Schotland...

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Goeie loting?

Ja
24
96%
Nee
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Schotland...

Bericht door Eric » ma okt 13, 2003 11:24 am

Oranje stuit in EK-play off op Schotland

Oranje stuit in EK-play off voor het EK 2004 op Schotland. De duels worden gespeeld op 15/16 en 18/19 november aanstaande. Het Nederlands elftal speelt het eerst uit. De thuiswedstrijd volgt in de Amsterdam Arena.
Laatst gewijzigd door Eric op ma okt 13, 2003 11:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma okt 13, 2003 11:26 am

Hoewel je de Schotten zeker niet moet onderschatten! Geven altijd 110% en kunnen op die manier een hoop voor elkaar krijgen. Het zal geen walk-over worden, maar ja, dat bestaat ook bijna niet meer. Gezien de rest van de lijst denk ik dat het wel een van de gelukkigere lotingen is..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » ma okt 13, 2003 11:31 am

Dit is weer het zware mazzelwerk. Ik zeg absoluut niet dat Oranje het nu wel effetjes gaat halen, maar het had veeeel erger gekund.
Als Dickie nu maar gewoon de jeugd erin laat en hun enthousiasme gebruikt. De "ouwe garde" denkt nu waarschijnlijk al weer dat het een eitje is........... :nooo:

Blokkie
Berichten: 49
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 11:55 am

Bericht door Blokkie » ma okt 13, 2003 11:40 am

Inderdaad wel opvallend dat geen enkel sterk land (Turkije, Spanje, Nederland) aan elkaar is gekoppeld. Het zou me niks verbazen als een paar balletjes verwarmd waren zodat Jabba the Hutt (die gast heeft echt geen nek) wist welke hij niet samen aan zijn hulpje moest geven.

Ik denk dat Schotland de leukste loting is. Geen topploeg en veel sfeer in het stadion. Wordt ook lachen met bezopen Schotten in Amsterdam.
Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite om me te vergissen
(Johan Cruijff)

Lionel
Berichten: 47248
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 13, 2003 11:40 am

Kan mij het schelen hoe ze door gaan als ze het EK maar halen.

Sneijder in de basis. Zelfde opstelling als tegen Moldavie en met Makaay voor Reiziger!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » ma okt 13, 2003 11:43 am

Makaay als rechtsback?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » ma okt 13, 2003 12:44 pm

ach ja waarom niet zal het vast niet minder goed doen dan reiziger!

Lionel
Berichten: 47248
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 13, 2003 12:59 pm

Ik bedoelde de opstelling nadat Makaay in het veld was gekomen voor Reiziger.
IK GELOOF!!!!!!

Karamat
Berichten: 372
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:17 pm

Bericht door Karamat » ma okt 13, 2003 1:00 pm

Ik kan me toch niet voorstellen dat het niet gaat lukken. Dit is misschien we de makkelijkste tegenstander naast Letland. Een goede loting, en nou met drie spitsen die Schotten wegspelen!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » ma okt 13, 2003 1:43 pm

Precies, laat het steekpassjes regenen tegen de geblokte Schotten! Oranje moet dit klusje kunnen klaren, al moest ik even aan Ierland denken toen Schotland uit de koker kwam. Eerst uit lijkt me ook een voordeel; de druk zal voor Oranje minder zijn in het Schotse land, Schotland zal een uitslag willen neerzetten en zullen met veel hartstocht en passie ten aanval trekken. In Schotland zal Nederland de nodige ruimte krijgen, op voorhand denk ik dan ook dat we daar de beste kansen hebben om ons alsnog te kwalificeren voor Portugoal...

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma okt 13, 2003 4:22 pm

En dan gaan we naar Portugal, halen met de hakken over de sloot de 2e ronde en vliegen er dan uit. Advocaatje zal desondanks dik tevreden zijn, want er werd toch maar even gewonnen van het dekselse Zwitserland en ook die 2-1 overwinning op Griekenland nemen ze hem niet meer af!! Goed, dat er 4 keer met de verkeerde taktiek en opstelling werd begonnen, dat Davids 2 keer tegen rood aanliep, dat de Boer nog trager is dan schenkstroop op koelkasttemperatuur en dat Van Nistelrooij alleen bij Man U de pannen van het dak speelt en in Oranje geen skippy-bal raakt, is waar, maar wat kan Dickie daar aan doen?! We gaan met frisse moed met Cocu, Sar, Reiziger, Overmars en al die andere ouwe getrouwen beginnen aan de kwalificatie voor 2006. De eerste oefenwedstrijd na het EK, tegen Canada, werd toch maar mooi even gewonnen, Advocaatje is in oefenduels nog immer ongeslagen!!

--> Ter verduidelijking: ik heb helemaal niets met dit Oranje, het zal me een rotzorg zijn of Schotland of Nederland wint. Advocaat heeft ervoor gekozen om de kern van Oranje, die al een jaar of 8 bij elkaar is, nog steeds de hand boven het hoofd te blijven houden. Spelers presteren niet (de Boer, Zenden, Reiziger), zitten bij hun club op de bank (Overmars, Hasselbaink), komen opdrachten niet na (Seedorf, Davids), overtreden alle fatsoensnormen (Ricksen, Kluivert, Davids) of spelen slaapverwekkend bleu (Cocu, van Bronckhorst) en ga zo maar door.

Mijn idee: zet definitief een streep onder Ajax'95 (het wordt een keer tijd) en laat spelers die wél met het mes tussen de tanden spelen (Van Nistelrooij, VDV, Sneijder, Robben, Stam, Van Bommel, Makaay) het opknappen. Geef Westerveld weer eens een kans, laat vd Meijde eens een paar wedstrijden staan, gooi de Jong, Bosschaart, Van Persie etc. voor de leeuwen en stel een bondscoach aan die voor een frisse wind zorgt. Het doemscenario ligt namelijk klaar: kwalificatie voor Portugal, uitschakeling in de 2e ronde, 15 internationals van in de 30 bedanken en een paar weken later staat de 1e kwalificatiepot voor het WK 2006 voor de deur. Dat wordt dan een debutantenbal met een team dat totaal niet ingespeeld is. Een herhaling van de kwalificatie voor het WK 2002 is niet uit te sluiten.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » ma okt 13, 2003 4:30 pm

wimpey schreef:
zitten bij hun club op de bank (Overmars, Hasselbaink),
.
Ehmm, Hasselbaink op de bank bij Chelsea?
Hij is 7 keer in de basis begonnen van de 11 wedstrijden die Chelsea tot nu toe speelden, waarvan 4 keer ingevallen, oftewel, hij heeft tot nu elke wedstrijd wel een stuk gespeeld, maar OK.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma okt 13, 2003 5:04 pm

Schiet van afstand op Rob Douglas, dan zorg er dat er iemand in de buurt is om de rebound binnen te tikken. Zo win je van Schotland. Paul Lambert is de spelvedeler en de absolute vedette, hij was heer en meester over Zidane toen Borussia van Juve won in de CL finale van 1997. Hij is wat ouder en trager geworden, maar de klasse straalt er nog steeds vanaf. James McFadden is een aardige jonge spits en Jackie McNamara lijkt weer een herboren speler te zijn geworden. Darren Fletcher, aanvallende middenvelder, is een 19-jarige talent van Manchester United.

Ik snap niet waarom iedereen in de media Schotland nou vergelijkt met Ierland. Ik snap niet waarop dat gefundeerd is. Volgens mij kunnen die mensen niet meer dan drie spelers van Ierland of Schotland noemen maar toch denken ze alles te weten. (I'm looking at you, Johan Derksen) Belgie en Nederland zijn bjivoorbeeld allebei Benelux landen met grotendeels dezelfde taal, maar dat wil niet zeggen dat je hun voetbal teams kunnen vergelijken.
Laatst gewijzigd door bryan op ma okt 13, 2003 5:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma okt 13, 2003 5:06 pm

Ik ben het in principe wel met Wimpey eens, maar Kluivert is op de dag af even oud als Van Nistelrooy, dus ik zie niet in waarom hij ook uit Oranje moet. Hij scoort tenminste regelmatig itt Nistelrooy.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma okt 13, 2003 5:34 pm

