Moet Dick Advocaat naar huis gestuurd worden?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Moet Dick Advocaat naar huis gestuurd worden?

Deze Man moet zo snel mogelijk ontslagen worden en de toegang tot Nederland worden ontzegt en mag tevens nooit meer een nederlandse club of team leiden.
31
78%
Bij een goed resultaat mag hij blijven, bij slecht resultaat moettie weg.
8
20%
Neuh goeie gast die Dick, gelijkspel is zo slecht nog niet.
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Drecul
Berichten: 2321
Lid geworden op: za okt 04, 2003 11:36 am

Moet Dick Advocaat naar huis gestuurd worden?

Bericht door Drecul » vr jun 18, 2004 4:32 pm

Maggie blijven of moettie weg?

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jun 18, 2004 4:34 pm

Opzouten. Zelfs als er een goed resultaat gaat worden geboekt is dat ondanks ipv dankzij Advocaat!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » vr jun 18, 2004 4:34 pm

Deze uitslag gaat vrij unaniem worden vrees ik voor DICK :D
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Drecul
Berichten: 2321
Lid geworden op: za okt 04, 2003 11:36 am

Bericht door Drecul » vr jun 18, 2004 4:39 pm

Dit zou wel eens een 100 procentje kunnen worden, de eerste op AT? :D :headbang:

Zo Direkt sta ik nog bekend als de man die Dick Advokut ten val bracht.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » vr jun 18, 2004 4:40 pm

van mij mag ie wel trainer van Psv worden hoor ;)
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Drecul
Berichten: 2321
Lid geworden op: za okt 04, 2003 11:36 am

Bericht door Drecul » vr jun 18, 2004 4:41 pm

Eric schreef:van mij mag ie wel trainer van Psv worden hoor ;)
Goed punt Eric , goed punt.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr jun 18, 2004 10:48 pm

Alleen als ie op 4 juli a.s. met de beker naar huis komt mag ie blijven zoniet dan opzouten :redcard:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo jun 20, 2004 9:29 am

Ik ben niet eens met de stelling, want ik vind wel dat Advocaat een goede trainer zou zijn voor bijvoorbeeld PSV of Feyenoord .

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » zo jun 20, 2004 10:03 am

:yes:
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » zo jun 20, 2004 10:04 am

klikkerhappy :blush:
Laatst gewijzigd door Eric op zo jun 20, 2004 10:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jun 20, 2004 10:06 am

opzouten idd... :yes:

Luuk is the best
Berichten: 70
Lid geworden op: zo jun 20, 2004 12:13 pm

Bericht door Luuk is the best » zo jun 20, 2004 2:26 pm

***************
Laatst gewijzigd door Luuk is the best op do jul 08, 2004 11:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jun 20, 2004 2:28 pm

Joey, werk aan de winkel!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jun 20, 2004 2:31 pm

hoezo..jij mag haar ook wel welkom heten Lucas..

Anyway...welkom gergana_d en veel plezier hieroh.. :xyxthumbs:

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jun 20, 2004 2:33 pm

Aangezien Joey in gebreke blijft, zal ik de honeurs maar waarnemen en je hier een hartelijk welkom heten Gergana_d. Veel plezier!

Overigens vergeten we dat wel door de belachelijke wissel. Ondanks alle kritiek vooraf van onze kant met name over dat Sneijders moest spelen, stond er wel een elftal in het eerste uur dat vol op de aanval durfde en wilde spelen. Bijna had Dick onze kritiek geloochenstraft. Gelukkig kwam de ware aard na een uurtje toch weer boven!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » zo jun 20, 2004 3:34 pm

En dan zijn er zelfs mensen die klagen dat we hier geen nieuw bloed krijgen ;)


wie gaat Advocaat trouwens vervangen?
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jun 20, 2004 5:53 pm

De volgende poll hangt weer in de lucht: "Wie is Gergana?" ;)

Mooie foto uitgezocht in ieder geval :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jun 20, 2004 5:56 pm

Optiefen met die gozer, wat een drama-coach!

Slechte tactiek, slechte wissels etc...

Het begon al met de wedstrijd tegen de Duitsers, maar gisteren was het het dieptepunt.

Pal
Berichten: 1879
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 11:28 pm

Bericht door Pal » zo jun 20, 2004 10:28 pm

Dick Advocaat moet maar niet naar huis gestuurd worden, of zijn huis moet ver buiten Nederlands grondgebied staan, want hij is z'n leven niet zeker als je zo eens rondleest en hoort.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jun 20, 2004 11:00 pm

Triest! :nooo:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 20, 2004 11:37 pm

Dick Advocaat kan er niets aan doen dat hij Dick Advocaat is. Zijn beperkte coachingscapaciteiten zijn al zeker tien jaar bekend. Wat dat betreft geen enkele verrassing; maar in het heetst van de strijd wel grote ergenis. Het zijn de KNVB bobo's die zo iemand aanstellen die verantwoordelijk moeten worden gehouden. Die begrijpen er helemaal geen zak van.

Er is nou eenmaal geen betere, las ik ergens. Alsof het perse een Nederlander moet zijn. In 1978 hadden we Ernst Happel.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo jun 20, 2004 11:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 20, 2004 11:40 pm

Mee eens. Die man doet zijn best. Hij kan niet beter. Net zo min als Wilfred Bouma of Andy van der Meijde beter kunnen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma jun 21, 2004 10:19 am

Onmiddelijk opzouten. Niet dat het zal helpen. Ik weet nog goed dat Rijkaard in 2000 tegen Italie Winter inbracht toen we eigenlijk moesten scoren. Van Gaal z'n wissels waren soms ook bizar(Reiziger als linksback enz). En als ik dan Hugo Borst Hiddink als vervanger hoor voorstellen weet ik ook direct weer dat het nooit beter zal worden.

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jun 21, 2004 10:58 am

Lucas schreef:Aangezien Joey in gebreke blijft, zal ik de honeurs maar waarnemen en je hier een hartelijk welkom heten Gergana_d. Veel plezier!
Ik wil niet achterblijven en Gergana_d óók even van harte welkom heten op dit BB. 'Iets' zegt me dat Gergana en wimpey het ongetwijfeld uitstekend met elkaar zouden kunnen vinden!! ;)

Anyway, Dick Trom, ik maak er geen woorden meer aan vuil. Oranje - Tsjechie 2-1, Oranje plus Advocaat - Tsjechie 2-3. Shame on you, Mr. Advocaat.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » ma jun 21, 2004 11:05 am

J.D. schreef: Er is nou eenmaal geen betere, las ik ergens. Alsof het perse een Nederlander moet zijn. In 1978 hadden we Ernst Happel.
Die bezondigde zich nou precies aan dezelfde fout als de huidige technische staf. Het niet, of in elk geval niet op de juiste wijze doorvoeren van de generatiewisseling. In 1978 moest hulpcoach Jan Zwartkruis er tijdens het tournooi aan te pas komen Oranje via het inbrengen van jongeren als Poortvliet en Brandts van nieuw elan te voorzien.
Dit Oranje beschikt helaas niet over een dergelijke assistent. Sterker nog, van Hanegem is volgens mij minstens zo erg als Advocaat. Van Hanegem irriteert mij bovendien vele malen meer. Van Advocaat weten we hoe hij is, Van Hanegems' rol is zeer onduidelijk en omstreden.
Hij blijft lekker buiten schot maar het zou me niks verbazen als juist van Hanegem het inbrengen van Bosvelt heeft bepleit. Daar schijnt hij nogal gecharmeerd van te zijn. Op zich niks mis mee, Bosvelt was een prima
speler met een prachtige carriere. Maar Bosvelt is ook al een tijdje over zijn top, kan het gewoonweg allemaal niet meer belopen. Dat moet een bondscoach zien. Nedved werd niet voor niks alleen maar beter na die wissel. Dat verwijt ik Bosvelt niet eens, maar wel degene die hem desondanks inzet.
Advocaat en van Hanegem zijn niet complementair, ze voegen niks aan elkaar toe. Ze durven geen duidelijke keuzes te maken en laten veel te veel zaken op hun beloop. Van Hanegem is niet voor niks destijds met name daaraan ten onder gegaan bij Feijenoord.
Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan b.v. het duo Rijkaard-Ten Cate dat elkaar wel aanvult. Rijkaard de zachte manager, Ten Cate de bikkelharde oefenmeester.
Advocaat en van Hanegem werken elkaar alleen maar verder in het moeras.
Ze hebben dus met name verzuimd de generatiewisseling op de juiste wijze door te voeren. Ze hebben dienaangaande veel meer tegengehouden dan bevorderd. Van Hanegem zei voor de wedstrijd tegen Tsjechie het gezeur om Sneijder niet te begrijpen. Blijkbaar is hij alweer vergeten dat met name Sneijder er tegen Schotland voor gezorgd heeft dat Oranje en Van Hanegem uberhaupt in Portugal zit.
Die wedstrijd tegen Schotland toen het illustere duo Advocaat-Hanegem wel een paar jongeren moest inzetten omdat het water hen aan de lippen stond.
In plaats van dan, zoals je als normaal denkend mens zou verwachten, op die wedstrijd door te borduren en gestaag door te gaan de zich aandienende talentvolle jongeren (Sneijder, Robben, VDV) goed te integreren hebben ze die jongeren veel te klein gehouden.
Terwijl juist zij Oranje eindelijk datgene konden en kunnen geven wat het al sinds het afscheid van Bergkamp zo broodnode mist, pure creativeit en dus het vermogen iets af te dwingen en (onze topspitsen) te laten afdwingen.
Maar nee, wat doet men.
Sneijder helemaal verkeerd (rechts in die ruit, iets wat hij nou juist niet goed beheerst, maar wel na afloop commentaar hebben op zijn spel) of niet gebruiken en de wissel van Robben als absoluut dieptepunt.
Dan ben je simpelweg niet berekend voor je taak.
Oranje moet gebouwd worden rond Sneijder en Robben. En VDV als hij nog tijdig inziet dat het anders moet. Niet Sneijder om tactische redenen alsmaar passeren maar systeem en tactiek op hem en Robben afstemmen.
Helaas is het daarvoor dit EK hoogstwaarschijnlijk te laat.
Totaal onnodig heeft de technische staf een uitstekende kans laten liggen heel ver te komen als men het anders aangepakt had. Dan maar op naar het WK 2006. Maar wel met andere mensen aan het roer want de huidige technische staf heeft er een ongelooflijke puinhoop van gemaakt.

Plaats reactie