Yildirim in Oranje?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Yilderim een kans in Oranje?

Ja, is de speler van de toekomst
28
82%
Nee, niet goed genoeg
2
6%
Nee, is een Turk, geen Nederlander
4
12%
 
Totaal aantal stemmen: 34

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Yildirim in Oranje?

Bericht door joey » di dec 07, 2004 7:53 pm

Nu kan het nog: Yildirim selecteren voor Oranje. Over een paar maanden is de kans waarschijnlijk verkeken, dan heeft hij een of meer interlands voor Turkije achter de rug. Wat vinden jullie? Zit er nog meer in deze speler? Kan hij het hoogste niveau aan of is Heerenveen zijn top?

Yildirim is 'hot' in Turkije

Van SC Heeren-veen had tot dit seizoen slechts een enkeling gehoord in het voetbalmaffe Turkije.Maar sinds Ugur Yildirim er bijna wekelijks de show steelt met oogstrelende vrije trappen, talrijke assists en cruciale doelpunten, volgen de media in Turkije de verrichtingen van de Friese club en hun landgenoot op de voet.

,,Yildirim is hot'', weet Mehmet Demircan, voetbalverslaggever van Fanatik, de grootste sportkrant van Turkije. ,,Na elke wedstrijd van Heerenveen staan de kranten vol met verhalen over Yildirim. Hij is de laatste twee maanden zonder meer de populairste Turkse profvoetballer. En in elk verhaal duikt wel de vergelijking met de traptechniek van David Beckham op.''

Dat Yildirim na afgelopen weekeinde in het klassement van schaduwschutters hofleverancier is in de eredivisie met negen assists en in de laatste drie UEFA Cup-duels van de Friezen steeds doorslaggevend was, heeft de media-aandacht in Turkije alleen maar aangewakkerd.

Het was bovendien het belangrijkste aspect in de discussie over zijn toekomst als international. Kiest Yildirim voor zijn geboorteland Turkije of wordt het Oranje?

Demircan: ,,Ondanks alle aandacht en druk van de media laat Yildirim zich niet gek maken. Hij is heel voorzichtig in zijn uitlatingen over die keuze. Hij wil het juiste moment afwachten. Persoonlijk denk ik dat hij van grote waarde kan zijn voor de Turkse nationale ploeg. Hij is een complete speler die het team beter kan laten voetballen. Dat heeft het elftal nodig, want kwalificatie voor het WK 2006 in Duitsland is nog lang niet zeker. De ploeg zou wel wat nieuw bloed kunnen gebruiken.''

De kans is groot dat Yildirim op korte termijn een uitnodiging krijgt van de Turks bondscoach Ersun Yanal. Turkije speelt in januari een vriendschappelijk toernooi in Portugal.

,,De verwachting is dat Yildirim van de partij zal zijn'', zegt Demircan. Saillant detail: Oranje komt pas een maand later voor het eerst weer in actie, in de oefeninterland in en tegen Engeland op 9 februari.
www.ad.nl

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2004 1:45 pm

Wordt een grote, zal wel voor Turkije kiezen. Misschien moet San Marco die jongen eens persoonlijk bezoeken in Apeldoorn om hem op andere gedachten te brengen... Zou de perfecte rechtsbuiten voor Oranje zijn voor het komende decennium.

Gebruikersavatar
Juan
Berichten: 187
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:17 pm

Bericht door Juan » ma dec 13, 2004 11:10 am

ik denk dat castelen en Yildirim het rechtbuiten-positie voor het nederlands elftal gaan uitvechten, Ik denk als Yildirim goed presteerd dat hij eens mag uitkomen voor een oefenduel, San Marco zal Yildirim goed in de gaate houden.
MY LOVE TO AJAX IS DANNY BLIND

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di dec 14, 2004 11:18 am


Yildirim hakt in februari knoop door

Ugur Yildirim beslist in februari of hij voor Nederland of voor Turkije wil uitkomen. De rechtsbuiten van SC Heerenveen maakt dit seizoen veel indruk en bondscoach Marco van Basten overweegt om de assistkoning van de eredivisie op te roepen voor Oranje. Foppe de Haan, trainer van Jong Oranje en oud-coach van Heerenveen, sprak al met de speler.