Omdat Kluivert vooral veel loopt te zeiken, Arthur. Van Nistelrooij is veel gretiger dan Kluivert, boycot geen pers, heeft geen schijt aan het Nederlands volk etc. Kluivert loopt al sinds 1995 in Oranje rond, het lijkt me tijd de zaak te verversen... Overigens ben ik met bryan eens dat Schotland en Ierland niet echt met elkaar te vergelijken zijn. Da's appels en peren... Van die Schotten weten we weinig, Vogts heeft een jong elftal met voornamelijk onbekende namen van jonge spelers. Fletcher schijnt een groot talent te zijn, Miller speelt bij Wolves(?) en deed het bij Rangers wel aardig. Een andere spits, Thompson, zit bij Rangers op de bank. Verder heb je Ferguson, Mc Cann en Lambert als bekende namen... Een ding is zeker: wanneer Oranje met de gebruikelijke labbekakkerige instelling het veld betreedt, loopt Oranje schade op. Die Schotten zullen er op vliegen en uiterst fel spelen. Het konden wel eens 2 leuke wedstrijden worden, het zal me benieuwen of Oranje's oude mannen het tempo kunnen bijbenen, Schotland lijkt me niet kansloos.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma okt 13, 2003 6:34 pm

wimpey schreef:Omdat Kluivert vooral veel loopt te zeiken
Hij scoort tenminste...
Van Nistelrooij is veel gretiger dan Kluivert
Maar hij scoort niet...
boycot geen pers
Lekker belangrijk
heeft geen schijt aan het Nederlands volk
Ik wel ;)
Kluivert loopt al sinds 1995 in Oranje rond, het lijkt me tijd de zaak te verversen
Ik snap die redenering niet zo, zeker als je moet vernieuwen moet je ook wat routiniers houden. Vooral als ze gewoon presteren.

Ik respecteer je mening wel hoor, maar ik ben het er compleet mee oneens :aai:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma okt 13, 2003 6:48 pm

Schotland is net Ierland... :D

Nee, serieus, ik denk dat we dit echt makkelijk moeten gaan winnen. Die schotten zijn niet echt goed, behalve misschien een Fletcher en een Ferguson. Nederland zal gedreven zijn het EK te halen, hopelijk kiest Advocaat voor Sneijder en niet voor Van Bommel. Van Nistelrooij moet laten zien dat die kan scoren tegen Britten.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di okt 14, 2003 7:45 am

Onder de laffe Advocaat gaat een waanzinnig slecht Nederland in Schotland keihard onderuit. Dan moeten we nog maar zien of het in Amsterdam rechtgezet kan worden.

Nederland staat zowiezo al met -1 achter, vanwege de zware onderschatting die uit vele monden valt op te tekenen. Arjan Robben spant wat dat betreft de kroon.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » di okt 14, 2003 8:54 am

Ik ben het niet oneens met Wimpey. Ook van mij mag Nederland wederom pijnlijk onderuit gaan. Het debacle tegen Ierland leek een incident, Van Gaal was de boosdoener, maar wat had hij gelijk. Het Nederland's elftal bestaat uit een collectie volgevreten vedettes die zichzelf geweldig vinden, maar dat telkenmalen niet waarmaken. Het wordt veel gebruik, dit cliche, maar helaas berust het volledig op waarheid. Daarnaast kan je je afvragen hoe sterk dit team uberhaupt is. Als middelmatige en uitgebluste spelers als Ricksen, Reiziger, Bosvelt en Zenden worden geselecteerd, dan kan je je afvragen hoe sterk dit team is. Hoeft geen probleem te zijn, want middelmatige teams kunnen goede prestaties behalen. Maar alleen als het team een eenheid is en haar plaats kent. Maar goed, volgens de spelers zijn we wereldtop... dus dat wordt weer niets. Als we nou echt kritisch kijken, welke spelers zijn dan nog echt top?
Sar? Neu... middelmaat.
Waterreus... middelmaat.
Reiziger... matig.
Stam... top.
De Boer... middelmaat.
Ricksen... slecht.
Zenden... matig
Van Bommel... talentvol
Van der Meyde... talentvol
Cocu... subtop
Nistelrooy... top
Kluivert... (sub)top
Davids... subtop
Hasselbaink subtop
Vaart... talentvol/subtop
Hooijdonk... subtop
Bosvelt... middelmaat
Seedorf...subtop
Makaay...top
Bouma... middelmaat
Bronckhorst... middelmaat
R. de Boer... middelmaat
Overmars... subtop
Robben... talentvol
Ooijer... matig
Sneijder... talentvol

eigenlijk heeft dit elftal naar behoren gepresteerd...

