Moet Dick Advocaat naar huis gestuurd worden?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Moet Dick Advocaat naar huis gestuurd worden?

Deze Man moet zo snel mogelijk ontslagen worden en de toegang tot Nederland worden ontzegt en mag tevens nooit meer een nederlandse club of team leiden.
31
78%
Bij een goed resultaat mag hij blijven, bij slecht resultaat moettie weg.
8
20%
Neuh goeie gast die Dick, gelijkspel is zo slecht nog niet.
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jun 22, 2004 7:17 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Hugo Borst vind ik persoonlijk een uitstekend journalist, goede schrijver, goede mening. Aardige vent ook ;)

Ik vind Hugo een vreselijk aardige vent, met een goede mening. Maar ik vind het geen geweldig journalist en een zeer matig schrijver.

Wat was de functie van dat verhaal over het boren van water in z'n column een paar dagen geleden? Werkelijk pure vulling van niks.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7356
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » di jun 22, 2004 11:08 pm

Na alle kritiek op Dickie van de afgelopen tijd, begon ik bijna medelijden met hem te krijgen. Als ik hem echter weer vandaag over de wedstrijd tegen Tsjechie hoor, dan ben ik bang dat hij er weer niks van begrepen heeft.
Dick kwam nu weer met de verklaring dat hij nog steeds achter de wissel van een aanvaller voor een middenvelder stond, maar dat het niet Robben maar VderMeijde had moeten zijn die gewisseld werd. Terwijl het juist niet ging om de wissel van Robben, maar om de wisseling van tactiek, van 3 naar 2 aanvallers. Had hij Overmars voor Robben gebracht dan was er niks aan de hand geweest. Hij blijft echter maar volhouden dat het middenveld overlopen dreigde te worden en dat er perse een middenvelder bij moest komen. Dit was echter helemaal niet het geval. Sterker nog, in het AD stond maandag een statistiek waarin bleek dat Nederland in de 1e helft bijna 2x zoveel keer op doel had geschoten als Tsjechie en ook bijna 2x zoveel naast het doel geschoten had als Tsjechie. Ook in de 2e helft was het Nederland die de 1e kans kreeg via VdeMeijde die hem niet goed teruglegde op V.Nistelrooij. Tsjechie kreeg tot de fatale wissel bijna geen kans en Davids heerste op het middenveld. Pas na de wissel werd Tsjechie gevaarlijk en kreeg het de ene schotkans na de andere. Dick wil het maar niet zien. Lijkt me dus duidelijk dat we met deze bondscoach onmogelijk verder kunnen gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 23, 2004 11:39 am

Davids woedend op spelers Oranje


BRAGA - Dick Advocaat, vanavond tegen Letland mogelijk voor het laatst bondscoach van Oranje, heeft felle steun van Edgar Davids gekregen.

Davids blijkt zijn medespelers na de verloren wedstrijd zaterdag tegen Tsjechië in de kleedkamer de huid te hebben vol gescholden. Hij was woedend en zocht de confrontatie. Hij was de tirades over de verkeerde wissel van Advocaat zat.
www.parool.nl


Davids, altijd eigenzinnig. :D

wimpey
Berichten: 51952
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2004 11:57 am

Aan Davids lag het in elk geval niet, die speelde een dijk van een wedstrijd tegen de Tsjechen. Ik vind het wel mooi dat hij altijd tegen de stroom in zwemt, nu neemt hij het op voor Advocaat die door een heel land verketterd wordt. Mooi gebaar...

Wat echter als een paal boven water blijft staan, is dat het wijzigen van de tactiek een foute beslissing was. Het zwakke punt bij de Tsjechen is de defensie, het sterke punt bij Oranje is de aanval. Onze aanval was beter dan hun defensie. Hetzelfde gold voor de Tsjechische aanval en de Nederlandse defensie. Brückner reageerde briljant, hij bracht een aanvaller om nog meer druk op de Nederlandse defensie te kunnen uitoefenen. Advocaat wisselde dom. I.p.v. de druk op de Tsjechische defensie te handhaven, nodigde hij de Tsjechen uit om de Nederlandse helft te voetballen. Je kon erop wachten dat het mis zou gaan...

Door het brengen van Bosvelt voor de plaag van de Tsjechische defensie werd de angel uit het Nederlandse spel gehaald. De Tsjechen konden moeiteloos het initiatief overnemen, met name doordat Bosvelt absoluut niet opgewassen bleek te zijn tegen Nedved. Ook het wisselen van Van der Meijde tegen Bosvelt zou een verkeerde zet zijn geweest, want ook linksachter Jankulowski trok geregeld mee ten aanval. Van Hanegem wast nu zijn handen in onschuld, maar ook 'zijn' wissel zou een foute wissel zijn geweest.