Afbeelding

Yildirim kreeg vorige maand een uitnodiging voor het B-elftal van Turkije, maar die uitnodiging legde hij naast zich neer vanwege het drukke programma van Heerenveen. Ook een trainingsstage van de Turkse ploeg in januari heeft hij afgezegd. "Hij zal begin februari zijn keuze bepalen als Nederland en Turkije allebei een interland spelen", zegt De Haan dinsdag in AD Sportwereld. "Hij heeft me verteld dat hij zich Turk voelt, maar als hij naar zijn manier van voetballen kijkt, ziet hij ook dat hij misschien beter hier past. Tussen die twee gevoelen zweeft hij nu."

Bondscoach Van Basten zei vorige maand nog dat hij Yildirim niet in een persoonlijk gesprek wilde overtuigen. "Ik kan niet zeggen: kies voor Nederland en je zit bij de selectie. Die belofte kan ik hem niet doen. Als hij het goed blijft doen, is de kans groot dat hij voor Oranje in aanmerking komt."



Bron: http://www.nieuws.nl/

Gebruikersavatar
Madness 127
Berichten: 20
Lid geworden op: di dec 21, 2004 4:04 pm

Bericht door Madness 127 » di dec 21, 2004 4:17 pm

Van mij hoeft het niet zo. Laat die jongen maar lekker voor Turkije kiezen want ik denk dat ie daar meer toekomst heeft dan bij NL. Turkije heeft toch meer behoefte aan hem dan dat het NL elftal heeft ben ik van mening. Dan zie ik liever b.v. De Ridder over 1/2 jaar rechts op het middenveld/rechtbuiten in oranje dan Yildirim. Of een ander talent wat op de deur komt kloppen tegen die tijd...

Al heeft Yildirim wel een fantastische traptechniek maar daar zijn er wel meerdere van in oranje die aardig een bal kunnen trappen. Maar verder vind ik hem nog vrij beperkt. Al heeft ie wel potentie maar ik denk dat het nog veel te vroeg is voor hem om in oranje te spelen.
''There is no competition cause we are the best !!!''

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di dec 21, 2004 7:28 pm

Madness 127 schreef: Dan zie ik liever b.v. De Ridder over 1/2 jaar rechts op het middenveld/rechtbuiten in oranje dan Yildirim.
Proest!! De Ridder mag de schoenen van Yildirim nog niet poetsen!

Gebruikersavatar
Juan
Berichten: 187
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:17 pm

Bericht door Juan » di dec 21, 2004 9:10 pm

wimpey schreef:
Madness 127 schreef: Dan zie ik liever b.v. De Ridder over 1/2 jaar rechts op het middenveld/rechtbuiten in oranje dan Yildirim.
Proest!! De Ridder mag de schoenen van Yildirim nog niet poetsen!
Wat is dit voor onzin ?

ik denk wel dat Yaldirim verder met ontwikkeling is dan de ridder, maar opeens Yaldirim als legende voetballer te noemen is ook wel wat overdreven.
Wat zou jij dan Overmars ed. noemen ?
MY LOVE TO AJAX IS DANNY BLIND

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di dec 21, 2004 10:56 pm

een simpele draver?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » wo dec 22, 2004 9:57 am

Said Boutahar heeft inmiddels voor Marokko gekozen, net als Ali Boussabon (wordt in het artikeltje aan gerefereerd).

En in VI:
Marco van Basten schreef:VI: Volgens Foppe de Haan is Ugur Yildirim met zijn traptechniek een van de laatste specifieke voetballers van Nederland. Ook het Turkse nationale elftal trekt aan hem. Wanneer haalt u hem bij de selectie?
MvB: "We hebben Yildirim al bespeeld, Foppe heeft met hem gesproken. Maar het blijft de keuze van de speler zelf. Feit is dat hij zich razendsnel ontwikkelt. Als hij zo doorgaat en goed genoeg is, zal de uitnodiging voor Oranje vanzelf komen."
VI: Geldt hetzelfde voor Salomon Kalou?
MvB: "Ook daar wordt aan gewerkt. Al is dat veel meer een zaak voor Feyenoord en de speler zelf, die er eerst voor moeten zorgen dat hij de Nederlande nationaliteit krijgt. De KNVB kan daarin weinig actie ondernemen. Maar als de formaliteiten geregeld zijn, zullen wij hem graag als Nederlander verwelkomen. Tegen Schalke en PSV hebben we weer kunnen zien wat voor fantastische speler hij is."
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » zo jan 16, 2005 2:12 pm

