hebben laten zien in Oranje.
VN loopt 1 op 2 in Oranje, als dat al niet noemenswaardig is...
Tja, daar zullen we wel nooit uitkomen. Met RVN in de spits heb ik misschien één goede wedstrijd gezien in acht jaar tijd. Die tegen Tsjechie op het vorige EK. Dat komt natuurlijk niet alleen door RVN maar hij draagt er wel aan bij met matig spel.
Jawel.
Zo was hij volgens Van Basten de backup van Sneijder, maar werd hij vervolgens gepasseerd toen Sneijder een keer geblesseerd was.
O, maar als dat de aanleiding was, waarom bedankt hij dan nu pas? Terwijl hij de laatste interlands steeds speeltijd heeft gehad?

Mr. Ajax
Berichten: 14478
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mei 13, 2008 9:51 pm

Seedorf moet niet zo janken man. Er zijn betere opties beschikbaar op zijn positie(s). Of hij bewijst dat hij zonder twijfel beter is, of hij houdt zijn bek en gaat mee om toch deel te maken van de selectie en te wachten op zijn kans. Nu laat hij zien dat hij alleen maar om zichzelf denkt en geeft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 13, 2008 10:06 pm

Bertje schreef:Is het de schuld van Van Basten dat andere spelers beter zijn? Al net zo'n wijf als Lothar.
Ja tuurlijk Hofs en landzaat zijn beter.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di mei 13, 2008 10:11 pm

Overdreven gedoe hier. Seedorf vermoedt gewoon dat hij net als voorgaande wedstrijden niet of nauwelijks zal spelen en viert liever vakantie. Kan mij iemand hier uitleggen wat daar zo verkeerd aan is? Ik zie het niet.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 13, 2008 10:11 pm

brigade zuid schreef:Ja tuurlijk Hofs en landzaat zijn beter.
Leuk geprobeerd, maar als dat de reden was dan had hij al lang geleden bedankt.

Seedorf ziet gewoon aankomen dat hij geen basisplaats heeft en daarom past hij voor het EK. Erg slap.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di mei 13, 2008 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 13, 2008 10:12 pm

Waarom gaf-ie dat dan niet eerder aan? De situatie is geen fluit anders dan een half jaar geleden. Dan had-ie die andere potjes ook kunnen laten schieten, zodat men had kunnen oefenen met spelers die wel alles willen geven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di mei 13, 2008 10:15 pm

Bertje schreef:Waarom gaf-ie dat dan niet eerder aan? De situatie is geen fluit anders dan een half jaar geleden. Dan had-ie die andere potjes ook kunnen laten schieten, zodat men had kunnen oefenen met spelers die wel alles willen geven.
Misschien omdat hij hoopte dat de situatie zou veranderen?

Kan mij het schelen. Die jongen wil gewoon lekker vakantie vieren ipv op de bank zitten tussen Henkie Timmer en visstick Kuijt.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 13, 2008 10:19 pm

Tsja, ik wil Europees kampioen worden. Hij niet. Niet erg, maar had-ie dat dan even eerder kunnen melden? Waar was dat hele charmoffensief nou eigenlijk voor nodig?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di mei 13, 2008 10:24 pm

Bertje schreef:Tsja, ik wil Europees kampioen worden. Hij niet. Niet erg, maar had-ie dat dan even eerder kunnen melden? Waar was dat hele charmoffensief nou eigenlijk voor nodig?
Zoals ik al zei, misschien hoopte hij toch regelmatig op een basisplaats. Hij heeft de laatste wedstrijden kunnen zien dat hij die niet krijgt, iets wat hij, ten tijde van zijn offensief, nog wel hoopte.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 13, 2008 10:28 pm

Net alsof je even van een plaats buiten de eerste 23 naar een basisplaats gaat. Daar is iets meer voor nodig dan een leuk babbeltje in de pers. Je concurrenten aftroeven bijvoorbeeld. Overschat Clarence zichzelf dan zo?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di mei 13, 2008 10:31 pm

Zou kunnen.

Hij is wel een speler die wil spelen. Anders heeft hij weinig zin. Dat is inderdaad wel een beetje zijn karakter. Ik kan dat begrijpen, anderen wat minder. Ik vind het niet zo'n halszaak. Hij speelde zelden, dus zijn criticasters zullen hem ook niet missen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 13, 2008 10:32 pm

Beloki schreef:Zoals ik al zei, misschien hoopte hij toch regelmatig op een basisplaats. Hij heeft de laatste wedstrijden kunnen zien dat hij die niet krijgt, iets wat hij, ten tijde van zijn offensief, nog wel hoopte.
We zijn het er dan in ieder geval over eens dat Seedorf bedankt omdat hij niet in de basis staat.
Jij vindt dat niet erg, en ik eigenlijk ook niet. Maar ik vind het wel jammer dat Van Basten de zwarte piet daarvoor krijgt toegespeeld.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo mei 14, 2008 6:10 am

Jöhnk schreef:
Beloki schreef:Zoals ik al zei, misschien hoopte hij toch regelmatig op een basisplaats. Hij heeft de laatste wedstrijden kunnen zien dat hij die niet krijgt, iets wat hij, ten tijde van zijn offensief, nog wel hoopte.
We zijn het er dan in ieder geval over eens dat Seedorf bedankt omdat hij niet in de basis staat.
Jij vindt dat niet erg, en ik eigenlijk ook niet. Maar ik vind het wel jammer dat Van Basten de zwarte piet daarvoor krijgt toegespeeld.
Het gaat niet eens om specifiek een basisplaats, maar meer over vertrouwen in zijn persoon en de erkenning van zijn kwaliteiten. Hij heeft gewoon 0% kans gehad om voor een basisplek te vechten. Wat moet een speler als hij nog meer doen om een person in Nederland te overtuigen dat hij een van de beste middenvelders van de wereld is.