MacSporran
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 14, 2003 9:20 am

Bericht door MacSporran » di okt 14, 2003 9:40 am

Goede morgen jongens. Een in Nederland wonende Schot hier op jullie message board !
Eerst, mijn excuses voor het slecht Nederlands.....het is veeeel makkelijker om die taal te praten, dan te schriven !
Over de komende wedstrijd gespoken....als je vanmorgen de schotse pers lees, dan hebben wij geen schijn van 'n kans. Nederland is op papier (en warschijnlik op het veld), veel sterker...grote sterren et al. Maar toch voelen wij (de fans), dat wij mischien stiekem een kleine kans hebben.
Wij zijn nu bezig in Schottland met 'n nieuwe team op te bouwen. De 'old guard' moet weg....het was in de begin heel moelijk..trieste uitslagen tegen De Faroer en Litouwen, maar nu beginnt het wat te 'clicken'. Fletcher heeft Beckham bij Man United vervangt, Miller is zeeer scherp voor de doel, en James McFadden word de grootste Schotse ster sinds Kenny Dalglish. Het zou een fout zijn om Schottland te ondeschatten (mischien een bekende fout by dit Nederlands elftal ?)
Maar...toch is het nu warschijnlijk een beetje te vroeg. De meeste dat wij kunnen voor nu hopen is twee spannende wedstrijden.
Een ding is zeker...het zal heel gezellig worden in Glasgow en Amsterdam. De schatting is dat ongeveer 15.000 Schotten zullen hier reizen, dus het word een grote feest in Amsterdam ! Wij hopen ook dat zo veel mogelijk Nederlands zullen naar Schottland gaan...Glasgow en Edinburgh zijn twee mooie, gastvrije steden, en jullie zijn alle van harte welkom !

groejtjes.
!.

Lionel
Berichten: 47248
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 14, 2003 10:57 am

Hey MacSporran, hardstikke tof dat je hier post. Leuk stukje tekst. Ik hoop dat ik kaartjes kan krijgen voor de wedstrijd en misschien als het met me school meezit ga ik ook naar Schotland. Wordt zeker een leuk feest!

Maar over het Nederlands Elftal, misschien is het zelfs wel goed dat we niet alleen maar wereldsterren hebben. We moeten gewoon de middelmatige en slechte spelers afschrijven en beginnen aan de play-offs met frisse spelers en de goede spelers. Nederland moet een team worden en dat is denk ik de moeilijkste taak van Advocaat. Maar als dat lukt zie ik het positief in!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » di okt 14, 2003 11:55 am

Nederland staat zowiezo al met -1 achter, vanwege de zware onderschatting die uit vele monden valt op te tekenen. Arjan Robben spant wat dat betreft de kroon.

Precies. Advocaat zei al: "Wij hebben misschien meer kwaliteit, maar dat wil niet zeggen dat we gaan winnen, denk aan Ierland twee jaar geleden". Nog steeds wordt er niet toegegeven dat Ierland misschien heeft gewonnen omdat het toen meer kwaliteit had (zelfs met 10 tegen 11), en weer gaan ze er van uit dat Nederland meer kwaliteit heeft als Schotland. Terwijl ze de Schotse elftal niet eens kennen! Ik krijg ook zo'n dejavu gevoel...

Ik weet zelf niet of Nederland of Schotland meer "kwaliteit" heeft, dat zien we wel in November na 180 minuten voetbal!

Wel handig voor Bertie McVogts, hij hoeft in ieder geval geen team talk te verzinnen om zijn spelers te motiveren. Hij hoeft alleen de uitspraken van oranje in de kleedkamer voor te lezen en de Schotse spelers worden voldoende gemotiveerd.

Het valt me wel op dat alle teams die door Nederland in het verleden benadeeld zijn geweest wraak aan het nemen zijn. Denk aan de buitenspel goal van 1988 tegen Ierland, de duik van Ronald de Boer in 2000 tegen te Tsjechen... Wordt die Schotse bal in 1996 die eigenlijk wel over de doel lijn was geweest nu weer goed gemaakt? :D

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di okt 14, 2003 3:22 pm

Was het met Nederland - Schotland in '96 ook niet zo dat een Schotse verdediger (zo'n robuusteling met die lange blonde haren, 'k ben z'n naam effe kwijt) de bal met de hand op de doellijn tegenhield??
Werd niet voor gefloten in ieder geval.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » di okt 14, 2003 3:24 pm

Afbeelding

Hendry, Colin
Laatst gewijzigd door Marijn op di okt 14, 2003 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » di okt 14, 2003 4:17 pm

Het is toch Colin Hendry?

Plaats reactie