Wanneer maak ie z'n beslissing eigenlijk bekent :X ?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do jan 20, 2005 3:16 pm

De Ridder....Woehahaahahaahaah!!!! :D :D :D

Als ik Ajax zou zijn, dan zou ik Yildirim aantrekken en De ridder lekker laten draven bij Wilem II ofzo...
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jan 21, 2005 12:06 am

mtrules schreef:Wanneer maak ie z'n beslissing eigenlijk bekent :X ?
Yildirim komt zaterdag met beslissing

Bondscoaches Ersun Yanal en Marco van Basten weten zaterdag waar ze aan toe zijn met Ugur Yildirim. De aanvaller maakt na afloop van het duel SC Heerenveen-FC Den Bosch bekend of hij voor Nederland of Turkije gaat uitkomen.
Yildirim staat voor lastige keuze tussen zijn gevoel en zijn verstand, tussen Turkije en Nederland. Uit beide landen kreeg de aanvaller een uitnodiging voor de nationale ploeg. Met Oranje kan hij debuteren in het vriendschappelijke duel met Engeland, of op dezelfde 9 februari met Turkije tegen Tunesië.
http://www.vi.nl

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr jan 21, 2005 7:11 pm

Hij heeft ooit gezegd dat als hij op hetzelfde moment moet kiezen tussen Turkije en Nederland, hij voor Turkije zal kiezen, dus ik heb er weinig hoop op dat hij voor Nederland kiest.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jan 21, 2005 11:27 pm

Rodimus Prime schreef:De Ridder....Woehahaahahaahaah!!!! :D :D :D

Als ik Ajax zou zijn, dan zou ik Yildirim aantrekken en De ridder lekker laten draven bij Wilem II ofzo...
Mee eens, ik hoop zo dat Yildirim op een of ander lijstje staat van AJAX, die gozer is zo goed.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za jan 22, 2005 8:27 am

van voetbalzone.nl
Deze hebben het ook van de Telegraaf

Ugur Yildirim zal vanavond zelf zijn keuze bekend maken, maar De Telegraaf weet vandaag te melden dat de speler van SC Heerenveen besloten heeft om zich beschikbaar te stellen voor het Nederlands elftal. Yildirim werd ook uitgenodigd door de Turkse bondscoach en moest daarom een keuze maken tussen de twee nationale elftallen.

Yildirim denkt volgens De Telegraaf dat hij in het speelsysteem van Oranje het best tot zijn recht komt. Bondscoach Marco van Basten heeft een voorkeur voor een systeem met drie spitsen en dat lijkt doorslaggevend te zijn geweest.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jan 22, 2005 9:02 am

:bis: :cheer: :eusa_dance: :headbang: :cheer: :eusa_dance: :bis:

Geweldig!!

Nu nog naar AJAX en het feest kan beginnen!!

Gebruikersavatar
Juan
Berichten: 187
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:17 pm

Bericht door Juan » za jan 22, 2005 9:40 am

Yildirim speelt in oranje, staat ook op teletekst nos.
eindelijk een fatsoenlijke opvolger voor v/d meijde.
:cheer:
MY LOVE TO AJAX IS DANNY BLIND

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 22, 2005 9:45 am

Opvolger voor VDM? Mandy begint net zijn draai te vinden in Milaan. :yes:

Yildirim en VDM ontlopen elkaar niet zoveel. Yildirim heeft een iets betere voorzet en VDM heeft een betere actie. Maar wat concurrentie voor de heren is sowiezo niet mis.

Gebruikersavatar
Juan
Berichten: 187
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:17 pm

Bericht door Juan » za jan 22, 2005 9:51 am

Jöhnk schreef:Opvolger voor VDM? Mandy begint net zijn draai te vinden in Milaan. :yes:

Yildirim en VDM ontlopen elkaar niet zoveel. Yildirim heeft een iets betere voorzet en VDM heeft een betere actie. Maar wat concurrentie voor de heren is sowiezo niet mis.
daarom is het mooi als alle 2 de spelers worden opgeroepen, want ze kunnen alle 2 ook linksbuiten spelen. :yes:
MY LOVE TO AJAX IS DANNY BLIND

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jan 22, 2005 1:55 pm

THE FUTURE IS ORANGE!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za jan 22, 2005 1:59 pm

Ugur Yildirim zal vanavond zelf zijn keuze bekend maken, maar De Telegraaf weet vandaag te melden dat de speler van SC Heerenveen besloten heeft om zich beschikbaar te stellen voor het Nederlands elftal.
Dit bericht krijgt het Friese journaille (radio) voorlopig niet bevestigd. Niet dat dat zoveel zegt, maar toch...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 22, 2005 5:23 pm

'Ugur Yildirim kiest verstand boven hart'

22/1/2005 15:18

Ugur Yildirim gaat uitkomen voor het Nederlands elftal, zo meldt De Telegraaf. De Turkse Nederlander van SC Heerenveen gaf de voorkeur aan Oranje boven Turkije omdat dat speltechnisch beter bij hem past en hij een indrukwekkender cv opbouwt als Nederlands international.
Yildirim werd gedwongen tot een keuze omdat zowel Nederlands bondscoach Marco van Basten als zijn Turkse collega Ersun Yanal hem te kennen had gegeven dat hij in februari op een selectie kon rekenen. Voorheen dacht Yildirim altijd zijn hart te volgen en voor Turkije te kiezen, maar na een gesprek met Van Basten twijfelde hij.

Het feit dat Oranje met een echte rechtsbuiten speelt, was van grote invloed. Yildirim speelt op die positie bij Heerenveen was met tien assist verreweg de beste aangever in de eerste seizoenshelft. Bovendien pikt hij met zijn fraaie traptechniek menig doelpuntje mee.

Daarbij staan Nederlandse internationals nu eenmaal meer in the picture dan Turkse. Mocht Yildirim het goed doen bij Oranje, zal een transfer naar een grote club makkelijker plaatsvinden, zo meent de 22-jarige 'wereldkampioen vrije trappen'.
vi.nl

Er zijn nog steeds 2 topics over Yildirim en zijn keuze en zelfs nog een topic in de HCE-sectie. De mods liggen te slapen... :D

Gebruikersavatar
Lapentti
Berichten: 130
Lid geworden op: ma okt 13, 2003 12:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Lapentti » zo jan 23, 2005 12:49 am

wat heeft die man een trap zeg...vandaag weer tegen Den Bosch... en hij is zeker veel beter dan die castelen...dus nu verdient hij die plek daar wel....en zal alleen nog maar beter worden...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 24, 2005 5:30 pm

Van Basten zet Yildirim in voorselectie Oranje

Marco van Basten hield woord. Vlak nadat Ugur Yildirim zaterdagavond bekend had gemaakt dat hij kiest voor het Nederlands elftal, liet de bondscoach weten dat hij de begaafde rechtspoot opneemt in zijn voorlopige selectie.
Oranje oefent op 9 februari in Birmingham tegen Engeland. Vijf dagen eerder maakt bondscoach Van Basten zijn definitieve selectie bekend. Naar verwachting zal Yildirim deel uitmaken van de Nederlandse ploeg.

Yildirim, in Nederland opgegroeid maar met Turkse ouders, twijfelde lange tijd of hij voor Nederland dan wel Turkije moest uitkomen als international. Zaterdag hakte hij de knoop door.
http://www.vi.nl

En nog meer nieuwe gezichten:
VoH, Meerdink, Timmer op lijst

Jan Vennegoor of Hesselink (PSV), Martijn Meerdink en Henk Timmer (beiden AZ) zijn net als Dennis Gentenaar in de voorlopige selectie opgenomen van bondscoach Marco van Basten. Het Nederlands Elftal oefent op 9 februari in Birmingham tegen Engeland en de coach maakt zijn definitieve selectie op 4 februari bekend.

Timmer en Meerdink behoorden nooit eerder tot de selectie van Oranje. Vennegoor speelde op 11 oktober 2000 (0-2 verlies tegen Portugal) en op 28 februari 2001 (0-0 tegen Turkije) al eens in het Nederlands Elftal.

Van Basten zette de namen van in totaal zes spelers van AZ en vijf spelers van PSV op de voorlopige lijst.
http://www.voetbal.nl

Wel een beetje niveau Lucius. :X

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma jan 24, 2005 10:22 pm

Vennegoor heeft er natuurlijk niets te zoeken omdat er vier betere spitsen zijn dan hem en Meerdink vind ik helemaal een boer, maar die doet het wel redelijk dit seizoen bij AZ. Ik hoop eigenlijk dat alleen Yilderim er van dit rijtje bijkomt, en een Gentenaar of Timmer is niet erg in de selectie, zijn allebei prima keepers voor een oefenwedstrijd.

Plaats reactie