Seedorf staat open voor concurrentie en neemt echt wel genoegen met de bank als hij zelf ook genoeg kansen krijgt en zelf te weinig in de wedstrijden brengt. Nu komt ook nog eens het feit erbij dat hij in de spaarzame minuten die hij speelde de beste middenvelder was over de hele wedstrijd gezien.

Seedorf beschermt zich zelf hiermee, want heeft duidelijk geen zin om weer de zwarte piet toegespeeld te krijgen als het zodadelijk wer voor oranje drama verloopt en we zijn een zondebok nodig.

Helaas is de terugkeer van Clarence naar AJAX hiermee ook definitief niet meer mogelijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 14, 2008 8:54 am

Seedorf kwam sowieso niet terug. Hij wist destijds al niet hoe snel hij hier weg moest zijn.

Vandaag overigens een interview met Seedorf in de VI over zijn afzegging. Goh, dat gaat snel. :hypocrite.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 14, 2008 10:44 am

Zlatan Son of God schreef:Wat moet een speler als hij nog meer doen om een person in Nederland te overtuigen dat hij een van de beste middenvelders van de wereld is.
Dat is-ie dus simpelweg niet. In ieder geval zijn zijn concurrenten bij Oranje beter.
Nu komt ook nog eens het feit erbij dat hij in de spaarzame minuten die hij speelde de beste middenvelder was over de hele wedstrijd gezien.
Uh, nee.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo mei 14, 2008 11:52 am

Baseman schreef:Ach, het zal wel toeval zijn dat Van Basten iedere keer botst met spelers die een eigen mening hebben...
Die resterende 29 man in de voorselectie zullen onderhand collectief nekkramp krijgen van al dat ja-knikken. Mag MVB trouwens ook een eigen mening hebben, of moet hij gewoon doen wat spelers als Van Bommel en Seedorf graag willen?
Wat overigens heel wat anders is dan een basisplaats eisen.
Dat is het niet. Seedorf neemt geen genoegen met zijn huidige rol, hij wil meer. Hij heeft bedankt omdat hij in de plannen van MVB niet in de basisformatie staat.

Simpel: voor 3 posities kan de bondscoach kiezen uit Seedorf, Sneyder, Vaart, Persie, Robben, Affelay, Kuyt, Babel. Niet de minsten. Seedorf neemt daar blijkbaar geen genoegen mee en bedankt. Dat kan. MVB kan niet de Jan Reker gaan uithangen en hem garanties geven, die hij, als puntje bij paaltje komt, niet kan waarmaken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 15, 2008 9:40 am

wimpey schreef:Dat is het niet. Seedorf neemt geen genoegen met zijn huidige rol, hij wil meer. Hij heeft bedankt omdat hij in de plannen van MVB niet in de basisformatie staat.
Ik zit dat interview nu te lezen, en het gaat nog veel verder. Seedorf eist de aanvoerdersband. :baaa.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 15, 2008 1:17 pm

Heb het interview ook net gelezen. Wat een zeikverhaal, zeg. Wát een zelfoverschatting.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14478
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 15, 2008 2:21 pm

Jankerd of niet, ik vind het wel heel jammer dat hij niet meegaat hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 15, 2008 2:39 pm

Wie niet? Een Seedorf die een beetje zijn best doet hoort bij de beste 23.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do mei 15, 2008 10:11 pm

'Seedorf had tijdens EK basisplaats moeten hebben'

15/05/2008 16:00

Clarence Seedorf had met Oranje mee gemoeten naar het EK. Sterker nog: de middenvelder van AC Milan had tijdens het toernooi in de basis moeten beginnen.

Die mening ventileerde 67 procent van de deelnemers aan de poll op VI.nl over het afzeggen Seedorf voor Oranje. De vraag luidde: Welke rol had Clarence Seedorf volgens jou op het EK kunnen spelen in Oranje?

Nog eens 23 procent van de stemmers vindt dat Seedorf ten minste als reservespeler in Oostenrijk en Zwitserland aanwezig had moeten zijn. Slechts tien procent vindt dat de 32-jarige middenvelder er goed aan heeft gedaan af te zeggen.

Dat Seedorf het ondanks de wil van negentig procent van de deelnemers aan de poll niet bij is op het EK, ligt aan de manier waarop bondscoach Van Basten met hem is omge- sprongen. 'Hij moet me gewoon niet, klaar', zegt Seedorf deze week in VI.

De 87-voudig international kwam naar zijn zin te weinig aan spelen toe in het Nederlands elftal. Seedorf voelde zich door Van Basten behandeld als een 'piepeltje'. 'Waarom blijft hij op zo’n denigrerende toon over me praten?', vroeg hij zich eerder af.

'Ik ben er honderd procent van overtuigd dat dit gezien de situatie het beste is voor de ploeg', zegt Seedorf verder in VI. 'Als ik tóch zou meegaan, zou er een risico ontstaan zoals met Van Nistelrooy en Van Bommel rond het WK. Daar zit niemand op te wachten.'

VI
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie