Schotland...

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Goeie loting?

Ja
24
96%
Nee
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di okt 14, 2003 4:37 pm

Siemen schreef:Het is toch Colin Hendry?
Het is inderdaad Colin Hendry. Mooie loting. Schotland spreekt toch wel aan. En de Schotse supporters zijn fantastisch. Een stuk beter dan de Engelse. Ferguson is een goeie middenvelder, Lambert is zeer ervaren. Kenny Miller was ooit een zeer groot talent bij de Rangers. Darren Fletcher (matchwinnaar tegen Litouwen) is zo'n beetje het grootste talent van Manchester United.
Onderschatting is de grootste tegenstander.
Schotland is niet de moeilijkste tegenstander maar zeker geen ploeg die je moet onderschatten.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 14, 2003 11:37 pm

Als er staat : Hendry, Colin

dan betekent dat dat de voornaal Colin is en achternaam Hendry. Als er zou staan Hendry Colin dan is het juist andersom maar door die kommateken ,,,,,,, is het nu dus Hendry achternaam en Colin voornaam
IK GELOOF!!!!!!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo okt 15, 2003 8:34 am

Maar als je goed kijkt, zie je ook dat Marijn zijn post nog heeft ge-edit na die opmerking over de naam. Waarschijnlijk stond het er eerst dus anders, Rishi.. :X

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » wo okt 15, 2003 10:20 am

Rishi schreef:Als er staat : Hendry, Colin

dan betekent dat dat de voornaal Colin is en achternaam Hendry. Als er zou staan Hendry Colin dan is het juist andersom maar door die kommateken ,,,,,,, is het nu dus Hendry achternaam en Colin voornaam
Rishi is er ingetrapt :eusa_dance:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do okt 16, 2003 4:13 am

Als ik negen keer mag kiezen tussen Advocaat eruit of het EK halen, kies ik tien keer het eerste. Wat een stuk onbenul.

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » do okt 16, 2003 9:20 am

Toelichting?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » do okt 16, 2003 10:40 am

Als ik negen keer mag kiezen tussen Advocaat eruit of het EK halen, kies ik tien keer het eerste. Wat een stuk onbenul.

Grappig, ik zei precies dezelfde over Ierland een jaar geleden. Als ik moest kiezen tussen McCarthy eruit of het EK halen, dan kies ik het eerste.

Heb nog steeds geen spijt van! :eusa_dance:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do okt 16, 2003 6:29 pm

Toeliching?

Die man begrijpt er helemaal niets van. Hoe vaak heb ik niet de wedstrijd Brazilie-Nederland (WK 94) aangehaald? Advocaat was net als nu bondscoach. Nederland had in het toernooi nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, maar we dachten allemaal dat het nog wel zou komen. De eerste helft was verschrikkelijk. Oersaai en risicoloos geschuif. Precies zoals Dickie dat graag ziet. In de tweede helft kwam Nederland op een 2-0 achterstand (door ondermeer een zuiver buitenspeldoelpunt, maar dat terzijde). Toen pas gingen de remmen los, en kregen we het Oranje te zien dat de spelers - niet de coach! - neer konden zetten. De latere wereldkampioen Brazilie was helemaal nergens meer. Alle hoeken van het veld kregen ze te zien. Nederland maakte 2-1 en 2-2 en de 2-3 hing in de lucht. Totdat Branco uit een (onterechte) vrije trap de bal van 35 meter langs de Goey joeg. Les? Advocaat is een juk dat zwaar op de selectie drukt. Gooi het af en Oranje kan vrijuit spelen op een manier die iedere tegenstander in verlegenheid brengt.

Op zijn puike haardos na is Dickie sindsdien geen haar verandert. Nee, dat neem ik terug. Hij is zo mogelijk nog behoudender geworden. Er moest gewonnen worden tegen Tsjechie dus haalde die mafkikker er bij een achterstand een aanvaller uit. Redenering: "anders ga je tegen zo'n sterke tegenstander de boot in." (?!) Conclusie: Advocaat wil niet eens op zijn Hollands spelen... Positioneel is hij ook een nul, want Oranje staat nog steeds voor geen meter. Het doet pijn aan de ogen om een potentiele Europese kampioen zo te zien stuntelen. Onder Advocaat heeft Oranje niets te zoeken op het EK. Dan heb ik liever dat Schotland de lijdensweg hier afsluit, zolang Dickie er ook uit dondert.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » do okt 16, 2003 11:31 pm

Het is niet duidelijk of die Braziliaanse doelpunt buitenspel was bij Nederland - Brazilie in 1994. Bij de beelden lijkt het altijd overdreven buitenspel, maar bij die beeld is de bal ook al onderweg. Er is geen beeld die je de positie van de speler laat zien precies toen de bal gespeeld was (toen het zeg maar nog op de voet van de speler die de bal aangaf was). De enige beeld die we hebben is eentje van toen de bal al halverweg onderweg was, en er zit iets van 2 meter tussen de Braziliaanse aanvaller die naar de doel aan het lopen is, en de Nederlandse verdediger die opschuift. Je ziet ook niet waar de andere verdedigers staan. Ik durf bijna te zeggen dat op het moment dat de bal gespeeld was dat het heel erg op het nippertje was. Het was misschien zelfs niet eens buitenspel.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » vr okt 17, 2003 9:39 am

Hebben we het over dezelfde goal? Bij het doelpunt van Bebeto stond de rustig terugsloffende Romario meters buitenspel. Zover dat de Nederlandse defensie niet eens verder speelde, en alleen maar verbijsterd naar de grensrechter staarde.

(De buitenspelregel was voor het gemak voor dat toernooi aangepast; Romario had bij wijze van spreken op de penaltiestip mogen wachten. Zolang hij niet aan de aanval deelnam was het, alleen voor dit toernooi, in theorie geen buitenspel).

Plaats reactie