V.w.b. het niveau van de Nederlandse sportjournalistiek: ik vind het in een woord dramatisch. Vergelijk het niveau van VI en Sportweek eens met bijv. 442 in de UK en je schrikt je een hoedje. 442 beschikt simpelweg over veel betere journalisten met een veel betere kijk op - en kennis van het spel. De kwaliteit van m.n. VI is de afgelopen jaren werkelijk achteruit gehold...

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo jun 23, 2004 1:08 pm

wimpey schreef:Van Hanegem wast nu zijn handen in onschuld, maar ook 'zijn' wissel zou een foute wissel zijn geweest.
Ben in ieder erg blij dat Cruyff zich gisteren tegen een eventueel bondscoachschap van v. Hanegem heeft uitgesproken. Dat vermindert de kans daarop gelukkig aanmerkelijk. Want het AD is zo idioot om daarvoor een lobby te gaan openen. Het zou volkomen belachelijk zijn als dat er van zou komen. Van Hanegem heeft even zo goed gefaald als Advocaat.
Hebben we in zijn persconferentie 1 woord aan zelfkritiek gehoord?.
Voor de vorm zogenaamd Advocaat verdedigen als het er eigenlijk niet zoveel toe doet (selectie Robben) maar hem op de hoofdkwestie (de wissel) een dodelijk mes in de rug steken, tegelijkertijd zichzelf daarvan vrijpleiten en de spelers bekritiseren (die zijn plotseling volgens hem niet zo goed, prima voor het zelfvertrouwen zo'n coach) is alles wat hij doet.
De wijze waarop hij onder meer de jongere spelers benadert ("Robben is Maradona niet", "begrijp het gezeur om Sneijder niet") toont m.i. overduidelijk aan dat van Hanegem veel heeft bijgedragen aan de onnodig haperende integratie van de nieuwe generatie.
Met name genoemde twee spelers hadden gezien hun creatieve, toevoegende kwaliteiten reeds dit tournooi van grote waarde kunnen zijn. Als ze belangrijk waren gemaakt i.p.v. voortdurend klein gehouden wat nu is gebeurd.
Omdat juist die generatiewisseling en verjonging na dit EK in nog heviger mate zal moeten worden doorgezet is Van Hanegem dus absoluut niet de juiste persoon (gebleken) om dat te gaan doen.
Kennelijk is status, uitstraling en hoe men overkomt naar de pers toe echter dermate bepalend geworden bij iemands beoordeling dat eerder genoemde inhoudelijke zaken er nauwelijks meer toe doen en onder het tapijt worden geschoven. Enkele humoristische opmerkingen en een paar keer lachen is blijkbaar al voldoende om als geschikte bondscoach naar voren te worden geschoven. Het gaat naar het schijnt alleen nog maar om de verpakking.
In dit opzicht is het met de hedendaagse sportjournalistiek inderdaad triest gesteld.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 1:19 pm

wimpey schreef:V.w.b. het niveau van de Nederlandse sportjournalistiek: ik vind het in een woord dramatisch. Vergelijk het niveau van VI en Sportweek eens met bijv. 442 in de UK en je schrikt je een hoedje. 442 beschikt simpelweg over veel betere journalisten met een veel betere kijk op - en kennis van het spel. De kwaliteit van m.n. VI is de afgelopen jaren werkelijk achteruit gehold...
Nog even geduld: Steef is on his way!!
...

wimpey
Berichten: 51952
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2004 2:16 pm

De beste voetbaljournalist van Nederland luistert naar het pseudoniem TLLing. Zegt die naam je iets, Buijtendijk??

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 2:18 pm

Ik heb wat gehoord en gelezen. Maar waar schrijft de beste man?
...

wimpey
Berichten: 51952
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2004 2:24 pm

Gepost door een zekere Nwankwo-Fan:

http://www.ajaxtalk.nl/forum/viewtopic.php?t=889

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 2:34 pm

Ja, ken ik! Ben ooit door een vriend gewezen op deze wonderlijke avonturen, heerlijk leesvoer. Maar mag ik jou dan wijzen op de hoogdravende stukken van tobjournalist Steef...

http://www.ajaxtalk.nl/forum/viewtopic. ... highlight=
...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 23, 2004 2:34 pm

wimpey schreef:De beste voetbaljournalist van Nederland luistert naar het pseudoniem TLLing. Zegt die naam je iets, Buijtendijk??
Hehe, TLL was thematisch erg beperkt. :D

wimpey
Berichten: 51952
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2004 2:48 pm

Buijtendijk schreef:Ja, ken ik! Ben ooit door een vriend gewezen op deze wonderlijke avonturen, heerlijk leesvoer. Maar mag ik jou dan wijzen op de hoogdravende stukken van tobjournalist Steef...

http://www.ajaxtalk.nl/forum/viewtopic. ... highlight=
Tja... Ik las een opmerking van Steef aan het adres van joey. De strekking was dat joey nog veel te leren heeft. Pot en ketel verhaal lijkt me... Een schrijver moet zijn publiek boeien i.p.v. in slaap te sussen.

Dit soort proza is werkelijk de ultieme lullaby. Ik zal het vanavond eens op de bambino in huize wimpey uitproberen. Wanneer ie net voor 20.45 uur in slaap valt, verveel ik 'm vanaf nu dagelijks in slaap met Ono en Van Persie. Wellicht dat ook Buijtenechtelijk jr. hiervoor vatbaar is?!

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 2:52 pm

:D

Ik kan niet eens zeggen dat ik benieuwd ben naar de uitkomst!
...

wimpey
Berichten: 51952
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2004 2:57 pm

Buijtendijk schreef::D Ik kan niet eens zeggen dat ik benieuwd ben naar de uitkomst!
:D

Scenario 1: hij begint na 2 minuten voorlezen te X'C

Scenario 2: hij klaagt over een plotseling opkomende hevige oorpijn, iets waar hij normaal nooit last van heeft.

Scenario 3: hij wijst naar veel interessanter materiaal als de Okkie of de Bobo.

Enigszins vergelijkbaar met Buijtendijk junior's waarschijnlijke reactie? :D

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 23, 2004 3:00 pm

Bambino in huize Wimpey + Buijtenechtelijk + langbenige Bulgaarse aanvalster = pot verwijt ketel?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51952
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2004 3:02 pm

Lucas schreef:Bambino in huize Wimpey + Buijtenechtelijk + langbenige Bulgaarse aanvalster = pot verwijt ketel?
Dit rekensommetje klopt van geen kanten. 1 + 1 is niet altijd 2, Lucas Bols...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 23, 2004 3:03 pm

Gelukkig maar!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 3:10 pm

wimpey schreef:
Buijtendijk schreef::D Ik kan niet eens zeggen dat ik benieuwd ben naar de uitkomst!
:D

Scenario 1: hij begint na 2 minuten voorlezen te X'C

Scenario 2: hij klaagt over een plotseling opkomende hevige oorpijn, iets waar hij normaal nooit last van heeft.

Scenario 3: hij wijst naar veel interessanter materiaal als de Okkie of de Bobo.

Enigszins vergelijkbaar met Buijtendijk junior's waarschijnlijke reactie? :D
Elke keer dat de term voetbal valt roept hij Goallllllllll! En dan moet ik hem uitleggen dat dat bij Feyenoord niet van toepasing is. Dat wordt dus uijterst onbegrijpelijk voor de kleine Buijtendijk en van slapen zal niet veel meer komen. Feyenoord Bah! zal welhaast zijn volgende volzin zijn.

Ach, ik waag me er maar niet aan, je moet de kleine kinderziel immers niet onnodig kwetsen...
...

wimpey
Berichten: 51952
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2004 3:18 pm

Buijtendijk schreef: Ach, ik waag me er maar niet aan, je moet de kleine kinderziel immers niet onnodig kwetsen...
In dat verband was het inderdaad misschien wat onverstandig om Steef en zijn proza zo hard aan te pakken. ;)

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo jun 23, 2004 3:19 pm

Mea culpa... ;)
...

Gebruikersavatar
peterh1989
Berichten: 258
Lid geworden op: di apr 27, 2004 6:07 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door peterh1989 » wo jun 23, 2004 5:26 pm

Tuurlijk hoeft hij niet weg, dit komt nu opeens allemaal ter sprake door die ene wissel.
Ik heb hem toen ook verrot gescholden, maar je kan je nu ook gaan afvragen om Cocu naar huis te sturen door die fout van hem tegen Tsjechië!
Fuck ya'll, laat Dick met rust!
Volgens mij kan hij het altijd nog beter als jullie!
Voetbal is voor het publiek; niet voor de centen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 23, 2004 7:01 pm

peterh1989 schreef:Fuck ya'll, laat Dick met rust!

Peter toch! :eusa_naughty:

:D

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jun 24, 2004 6:34 am

Dergelijk grof taalgebruik zijn we hier niet gewend hoor Peter!!! :hypocrite:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » do jun 24, 2004 7:37 am

misschien een wat ongelukkige combinatie van woorden zo.
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do jun 24, 2004 8:13 am

Ik blijf erbij dat ook nog na gisteren avond deze man na dit toernooi moet opstappen.
Wel merk ik een verschil tussen de kenners van de nos sbs6 noem maar op.... waarvan de meeste toch advocaat staan maar dat de wissel verkeerd was maar dat wel de gedachten erachter(midenveld sterker) juist was. Ook merk ik hier op dit forum een leuk vershil over hoe men over advocaat denkt :worshippy:

Plaats reactie