Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 16, 2008 8:32 am

Leuk dat de VI uit een waardeloze poll haalt dat 67 % van de Nederlander wil dat Seedorf in de basis staat. Die uitslag krijg je waarschijnlijk ook als je hetzelfde doet met de namen Affelay, Sneijder, Van der Vaart, Robben, Kuyt, etc. Er kunnen toch echt maar 11 mensen spelen en dat zijn niet 11 middenvelders.

Waarom sleept Seedorf trouwens van Bommel en de op dit moment gewoon in de selectie zittende van Nistelrooy er ook weer bij?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mei 16, 2008 8:18 pm

'Beslissing van Seedorf is klasse'
Geschreven op vrijdag, 16 mei om 20:05

Mark van Bommel verbaast zich niet over het bedanken van Clarence Seedorf voor het Nederlands elftal. "Het gevoel dat Clarence beschrijft is heel herkenbaar", beweert de middenvelder van Bayern München in AD Sportwereld. "En ik vind het van klasse getuigen dat hij deze beslissing heeft genomen.'' Na maandenlang twijfelen besloot Seedorf om niet met Oranje naar het EK te gaan. Het beleid van Marco van Basten is de oorzaak van de (tijdelijke) breuk. De middenvelder van AC Milan hoopt na het EK een nieuwe start te kunnen maken onder toekomstig bondscoach Bert van Marwijk.

Eerder bedankte Van Bommel voor de eer, nadat de bondscoach zich in het openbaar kritisch had uitgelaten over zijn spel. Ook met Ruud van Nistelrooy verschilde Van Basten lange tijd van mening. De aanvaller van Real Madrid keerde na een aantal goede gesprekken terug in het Nederlands elftal.

"Clarence wilde dolgraag naar het EK, daar had hij alles voor over, maar uiteindelijk hebben zijn principes de doorslag gegeven", vervolgt Van Bommel. "Dat tekent zijn sterke karakter. ‘Van Basten moet me niet’, zoiets zei Seedorf toch? Ja, die woorden komen me heel bekend voor."

Van Bommel voelde aan alles dat de huidige bondscoach ook hem ‘niet moest’, maar de exacte reden daarachter zegt hij nooit te hebben gevonden. "Natuurlijk heb ik daar vaak over nagedacht, maar ik weet het niet, echt niet. Het enige dat ik zeker weet, is dat het niets met mijn kwaliteiten te maken heeft. Op voetbalgronden is het niet uit te leggen dat ik niet bij de selectie van het Nederlands elftal hoor, dat durf ik wel te stellen. Of het puur persoonlijk is? Geen idee, maar dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen."

Seedorf kwam aanvankelijk helemaal niet voor in de plannen van Van Basten. De bondscoach riep hem pas dik twee jaar voor de eerste maal op. Seedorf werd ook nadien geen vaste waarde. Hij mocht vijf keer in de basis beginnen en kwam vijf keer als invaller binnen de lijnen.

www.voetbalzone.nl
Vond dat we er lang op moesten wachten, maar daar is hij alsnog. Piep, Piep!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 16, 2008 8:32 pm

Stomme Mof.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 8:39 pm

Misschien behandelt van Basten iedereen gelijk en kunnen de ego's van deze heren dat niet aan?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za mei 17, 2008 8:44 am

Peter schreef: Vond dat we er lang op moesten wachten, maar daar is hij alsnog. Piep, Piep!
Ach gut, de psychopate huilebalk uit München moet ook even een duit in het zakje doen.

Na het EK lekker een middenveld met Bommel, Clarence, Denny en Gio. Ik zie BVM er voor aan.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za mei 17, 2008 8:43 pm

Voor hier geldt het veel minder, maar bedacht me dat wanneer Seedorf niet bij Oranje wil voetballen het aan Seedorf ligt en wanneer Van Bommel niet bij Oranje wil voetballen het aan Van Basten ligt... Krom toch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 10:44 pm

17 mei 2008
Stevige kritiek Spaan op handelswijze afzegger Seedorf

In zijn wekelijkse rubriek ‘Spaan geeft punten’ in Het Parool heeft Henk Spaan uitgehaald naar Clarence Seedorf , die bedankte voor het Nederlands elftal dat komende zomer aantreedt op EURO2008. ‘Clarence zal toch niet zo naïef zijn te denken dat zijn trainers Ancelotti en Tassotti hun vriend Marco van Basten hebben bezworen Seedorf altijd op te stellen.’

De columnist vervolgt. ‘Seedorf mag de conclusie trekken “hij moet met niet”, maar sym- of antipathie speelt hier geen rol. De trainer denkt dat hij betere spelers heeft en hij stuit op weinig weerstand. Wel zal hij, ook niet van ego gespeend, de pest in hebben gehad dat een journalist van VI eerder wist dat Seedorf niet mee zou gaan naar het EK dan hijzelf.’

‘Iemand die ook de pest in had was een journalist van Der Spiegel die naar Milaan was gekomen om Seedorf op 9 mei anderhalf uur te interviewen over het EK, in een serie waarin ook de Nobelprijswinnaar Orhan Pamuk aan het woord komt. Clarence praatte honderduit en hield zich verder van de domme, wat hem weinig moeite moet hebben gekost,’ aldus Spaan.

‘Iemand die niet snapt dat je om de scoop van een bevriende journalist te beschermen zo’n afspraak ook kunt afzeggen, heeft geen benul van maatschappelijk verhoudingen. Dan kun je wel tien keer per dag 'Nelson Mandela' zeggen, maar dat doen ze in de sport- en entertainmentbusiness wel vaker. Meer dan een zelf verleend bewijs van goed gedrag is het niet,’ besluit Spaan in Het Parool van zaterdag.


Bron: debalisnietrond.web-log.nl

Goh, voor de verandering verstandige taal van Spaan.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jul 07, 2008 3:22 pm

Co Adriaanse: ‘Trainersopleiding van KNVB is niet meer nodig’ Tell-a-Friend print nieuwsartikel


--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 7-jul-2008 16:12

Deze week gaat voor Co Adriaanse (bijna 61) en Red Bull Salzburg de Oostenrijkse competitie van start en met minder dan de titel neemt de geboren Amsterdammer geen genoegen. “Ik hou van Oostenrijk en de Oostenrijkers.”

Verslaggever Mark van den Heuvel en fotograaf René Bouwman zochten de coach op in de voormalige EK-speelstad voor een uitgebreide reportage die deze week in Sportweek verschijnt. Hieronder een aantal opmerkelijke passages.

Heeft Marco van Basten het nou goed gedaan, de laatste vier jaar met Oranje, of niet?
Adriaanse: “Van Basten heeft het hartstikke goed gedaan. Vergeet niet dat hij de selectie helemaal heeft veranderd. Hij heeft allemaal spelers, die nog geen naam hadden, zoals Van der Vaart en Sneijder, erbij gehaald. En sommigen van die jongens hebben nu al meer dan veertig interlands gespeeld. Het selectieproces is onder zijn leiding erg goed verlopen. Daar zou je tegenin kunnen brengen, dat hij iedereen in die vier jaar zo’n beetje heeft opgeroepen, tot Kevin Bobson en Romano Denneboom aan toe, maar daar zat een duidelijke filosofie achter. Van Basten wilde die jongens gewoon persoonlijk leren kennen. Dat is geen miskleun geweest, Bobson en Denneboom zijn uiteindelijk ook niet de links- en rechtsbuiten van Nederland geworden. Maar je weet het nooit, je moet het onderzoeken. Daar moet je geen kritiek op leveren.
“Voorts beoordeel ik de bondscoach op zijn resultaten. Van Basten moest zich kwalificeren voor het WK en het EK en dat heeft hij gedaan. Vervolgens heeft hij een keer de achtste en een keer de kwartfinale\ gehaald, nou dat klopt wel zo’n beetje, met de huidige verhoudingen in de voetbalwereld, qua potentieel. Nederland is in mijn ogen het zevende, achtste voetballand van Europa. En als zodanig heeft Oranje gepresteerd.”

Dus Van Basten heeft je verrast?
“Ja, natuurlijk. Er is niet één bondscoach geweest die zo goed heeft gepresteerd als Marco. Ik had niet gedacht dat hij dit zou kunnen bereiken, als beginnend trainer. Ik heb altijd gedacht dat het vak van trainer een heel ingewikkeld beroep was, waar je zeven jaar lang voor moest studeren. En blijkbaar is dat niet zo. Dus plaats ik nu mijn vraagtekens bij de trainersopleiding van de KNVB. Die is überhaupt niet meer nodig, die conclusie kan ik nu wel trekken.”

www.sportweek.nl
Potverdimme nog aan toe. Wie had dat ooit gedacht.

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 07, 2008 3:45 pm

Wat een gelul
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie